www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Indukcijski motor v Tesli s model

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Mikenike
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Okt 2016 19:37
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.09

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 28, 2016 6:34 pm    Naslov sporočila:  Indukcijski motor v Tesli s model Odgovori s citatom

Preprosta a dobra razlaga indukcijskega motorja tule.
https://m.youtube.com/watch?v=LtJoJBUSe28
Indukcijski motor je tudi v Tesli S in ima tudi regeneracijo energije. Zanima me ali obstaja vec vrst rotorjev ker na posnetku je squiriel cage rotor brez moznosti vzbujanja torej ne more delovati kot alternator. Le ta je koliko sam razumem sinhron ac motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eldi2011
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55
Prispevkov: 265
Aktiv.: 2.03

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 29, 2016 6:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je že v posnetku razvidno se rotor vrti zaradi pojava indukcije, ki nastane v statorju. Moč se iz električne pretvarja v mehansko po pravilu desne roke.

Z obremenitvijo na osi težimo k zmanjšanju hitrosti motorja, čemur pa se v okviru zmožnosti (moč motorja), magnetno polje uspešno upira. Večja obremenitev pomeni večji tok.

Čarovnija se pa zgodi, ko pa namesto obremenitve na os v smeri vrtenja delujemo s silo, ki hoče povečati hitrost vrtenja motorja, se nam obrne tudi smer toka in motor se začne obnašati, kot generator.

Da pride do tega, je pa pogoj, da imamo na motorju napetost iz omrežja. Ta nam namreč vzbuja magnetno polje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.82
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 29, 2016 2:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uporabljajo se o indukcijski motorji s drsnimi obroči .

https://www.youtube.com/watch?v=X9cyxAgqG78 (7:28 , 9:12 se ga lepo vidi )

BMW in Renault imata ta princip. V petek sem ravno testiral drsne obroče zanje.

os ima okoli 25 mm

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s56al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03
Prispevkov: 788
Aktiv.: 3.32
Kraj: JN66SI & JN76TM

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 29, 2016 5:54 pm    Naslov sporočila:  Re: Indukcijski motor v Tesli s model Odgovori s citatom

Mikenike je napisal/a:
Preprosta a dobra razlaga indukcijskega motorja tule.
https://m.youtube.com/watch?v=LtJoJBUSe28
Indukcijski motor je tudi v Tesli S in ima tudi regeneracijo energije. Zanima me ali obstaja vec vrst rotorjev ker na posnetku je squiriel cage rotor brez moznosti vzbujanja torej ne more delovati kot alternator. Le ta je koliko sam razumem sinhron ac motor.


Asinhroni motor s kratkostično kletko, priključen na omrežje, postane generator v trenutku, ko se slipu spremeni predznak. Ali po domače, ko ga zavrtiš nad sinhrono hitrost...
Vendar pa je res, da imaš z nadzorom toka v rotorju (prek drsnih obročev) ali enosmernim vzbujanjem rotorskega navitja (stroj postane sinhroni) več možnosti za regulacijo generatorskega ali motorskega režima delovanja.

LP, Sandi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MitjaN
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40
Prispevkov: 91
Aktiv.: 0.54
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 29, 2016 8:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lucca brassi je napisal/a:
Uporabljajo se o indukcijski motorji s drsnimi obroči .

https://www.youtube.com/watch?v=X9cyxAgqG78 (7:28 , 9:12 se ga lepo vidi )

BMW in Renault imata ta princip. V petek sem ravno testiral drsne obroče zanje.

os ima okoli 25 mm


Za vleko se uporabljajo sinhronski stroji z navitim rotorjem. Rabiš dva drsna obroča, regulacija je nekoliko enostavnejša kot pri dvojno napajanem asinhronskem stroju ter območje delovanja je bistveno širše.

Asinhronski stroj z navitim rotorjem (dvojno napajan asinhronski stroj) se pretežno uporablja v energetiki, kjer je frekvenca na statorju konstantna in imaš omejeno območje vrtilne hitrosti obratovanja (takrat se jih splača imet). Pri nas je v Avčah. Načeloma jih najdeš tudi v vetrnicah, vendar zaradi zahtev operaterjev po jalovi moči počasi izgubljajo primat.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group