www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Jermenica alternatorja
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 7:31 am    Naslov sporočila:  Jermenica alternatorja Odgovori s citatom

Zanima me če mi zna kdo pomagati.

Alternator Iskra AAK3565 (čist običajna jermenica ... glej sliko) mi pri diesel avtomobilu pri prostem teku ne polni (lučka sveti).

Pri malo večjih obratih pa se "zbudi" (lucka ugasne) in polni normalno 13.8 - 14V.

Na spletu sem prebral da je jermenica alternatorja pri diesel motorjih večja kot pri bencinskih motorjih.

Ali je res kriva jermenica ?

Ali je tudi notranjost alternatorj drugacna pri diesel motorjih ?

Lp



jermenica.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  5.39 KB
 Pogledana:  18849 krat

jermenica.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

...pomaga manjša jermenica.

http://www.alternatorparts.com/pulley_size.htm

Zanima me predvsem samo to ali se sama zgradba alternatorja razlikuje ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bolj verjetno je, da je problem v napajanju vzbujanja naprave. To je tista žica, ki ima napetost, ko motor miruje. Zgradba in princip delovanja alternatorja je za vse tipe motorjev enak. Velikost jermenice je določena z številom obratov, ki jih zahteva datasheet od alternatorja.

Jur


Nazadnje urejal/a jur Pet Avg 25, 2006 8:32 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nemogoče, ker sem napelal vzbujanje direktno prek lampice iz alternatorja, pa je blo isto.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V prilogi je podatek o alternatorjih serije AAK. Poišči še detajlni podatek za tvoj model. Poglej koliko obratov zahteva za normalno delo. Za vzbujanje je potreben določen tok. Če je nekje v veji od žarnice do alternatorja slab stik, bo tok premajhen, žarnica pa bo vseeno svetila.
Ni nemogoče, da je kakšna dioda prekurjena. Pomeri z instrumentom. Če del diod ne dela, je izhodna napetost nižja, pa ni dovolj energije za začetek samovzbujanja pri nizkih obratih. Ko se normalno delujoč dinamo vrti z normalnimi obrati, dobiva tok sam od sebe, žarnica ni več potrebna.

Zmanjševanje jermenice pa ni prava rešitev, če je ta alternator originalen ali ekvivalenten del avtomobila.

Jur



alternators_AAK.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  alternators_AAK.pdf
 Velikost datoteke:  107.5 KB
 Downloadano:  57 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 8:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Alternator ni originalen niti ekvivalent. Ga je namontiral pred leti en avtoelektricar ...verjento bol na brzino.

A n0 (RPM) je mišljen prosti tek verjetno?


Kakšen naj bi tekel preko vzbujanja, če bi pomeril z amper metrom?

Kakšen tok bi naj bi bil preko "napajanja" iz kontakrta,

ta alternator ima namreč tudi kontakt največkrat poimenovan "IGN",
napetost iz kontakta.



AAKkarakteristika.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  80.12 KB
 Pogledana:  3 krat

AAKkarakteristika.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Peugeot je napisal/a:
Alternator ni originalen niti ekvivalent.
A n0 (RPM) je mišljen prosti tek verjetno?
Kakšen naj bi tekel preko vzbujanja, če bi pomeril z amper metrom?
Kakšen tok bi naj bi bil preko "napajanja" iz kontakrta,
ta alternator ima namreč tudi kontakt največkrat poimenovan "IGN",napetost iz kontakta.

-Če je alternator kar tako iz zraka potegnil nek mehanik, je povsem možno, da ni ustrezna jermenica. Morda je bila na originalnem alternatorju prej drugačna velikost jermenice.
-n0 RPM so obrati prostega teka.
-Vzbujalni tok je predpisan v datasheetu. Ali pa piše koliko watna žarnica naj bo gor. Premajhen tok lahko povzroču težave pri zagonu.
-Za IGN piše v datasheetu. Zdi se mi, da gre tu gor obratomer. Pri dieslih se hitrost obratov motorja dobi iz hitrosti vrtenja alternatorja. Ker je na izhodu alternatorja okoli 13 V, mora zato imeti alternator poseben odcep, da bo napetost odvisna od obratov.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

IGN ...ni to kar si omenil.

Alternator je prikljucen takole kot na sliki (I == IGN)

V datasheetu serije AAK ne najdem kaksnega podatka od vzbujevalnem toku ?

Ima kdo datasheet-e za iskrine alternatorje za točno določene modele ?



alternator_L_IGN.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  31.03 KB
 Pogledana:  26 krat

alternator_L_IGN.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha. Naprava na sliki ima očitno vzbujanje na IGN žici. Žarnica je za neko opozorilo (warning). Nekateri (oziroma starejši) alternatorji imajo žarnico za omejitev toka skozi vzbujanje. Ta žarnica brli in ni namenjena za indikacijo, vezana pa je na startni ključ. Na shemi manjka tudi obratomerova žica.

Pred časom so na Iskrinem webu ali podwebu imeli datasheete za vse modele alternatorjev. Nekaj imam še izpisano na papirju. Žal drug model.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 9:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vzbujanje je kontakt L žica in je tako kot običajno zvezan preko žarnice na +

edina razlika pri novejših avtih je da je vzporedno žarnice vezan upor, da če pregori žarnica, da vzbujanje še vedno dela.

Kontakt I (IGN) je + preko ključavnice.

AAK3565 je prestar da bi imel W kontakt, ki je namenjen obratomeru.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 10:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali si pogledal tole: http://www.iskra-ae.com/eng/docs/alternators.pdf
Tole je videti še največ od Iskre, kar je na netu.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 2:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100 ogledov odgovorov pa nč Sad
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 2:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z ohmmetrom malo pomeri priključke. V .pdf je narisana shema alternatorja. Je pa diode malo težje ven potegnit. Če drugega ne boš imel črne roke. Če so diode v redu, vzemi manjšo jermenico.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 6:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri računanju jermenice sta
uporabna sledeča dokumenta (glej priponke)



Understanding_Output_Curves.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Understanding_Output_Curves.pdf
 Velikost datoteke:  135.01 KB
 Downloadano:  20 krat


Pulley_Guide.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Pulley_Guide.pdf
 Velikost datoteke:  243.79 KB
 Downloadano:  15 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 25, 2006 10:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Peugeot, glede na prvi opis je jasno da je sedanja jermenica predvidena za bencinski motor ki ima običajno vsaj 50% večje obrate kot dizel. Zato lahko brez skrbi zmanjšaš sedanji premer jermenice za cca 30% kar bo rešilo tvoj problem.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group