www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Avto klima otežuje vžig avta
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Jani
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48
Prispevkov: 460
Aktiv.: 2.07
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 19, 2019 12:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi za začetek odklopil konektor na kompresorju. S tem bi videl, ali gre za mehansko ali električno okvaro. Potem pa dalje... Tester, releji, napeljava,...

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nevednez
Član
Član



Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36
Prispevkov: 226
Aktiv.: 1.02
Kraj: Štajerska

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 22, 2019 10:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Spajky je napisal/a:
igo je napisal/a:
Ne z brusnim papirjem po kontaktih releja!
"Zalij" odprtega prasca in njegovo podnožje (tudi na tiskanini) z WD-40 ... toplo spihaj + pobriši ! Najverjetneje a samim relejem ni nič narobe... ampak kakšen kontakt nekje drugje. Kje? Pitaj boga ...


Samo WD40 ne uporabljati v stiku z kontakti! Manj škode bo, če se pošč...š po rele plošči.

Jani je napisal/a:
Jaz bi za začetek odklopil konektor na kompresorju. S tem bi videl, ali gre za mehansko ali električno okvaro. Potem pa dalje... Tester, releji, napeljava,...

Lp


Napaka je električne narave. Avtor klimo lahko ugasne. Je pa nasvet definitivno na mestu in lahko pride prav komu drugemu pri iskanju težav z klimatsko napravo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nominator
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jun 2011 21:55
Prispevkov: 61
Aktiv.: 0.39
Kraj: Radovljica

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 11, 2019 3:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej se opravičujem , da tako dolgo nisem odgovoril....Odločil sem se , da bo najmanj škode če pustim tako kot je in klimo pač izklopim predem ugasnem avto.hvala vsem za pomoč in nasvete.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milko
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Feb 2011 21:57
Prispevkov: 19
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2019 12:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nominator,

ni dobro da si obupal, problem imaš in treba ga je rešiti, ker se bo stopnjeval na slabše. Če sam nisi spreten z avtolektriko, poišči znance ki so, ali avtoelektričarja ker je sigurno že imel tak problem in ga bo uspešno rešil.

Ker sem sam imel na sharanu podobne težave, bom naštel kako se lotiti problema, korak po korak:
1. nisi opisal režim vožnje s klimo--je to mestna vožnja na ler gasu? z prižganimi lučmi, klimo, notranji ventilatorji klime na fuul....poraba ogromna, obratov premalo, toka iz alternatorja premalo, AKU se prazni
2. za začetek opazovanja rabiš voltmeter priključen na AKU ali na primer na cigaretni vžigalnik (če imaš voltmeter na inštrument tabli, spodaj desno, kot sharan, med delovanjem lahko opazuješ kar tega --ne za štart, ker je prepočasen) V se dobijo že za 20 €. Še boljše je kupiti tokovne klešče z možnostjo merjenja DC toka---A-DC.
3. na začetek daj čez noč AKU na polnilec (preveri destilirano vodo-dolij), da začnemo test z polnim AKU
4 drug dan, na AKU priklopi Voltmeter, mora biti nad 12,6 V. Nekdo drug naj štarta, opazuj padec napetosti na AKU v času štartanja. Padec do 10.5 V je OK, kar je veliko manjše kaže na slab AKU. (zakaj je AKU slab je lahko več razlogov....). tu predvidevam da je štarter brezhiben, veselo zavrti ko je AKU OK.
5. če je nap. OK, gremo naprej. Med delovanjem motorja v leru, mora biti napetost od 13.8--- 14, 3 V, tudi če so kratke luči prižgane. (klimo zaenkrat ne prižigaj)
5 a: Če je napetost manjša, ni OK. preveri napetost med alternatorjem (M8 vijak, debela žica) in med - polom AKU.
5b: če je med tema točkama okrog 14 V, je alternator v tej fazi OK, napaka je v slabih spojih na prenosni poti od alternatorja do AKU. Vmes gre debela žica čez škatlo z glavnimi varovalkami, ki je v bližini AKU, običajno je na debeli žici od alternatorja slab spoj, ker se vijak glavne 100A varovalke pogreza v plastiko, zaradi pregrevanja....
5 c: Da ta slab spoj potrdiš, opravi zdaj to meritev: Voltmeter priključi med + polom alternatorja (vijak M8 na alternatorju) in + polom AKU. Napetostna razlika mora biti 0,1---0,2 V če so spoji vmes OK. Če je napetost večja, je vzrok slab spoj na debeli žici, varovalkah----do + pola AKU.
5d: zadaj pa isto naredi na - polu, med ohišjem alternatorja in - polom AKU. če je nap. razlika večje od 0,2 V je potrebno na - polu poiskati slabe spoje med - polom AKU in alternatorjem, ali kar napeljati novo debelo žico 10mm* med ohišjem alternatorja in - polom AKU, pa bo OK.
5d: če pa že iz alternatorja ne dobiš okrog 14 V, je kriv alternator, diode znotraj njega (6 močnostnih, 3 manjše ki napajajo regler) ali regler. No upam da ti, ko daš kontakt, zagori lučka AKU in da ugasne ko motor prižgeš. Pri meni je regler lepo filal ko sem zjutraj šel v službo (sem se ustavljal in meril napetost na AKU, alternatorju....tokove z tokovnimi DC kleščami) popoldan ko je bila vročina je odpovedal in napetost je padla.... problem je bil to ugotoviti, po tem je rešitev blizu. Odpeljal Avtoelektrčarju Kogovšek (pri nas v LJ), zjutraj, in ta mi pove da je napetost OK, da je nesmiselno menjati regler, ker sem vztrajal in povedal da regler odpove šele ko je motor segret na 90C*, se je strinjal, obenem pobrusil drsna obroča na rotorju......80€. Na starem reglerju so se videle razpoke na plastiki od pregrevanja elektronike....

Nadaljujmo kot da je alternator OK, napetost iz njega OK, gremo naprej, prižgimo še klimo.

Ponovimo postopek merjenja napetosti na AKU direktno, med AKU in alternatorju, obe tokovne poti, za + in - pol, kot je zgoraj opisano.

Klima na kombiju lahko vleče 45A ali več, kot pri meni na sharanu. Klima ni samo elektromagnetna sklopka kompresorja, ta je v bistvu še najmanj. Od oka bom seštel ampere: el. mag. sklopka 5A, notranji ventilator kabine 18A, notranji ventilator zadaj 10 A, dvojna elektro ventilatorja na hladilniku-1. hitrost 15A, v zunanji vročini nad 30C* ventilatorja preklopita na 2. hitrost (zaradi večjega pritiska plina klime) vsaj 30 A.......tak da je skupni tok klime kar nad 50A. Če tega toka zaradi različnih napak ne da alternator, se tok črpa iz AKU, in ga počasi izprazni. Ta počasni padec napetosti se bo videl tudi na originalnem Volt metru na inš. tabli-----manj kot 13 V, kar med delovanjem motorja ni OK.

Torej, ko sprašuješ ali je normalno da se ti AKU izprazni pri delovanju klime je NE. V mešani vožnji bi moral alternator pokriti vso porabo.

izjema so kratki premiki z malimi obrati----tipično premikanje par ur v koloni na morje, ali na mejnem prehodu, pri nesrečah na avtocesti....... mali obrati, padec nap. na alternatorju velik, regler poskuša obdržati 14V, večje vzbujanje, mali obrati ---manj hlajenja alternatorja, pregrevanje alternatorja-reglerja, črpanje AKU.......tu je potrebno šparati z elektriko, vsaj izklopiti žaromete podnevi, klimo dati na več C*, zmanjšati muziko.....ali vgraditi močnejši alternator (namesto 90A dati 130A.....).

Da vidiš ali ti el. magnetna sklopka izklaplja, na climatroniku pritisni tipko Econ. ta avtomatski izklopi kompresor , obrati motorja zanihajo navzgor, zvok motorja se spremeni....

Če imaš možnost dobiti DC tokovne klešče, lahko objameš debelo žico od + pola AKU in opazuješ smer toka, ali gre tok v AKU ali iz njega. ko gre iz njega se pojavi predznak - .


Če si pa že rešil problem, lepo bi bilo da napišeš kako, za naslednje bralce na forumu ko bodo imeli podobne težave.

Prilepil sem dve sliki mojega testa z Voltmetrom in DC ampermetrom, upam da ne bodo zmanjšane (nekaj čez 2M vsaka).

slika IMG 4112 : merim napetost na AKU: 13,34 V-----to je OK pri dejstvu da sharan dela v leru (900 Obr/min), in da imam skoraj vse vklopljeno, iz alternatorja v AKU še zmeraj teče 13, 4A

slika IMG 4114 : zdaj z tokovnimi kleščami merim tok iz alternatorja----84, 3A

To zgornje stanje pomeni da je moj alternator dost zmogljiv da v ler gasu (900 obratov motorja), pokrije vso porabo sharana in da pri tem še zmeraj polne akumulator. Prižgal pa sem vse kar se je dalo (klimo, luči, brisalca, zadnji grelec.......). Res pa je da je naknadno vgrajen močnejši alternator, 150A.

Glej spoj rdeče žice iz AKU in črne iz alternatorja, na prvi 100A varovalki, tu je bil slab spoj. Ko sem to končno odkril, sem zamenjal staro črno žico za rdečo iz AKU, ter na (črn - pregret) vijak M6 od alternatorja pod varovalko vstavil še eno matico M6. Tako je zdaj spoj med črnim kablom alternatorja in varovalko med dvema maticama, glava vijaka nima vpliva na spoj, prej pa je imela, ker se je vsakič ko sem pritegnil zgornjo matico, se je glava po segrevanju vgreznila v plastiko in je spoj zato oslabel....pregrevanje...prekid prenosa toka iz alternatorja k AKU ....pražnjenje AKU...dvig napetosti na neobremenjenem alternatorju (poškodba reglerja ?).....

lp Milko

Whistle



IMG_4112.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.34 MB
 Pogledana:  12 krat

IMG_4112.JPG



IMG_4114.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.25 MB
 Pogledana:  7 krat

IMG_4114.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1611
Aktiv.: 8.17
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2019 3:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še ena ideja za v razmislek:
Ključavnica in releji na relejni plošči so vezani tako, da se pri obračanju starteja, izklopijo porabniki dodatne opreme (luči, radio, klima...). Pri VW je to t.i. "X-kontakt" oziroma njegova napajalna veja. To je zato, da se čimveč energije iz akumulatorja priskrbi za starter.
Preveri če ti porabnike dodatne opreme dejansko izklopi med zaganjanjem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group