|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2020 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hitra polnilnica 350kW v praksi:
https://www.youtube.com/watch?v=Fmdhr2RKR2M&t=12s
Na taki polnilnici je mogoče napolniti 50 kWh v neverjetnih 9 minutah. Tisti na posnetku rabi skoraj eno uro.
Moj telefon rabi iz 10 do 100% pa par ur
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2020 11:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni problem ena 500kw polnilnica. Problem je nekaj takih na isti lokaciji!
Sem pa zadnjič nekje prebral, da naj bi količina električnih avtomobilov dosegla nekje okrog 20%, potem se bo rast ustavila.
Pred časom sem tudi zasledil ideje, da bi baterijo enostavno zamenjal za polno, ampak si ne predstavljam "črpalke" ob avtocesti, recimo proti morju), kakšno skladišče bi morali imet in tolk baterij na kupu je kot tempirana bomba. Potem še standardizacija....
El. avti so za specifično rabo in pod določenimi pogoji uporabe, odlični!
Meni se dopadejo športni, pa ne zaradi varčevanja ali ekologije, ampak res bi rad 1x peljal avto z 2MW _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2020 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Večina "raje" bo doma tankala, z par kW čez noč. Jaz recimo dnevno standardno porabim 2 do 3 litre benzina benzina za službo in nazaj in po opravkih okrog doma.
Z električnim bi pa verjetno porabil 2 do 3 kWh elektrike za isto kilometrino, mogoče celo 10 kWh na dan. Nemčija je praktično cela prepredena z ta velikimi daljnovodi že danes, in še na veliko gradijo nove ta velike daljnovode. _________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2020 11:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
O ekologiji raje ne bi ...
Gre le za prelaganje odgovornosti na drugega... elektrika ne raste na drevesu, vse ostalo ni nič manj čisto, kot pri avtomobilu z bencinskim ali dizelskim motorjem. Sama baterija v električnem vozilu je po sestavi vse prej kot prijazna do okolja. Po moji presoji pa je v primeru nesreče precej bolj nevarna kot tank goriva pri avtomobilu z motorjem z notranjim izgorevanjem.
PS
Po čem to sklepam?
Nekoč sem skoraj "zagžagal" delavnico, ko sem popravljal mali MP3 player. V njem je bila lion-ova baterija velikosti ca 20x20x5 mm. Ko sem zadevo sestavlal sem jo poškodoval. V trenutku se je vnela. Ni bilo variante, da bi jo pogasil.
Glede na to kako poči že mala baterija
***klik*** bi rekel da se vozniki električnega vozila vozijo na bombi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo žal mi je, da tako misliš, sreča, da se število tvojih somišljenikov zmanjšuje, počasi a vendarle... _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 2:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
pirpy je napisal/a: |
Silvo žal mi je, da tako misliš, sreča, da se število tvojih somišljenikov zmanjšuje, počasi a vendarle... |
Potem mi objasni kje je moje razmišljanje zgrešeno? Sem pripravljen sprejeti kritiko seveda z obrazložitvijo. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 3:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede osnaževanja s CO2 (CO2 ni najhujši problem, tu je še PM10 in manjši delci)
Elektro avti imajo lahko realno porabo že od 15kW/100km ( sam pridem skozi s cca 12kW/100) Pri proizvodnji v SLO lahko rečemo da je onesnaževanje cca 200g/Kwh ( Electricity map -verjetno še manj), tako da pride 100km z električnem avtom 30g CO2. Kateri dizel ali bencin se lahko približa? _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
grega09 Član
Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 392 Aktiv.: 3.39
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 4:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Praksa pri Ionity-ju je postala še bolj zanimiva z 31.1. letos:
https://www.avto-fokus.si/Novice/Ionity_50_evrov_za_polnjenje_nissana_leafa/
Plus, da bo nekje treba tudi prinesti noter trošarine, ki so zdaj v pogonskih gorivih. Električni avto je super, samo zgodba z motorji na notranje izgorevanje še dolgo ne bo končana. Po moje zaradi osnov fizike in cene vožnje za posameznika. Pa onesnaženje gor ali pa dol... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
in cene vožnje za posameznika. |
Katere cene?
15kWh/100km je, če pretiravamo max 1,5€, ob polnjenju ponoči in doma, lahko to deliš z 2.
Nekajkrat letno, ko greš na daljšo pot kot 300km, pa tudi ne bo toliko doprineslo k celoletnemu strošku, da bi bilo vredno upoštevati.
Če imaš pa tedensko relacije 500+km, potem je racionalno razmišljati o e-avtu z večjo baterijo.
lp
Uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2542 Aktiv.: 13.15 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede baterij se strinjam s Silvom.
Menim, da je trenutno bolj primerna tehnologija motor z notranjim izgorevanjem na CNG, kot pa kar takoj vsi na elektriko.
Pozimi so še toplotne črpalke in razni grelci problem za obremenjene dele nekaterih distribucij, ne predstavljam si, da bi kar vsi imeli elektro avte.
Domače CNG polnilnice in povečanje števila javnih polnilnic, to se mi zdi, da je pravi korak in vmesna faza med popolno elektrifikacijo vozil. CNG ima mnogo manj trdnih delcev in na splošno zelo čist izpuh.
Strošek nakupa vozila je daleč od 30 k, kolikor so sedaj elektro avti. Tudi strošek goriva je cca 3-4 eur na 100 km, kar je znosno, čeprav več od elektro avta. In ni nakupa/najema baterij. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 7:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
pirpy je napisal/a: |
Silvo žal mi je, da tako misliš, sreča, da se število tvojih somišljenikov zmanjšuje, počasi a vendarle... |
Potem mi objasni kje je moje razmišljanje zgrešeno? Sem pripravljen sprejeti kritiko seveda z obrazložitvijo. |
Z motorjem na notranje izgorevanje smo na limitu, kaj dosti več se ne da storiti.
Z ev jem pa še zdaleč ne, čeprav so baterije danes še umazane, so na vidiku baterije brez kobalta, baterije brez tekočega elektrolita, ki ne bodo zagorele, elektriko si pomladi, poleti in jeseni pridelam sam, razen pozimi jo uvozim, kar je precej bolje kot pa če celo leto kurim fosilna goriva.
Sončne celice so tudi precej čistejše kot so bile in še čistejše bodo, tako da če se ti zdi da trenutno ev ni kaj dosti čistejši kot ICE pomisli še enkrat, mucek ti je že naredil izračun, toda ta številka se bo v prihodnosti samo še zmanjšala.
Najvažnejše pa je da nekaj delamo na tem, če bi vsi čakali na idealno gorivo, ga ne bomo nikoli dočakali, treba je vlagati, in posameznik najlažje pripomore tako da se odloči za nakup ev-ja in sončne elektrarne.
Večja kot bo potreba, cenejši, boljši in čistejši bodo.
Res, da tebe ne bo bolela glava toda tvoji otroci ti bodo zagotovo hvaležni.
ICE-ji bi bili dosti dražji, če bi odstranil vse njihove subvencije, ki jih je precej več kot pa trenutnih 7500 €, ki jih dobiš za EV.
Cene rabljenih ev jev padajo in če lahko , si ga privošči vsaj za drugi avto, jaz sem ga leta 2015 kupil za drugi avto, peugeot 407 sw pa je bil prvi, danes ima peugeot zarjavele diske od neuporabe, zoe pa je postal prvi avto, na peugeotu nimam niti vinjete, imam ga samo zaradi kljuke.
Upam da te malo omehčal, če vsaj malo podvomiš v svoje prepričanje sem že dosti naredil in ni moje tipkanje brez pomena
Pozdrav _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky Član
Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.51 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
... se bojim, da bo "Coronitis" pandemija pošteno zmešala štrene v svetovnem merilu, pa noben več, če bo trajalo dlje, ne bo več bluzil o CO2 in "green" tehnologiji več tako zagrizeno kot do zdaj, ko bo cela globalna ekonomija zaškripala do amena in se ne bo tako hitro končalo. Kaže se že v nekaterih sektorjih bolj temen scenarij.
Nekateri bodo pa težko že odplačevali kredite za svoje precenjene štirikolesne škatle bilokatere vrste ... da se ne zgodi slučajno debata, kje imajo za katere avte za razrez parkirišča za kanibalizacijo delov za usposobitev svojega prevozila za tedenske nakupe do trgovine in nazaj ... ma saj ne bo tako hudo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
V mojem sektorju že nekaj let čutim posledice, suše, neurja z nalivi, precej bolj zaskrbljujoče kot trenutna hipa. _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
grega09 Član
Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 392 Aktiv.: 3.39
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2020 8:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Električni avto je trenutno (že) delno rentabilen samo zato, ker je izkoristek elektromotorja tako visok, obenem so pa baterije prišle na mejo, da se da nekam priti. Po drugi strani imaš pa MNZ, ki imajo nizek izkoristek, a ima gorivo izredno višjo energijsko gostoto (osnova transporta), ki je hiba baterij.
Glede baterij je pa sam Mate Rimac rekel, da že dolgo posluša o novih tipih baterij, a se vedno zatakne pri prehodu iz laboratorija v masovno proizvodnjo oz. praktično realizacijo. Če pogledamo grafe napredka kapacitete baterij z leti, niti niso tako zelo napredovale, je pa cena za kWh padala izredno hitreje.
Glede elektrike pa vsi vemo, da bo dražja. So občutili vsi, ki si na silo rinejo sonce in veter v prevelikih količinah v svoje elektroenergetske sisteme. Danska in Nemčija sta šolska primera.
Bi bilo pa res dobro razmisliti, če je pametno toliko se fijakati naokrog, da ves ta pleh sploh rabimo. Vsi pametujejo, kako je treba bolj čisto živeti, avtomobilska industrija pa skozi podira rekorde v produkciji.
Pa osebni transport prispeva en drek k skupni onesnaženosti. Bolj so težave drugje, kjer pa elektrika trenutno še nima kaj iskati (letalski promet, ladijski transport, itd.) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|