www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Termanla pasta - drugič
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Strojna oprema
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 01, 2016 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na to, da je baker in da bo oblit z vodo, kakih reber po moje ne rabiš.
Silikon ti bi spustil, vzami raje kent seal, ki je za obdelavo podoben silikonu, se pa bolj strdi in zelo dobro oprime površine.

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 01, 2016 7:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malci, kakšno konfiguracijo pa imaš in kdaj se ti pregrevanje pojavlja?
Delam e-Smarta z identičnim motorjem in 18 celicami (Kokam), pa si me zdaj malo prestrašil ... Smile Hlajenje imam le zračno, pa še to motor ni najbolj na izpostavljenem mestu (čeprav naj ne bi bilo problemov, mogoče tudi zaradi velikosti - majhnosti avta ...)

LP, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.92
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 01, 2016 8:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi jaz sem imel do sedaj 18 celic (Umax = 60V) in ni bilo problema vse dokler nisem pred motor dodal škatlo za 4 celice, ki sem jih prestavil iz pritljažnika (zaradi teže). Je pa bil motor direktno na "prepihu". No, pri vožnji v hrib (recimo 400m+ višinskih s 1 prestavo (ccca 30 km/h) se je segrel do 130stC.
Sedaj, ko pa je pred motorjem (cca 20cm) škatla (spodnji rob je v višini spodnjega dela motorja) je pa problem. Pri vožnji iz Vrhnike v Logatec sem moral 2x čakati in hladiti motor. In tudi prisilno zračno hlajenje ni povsem odpravilo težav, pa še tiso bučanje ventilatorja mi je šlo na živce.
No sedaj sem pa še dvignil napetost za dve celice, in bi bilo verjetno še slabše.
Teža mojega avta je cca 1100Kg.

Pri vožnji po ravnini ni bilo težav. Segrel se je tja do 100, 110 stC

Na tvojem mestu bi razmišljal (preden vse skupaj zapakiraš pod pokrov motorja) da bi namestil zračni hladilnik ki so ga naredili namensko za ta motor. Po montaži naj ne bi bilo več nikakršnih težav z pregrevanjem.Ta motor je zmožen dati od sebe tudi 40kW - Curtisov krmilnik in 100V napetost baterij. Ali pa da vsaj pustiš prostor okrog motorja za poznejšo vgradnjo. Sam pa ima okrog motorja preblizu nosilce in je to težava.
Cena:? Bila je nekaj čez 300€. Mi ga je ponujal en lastnik predelanega puntota iz Avdovščine.

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 424
Aktiv.: 4.34
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 01, 2016 11:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi jaz delam na predelavi Smarta v EV. Motor se mi je že v prvem postu zdel zelo znan. Nominalna obremenitev za ta motor je 15kW. Višje obremenitve so časovno omejene le na nekaj minut. Kot vidim pa motor zlahka prenese 20kW in več ob dobrem hlajenju. Tvoje iskušnje s hlajenjem so mi znova načele vprašanje reševanja tega problema, saj sem se prav o tem za ta motor že spraševal. Ni mi pretirano všeč rešitev, da odstraniš spodnji del zadnjega odbijača pri Smartu kot sem to videl pri nekaterih izvedbah vendar sedaj na začetku ne bo šlo drugače.

Imaš kakšno sliko originalnega hladilnika?

Prevodno pasto pa ugodno dobiš pri grosistu za hladilniško tehniko Empor doo med AC in Letališko pri tehničnih pregledih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 8:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malci je napisal/a:

No sedaj sem pa še dvignil napetost za dve celice, in bi bilo verjetno še slabše.

lp
uroš


Motor bi se ob povišani napetosti in enaki moči, moral manj gret.

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MitjaN
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40
Prispevkov: 91
Aktiv.: 0.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se ob kaj manj grelo ob povišani napetosti bodo to kabli do pretvornika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor ima ob višji napetosti dosti boljši izkoristek. Saj so tudi v motorju kabli, ki se grejejo
_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MitjaN
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40
Prispevkov: 91
Aktiv.: 0.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 6:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, če je stroj narejen za to višjo napetost. Pri isti moči bo tekel manjši tok, kot pri stroju, ki je narejen za nižjo napetost.

Ampak, če je stroj isti, potem z povišanjem napetosti ne dobiš nič. Ravno za to imaš med baterijo in strojem krmilnik, ki vhodno napetost iz baterije prilagodi trenutnim razmeram (vrtilni hitrosti in zahtevanemu navoru) in jo vrže na stroj.

Če imam 110 V asinhronski stroj in ga dam na frekvenčnik je s stališča izgub v stroju popolnoma vseeno ali frekvenčnik napajam iz enofazne (230 V) ali trifazne vtičnice (400 V)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4049
Aktiv.: 18.17
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 8:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://www.pittman-motors.com/Portals/0/Resources/Temperature_Effects_On_DC_Motor_Performance.pdf
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prav vsak motor z navitjem ima boljši izkoristek pri višji napetosti, saj za isto moč teče manjši tok in motor se manj greje.
_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1345
Aktiv.: 7.69
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2016 9:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če bi naredil plašč za hlajenje iz 0,55mm pločevine, vse skupaj tesno povil z žico ali pa namestil čez primerno cev ali objemko in našibal notri nekaj barov tlaka. Ta bi lepo pritisnil plašč k motorju, pa še voda ti pri 140°C ne bo zavrela.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MitjaN
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40
Prispevkov: 91
Aktiv.: 0.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 03, 2016 7:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Prav vsak motor z navitjem ima boljši izkoristek pri višji napetosti, saj za isto moč teče manjši tok in motor se manj greje.


Mi je žal, da greva OT, ampak si ne morem pomagati.

Torej če imam 3F 3 kW 400 V asinhronski stroj praviš da se bo manj grel, če ga priklopim na reciva 600 V?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 424
Aktiv.: 4.34
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 03, 2016 8:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na istem bremenu se pri višji napetosti troši večja moč ! Ni fizikalnega razloga, da to ne bi veljalo tudi za motor.
Celice sem dodal, da bi povečal moč in s tem posredno tudi doseg. Gretje motorja močno vpliva na izkoristek, zato je dobro hlajenje enako pomembno kot višja moč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 18.32
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 03, 2016 8:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Iztok_Š

Kolišno breme pa predstavlja recimo 20 kW motor?

_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.


Nazadnje urejal/a Slowfly Pet Jun 03, 2016 9:03 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.05

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 03, 2016 9:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čeprav je OT, vendarle spada v isto temo, saj je za nižjo temperaturo motorja treba poskrbeti, da se bo motor čim učinkoviteje hladil, hkrati pa tudi, da bo že v osnovi oddajal manj toplotne energije.

No, z dvigom skupne napetosti pred regulatorjem se motor ne bo popolnoma nič manj grel.

Regulator bo na motor spustil največ tolikšen tok, kot je nastavljen v parametru Imax. Če ta tok ne zadostuje potrebam motorja, da bi za zagotovil želeno število vrtljajev, pač ne bo pospeševanja oziroma se bo avto sredi klanca celo ustavil.
Tokovna omejitev je povezana z debelino žic v motorju ter njihovo upornostjo in je dolgoročno ni zdravo preseči, saj je temperatura motorja razlika časovnih integralov gretja in hlajenja, vsakega s svojo časovno konstanto in grelno oziroma hladilno močjo.

Bo pa za isto moč na motorju potreben manjši tok do regulatorja. To pomeni manjši padec napetosti na notranji upornosti baterije, ki se bo manj grela in posledično zdržala več ciklov. Gretje baterije in vodnikov do regulatorja poleti spadata v izgube, ki se jih upošteva pri računanju izkoristka celotnega sistema.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Strojna oprema Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group