|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2016 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da je baker in da bo oblit z vodo, kakih reber po moje ne rabiš.
Silikon ti bi spustil, vzami raje kent seal, ki je za obdelavo podoben silikonu, se pa bolj strdi in zelo dobro oprime površine. _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5334 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2016 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malci, kakšno konfiguracijo pa imaš in kdaj se ti pregrevanje pojavlja?
Delam e-Smarta z identičnim motorjem in 18 celicami (Kokam), pa si me zdaj malo prestrašil ... Hlajenje imam le zračno, pa še to motor ni najbolj na izpostavljenem mestu (čeprav naj ne bi bilo problemov, mogoče tudi zaradi velikosti - majhnosti avta ...)
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2016 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem imel do sedaj 18 celic (Umax = 60V) in ni bilo problema vse dokler nisem pred motor dodal škatlo za 4 celice, ki sem jih prestavil iz pritljažnika (zaradi teže). Je pa bil motor direktno na "prepihu". No, pri vožnji v hrib (recimo 400m+ višinskih s 1 prestavo (ccca 30 km/h) se je segrel do 130stC.
Sedaj, ko pa je pred motorjem (cca 20cm) škatla (spodnji rob je v višini spodnjega dela motorja) je pa problem. Pri vožnji iz Vrhnike v Logatec sem moral 2x čakati in hladiti motor. In tudi prisilno zračno hlajenje ni povsem odpravilo težav, pa še tiso bučanje ventilatorja mi je šlo na živce.
No sedaj sem pa še dvignil napetost za dve celice, in bi bilo verjetno še slabše.
Teža mojega avta je cca 1100Kg.
Pri vožnji po ravnini ni bilo težav. Segrel se je tja do 100, 110 stC
Na tvojem mestu bi razmišljal (preden vse skupaj zapakiraš pod pokrov motorja) da bi namestil zračni hladilnik ki so ga naredili namensko za ta motor. Po montaži naj ne bi bilo več nikakršnih težav z pregrevanjem.Ta motor je zmožen dati od sebe tudi 40kW - Curtisov krmilnik in 100V napetost baterij. Ali pa da vsaj pustiš prostor okrog motorja za poznejšo vgradnjo. Sam pa ima okrog motorja preblizu nosilce in je to težava.
Cena:? Bila je nekaj čez 300€. Mi ga je ponujal en lastnik predelanega puntota iz Avdovščine.
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 424 Aktiv.: 4.34 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2016 11:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz delam na predelavi Smarta v EV. Motor se mi je že v prvem postu zdel zelo znan. Nominalna obremenitev za ta motor je 15kW. Višje obremenitve so časovno omejene le na nekaj minut. Kot vidim pa motor zlahka prenese 20kW in več ob dobrem hlajenju. Tvoje iskušnje s hlajenjem so mi znova načele vprašanje reševanja tega problema, saj sem se prav o tem za ta motor že spraševal. Ni mi pretirano všeč rešitev, da odstraniš spodnji del zadnjega odbijača pri Smartu kot sem to videl pri nekaterih izvedbah vendar sedaj na začetku ne bo šlo drugače.
Imaš kakšno sliko originalnega hladilnika?
Prevodno pasto pa ugodno dobiš pri grosistu za hladilniško tehniko Empor doo med AC in Letališko pri tehničnih pregledih. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 8:08 am Naslov sporočila: |
|
|
malci je napisal/a: |
No sedaj sem pa še dvignil napetost za dve celice, in bi bilo verjetno še slabše.
lp
uroš |
Motor bi se ob povišani napetosti in enaki moči, moral manj gret. _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MitjaN Član
Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se ob kaj manj grelo ob povišani napetosti bodo to kabli do pretvornika. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Motor ima ob višji napetosti dosti boljši izkoristek. Saj so tudi v motorju kabli, ki se grejejo _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MitjaN Član
Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, če je stroj narejen za to višjo napetost. Pri isti moči bo tekel manjši tok, kot pri stroju, ki je narejen za nižjo napetost.
Ampak, če je stroj isti, potem z povišanjem napetosti ne dobiš nič. Ravno za to imaš med baterijo in strojem krmilnik, ki vhodno napetost iz baterije prilagodi trenutnim razmeram (vrtilni hitrosti in zahtevanemu navoru) in jo vrže na stroj.
Če imam 110 V asinhronski stroj in ga dam na frekvenčnik je s stališča izgub v stroju popolnoma vseeno ali frekvenčnik napajam iz enofazne (230 V) ali trifazne vtičnice (400 V) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4049 Aktiv.: 18.17 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prav vsak motor z navitjem ima boljši izkoristek pri višji napetosti, saj za isto moč teče manjši tok in motor se manj greje. _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če bi naredil plašč za hlajenje iz 0,55mm pločevine, vse skupaj tesno povil z žico ali pa namestil čez primerno cev ali objemko in našibal notri nekaj barov tlaka. Ta bi lepo pritisnil plašč k motorju, pa še voda ti pri 140°C ne bo zavrela. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MitjaN Član
Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 03, 2016 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Prav vsak motor z navitjem ima boljši izkoristek pri višji napetosti, saj za isto moč teče manjši tok in motor se manj greje. |
Mi je žal, da greva OT, ampak si ne morem pomagati.
Torej če imam 3F 3 kW 400 V asinhronski stroj praviš da se bo manj grel, če ga priklopim na reciva 600 V? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 424 Aktiv.: 4.34 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pet Jun 03, 2016 8:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Na istem bremenu se pri višji napetosti troši večja moč ! Ni fizikalnega razloga, da to ne bi veljalo tudi za motor.
Celice sem dodal, da bi povečal moč in s tem posredno tudi doseg. Gretje motorja močno vpliva na izkoristek, zato je dobro hlajenje enako pomembno kot višja moč. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 03, 2016 8:17 am Naslov sporočila: |
|
|
@Iztok_Š
Kolišno breme pa predstavlja recimo 20 kW motor? _________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazadnje urejal/a Slowfly Pet Jun 03, 2016 9:03 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.05
|
Objavljeno: Pet Jun 03, 2016 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Čeprav je OT, vendarle spada v isto temo, saj je za nižjo temperaturo motorja treba poskrbeti, da se bo motor čim učinkoviteje hladil, hkrati pa tudi, da bo že v osnovi oddajal manj toplotne energije.
No, z dvigom skupne napetosti pred regulatorjem se motor ne bo popolnoma nič manj grel.
Regulator bo na motor spustil največ tolikšen tok, kot je nastavljen v parametru Imax. Če ta tok ne zadostuje potrebam motorja, da bi za zagotovil želeno število vrtljajev, pač ne bo pospeševanja oziroma se bo avto sredi klanca celo ustavil.
Tokovna omejitev je povezana z debelino žic v motorju ter njihovo upornostjo in je dolgoročno ni zdravo preseči, saj je temperatura motorja razlika časovnih integralov gretja in hlajenja, vsakega s svojo časovno konstanto in grelno oziroma hladilno močjo.
Bo pa za isto moč na motorju potreben manjši tok do regulatorja. To pomeni manjši padec napetosti na notranji upornosti baterije, ki se bo manj grela in posledično zdržala več ciklov. Gretje baterije in vodnikov do regulatorja poleti spadata v izgube, ki se jih upošteva pri računanju izkoristka celotnega sistema. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|