www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Menjava jermenov - Mazda 2

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 04, 2012 8:51 pm    Naslov sporočila:  Menjava jermenov - Mazda 2 Odgovori s citatom

Ženini (ni uradno moja) Mazdi 2 (uradno je moja) bo treba zamenjat jermen alternatorja, ker je že malce v letih. Jermena sta pravzaprav dva: na gredi motorja sta dve jermenici, ki poganjata dva jermena; eden za alternator, klimo in še kaj, drugi črpalko za servovolan. Nikjer na netu mi ni uspelo najti kakšniih navodil za menjavo. Za jermen alternatorja mi je še jasno kako se menja, pri drugemu pa se ustavi. Hec je v tem, da moram za menjavo zgornjega jermena sneti tudi spodnjega.
Ima kdo kakšno shemo? Morda ima kdo autodato ali kaj podobnega?

Avto je letnik 2005, motor pa fordov 1.25L. Vrejetno ima podobno Fiesta, ki ima isti motor pa tudi zanjo nisem našel ničesar.

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 13, 2012 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zal, uradno navodilo za snemanje jermenov je "cut it off". gre za novejso generacijo jermenov, ki ne potrebuje napenjalca, ampak so "visoko elasticni".

Na sestrinem avtomobilu (1.4 16V - gre prav tako za duratec motor, narejen z istim razvojnim projektom kot 1.25 16V, 1.6 16V in 1.7 16V, v navezi Ford-Yamaha) sem pred manj kot enim mescem delal prav to - veliki servis. Hudica ne spravis dol brez da bi poskodoval jermenico. In jermenica na zalost ni tako robustna kot izgleda. Smile

Najlazje je torej skalpel v roke in gremo.

Za natikanje po uradnih navodilih (in po haynesu) potrebujes specialno orodje, ampak preizkuseno gre brez tega. Potrebujes le nekaj moci v prstih, pocasnega in zanesljivega kolega ki mu 100 procentno zaupas, in nekaj potrpljenja. Jermen nataknes povsod razen na jermenici vodne crpalke (po kateri gre jermen s hrbtno stranjo), in malo suces naprej-nazaj, malo popravljas, dokler ni na svojem mestu. pri manjsem jermenu je lazje, saj imas samo dve jermenici.

in zaboga, NITI SLUCAJNO ne poskusi odviti glavne mikrojermenice. Takoj za njo je zobata jermenica, ki ni pritrjena na zagozdo, ampak na konus. In takoj ko odvijes vijak se zobata jermenica prosto suce, in ce nimas specialnega fordovega orodja (t.i. crankshaft timing pin, crancshaft locking pin in camshaft locking tool) si v riti.

izpis iz autodate sledi v naslednjem postu...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 13, 2012 9:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ah, my mistake... v autodati pise samo navodila za menjavo zobatega jermena. kar se tice mikrojermenov pise samo "remove auxillary belt covers", "remove auxillary belt", "remove auxillary belt pulley" itd.. Mr. Green

lahko ti jutri poslikam haynesa. sicer je za fiesto, pa vendar - motor je enak.

ah, tavelik jermen lahko snames tako da odvijes 4 m6 vijake ki drzijo jermenico vodne crpalke. tisti crni kovinski zvonec na katerega jermen nalega s hrbtno stranjo.

za manjsi jermen vzemi 18 gedoro na treh podaljskih da bos lahko vrtel motorno gred, z roko mocno vleci jermen na stran (aksialno s perspektive jermenice), obenem pa pocasi suci glavno gred. pa pazi na prste!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 14, 2012 9:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok, nalepša hvala za tole! Res mi ni bilo jasno kako se lotiti. Pri Accordu gre zadeva čisto preprosto: napenjalec primeš s ključem, potegneš k sebi in snameš jermen. Sem pričakoval kakšen podoben sistem...
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 14, 2012 10:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tudi pri fiesti TDCi gre tako (sem imel dve - eno 1.4 16V ki je kasneje dobila 1.6 16V motor, ko je sla v japke pa sem nabavil 1.4 TDCi - prav tako isti motor kot pri mazdi). TDCi ima avtomatske napenjalce, duratec pa je brez napenjalcev spljoh.

malo sem poslikal haynesa (ki je res bomba za sraufat - priporocam!). Upam da bo kaj pomagalo.

Nikar pa na silo ne "pajsaj" jermenov z jermenice - sestri sem na ta nacin odkrhnil cca 2 mm jermenice! sicer imam se en motor v rezervi, pa vendar... tisti bo v daljni prihodnosti za predelavo v 1.4T za track car. Mr. Green



DSC_6490.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.74 MB
 Pogledana:  5 krat

DSC_6490.JPG



DSC_6491.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.67 MB
 Pogledana:  11 krat

DSC_6491.JPG



DSC_6492.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  4.05 MB
 Pogledana:  8 krat

DSC_6492.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 14, 2012 2:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vidim, da obvladaš zadeve! Smile

Še eno podvprašanje: takega stretch to fit jermena najbrž ni pametno sneti in spet nadeti? Sprašujem namreč zato, ker moram manjši jermen, ki je skoraj nov sneti, da pridem do večjega, ki je razpokan. Kupil sem namreč samo večjega.
Pa hvala še za fotke Haynesa. Ga moram res naročit saj bi mi že večkrat prišel prav.

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 14, 2012 2:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri vsakem jermenu velja da se rabljenega ne sme vec namontirat.

Je pa res da se jaz tega pravila nikoli nisem drzal - so far so good. Mr. Green

Ampak ko ga bos mel snetega pazi da ga ne prepognes. Takoj ko ga pregrobo prepognes je loterija ali bo se drzal toliko casa kot je predvideno ali ne.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
medo10
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2015 22:39
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 16, 2015 10:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, hvala za tele slike. Bo v kratkem sprobano na Fiesti 1,4, kako bo šla menjava. Upam, da bo šla Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 16, 2015 11:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ce gre za 1.4 duratec (FXJA ali FXJB - 59 kW), potem je to to. Ce gre za 1.4 TDCi (50 kW), potem je stvar malo lazja. Avtomatski napenjalec s kljucem napnes, mikrojermen pa z drugo roko snames na stran - to je to. Natika se v obratnem vrstnem redu (no, po predpisih bi naj menjal tudi napenjalec).

Kako pa to da menjavate samo mikrojermene, zobatih pa ne? Vedno sem imel probleme ravno z zobatim jermenom, z mikrojermenom le enkrat - pa se to zaradi tega ker je puscala servo crpalka. No, zdaj vozim motor z veriznim pogonom odmicnih gredi. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group