 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 12:36 pm Naslov sporočila: Priklop 3f elektromotorja |
|
|
Zdravo;
ker nisem 100% se obračam na forum. Kako priklopiti 3f elektromotor, tablica na spodnji sliki. Ga lahko pustim v trikotu, kot je sedaj in ga priklopim na omrežje ali ne?
Potrebujem trikot, zvezda stikalo? Ali bo šlo brez?
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vežeš v trikot. Pustiš v trikot. Vklop direkten. Bimetal na naziven tok 8,14A. V zvezdo ga lahko priklopiš prek frekvenčnika. Temu nastaviš napetost 690V. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skat Član


Pridružen-a: Čet 05 Mar 2009 12:10 Prispevkov: 402 Aktiv.: 2.03 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez problema bi moral startat v vezavi trikot, tudi samo s stikalom 0/1 ( brez preklopa zvezda trikot), če le ni med zagonom preveč obremenjen.
Če pa ti med vklopom pregore varovalke rabiš preklopnik zvezda trikot.
Jaz imam cirkular za drva tako priklopljen, pa ni bilo nobenih problemov s 16 A varovalkami. _________________ ne sekiraj se, če kaj crkne, vsaka šola nekaj stane! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 2:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
No zmedlo me je, ker imam v elektrotehniškem priročniku napisano takole:
400/690 V trikot/zvezda
dovoljena fazna napetost: 400V
Vezava pri napetosti vodnikov 400V : trikot
Pač v priročniku je kot ste že omenil teorija zdržala. v trikotu bi ob ustreznih varovalkah motor moral preživeti. Tale fazna napetost ne povsod moti, nikoli nisem prepričan je to medfazna (L - L) ali fazna (L - N).
V tem primeru je MEDFAZNA napetost 400V. V priročniku pa piše dovoljena fazna napetost 400V.
Kar se tiče bimetala: Če je vezan direktno, se bimetal nastavi 1.2 In, če pa trikot/zvezda pa 0.6 In. Gledano po priročniku.
Bo kaj od tega zgoraj napisanega držalo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
lahko daš tudi zvezda/trikot stikalo, samo ne za kakšne težke zagone, npr. batni kompresor, brusilka...
Fazna-medfazna - to ne vem.
Bimetal jaz zmeraj nastavljam na nazivni tok, ker bimetal (ali motorsko zaščitno stikalo) že sam po sebi ne reagira na nazivni tok oziroma po kar dolgem času, mislim da nekaj minut; poglej kakšno karakteristiko. Nastavlja pa se na koren_iz_tri nazivnega toka, če ni montiran na dovodu. Bolje ne znam pojasniti, so pa skice priklopov bimetala na internetu, mogoče v angleško/nemškem priročniku na moeller.net, je pa pred nekaj meseci tudi na tem forumu nekdo nalagal ogromne količine elektrotehničnih podatkov. _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dryhumper Neznanec

Pridružen-a: Pet 16 Jan 2015 17:58 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2015 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Riven je napisal/a: |
No zmedlo me je, ker imam v elektrotehniškem priročniku napisano takole:
400/690 V trikot/zvezda
dovoljena fazna napetost: 400V
Vezava pri napetosti vodnikov 400V : trikot
|
Podano imaš vedno medfazno napetost. Če imaš motor vezan v zvezdo, velja dovoljena fazna napetost 400V, kar je enako 400*sqrt(3) oz. 690V medfazne (kar imaš tudi na napisni tablici).
Vsaj jaz to tako razumem... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za zanesljiv direktni zagon 4kW motorja potrebuješ 20A talilno varovalko, tisto standardno z gG karakteristiko. 16A ti bo mogoče delala ampak bo slej ko prej odpovedala. Torej če imaš glavne varovalke 20A ali več, potem naredi direktni zagon.
Še to, za primernost direktnega zagona sta samo dva kriterija:
1. če omrežje to prenese
2. če mehanika to prenese
Primer: Deponija premoga v Trbovljah ima 110 kW pogon traku, direktni zagon, od elektro omare do trafo postaje pa je cca 20m. Motor potegne zagonski tok 2,2kA. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2015 1:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spet imam nekaj vprašanj.
Sem odpru novo temo; ker nisem videl nobenih odgovorov par tednov (forum je bil popolnoma prazen).
Pri zgornjem motorju mi je sedaj, po nekaj prebrane literature jasno, da je vedno podana medfazna napetost. Se še pa kar lovim okoli teh tablic in navitij elektromotorja.
trokot/zvezda 400 V / 690 V , pomeni, da v primeru trikota, je medfazna napetost navitja lahko 400V, v primeru zvezde pa 690V? Po drugi strani pa v priročniku piše, da manjša cifra predstavlja max. stalno medfazno napetost.
Te tablice sem vedno gledal na ta način, kot sem ga že opisal, torej trikot ena napetost, zvezda druga max. napetost. Če je podana samo ena napetost, moraš motor pač prevezati v tisto vezavo.
Zanima me še priklop takšnega elektromotorja na frekvenčni regulator. Jaz bi nastavil podatke na 400V in ga pustil v trikotu? zakaj bi ga nastavljal na 690V in v zvezdo? Je vseeno če ga povežen trikot in nastavim na 400V, ali 690V in vežem v zvezdo (pod pogojem seveda, da mi frekvenčnik omogoča sqr(3) večjo moč).
Kaj bi bilo če takšen motor direktno povezal na 400V medfazne in bi ga imel priključenega v zvezdo?
Vem da je kar nekaj vprašanj, vendar hočem tem stvarem dokončno pridi do dna. Ker imam čas in možnost priklopa se hočem na realnem primeru tudi naučit, tako da vem za naprej.
p.s. zanima me tudi, kaj je z nastavitvijo "točke" frekvenčnika. enkrat nastavljena na 50Hz, drugič pa mora biti nastavljena na 50*sqr(3)=87Hz (da dosežemo max. napetost)? Kdaj in kako je to pomembno? BI lahko to kdo razložil po domače? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2015 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še enkrat bom napisal, tokrat zadnjič!
Motor, ki ima na tablici napisano trikot (delta) 400 V in zvezda (star) 690 V ima navitja grajena za 400 V. Torej napetost na navitjih ne sme preseči deklariranih 400 V.
Po hišah imamo trifazni sistem 400/230 V medfazna/fazna napetost. Za nazivno moč mora ta motor biti v takem sistemu priključen v vezavi trikot. Če želimo znižati zagonski tok, uporabimo vezavo zvezda - trikot.
V industriji se uporablja tudi trifazni sistem 400/690 V. V tem primeru tega istega motorja nikoli ne smemo priključiti v vezavo trikot, ampak samo v zvezdo. V vezavi zvezda bo ta motor na 690 V medfazne napetosti dal nazivno moč. Pika!
Motorsko zaščitno stikalo se pravilno veže v serijo z navitji in ne v dovodne linije. Tok se nastavi tolikšen, kot je dopustni tok navitja. Pika!
@poule
Si ti prepričan, da veš kaj pišeš? Razloži mi kako iz frekvenčnika priključenega na 3 x 400 V dobiti 3 x 690 V? _________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|