Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 7:31 am Naslov sporočila: Jermenica alternatorja |
|
|
Zanima me če mi zna kdo pomagati.
Alternator Iskra AAK3565 (čist običajna jermenica ... glej sliko) mi pri diesel avtomobilu pri prostem teku ne polni (lučka sveti).
Pri malo večjih obratih pa se "zbudi" (lucka ugasne) in polni normalno 13.8 - 14V.
Na spletu sem prebral da je jermenica alternatorja pri diesel motorjih večja kot pri bencinskih motorjih.
Ali je res kriva jermenica ?
Ali je tudi notranjost alternatorj drugacna pri diesel motorjih ?
Lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
5.39 KB |
Pogledana: |
18849 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Bolj verjetno je, da je problem v napajanju vzbujanja naprave. To je tista žica, ki ima napetost, ko motor miruje. Zgradba in princip delovanja alternatorja je za vse tipe motorjev enak. Velikost jermenice je določena z številom obratov, ki jih zahteva datasheet od alternatorja.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Pet Avg 25, 2006 8:32 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:31 am Naslov sporočila: |
|
|
nemogoče, ker sem napelal vzbujanje direktno prek lampice iz alternatorja, pa je blo isto.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:36 am Naslov sporočila: |
|
|
V prilogi je podatek o alternatorjih serije AAK. Poišči še detajlni podatek za tvoj model. Poglej koliko obratov zahteva za normalno delo. Za vzbujanje je potreben določen tok. Če je nekje v veji od žarnice do alternatorja slab stik, bo tok premajhen, žarnica pa bo vseeno svetila.
Ni nemogoče, da je kakšna dioda prekurjena. Pomeri z instrumentom. Če del diod ne dela, je izhodna napetost nižja, pa ni dovolj energije za začetek samovzbujanja pri nizkih obratih. Ko se normalno delujoč dinamo vrti z normalnimi obrati, dobiva tok sam od sebe, žarnica ni več potrebna.
Zmanjševanje jermenice pa ni prava rešitev, če je ta alternator originalen ali ekvivalenten del avtomobila.
Jur
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
alternators_AAK.pdf |
Velikost datoteke: |
107.5 KB |
Downloadano: |
57 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Alternator ni originalen niti ekvivalent. Ga je namontiral pred leti en avtoelektricar ...verjento bol na brzino.
A n0 (RPM) je mišljen prosti tek verjetno?
Kakšen naj bi tekel preko vzbujanja, če bi pomeril z amper metrom?
Kakšen tok bi naj bi bil preko "napajanja" iz kontakrta,
ta alternator ima namreč tudi kontakt največkrat poimenovan "IGN",
napetost iz kontakta.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
80.12 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Peugeot je napisal/a: |
Alternator ni originalen niti ekvivalent.
A n0 (RPM) je mišljen prosti tek verjetno?
Kakšen naj bi tekel preko vzbujanja, če bi pomeril z amper metrom?
Kakšen tok bi naj bi bil preko "napajanja" iz kontakrta,
ta alternator ima namreč tudi kontakt največkrat poimenovan "IGN",napetost iz kontakta. |
-Če je alternator kar tako iz zraka potegnil nek mehanik, je povsem možno, da ni ustrezna jermenica. Morda je bila na originalnem alternatorju prej drugačna velikost jermenice.
-n0 RPM so obrati prostega teka.
-Vzbujalni tok je predpisan v datasheetu. Ali pa piše koliko watna žarnica naj bo gor. Premajhen tok lahko povzroču težave pri zagonu.
-Za IGN piše v datasheetu. Zdi se mi, da gre tu gor obratomer. Pri dieslih se hitrost obratov motorja dobi iz hitrosti vrtenja alternatorja. Ker je na izhodu alternatorja okoli 13 V, mora zato imeti alternator poseben odcep, da bo napetost odvisna od obratov.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:20 am Naslov sporočila: |
|
|
IGN ...ni to kar si omenil.
Alternator je prikljucen takole kot na sliki (I == IGN)
V datasheetu serije AAK ne najdem kaksnega podatka od vzbujevalnem toku ?
Ima kdo datasheet-e za iskrine alternatorje za točno določene modele ?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.03 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Aha. Naprava na sliki ima očitno vzbujanje na IGN žici. Žarnica je za neko opozorilo (warning). Nekateri (oziroma starejši) alternatorji imajo žarnico za omejitev toka skozi vzbujanje. Ta žarnica brli in ni namenjena za indikacijo, vezana pa je na startni ključ. Na shemi manjka tudi obratomerova žica.
Pred časom so na Iskrinem webu ali podwebu imeli datasheete za vse modele alternatorjev. Nekaj imam še izpisano na papirju. Žal drug model.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:49 am Naslov sporočila: |
|
|
vzbujanje je kontakt L žica in je tako kot običajno zvezan preko žarnice na +
edina razlika pri novejših avtih je da je vzporedno žarnice vezan upor, da če pregori žarnica, da vzbujanje še vedno dela.
Kontakt I (IGN) je + preko ključavnice.
AAK3565 je prestar da bi imel W kontakt, ki je namenjen obratomeru.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
100 ogledov odgovorov pa nč
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 2:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z ohmmetrom malo pomeri priključke. V .pdf je narisana shema alternatorja. Je pa diode malo težje ven potegnit. Če drugega ne boš imel črne roke. Če so diode v redu, vzemi manjšo jermenico.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri računanju jermenice sta
uporabna sledeča dokumenta (glej priponke)
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Understanding_Output_Curves.pdf |
Velikost datoteke: |
135.01 KB |
Downloadano: |
20 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Pulley_Guide.pdf |
Velikost datoteke: |
243.79 KB |
Downloadano: |
15 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Avg 25, 2006 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Peugeot, glede na prvi opis je jasno da je sedanja jermenica predvidena za bencinski motor ki ima običajno vsaj 50% večje obrate kot dizel. Zato lahko brez skrbi zmanjšaš sedanji premer jermenice za cca 30% kar bo rešilo tvoj problem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|