|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
rok3232 Član
Pridružen-a: Čet 10 Dec 2009 21:02 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.17 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Tor Mar 08, 2016 12:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislil sem na tako vezavo. A potem naj dam še za vsako +(pozitivno sponko) 100A varovalko. Ker kolikor malo gledam so vsi izvedli vezavo brez kakšne dodatne varovalke. In tudi pri vseh baterijskih sklopih za backup napajanje so akumulatorji vezani paralelno brez vmesnih varovalk. Zanima zakaj se potem to v praksi tako redko uporablja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sscott Član
Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 6.32 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Mar 08, 2016 7:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno kako imaš izvedeno v avtodomu.
Če imaš že ločen sistem z dvema accu (1 za vžig, drug za porabnike), potem ni potrebno komplicirati in samo dodaš še en enak accu vsporedno.
Če imaš samo accu pri motorju, ki služi za vžig avtodoma in hkrati z njim napajaš ostale porabnike, pa je potrebno narediti novo instalacijo. V prostoru pri motorju ne boš mogel dodati še en accu, zato ga zmontiraš pod klop v bivalnem prostoru. Ker je povezava dolga cca 5m in gre skozi steno, moraš narediti varovanje v primeru kratkega stika na obeh straneh z varovalkam 100A. Vmes daš cyrix, ki služi da ko polnilec ali altenator ne deluje, rele razklene. Ko vžgeš motor, napetost na accu zraste nad 12.8v in cyrix poveže akumulatorje med sabo. Tudi če accu v bivalnem delu izprazneš, bo avtodom vžgal normalno. To je profi rešitev brez izgub, ki se uporablja tudi na plovilih.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MOND Član
Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 08, 2016 11:16 am Naslov sporočila: |
|
|
@scscott: avtodom je NOV in vse to, kar opisuješ, že ima. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 770 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Tor Mar 08, 2016 3:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez problema dodaš še en akumulator paralelno, brez dodatne varovalke,če gre enemu ena celica v kratek stik , to ni totalni kratek stik ampak delni , vse kar se bo zgodilo je da se bo drugi akumulator prehitro spraznil.
Poznam primere kjer imajo traktorji po 2 akumulatorja paralelno vezana brez varovalk. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sscott Član
Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 6.32 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Mar 08, 2016 5:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
v kolikor ima v bivalnem delu že accu, pa veži samo 1kom enakega tipa vsporedno. Priporočam pa mppt 10A regulator in 120w solarni panel na streho.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
rok3232 Član
Pridružen-a: Čet 10 Dec 2009 21:02 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.17 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Mar 09, 2016 2:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za vse odgovore. Sem naročil še en akumulator in zdaj čakam da ga dobim. Vezal ga bom kar paralelno brez varovalke.
Sscott, sem tudi razmišljal o sončnih celicah. Samo ne vem kakšen efekt bi kaj imele. Poleti z avtodomom iščeš senco, tako da takrat bo minimalen efekt od sončnih celic. Med vožnjo pa tako alternator polni akumulator in spet ne potrebuješ sončnih celic. Edino pozimi bi bile sončne celice uporabne.
PS Sscott kje pa si zasledil 120W panel? Jaz sem našel samo 100W in 150W. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MOND Član
Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 09, 2016 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če nisi dalj, kot recimo 14 dni nekje v divjini stacioniran na žgočem soncu brez električnega priključka, se ti ob dveh bivalnih akumulatorjih sončni panel ne izplača.
Če se premikaš, za kar je avtodom med drugim tudi namenjen, alternator pokrije potrebno polnjenje med premikom.
Panel je torej bolj pokazatelj viška denarja ali po domače: Kdo ima daljšega oziroma močnejšega....večjega... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 770 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sre Mar 09, 2016 10:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sončni panel ti bo celo nesezono dopolnjeval akumulatorje tudi v senci.Ali jih misliš polnit z xs polnilcem iz hoferja? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 770 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sre Mar 09, 2016 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
PS Sscott kje pa si zasledil 120W panel? Jaz sem našel samo 100W in 150W. |
na bouhi poglej |
|
Nazaj na vrh |
|
|
rok3232 Član
Pridružen-a: Čet 10 Dec 2009 21:02 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.17 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Mar 09, 2016 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker bo avtodom v garaži, mi sončni paneli ne bodo koristili. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 330 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Pet Maj 24, 2019 9:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Berem tole staro temo, ker imam podoben problem: kako povezati avtomobilski in bivalni akumulator v nek celovit sistem, imel pa bom tudi 300W panel na strehi. Avtodom je samogradnja (zato pazim na stroške), zaenkrat je samo startni aku notri. Ne bo v garaži, tako da bi solarni panel lahko delal skozi celo sezono, tudi ko je parkiran.
Našel sem tole varijanto, MPPT ki omogoča priključitev obeh akumulatorjev:
https://www.banggood.com/MPPT5025A-DUO-MPPT-25A-12V-Solar-Charge-Controller-With-LCD-Solar-Regulator-For-Solar-Panel-Charger-p-1334924.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
Manual: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71NnE8xjFpL.pdf
Kako se vam zdi, ga je že kdo morda testiral? Na netu ne najdem testa za ta model.
Vem, da se veliko PWM regulatorjev prodaja pod MPPT imenom ampak ta mi daje kar dober občutek, ker ima preklopnik za različne tipe baterij in vhod za temperaturni senzor. Teh stvari ponavadi ne najdeš na fake MPPT regulatorjih.
Še raje pa bi imel tako urejeno, da bi mi tudi alternator polnil oba akumulatorja - ko napolni avtomobilskega naj polni še bivalnega. Žal premalo vem o tem, obstaja kakšna stran, kjer so te zadeve bolj podrobno opisane?
Morda bi s tem vezjem dosegel ravno to (torej polnjenje obeh iz alternatorja)?
https://www.ampanet.com/?websale8=sta1.07-aa&pi=177262&q1=1&ref=ivt-en&subref=900003
https://www.ampanet.com/$WS/sta1/websale8_shop-sta1/benutzer/navigation/grafiken/Download/177262_Zweitbatterie-Lader_D_EN_FR_NL.pdf
So lahko kakšne težave, če bi dal obe napravi v sistem, da bi imel porazdeljeno polnjenje med oba akumulatorja iz obeh virov - tako iz alternatorja kot iz solarnega panela? Bi en polnilec motil drugega?
Imel bom namreč tudi 12V kompresorski hladilnik, ki je kar precejšen in konstanten porabnik elektrike. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 330 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Pet Maj 24, 2019 12:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aja, to še ni vse: ko si v kampu ali doma na 230V, naj bi se bivalni akumulator polnil tudi preko 230V/12V polnilca....
Torej imam 3 vire napetosti: alternator, solarni panel in 230V od zunaj.
Delovali naj bi nekako tako:
- alternator naj med vožnjo najprej poskrbi za avtomobilski (startni) akumulator in ko je ta poln, naj dopolnjuje še bivalni akumulator (to je sploh aktualno, če ni sonca...)
- solarni polnilec naj najprej poskrbi za bivalni akumulator in ko je ta poln, naj dopolnjuje še avtomobilski akumulator
- 230/12 polnilec naj polni podobno kot solarni, prednost bivalnega...
Ali lahko več polnilcev vzporedno deluje na isti akumulator ali jih je treba med sabo izključevati? Konkretno: če se npr. vozim in sije sonce, ali je kaj narobe, če se akumulator sočasno fila iz dveh neodvisnih virov? Oz. če sem priklopljen na 230V in sije sonce.... Moram fizično izklapljat posamezne polnilce?
Kako vse to povezati na oba akumulatorja (ki nista identična - eden je običajni svinčev drugi ciklični AGM) da bo to delovalo in ne bo kakšnih težav? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Maj 24, 2019 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na barki imam narejeno takole,
motorni akumulator je startni, 75Ah, 12V, navaden kislinski, s pokrovčki, ki jih lahko odpreš in doliješ vodo po potrebi. Za ostale porabnike imam dva TAB motion, trakcijska, 6V 270Ah, vezana zaporedno (aku za porabnike). Alternator je 80 A, letos nov, ker je bil stari 40A, (motor je dizel, 3 valji, 30 konjev)
Alternator je priključen na motorni akumulator.
Polnilec 30A, napajan iz 230V je priključen na aku za porabnike.
Sončni celici 80W in 85W sta vezani paralelno in priključeni preko navadnega regulatorja na aku za porabnike.
Od plusa aku za porabnike je zaporedna vezava schottky diode (iz PC napajalnika) in 12V 20W žarnice na plus motornega aku, anoda je na aku za porabnike.
Od plusa aku za porabnike je tudi zaporedna vezava 64A instalacijskega odklopnika in delovnega kontakta 200A releja na plus motornega aku. Rele je krmiljen s pomočjo komparatorja HRN-34 od ETI-ja, ki sem mu na vhodnem delilniku dodal vzporedno en upor, da deluje v območju 12V, ne 24. Torej, rele se sklene, ko daš kontakt in je napetost motornega aku večja od 13,2V, spusti pa, ko napetost pade pod 12V. Dodatni pogoj je prižgan motor. Tole kombinacijo lahko nadomestiš s pametnim relejem Cyrix CT12/24V-230A.
Še opis delovanja:
Motorni aku je itak večinoma poln, ker na njem ni kakšnih resnih porabnikov. Sicer ga alternator v kratkem času dopolni. Sončna celica in polnilec iz omrežja skrbita za polnjenje akumulatorja za porabnike, torej tam, kjer je glavna poraba. Ta se polni tudi iz alternatorja preko releja, ko motor teče in je napetost dovolj visoka. Ko sistem dalj časa stoji, se bo napolnil aku za porabnike iz sončne celice, ta pa bo preko schottky diode povlekel za sabo motorni aku in ga vzdrževal v napolnjenem stanju. Žarnica je tu za omejitev toka, da ob zagonu motorja, ko se napetost motornega aku sesede, ne zakuriš diode.
Na vseh povezavah na plus, razen na tistih do starterja, alternatorja (35mm2) in elektro omarice (70mm2) imam varovalke. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Maj 24, 2019 8:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še to, tudi če vse troje deluje hkrati, ni nobenih težav.
edit:
Pogledal sem tisti link, ki si ga dal. Piše, da zdrži 80A 5 minut. (potem verjetno konča v ognju in dimu)
Tu rabiš resno reč, kot je npr. tisti cyrix. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 330 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Sob Maj 25, 2019 11:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za tole.
Bom verjetno kar vzel enega od teh pametnih relejev, na primer tale Cyrix-ct 12V/230A.
https://www.victronenergy.si/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf
Torej, če vzamem njega, bo on razdeljeval tudi polnjenje iz solarnega (in 230V) polnilca med oba akumulatorja? Hočem reči - če vzamem Cyrix, ne rabim tistega MPPT polnilca iz mojega linka, ki ima izhod za obe bateriji?
Bo čisto v redu, če se vzame solarni polnilec z enim izhodom in bo Cyrix poskrbel za avtomatizirano delovanje med obema akumulatorjema? Predvsem v zimskem času bi pasalo, če bi se tudi startni akumulator dopolnjeval iz solarnega panela, ker takrat avtodom ne bo veliko v uporabi in se ta ne bo polnil iz alternatorja, pa da se preveč ne izprazni do spomladi...
Še to: Cyrix verjetno sam ugotovi, da sta akumulatorja različnih tipov in posledično tudi nimata nujno enakih napetosti v polnem stanju? Ker ne vidim nekih preklopnikov za tip akumulatorja.
Tisto stikalce "Start assist" je mišljeno, da se dodatno postavi nekam na armaturko - torej neko poljubno stikalce, to ni iz avtomobilske ključavnice? V normalnem delovanju je odprto, preklopiš ga sam, če ga potrebuješ (v primeru praznega startnega akumulatorja)? Stikalce ima samo kontrolno funkcijo, torej čez njega ne gredo veliki tokovi, če prav razumem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|