www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava voltmetra in ampermetra
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 1:08 am    Naslov sporočila:  Vezava voltmetra in ampermetra Odgovori s citatom

Mojstri prosim za pomoč pri razvozlanju (kitajske) uganke. V avtodomu bi rad priklopil ta ampermeter in voltmeter http://www.buyincoins.com/item/41039.html

Na zgornjem linku so priključne sheme, najbolj všeč mi je tretja, toda popolnoma jasno mi je, da ne morem na 0,5mm2 priklopit komplet napeljave in da nekaj ne štima.

Na priklopih so oznake.
debela rdeča: I+
debela črna: I-
tanka črna: GND
tanka rdeča: VCC
tanka rumena: VIN

Na -polu od akumulatorja že imam tale shunt http://www.conrad-electronic.co.uk/ce/en/product/104558/Weigel-50mV50A-Shunt-resistor-50-A-50-mV , saj sem imel prej eno drugo zadevo gor. Po moji laični logiki bi bil pravi priklop:
2 debeli žički za napajanje,
tanka črna na minus pred shuntom,
rumena na minus za shuntom in
tanka rdeča na plus.

Možno pa tudi da sem čisto falil. Prav tako mi ni jasno napajanje, saj bi po moji logiki moralo biti galvansko ločeno, na zadnjem načrtu iz zgornjega linka pa ni.

_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 1:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po moji kmecki logiki to, kar si napisal, stima.

In res - ne mores imeti kompletne napeljave cez tole vezano - ta ampermeter ima merilno obmocje samo 0-3 A. Z ustreznim shuntom ga lahko primerno prilagodis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S53DZ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 28 Apr 2011 9:27
Prispevkov: 951
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 8:26 am    Naslov sporočila:  Re: Vezava voltmetra in ampermetra Odgovori s citatom

monaco je napisal/a:
Na priklopih so oznake.
debela rdeča: I+
debela črna: I-
tanka črna: GND
tanka rdeča: VCC
tanka rumena: VIN

Po moji logiki je pa
I+ in I- za + in - s shunt upora,
napajanje na Vcc in GND,
merjenje napetosti med Vin in GND.
Koliko je napajalna in koliko so omejitve za merjenje toka in napetosti najbrž piše. Ali je I+- in Vin galvansko ločen pa pomeriš.



AV.jpg
 Opis:
Vezava
 Velikost datoteke:  750.21 KB
 Pogledana:  26 krat

AV.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 10:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po tehničnih podatkih:
Measurement range: DC 0-33.00V, DC 0-999.9mA-3.000A.
Resolution: 0.01V, 0.1mA(when current < 1A).
Refresh rate: 200ms/time.
Supply voltage: DC 3.5-28V.
Accuracy: ±0.3%.

Uganka mi je torej ali je moj shunt ok in če ni; kakšnega potrebujem. Vezava shunta na - bo ok?

Napetost v vozilu načeloma je 11,8v - 14v, kar bi bilo po tehiničnih podatkih ok tako za napajanje, kot za merjenje.

Kako pa ugotovim ali sta VIN in I+ ločena?

_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S53DZ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 28 Apr 2011 9:27
Prispevkov: 951
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

monaco je napisal/a:
Uganka mi je torej ali je moj shunt ok in če ni; kakšnega potrebujem. Vezava shunta na - bo ok?

Napetost v vozilu načeloma je 11,8v - 14v, kar bi bilo po tehiničnih podatkih ok tako za napajanje, kot za merjenje.

Kako pa ugotovim ali sta VIN in I+ ločena?

Tvoj shunt upor ima upornost 1mOhm, kar je zelo malo. Instrument kaže največ do 3A. Če ima na primer notranji shunt upornost 100 mOhm, potem ti bo instrument pri toku 30A kazal približno 0,3A.
Shunt na - pol je v redu, skladno z zgornjo sliko s pripombo, da v primeru, ko je - pol baterije na masi, potem porabniki ne smejo biti na "masi", če hočeš kazanje A-metra.


Nazadnje urejal/a S53DZ Pet Jan 24, 2014 10:44 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BojanR
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52
Prispevkov: 692
Aktiv.: 3.32
Kraj: Vnanje Gorice

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 24, 2014 10:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni pa izgleda, da je to ampermeter brez zunanjega shunt-a. Direktno meri tiste 3 A. V naslovu pa je za=b.
Pomeri upornost med debelo rdečo in debelo črno. Če je upornost majhna, je to upornost vgrajenega shunt-a. Potem ti preostane le še ohmov zakon, da temu shunt-u dodaš vzporedno svoj upor za želeno območje.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 10, 2014 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem si vzel malo časa in šel zadevo stestirat.

Vin, Vcc in I+ sem vezal na + napajalnika
I- sem vezal na + bremena (35w halogenska žarnica)
Gnd sem vezal na - napajalnika, kamor sem vezal tudi - bremena.

Torej je pravilna vezava tako kot je napisal S53DZ, s tem, da nisem uporabil zunanjega shunta ampak vezal neposredno preko ampermetra (kot je omenjal BojanR).

Pri stari 35w hišni 12v halogenki mi je kazalo 2,85A, tako da je to ok.

Upornost med I+ in I- sem nameril 0,2ohm (pravzaprav mi je malo nihalo 0,2-0,3-0,1ohm). Torej kak shunt rabim zraven, da bo zadeva uporabna za v avtodomu?

Stikalo za vklop tega inštrumenta najboljše, da vežem na med + napajanja in združen Vin&Vcc, da ne bo kakšne porabe, ko vozilo ne bo v uporabi (včasih tudi kak mesec stoji)?

_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 10, 2014 10:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še malo sem testiral in mi nič več ni jasno. Če sem imel katerokoli črno (GND, I-) priklopljeno na - napajalnika, mi je vrglo napajalnik ven takoj ko sem se dotaknil + napajalnika z I+ (hm... prej je delalo).

Potem sem dal + napajanje na breme direkt in - dal preko inštrumenta in je normalno delovalo. Deluje ne glede na to ali sem sploh imel I- priključen...

_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 13, 2016 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obujam staro temo...

Zadevo imam vezano kot na spodnji skici od S53DZ. Priklopljeno imam preko mojega shunta na minusu, vendar kaze vecino casa 0, le ko imam vklopljen webasto se pojavijo vrednosti.

Mi na podlagi mojih meritev kdo izracuna kaksen shunt rabim? Kitajc seveda nima pojma...

_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.93
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 13, 2016 11:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takega shunta ne boš dobil. Imaš merilni display za direktni priklop in ne več kot 3A.

Kupi si novega s shuntom ali pa tega razdreš in najdeš vrednost notranjega upora, izračunaš, če dobiš ustrezen shunt, ga odklopiš in priklopiš žičke iz shunta.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2016 9:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upornost je 0,2ohm. Nimam pa pojma kako izracunat.
_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbrane
Član
Član



Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02
Prispevkov: 590
Aktiv.: 2.70
Kraj: Cerkno

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2016 10:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Merjenje upornosti shunta z univerzalcem ne bo šlo( vsaj dovolj točno ne). Pri nekem konkretnem porabniku ( npr halogenka 2,85A kot omenjaš ) čimbolj točno pomeri dejanski tok z V-metrom pa pomeri čimbolj točno padec napetosti med +I in -I in boš po Ohmovem zakonu izračunal sedanjo vrednost šenta za imenovano območje 3A. Če želiš povečati tokovno območje npr 10x boš vzporedno vezal približno ( se da točno izračunati) 10x manjšo vredost shunta in instrument bo v tem primeru kazal 30A.

Mogoče ti lahko napravim ustrezen shunt iz debele manganinske žice.( seveda mi moraš dati ustrezne izmerjene podatke).

LP Brane

_________________
En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 583
Aktiv.: 3.20
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2016 2:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najhitreje, najlažje in najbolj točno glede na tvoje trenutne možnosti boš problem rešil na praktičen eksperimentalni način.

Vzemi medeninasto žico približno 3mm in jo zvij v krog ter z debelimi kratkimi žicami prispajkaj na obstoječi shunt. Nato priključi tisto žarnico 2,85A. Če boš na inštrumentu meril manj kot 0,285A bo potrebno medeninasto žico podaljšat, če bo pa več jo bo potrebno pa skrajšati. Ko boš enkrat našel pravo dolžino jo poljubno zviješ (naprimer v spiralo) in trajno priključiš na obstoječi shunt s čim krajšimi in dovolj debelimi povezavami.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
monaco
Član
Član



Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.08
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 16, 2016 11:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobra ideja. Cca koliko žice pa uporabim. 10 cm? 1 meter?
_________________
Kdor ne sprašuje, bo trapast umrl. by Hektor
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbrane
Član
Član



Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02
Prispevkov: 590
Aktiv.: 2.70
Kraj: Cerkno

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 16, 2016 2:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1m medeninaste žice preseka 1 kvadratni mm ima upornost približno 0,062 ohm. Če se zadovoljiš s tako točnostjo ( govorim glede tempreraturne stabilnosti) lahko uporabiš tudi bakrano žico,ki ima približno trikrat manjšo upornost kot medenina.

Če bi pomeril padec na sponkah-kot sem ti svetoval - bi ti lahko izračunal točno dolžino žice ki jo rabiš .

LP Brane

_________________
En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 471 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group