www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Alternator Rover kot generator
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Andraz23
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.25

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:02 am    Naslov sporočila:  Alternator Rover kot generator Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

želim uporabiti alternator Rover tip: A121 - 65 kot generator. Prikažem ga na spodnjih slikah.

Problem je, da ne poznam vezave in nevem med katerima sponkama naj pomerim napetost. Meril sem že vse živo vendar ne dobim nobene napetosti ko ga vrtim. To vrtenje pa ustvarjam s cestnim kolesom in direktnim kontaktom z osjo alternatorja. Mislim, da je obratov dovolj, da bi alternator moral generirati nekaj napetosti, vendar se to ne zgodil.

Mi lahko prosim kdo pove, kako vezati zadevo na voltmeter, da bom pomiril enosmerno napetost?

Hvala in lep pozdrav

Slike pripni na forum! Whistle



20160816_093847.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  307.92 KB
 Pogledana:  1 krat

20160816_093847.jpg



20160816_093852.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  319.59 KB
 Pogledana:  0 krat

20160816_093852.jpg



_________________
Andraz23


Nazadnje urejal/a Andraz23 Ned Avg 21, 2016 1:19 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Altenator rabi vzbujanje, sicer ne dela. Preberi tole temo.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za poganjanje s cestnim kolesom, ti svetujem, da uporabiš generator s stalnimi magneti, npr. kak 3 fazni outrunner. Potem samo 3 fazni usmernik in to je to.
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andraz23
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.25

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem razmišljal tudi o tovrstnih motorjih, vendar mi tale alternator leži doma in bi ga rad uporabil.

Mogoče kakšna ideja kaj bi kakšna sponka pomenila na temle alternatorju? Kam vezati vzbujanje in kam voltmeter? (označil sem še priklučke na spodnji sliki)

http://hopsasa/f/25/It/1VNKC8Wl/1/16082016-11-11-13.png

_________________
Andraz23


Nazadnje urejal/a Andraz23 Tor Avg 16, 2016 12:44 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.05
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kje pa je ta slika?
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Avtohacker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Dec 2007 22:14
Prispevkov: 26
Aktiv.: 0.12
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1- Vzbujanje
2 in 3 je B+
6- B-

Med 1 in 2 ali 3 moraš vezati kontrolno žarnico, B+ na + baterije, B- na minus baterije...
Zavrteti ga bo treba kar hitro, 2000 obratov, boš začutil kdaj začenja polnit...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2016 12:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

800 obratov je za stoenkin alternator dovolj, da začne polnit.
Je pa problem, ker ko bo začel polnit, bo naenkrat velik tok dal ven in ti bo pedala ustavilo. Alternator za tvojo aplikacijo ni primeren, tudi če ga imaš doma.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andraz23
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.25

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 17, 2016 9:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtohacker je napisal/a:
1- Vzbujanje
2 in 3 je B+
6- B-

Med 1 in 2 ali 3 moraš vezati kontrolno žarnico, B+ na + baterije, B- na minus baterije...
Zavrteti ga bo treba kar hitro, 2000 obratov, boš začutil kdaj začenja polnit...


Hvala lepa za info!

Še vedno pa ne razumem, med katerima sponkama potem dobim izmenično napetost? Torej vzbujanje za rotor je 12 V enosmerno. To zagotovimo s priklopom pozitivnega pola akumulatorja na sponko B+ , ki je pravzaprav isti potencial kot sponka 1 - vzbujanje. B- priklopimo na negativni pol baterije.

Je zadnji odstavek pravilno napisan? Med katerima sponkama bi lahko dobili izmenično napetost?

_________________
Andraz23
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2016 6:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Izmenične napetosti (praviloma) ne moreš dobiti, ker ima alternator vgrajen usmernik iz 6 diod in daje ven takoj enosmerno napetost. Če bi res rad izmenično, potem moraš odstraniti usmerniški modul. Izmenična napetost je na treh? žicah, ki so priklopljene nanj.

Pa kolikor vem, je kontrolna žarnica nujna za delovanje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rplink3r
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02
Prispevkov: 507
Aktiv.: 2.27
Kraj: Levec

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2016 7:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo,

Jaz imam to narejeno na predelanem sobnem kolesu.
Alternatorju sem odstranil regulator, pustil sem diodni mostič. Krtačke so direktno priklopljene na PWM krmiljenje z Arduinom, kateri tudi skrbi za približno konstantno polnjenje akumulatorjev, pa tudi da napetost ne preseže željene. Odvečna energija, če so akumulatorji polni in goniš več, gre v grelec. Glede na to, da imam med obratovanjem priklopljen računalnik ki troši okoli 200W, se pa to še ni zgodilo.

Alternator z prisilnim vzbujanjem deluje pri katerihkoli obratih, le polnilni tok bo pri majhnih obratih majhen. So pa zgube, katerih pi motorju z permanentnimi magneti ni.

_________________
"The statement below is false."
"The statement above is true."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2016 7:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ce imas vzbujanje preko pwmja je pa druga pesem. Direkt pa ne bi delalo.
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rplink3r
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02
Prispevkov: 507
Aktiv.: 2.27
Kraj: Levec

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2016 12:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nevem zakaj nebi delalo ? Sprva sem to testiral z linearnim laboratorijskim napajalnikom direktno na krtačke alternatorja in je delovalo, potem sem zaradi praktične izvedbe in manjših komponent naredil z PWM.
_________________
"The statement below is false."
"The statement above is true."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2016 12:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako sem jaz rešil na vikendu, kjer alternator vrti peltonova turbina. Le da sem pwm fiksno nstavil na max. moč turbine.
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andraz23
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.25

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 19, 2016 6:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

rplink3r, tvoja ideja se mi sliši odlična!

Torej PWM imaš povezan na krtačke za regulacijo, ok. Ne razumem pa kam imaš nato zvezano enosmerno napetost iz notranjega usmernika alternatorja? Imaš izhod iz mostiča povezan nazaj na enak akumulator iz katerega daješ tudi energijo za PWM?

Mogoče kdo ve koliko toka približno rabi alternator za vzbujanje? bi lahko napajal ščetke preko utičnice + usmernik in nato meril enosmerno napetost med sponkama B+ in maso alternatorja?

_________________
Andraz23
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rplink3r
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02
Prispevkov: 507
Aktiv.: 2.27
Kraj: Levec

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 19, 2016 9:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vse skupaj je napajano z akumulatorja kateri se polni. Mostič alternatorja je zvezan preko hallovega senzorja na ta akumulator.

Na akumulator imam priključen UPS, kateri napaja računalnik, monitor in zvočnike. Ko grem na kolo, si dam kak film, serijo... In gonim, da se to napaja.

Trenutno imam narejeno tako, da imam regulacijo konstantnega toka rotorja na alternatorju preko PWM krmiljenja(z allegrotovim hallovim senzorjem 5A merim tok), ker napetost niha. Tok nastavljam do 2A.

Znalo bi tudi lepo delovati z konstantno napetostjo 12V in samo PWM duty cycle nastavljat. Tega še nisem preizkusil, ker mi trenutni sistem dela.

Merim še polnilni tok do 50A in seveda napetost na akumulatorju, da mi računa trenutno moč.

_________________
"The statement below is false."
"The statement above is true."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group