www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Regler dinamota zastava
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 9:41 am    Naslov sporočila:  Regler dinamota zastava Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

strojnik prosi za pomoč. Na moji zastavi 750 mi dinamo polne pod prostim tekom 8V, z povišanimi obrati pa ta napetost naraste na 15,5V. Ob prižganih lučeh pa spet pade nazaj na 12,5V. Po parih dneh vožnje z prižganimi lučmi je akku že tako prazen, da ne obrne več zaganjača. Nato ga napolnem z polnilcem pa je spet mir nekaj časa.

Dinamo sem razstavil in ščistil, pregledal ščetke katere imajo še 1/3 mesa, tako da mislim da tukaj ni problem. Preostane regler. Ima 3 žice (D+, DF, B+).
Se pravi če prav razumem (drugače me naj kdo popravi):
* B+ gre na akumulator
* D+ pride iz dinamota prizvedena napetost in gre naprej tudi do kontrolke katera začne svetiti ko je 11V+
*DF pa gre iz reglerja na dinamo kot nek vzbujevalni tok

Na starejših reglerjih sem opazil da se ga lahko nastavlja z nekimi majhnimi vijaki. Te brez vijakov pa mi je nekdo namignil da se malo "zakrivi" neke kontakte.
Se da popraviti/nastaviti ta moj regler ali je bolj smiselno zamenjati z drugim?.

LP.



regler.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  213 KB
 Pogledana:  28 krat

regler.JPG



Dinamo.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  258.76 KB
 Pogledana:  22 krat

Dinamo.JPG



Ščetke.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  151.6 KB
 Pogledana:  11 krat

Ščetke.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.52
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 11:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Priklopi se, kot si napisal. Ta mehanski regulator ima tri funkcije. Rele z tuljavo z najtanšim navitjem je regulator napetosti. Na fotografiji levi. Srednji je regulator toka.
Na zadnji strani releja so trije žični upori. Te upore ta dva releja vežeta v različne kombinacije zaporedno s statorskim navitjem proti masi. (DF)
Tretji rele vklopi /izklopi polnjenje, ko začne dinamo oddajati napetost.
Regulator lahko nastaviš tako, da upogneš spodnji del pod vzmetjo tako da le ta bolj ali manj odriva kotvo releja.

PS
Napisal po spominu. S trem sem imel opravka pred kakimi 30-timi leti.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 1:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepsa hvala za odgovor Silvo.

Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.52
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 2:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

barosa je napisal/a:
Najlepsa hvala za odgovor Silvo.

Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.

Lp


Malo spremlaj kako se releji vklapljajo. Preden karkoli upogibaš raje podloži vzmet za kak mm. Glede na to, da za tokovno regulocijo skrbi srednji rele, bi najprej poskusil pri njemu.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.90
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 5:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

barosa,
Poglej, kako je s pogonskim jermenom, če je slab, ob strani zglajen, potem ne poganja diname ko jo obremeniš z lučmi.

Če lahko dobiš enosmerne tokovne klešče, pomeri tok, ki ga daje dinama. Na dinami običajno piše koliko W-tna je, če je 180W potem lahko pričakuješ cca 15A na toliko se potem tudi nastavi pretokovno zaščito.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1343
Aktiv.: 7.71
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 20, 2018 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo se še spomnim reglerja, prva katrca iz leta 74 je imela še dinamo in elektromehanski regler. Vzel sem ga ven in priklopil stabilizirani usmernik na tuljavo s fino žico. Ko dvigaš napetost, začne pri okrog 14V njena kotva izklapljati vzbujanje, kdaj se to zgodi pa se je dalo nastaviti z enim vijakom oziroma podporo vzmeti. Je pa od tega že kar nekaj časa.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
barosa je napisal/a:
Najlepsa hvala za odgovor Silvo.

Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.

Lp


Malo spremlaj kako se releji vklapljajo. Preden karkoli upogibaš raje podloži vzmet za kak mm. Glede na to, da za tokovno regulocijo skrbi srednji rele, bi najprej poskusil pri njemu.


Bom poskusil najprej z srednjim pa da vidim kako bo.
LP.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozede je napisal/a:
barosa,
Poglej, kako je s pogonskim jermenom, če je slab, ob strani zglajen, potem ne poganja diname ko jo obremeniš z lučmi.

Če lahko dobiš enosmerne tokovne klešče, pomeri tok, ki ga daje dinama. Na dinami običajno piše koliko W-tna je, če je 180W potem lahko pričakuješ cca 15A na toliko se potem tudi nastavi pretokovno zaščito.


Z jermenom vse štima, je nov in napet.
Lahko dobim tokovne klešče, Na njem piše da je max 16A, torej merim tok ko bom prižgal vse porabnike ? Katero pretokovno zaščito in kako jo nastavim ?
LP.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
Malo se še spomnim reglerja, prva katrca iz leta 74 je imela še dinamo in elektromehanski regler. Vzel sem ga ven in priklopil stabilizirani usmernik na tuljavo s fino žico. Ko dvigaš napetost, začne pri okrog 14V njena kotva izklapljati vzbujanje, kdaj se to zgodi pa se je dalo nastaviti z enim vijakom oziroma podporo vzmeti. Je pa od tega že kar nekaj časa.


Imam stabiliziran umesnik z nastavljivo napetostjo v službi. Se pravi lahko poizkusim priklopit in ga nastavim tako da bo pri 14V izklopil vzbujanje ?
LP.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.86
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 21, 2018 5:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

UPDATE:

Po današjem testiranju sem ugotovil da se desni rele vklaplja ko je napetost nad 12V in vključuje poljenje akumulatorja.
Sredinskega sem podložil za 1mm tako kot je svetoval Silvo. Sedaj imam pri nekih srednih obratih skoraj 1V več. Torej imam z prižganimi lučmi okoli 13,7V. Če luči pa vgasnem zna pa narasti napetost na 15,5V+. Previdevam da bi moral ukriviti še levi rele za napetost, saj ko ga pritiskam napetost pada, ukrivit bi ga moral v nasprotno stran kot sem npr. srednjega podložil. Za enkrat sem pustil tako, ker se vedno vozim z prižganimi lučmi.
Kaj ni možno nastaviti reglerja tako, da bi napetost bila 13,5V z prižganimi in ugasnjenimi lučmi ?

LP.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 987
Aktiv.: 4.44
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 22, 2018 6:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Doma se mi nekje valja popolnoma nov (še zapakiran) iskrin elektronski regulator za dinamo fička... če te zanima me kontaktiraj pod zs...
lp

_________________
In brake we trust...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3158
Aktiv.: 14.23
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 22, 2018 7:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ugotovi, zakaj je ob prižganih lučeh napetost nižja. Ali je kriva napetostna ali tokovna regulacija? Torej poglej ali se srednji rele aktivira ob prižigu luči.

Za tole sem iz predala vzel zvezek s pra-starimi shemami. Obstaja tudi zelo podoben regulator s samo dvema uporoma. Priključki in releji na tem regulatorju so v enakem vrstnem redu, kot v moji shemi.



Regulator_dinama_3R_20181022.jpg
 Opis:
Regulator dinama ARC1601.
 Velikost datoteke:  73.44 KB
 Pogledana:  5 krat

Regulator_dinama_3R_20181022.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3158
Aktiv.: 14.23
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 23, 2018 11:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je mogoče, naredi še eno fotko, tako da se vidi razmik kontaktov in napetost vzmeti.
Torej od spodnje desne strani, vzporedno s pločevino na prvi sliki.

Moj prastar regulator iz kleti ima kar nekaj voltov razlike med zgornjim in spodnjim kontaktom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Merlin
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47
Prispevkov: 289
Aktiv.: 1.46

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 23, 2018 11:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na avtoodpadu dobiš poceni altenator.

Ta ti bo tudi pri nizkih obratih dobro polnil.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.52
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 23, 2018 7:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Regulator je natanko tak, kot je na fotografiji, ki jo je pripel bostjang. Če je s samim dinanom vse ok, potem je težava v regulaciji toka, kajti v koliko bi bila težava v regulaciji napetosti se le ta ne bi dvignila niti takrat, ko ni obremenitve. Dinamo ima eno slabo lastnost - napetost praktično raste z obrati v koliko ni regulacije le ta lahko pride čez 30V.
Še en nasvet v koiko boš slučajno montoiral elektronski regulator. V navodilih teh regulatorjev je bilo napisano, da ga je bilo obvezno pred montažo dinamo polarizirati. V tvojem primeru tega sicer ni potrebno, ker ti dinamo deluje. To si storil tako, da si DF zvezal na minus Med D+ in minus pa si dal akumulator. Dinamo se je začelo vrteti tako kot motor. Spomnim se primera, ko dinamo ni bila polarizirano oz. napačno polarizirana. Skuril sem par elektronskih reglerjev, na kar sem ugotovil, da je prišlo do zamenjave polov. To se je zgodilo, če je bilo le to dolgo razstavljeno oz ni delovalo.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group