|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Dec 10, 2018 7:40 pm Naslov sporočila: motor 12V 150W > primernost za E-bike |
|
|
Pozdravljneni
Znanec me je prosil za nasvet, a mu ne znam prav svetovati.Želi predelati žensko kolo na e-bike ( dodatni el. motor za pomoč pri vožnji)
Zanima ga (preden gre v nabavo), če bo ta motor (12V 150W) primeren za njegov namen ?
Nisem prepričan, kakšno moč bo zmogel pri nizkih obratih (nekaj 100),če so nazivni obrati 2400-2700 o/min.
lp
Uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4045 Aktiv.: 18.21 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2534 Aktiv.: 13.15 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pon Dec 10, 2018 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Raje 36 V, namesto 12 V. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5327 Aktiv.: 24.78 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Dec 10, 2018 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vprašanje je, koliko je ta znanec vešč elektronike in še bolj mehankarije ... Ustrezna predelava ni tako preprosta in trivialna, kot se mogoče zdi na prvi pogled ...
IMHO bi raje vzel nek inwheel motor (ala goldenmotor) in enostavno zamenjal sprednjo (ali zadnjo) kolo.
Moč 150 W je malo (sploh tu, ker gre za krtačni motor s precej slabšim izkoristkom od BK), fino bi bilo vsaj ene 300 - 500 W.
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1324 Aktiv.: 11.92 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Dec 10, 2018 11:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za pomoč je že 100W dovolj, za podpiranje lenobe pa... se potrebuje kar dosti več...
Torej, za pomoč bi bil en hub motor v prednjem kolesu zadosti, napetost pa vsaj 24V, oziroma nekaj za 7S do 10S litijev paket. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ignis Član
Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 456 Aktiv.: 2.86 Kraj: MB
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Moč motorja ki je direktno za pogon(brez prestav - redukcije) mora biti ~250W,
koles s takim el. motorjem se tudi največ proda.
Če pa boš šel na BAFANG varianto(uporaba prestava) pa bo tudi manjša moč elektromotorja zadostovala za pomoč.
Moje mnenje je tako kot je napisal @mucek,
da se to ne splača ... stroški vseh dodelav in predelav bodo enake, kot če kupiš motor ki se vgradi direktno v zadnje kolo.
Baterije so največji strošek, tu se splača "potruditi". _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2534 Aktiv.: 13.15 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
Za pomoč je že 100W dovolj, za podpiranje lenobe pa... se potrebuje kar dosti več...
Torej, za pomoč bi bil en hub motor v prednjem kolesu zadosti, napetost pa vsaj 24V, oziroma nekaj za 7S do 10S litijev paket. |
Očitno še nisi vozil električnega kolesa in govoriš kar nekaj na pamet. Glede stroke in tudi glede ostalih stvar (npr. podpiranje lenobe). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok, hvala za namige, a bistva še vedno ne znam razbrati iz odgovorov. V igri so omejene finance ( in če bi imel 500+ EUR, potem verjetno ne bi razmišljal o samogradnji predelave). On bi to imel za 5-10km daleč do bližnjega naselja, bolj kot ne po ravnini. In za akumulator ima idejo uporabiti kar en avtomobilski 12V Pb.
Pa da vprašam drugače.
Kakšno moč bo omenjeni motor ( krtačni, 12V 150W) dal od sebe, če se bo vrtel z nekaj sto obrati, namesto z nazivnimi cca 2500? Še vedno cca 150w električne in nekoliko manj mehanske, ali se pri nizkih obrati tem motorjem drastično zmanjša moč?
lp
Uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1324 Aktiv.: 11.92 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 3:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
v.j. je napisal/a: |
Za pomoč je že 100W dovolj, za podpiranje lenobe pa... se potrebuje kar dosti več...
Torej, za pomoč bi bil en hub motor v prednjem kolesu zadosti, napetost pa vsaj 24V, oziroma nekaj za 7S do 10S litijev paket. |
Očitno še nisi vozil električnega kolesa in govoriš kar nekaj na pamet. Glede stroke in tudi glede ostalih stvar (npr. podpiranje lenobe). |
S kolesom, oziroma s kolesi, prevozim letno več kot z avtom, torej ... pišem iz izkušenj, ne na pamet.
Ali se zavedaš kaj pomeni 100W na biciklu?
Ali veš koliko W je sposoben dajat od sebe kolesar? Tako stalno, v povprečju, ne mislim trenutne maksimalne moči v špici? Tukaj si pa res kar malo na pamet mimo brcnil, ker... v tej temi je govora za pomoč pri vožnji.
Tudi če je motor močnejši, npr standardni 250W (lahko tudi več) je moč možno elektronsko omejiti na željeno moč. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2534 Aktiv.: 13.15 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glej, imam 250 W kolo in z lahkoto bi imel še močnejši motor. Ni to podpiranje lenobe. In 100 W je premalo. Ne glede na tvoje izkušnje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5327 Aktiv.: 24.78 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2018 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vili, ne mesaj elektricne moci (poraba EM, ki jo navajajajo kot "moc") in moc na osi, ki jo proizvede kolesar ... Razlika je konkretna!!
Lp, G
P.s. Malci, bos kaj po Trzinu? Oglasi se ... Imam nekaj primernega, da ne bo sosed prug dobil! _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sre Dec 12, 2018 4:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo še odgovor na prvotno vprašanje. Moč je navor krat kotna hitrost. Navor pa je pri motorjih s trajnimi magneti sorazmeren toku. Tu si omejen z maksimalnim dovoljenim tokom. Torej je max navor motorja približno enak od starta do nazivnih vrtljajev. Če ima torej motor pri 2400 vrt/min 150W, bo imel pri 240 vrt/min 15W.
Je pa pri nizkih vrtljajih hlajenje rotorja lahko slabše, zato ga ne smeš prav dolgo gnati z nazivnim tokom.
Tole sem sicer malo poenostavil, a realnost ne bo bistveno drugačna.
Potrebuješ prenos, ki bo dovolil motorju nazivne vrtljaje. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4045 Aktiv.: 18.21 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ignis Član
Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 456 Aktiv.: 2.86 Kraj: MB
|
Objavljeno: Čet Dec 13, 2018 11:55 am Naslov sporočila: |
|
|
lucca brassi je napisal/a: |
spredaj ali zadaj ? |
nisem pregledal linkov, ampag če je vprašanje v sprednje ali zadnje kolo?
odgovor -->zadnje kolo, zaradi precesije ter vožnje v hribe _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1324 Aktiv.: 11.92 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Čet Dec 13, 2018 7:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
Vili, ne mesaj elektricne moci (poraba EM, ki jo navajajajo kot "moc") in moc na osi, ki jo proizvede kolesar ... Razlika je konkretna!! |
No, ne tako zelo konkretna, razen seveda, če si imel v mislih primerjave 100W električne moči in profesionalnega kolesarja.
Zgolj za pomoč pri poganjanju po ravnini, je že 250W več kot dovolj, v bistvu preveč, pomaga pa pri speljevanju in nizkih hitrostih, vožnji v klanec. Pri vožnji se ne troši moč na polno in tudi ne stalno.
Seveda se strinjam, da bi z motorjem 100W bolj slabo speljeval, ampak pri hitrosti nad 10 ali 15 km/h pa bi teh 100W (stalnih 100W) konkretno pomagalo kolesarju.
V prvem prispevku te teme omenjeni 150W motor ni ravno primeren brez primernega prenosa...
Električno kolo s HUB motorjem je za nezahtevne kolesarje in krajše razdalje predvsem po ravnini še najbolj optimalna izbira. Če se malo potrudiš, po oglasnikih dobiš rabljeno elektro kolo že za 200eur, sicer ni kaj prida, je pa delujoče in običajno z zanič baterijo. Če baterijo obnoviš sam, jo lahko že za 100-150eur, odvisno od velikosti.
Letos sem obnovil 4 baterije in prenovil 3 elektro bicikle, lansko leto 2 bateriji in 2 bicikla.
Sam vozim pretežno lahko gorsko z gladkimi gumami CULT mania, polno vzmeteno, predvsem za vožnjo po urejenih cestah. Za makedam, brezpotja in pravo gorsko kolesarjenje pa CULT rexia, freeride kolo, nekoliko težje in z bolj divjim polnim vzmetenjem. Treking in specialke mi ne ležijo. Treking imam še, specialko sem prodal. Letos sem si omislil še skoraj novo elektro kolo s sredinskim motorjem, vendar se vozijo predvsem drugi družinski člani. Ne bi ga kupil, če ga ne bi dobil po VIP super nizki ceni, ker nov je preko 3K€. Kot sem že napisal, z bicikli prevozim več kot z avtom, tako da pišem iz izkušenj.
Tudi cenena elektro kolesa se po ravninah odlično obnesejo, seveda ne nudijo udobja kot elektro gorsko kolo s sredinskim motorjem. Razlika je očitna, saj HUB motor nima nekega posebnega navora pri speljevanju in vožnji v klanec, še vedno je potrebno kar konkretno pomagati. Gorsko kolo s sredinskim motorjem ima navor lahko zelo visok, saj je motor montiran na pogonski strani pred verigo in menjalnikom. Tako kot spreminjamo navor nožnega pogona s prestavami, se spreminja navor motorja. Pri speljevanju in vožnji v klanec je motor resnično dobro in polno izkoriščen.
Elektro gorsko kolesarjenje je svojevrsten užitek, čisto druga kategorija, ampak zaenkrat to še ni zame (potuha) in se s tem ukvarjam zgolj v raziskovalne namene.
Za pomoč pri vožnji po ravnini za enega penzionista ki nima denarja, bi vsekakor priporočal eno rabljeno kolo s HUB motorjem ali pa predelavo obstoječega bicikla... motor se lahko vgradi tudi v prednje kolo. HUB motor v prednjem kolesu ima svoje prednosti, za vožnjo po urejenih stezah in cestah po ravnini je odličen, težišče ni problematično, predelava je preprosta.
Seveda se upravičeno pojavi vprašanje kaj se splača: nakup rabljenega elektro kolesa ali predelava navadnega v elektro kolo.
Avtomobilski svinčevi akumulator? raje ne, absolutno odsvetujem, zadeva je pretežka in prenerodna, težišče se preveč spremeni, cenovno pa ni posebne razlike, sploh na dolgi rok.
Seveda, najbolj enostavno je nakup novega, kdor ima denar zanj...
Predelava, popravilo, obnova, ... kdor zna, ima opremo in veselje, lahko tudi dobrega soseda ali kolega, potem ima smisel. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|