|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Jan 19, 2018 6:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rabljeni frekvenčniki ...
Zagonski tok motorja (pri zagonu Y/D ali s predupori) je večji od nazivnega ... če vse skupaj traja predolgo odletijo varovalke.
lp.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
87.71 KB |
Pogledana: |
24 krat |
|
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Jan 22, 2018 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
Frekvenčni pretvorniki imajo tudi slabe lastnosti.
Motorji morajo biti narejeni za uporabo frekvenčnikov to pomeni, da morajo imeti keramične ležaje, da skozi njih ne teče tok ter druge prilagoditve, ki jih pri klasiki ne rabimo.
|
Ležajni tokovi postanejo resna težava pri motorjih 90 kW in več.
Kaj so druge prilagoditve, ki jih omenjaš zgoraj?
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.06
|
Objavljeno: Pon Jan 22, 2018 11:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Novejši motorji, ki so že serijsko prilagojeni za delovanje s frekvenčniki, imajo zunaj prečni presek kvadratne oblike. Torej hladilna rebra niso enakomerno razporejena po zunanjem obodu kot pri risbici sonca, temveč so postavljene na 4 ploskve.
To je konstrukcijska rešitev težav v zvezi z mehansko resonanco ohišja z okroglim prečnim presekom.
Glede na to, da se gre samo za zagon, bi v primeru uporabe frekvenčnika jaz uporabil še kontaktor mimo njega.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ElGrigon Član
Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3880 Aktiv.: 17.97 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Jan 22, 2018 11:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Energetik-m je napisal/a: |
qwertz je napisal/a: |
Frekvenčni pretvorniki imajo tudi slabe lastnosti.
Motorji morajo biti narejeni za uporabo frekvenčnikov to pomeni, da morajo imeti keramične ležaje, da skozi njih ne teče tok ter druge prilagoditve, ki jih pri klasiki ne rabimo.
|
Ležajni tokovi postanejo resna težava pri motorjih 90 kW in več.
Kaj so druge prilagoditve, ki jih omenjaš zgoraj? |
To velja samo za uporabo z frekvenčnikom ali na sploh? Bil sem namreč na remontih velikih motorjev >100kW in nobeden ni imel kakšnih posebnih ležajev. So pa se preventivno menjavali letno.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2540 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Jan 23, 2018 7:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma samo z uporabo frekvenčnikov.
Treba je poskrbeti tudi za ustrezne kable, če je v uporabi frekvenčnik. Ne pa da vse okoli šprica in svinja frekvenčni spekter. Se je že zgodilo, da smo iskali vzrok, na neki drugi napravi, zakaj ne deluje, pa smo ugotovili, da ne dela samo takrat, ko so določene frekvence na nekem frekvenčniku. Vse to zaradi neustreznega projektiranja in izvedbe.
VFD so močno in uporabno orodje, z njimi tudi največji motorji lahko plešejo kot baletke po prstih, treba pa je zagotoviti ustrezno okolje za njihovo delovanje v celotnih sistemih.
Pa še nekaj je. Frekvenčnike je treba montirat v suho klimatizirano okolje, brez prahu in vlage ali korozivnih atmofer. Lahko se uporabi tudi takr, ki imajo ustrezno IP zasčito. Ker drugače bodo slej ko prej crknili. Dobro je tudi, da se jih montira čim bližje motorju, samo to ne gre vedno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Jan 23, 2018 3:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Glede na to, da se gre samo za zagon, bi v primeru uporabe frekvenčnika jaz uporabil še kontaktor mimo njega. |
Pa si to že kdaj poskusil? Kakšen je bil tokovni sunek po vklopu tega kontaktorja? Če imaš zvezda trikot zagon, je ob preklopu iz zvezde v trikot ta sunek kar velik. In če imaš varovalke na meji, jih bo pometalo ven.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Jan 23, 2018 3:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
El grigon, to velja samo za FP. Motor seveda ni popolnoma simetrično navit, in se v rotorju inducira nekaj napetosti v smeri osi, ta pa požene tok skozi en ležaj, ohišje, drug ležaj in po osi nazaj. Efekt je tudi pri največjih motorjih zanemarljiv pri 50Hz. Pri uporabi frekvenčnega pretvornika pa napajamo navitja motorja z nekaj kHz, to pa inducira vzdolž osi napetost, ki požene kar konkreten tok. Vem za primer 90kW motroja ventilatorja, ki mu je življenjska doba ležajev padla na četrtino po vgradnji FP. Zato resni ponudniki takih pogonov prodajo zraven tudi motor z izoliranim ležajem, običajno je to tisti pri vetrnici. Pa tak 90kW motor je vsaj kakšnega jurja dražji od navadnega.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejcxxx Neznanec
Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Tor Feb 27, 2018 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Po dolgem času se oglašam. V tem času pri zagonu ni bilo problemov, je pa res da ga zaganjam samo med tednom dopoldne.
Problem je nastal, ko sem v stroj vstavil dodatno osovino z 8 žaginimi listi, takrat je po treh sekundah zaganjanja vrglo ven varovalko - torej je imela predolgo prevelik tok.
Težavo sem poskusil rešiti bolj po "kovaško". Podaljšal sem osovino motorja, dodal novo jermenico ter preko nje povezal nov motor s 5,5 kW (ki sem ga našel doma). Ob zagonu malega motorja jermena niso bila nategnjena, ko se je prižgal sem jih počasi zategoval dokler ni glavni motor dobil vrtljaje malega motorja. Ker je bilo bolj po "kovaško" sem vgradil jermenice, ki sem jih imel na zalogi. Glavni motor je tako vrtelo s približno 1000 vrtljaji. Po specifikaciji jih ima 3000. Seveda mi je ob zagonu velikega motorja takoj vrglo ven varovalke. Tokrat jih je vrglo takoj in ne po 3 sekundah zagona.
Po moji razlagi se sedaj glavni motor "zaleti" v že dosežene vrtljaje in v tem trenutku se tok toliko poveča da takoj skuri varovalke (celo dve je naenkrat).
Očitno bo res potrebna investicija v frekvenčnik. Pa bo spet šlo 3.000,00 €.
Vsem hvala za odgovore, meni so zelo pomagali, mislim pa da bodo še komu, ki bo imel podobne težave v prihodnje.
Mimogrede, ko zgoraj govorim o skurjenih varovalkah govorim o varovalkah, ki varujejo vodnik med razdelilno elektro omaro in strojem. Tiste na transformaturju zaenkrat opravljajo nalogo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lojzek Član
Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3353 Aktiv.: 16.97
|
Objavljeno: Sre Feb 28, 2018 8:38 am Naslov sporočila: |
|
|
nejcxxx je napisal/a: |
Glavni motor je tako vrtelo s približno 1000 vrtljaji. Po specifikaciji jih ima 3000. Seveda mi je ob zagonu velikega motorja takoj vrglo ven varovalke. Tokrat jih je vrglo takoj in ne po 3 sekundah zagona.
|
Samo malo vprašanje... Ali je bila smer vrtenja glavnega motorja prava?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Sre Feb 28, 2018 8:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da malo dopolnim
lojzek je napisal/a: |
Samo malo vprašanje... Ali je bila smer vrtenja glavnega motorja prava? |
Kot predhodniku mi je zelo neobičajno, da takoj pregorijo varovalke. To mi daje misliti, da si glavni motor " po kovaško " zavrtel v napačno smer in ga kasneje vklopil. V takem primeru takoj " odletijo " varovalke. Enako se zgodi, če ne paziš pri vezavi zvezda / trikot , se pravi da motor v zvezdi zavrtiš v eno smer, potem preklopiš v trikot za zamenjanimi fazami ali drugače v drugo smer.
Drugače pa je ta "kovaška" varianta zelo dobra.
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejcxxx Neznanec
Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Čet Mar 01, 2018 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pred zagonom 3x preveril smer vrtenja, pa po zagonu še 2 krat. Vedno prišel do zaključka da je smer vrtenja prava, mi pa še zdaj ni jasno kako to, da so šle 2 varovalke in to v trenutku pritiska na gumb za zagon velikega motorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Čet Mar 01, 2018 7:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kam si priklopil zaganjalni motor, na isto omaro kot većjega ?
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kosmaj Član
Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 22:32 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.68 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Čet Mar 01, 2018 9:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da je tole normalno da ti je vrglo ven varovalke, ker ko si vklopil dovod na vrteči se motor je po vsej verjetnosti ta trznil da ga je iz nepravilnega položaja postavilo v fazo v kateri ga je potem polje peljalo. Kakšna špica se pojavi takrat za tisti trenutek bi bilo treba pomeriti.
Frekvenčniki imajo za namen takega delovanja v programu opcijo ki jo potrdiš in se imenuje leteči štart. Prepreči namreč da bi prišlo do tega trzljaja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Čet Mar 01, 2018 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi poskusil še ( če še nisi) na tak način, da bi z pomožnim motorjem dosegel maximalne obrate, kot jih je zmožen ta pomožni motor, potem pa bi pred vklopom glavnega motorja le tega pomožnega izklopil nekaj trenutkov pred tem.
Ko sem bil prisoten pri zagonu nekoliko večjega cirkularja so pri startu iz mesta vedno odletela 25A počasne varovalke, ko pa sem na osovino navil štrik in potegnil (podobno kot pri vžigu bencinske kosilnice) da sem pridobil določene obrate, so varovalke vedno preživele.
lp
URoš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Pet Mar 02, 2018 11:48 am Naslov sporočila: |
|
|
V firmi smo imeli 200kW motorje (asinhronski klasični) katere smo zaganjali v zvezdo preko treh stopenj uporov šele nato se je preklopil v trikot. Resda so bili upori kar veliki. Sem pa tudi vzdrževal tračno žago za razrez lesa (Prvomajska) ,ki je imela 70kW motor tudi zaganjan preko nastavljivega upora potopljenega v trafo olju, vendar je bil motor z drsnimi obroči (rotorsko navitje). Pri zagonu si ročno vrtel upor ob spremljanju A metra do polnega zagona nakar se je rotor kratko sklenil. To so sedaj malo eksotične rešitve, ki so se včasih uporabljale ker ni bilo tiristorskih soft starterjev.
Pa še to, ko varovalke enkrat preobremeniš se ji spremeni karakteristika in zato naslednjič pregori pri dosti manjšem toku in se kasneje čudimo zakaj tako.
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 68 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|