www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

ATmega 328p (barebone) in Real time clock

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Arduino sekcija
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
blsku
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Okt 2020 19:39
Prispevkov: 49
Aktiv.: 1.13
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 10, 2020 11:37 pm    Naslov sporočila:  ATmega 328p (barebone) in Real time clock Odgovori s citatom

Živjo,

Ker sem bolj ali manj začetnik v programeranju ATmege328p in v izdelovanju domačih zadev me zanima naslednje:
Izdelujem eno preprosto vezije, ki bo imelo ATmego 328p čip na doma izdelanem TIV. Poleg tega čipa, bi rad na TIV postavil se Real time clock čip, s katerim bi rad zagotovil uro na ATmegi. Poleg tega bo na TIV priključen še LCD zaslon ki bo prikazoval uro in datum ter 2 temperaturni tipali.
Zanima me naslednje:
- Kateri je najboljši čip za uporabo ure na ATmega 328p? Ker nimam spajkala na topli zrak, bi rad uporabil (true hole) čip, kateega bi na TIV vstavil preko podnožja, da bi ga lahko v primeru okvare kar najhtreje zamenjal. Nekaj sem razmišljal o čipu DS1307.
- Katere komponente je potrebno poleg čipa, zunanjega 32khz kristala in podnožja baterije še nabavit? Nekje sem zasledil, da priporočajo dodatne kondenzatorje spet drugje pa so jih odsvetovali.
- Ali dodatna prehodna upornost zaradi dodatnega podnožja med čipom in zunanjim 32kHz kvarcem vpliva kaj na delovanje? A bi bilo bolje, če bi čip spajkal direktno na TIV?
Je že kdo izdeloval kaj podobnega doma? Ima kdo izkešnje s tem in mi je pripravljen svetovati na kaj je potrebno paziti...

hvala za pomoč
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 11, 2020 10:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Katerikoli, ki ga boš znal sprogramirati Wink Z MCP7940N sem precej delal, je lušten in poceni. Pri 32k kvarcu pazi, da bodo tracki enako dolgi, kvarc čimbližje RTC čipa, zraven pa predvidi še na obeh nogicah kondenzator proti masi, s katerim lahko potencialno korigiraš prehitevanje ure. Imaš pa kup narejenih RTC modulov že na aliexpresu, ebayu in podobnih straneh s pinheaderji, recimo https://www.sparkfun.com/products/12708

LP, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7770
Aktiv.: 34.87
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 11, 2020 11:05 am    Naslov sporočila:  Re: ATmega 328p (barebone) in Real time clock Odgovori s citatom

blsku je napisal/a:
...
- Ali dodatna prehodna upornost zaradi dodatnega podnožja med čipom in zunanjim 32kHz kvarcem vpliva kaj na delovanje? A bi bilo bolje, če bi čip spajkal direktno na TIV?
...
Tole je na cca 1.6GHz.

Kolega je probal narediti nebotičnik iz DIL podnožij in deluje brez problemov. Na vrhu nebotičnika je VCO 3655U.

_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.96

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 11, 2020 4:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@bisku ne boj se SMD delov, ko sem jaz jih prvič prijel, (skoraj) nočem več klasike.Je prevelika Smile
Velikost elementov uporov, kondenzatorjev 1206 in recimo 328 čip v SMD izvedbi gre čisto lepo s spajkalnikom na (tudi večje) špice.Edinole odspajkovalno pletenico potrebuješ, večina tu prisotnih pa tudi fluks (jaz ševem ne, kaj to je:) ), oboje za lažje spajkanje. Pri meni se pa veliko uporablja kolofonija v acetonu (saj mogoče to je fluks.. Think - bi mogel prebrskati). Oglej si spajkanje SMDjev na jutubu.

K odgovoru...
Predpostavimo, da osnovne elemente poznaš. ni tako nujno imeti podatkovnih listov zanje - PDF. razen, če te dimenzijske mere zanimajo. Vedno poleg čipa, še posebej namenskega, potrebuješ njegov PDF. In če je namenski (kot RTC čip je), proizvajalec predvidi optimalno vezalno shemo zanj. Če greš po njej ne moreš faliti.

NRF je fleten, sem sam naredil ploščice zanj - lepo je ker ima še nekaj malega lastnega spomina. Sem pa kot izdelan modul našel 1307, Malce je drugačen, pa običajno ima kot modul zraven še EEPROM čip.

Včasih pa je dobro za izdelane modulčke pogledati ebay ali podobno.. Narejeno, deluje, samo uporabiš. Včasih je še ceneje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.96

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 16, 2020 2:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Pozdravljen,

Na forumu si komentiral v zvezi s SMD elementi. Ker se jih sam izobibam "Kot hudič križa" te naprošam za nekaj informacij.
Zanima me katero velikost elementov je najbolje uporabljati, da jih je še nekako mogoče normalno spajkati z "normalnim" spajkalom.
Na spletu sem namreč zasledil naslednjo razpredelnico.
SMD Package type Dimensionsmm Dimensions inches
2920 7.4 x 5.1 0.29 x 0.20
2725 6.9 x 6.3 0.27 x 0.25
2512 6.3 x 3.2 0.25 x 0.125
2010 5.0 x 2.5 0.20 x 0.10
1825 4.5 x 6.4 0.18 x 0.25
1812 4.6 x 3.0 0.18 x 0.125
1806 4.5 x 1.6 0.18 x 0.06
1210 3.2 x 2.5 0.125 x 0.10
1206 3.0 x 1.5 0.12 x 0.06
1008 2.5 x 2.0 0.10 x 0.08
0805 2.0 x 1.3 0.08 x 0.05
0603 1.5 x 0.8 0.06 x 0.03
0402 1.0 x 0.5 0.04 x 0.02
0201 0.6 x 0.3 0.02 x 0.01
01005 0.4 x 0.2 0.016 x 0.008

- Katero opremo svetuješ za nakup za spajkanje SMD elementov. Videl sem, da nekateri na spletu močno priporočajo nakup 8x povečevalnega stekla skupaj z vgrajeno lučko.
Pri spajkanju uporabljam klaasicni cin z svincem z že vmešanim fluksom. Dodatno imam še spajkalno pasto s katero takorekoč "očistim" element pred spajkanjem.

- Zanima me tudi, če mi lahko svetuješ, s kakšno tekočino po spajkanju "oprati" elemente, da se odstranijo nečistoče. Do sedaj sem uporabljal 99% Isopropilni alkohol. A je za to v uporabi kaj drugega?

- Na spletu sem zasledil. da za spajkanje SMD uporov nekateri uporabljalo CIN pasto razredčeno v Izopropilnem alakoholu? Ti je mogoče to poznano?

Hvala za pomoč


@bisku, mislim da na vprašanje postavljeno preko ZS lahko odgovorim kar tukaj. Bo morebiti prebral tudi kdo drug.
V vednost, elektronika je moj hobi, zato bi lahko kak večji strokovnjak tukaj imel tudi kakšno pripombo/izboljšavo odgovora.

Spajkalno pasto... Bolje se je je izogniti pri elektroniki. Tudi če piše da je brezkislinska. Čeprav jo tudi jaz občasno uporabljam, predvsem če spajkam kaj večjega, ali pa pospajkanje žičk, da gredo lažje v TIV. Ker si tu to omenil naglas, pričakuj grajo.

Cin v "tekoči" obliki. To je (verjetno) fluks, jaz ga še nikoli nisem imel in ne morem o tem reči nič.

S tem na slikah spajkam običajno velikost elementov 1206 (kateri poseben je tudi 1210), redko pa 0805. če dobim kaj takega v KIT kompletu. Ta 0805 je za »pravega« elektronika verjetno standard, marsikdo pa ob boljši opremi in očeh spajka tudi manjše.

- Weller brez regulacije temperature, z najmanjšo mojo konico. Doma imam ZD-48 (Conrad), ki ima pravzaprav okornejšo konico, pa se isto da.
- Razspajkovalna pletenica. Nujna pri spajkanju čipov. Dobil v SLO trgovinah, najverjetneje IC ali HTE,..
- Lupa s svetilko. Poceni v lokalni kitajski trgovini. Ima dve različni povečavi.
- Špičasta pincetka. Poceni komplet petih, v lokalni kitajski trgovini. Lahko kupiš tudi boljšo in dražjo, ni pa nujno.
- Cin s Pb-jem, ta je 0,8-1mm, veliko boljši je tanjši, tam 0,5mm ali manj. Lažje doziraš količino, ampak ga trenutno nimam.
- Sortirne škatle za SMD elemente, iz Conrada. Ne najbolj poceni, glede na to da je to plastika.
- Stara steklenička od laka za nohte s čopičem. Napolnjena s kristali kolofonije (đabe v kmetijski trgovini), raztopljenimi v acetonu (Mavrica). Gostoto določiš empirično Smile Zato, da zaščiti baker na TIV pred oksidacijo in omogoči lepše spajkanje.

Na drugi sliki pa se vidi, kakšen »konj« je špica v primeri z nožicami Atmege, uporom 1206 in BC 845 v SOT-23 ohišju.

Ko elemente prispajkam, imam UZ čistilec, v katerega dam... aceton ali nitro redčilo. Dokler tega nisem imel, sem to očistil s čopičem in spihal ter posušil. S tem odstraniš zažgane ostanke spajkanja,..
Potem pa ponovno zaščim s kolofonijo. Čez manjše elemente tudi, pri čipih pa običajno samo nogice. Zaradi zaščite pred zrakom.

Toliko za zdaj.

LP Branko



img_20201116_113300.jpg
 Opis:
Uporabljano orodje
 Velikost datoteke:  373.31 KB
 Pogledana:  2 krat

img_20201116_113300.jpg



img_20201116_113251.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  397.46 KB
 Pogledana:  3 krat

img_20201116_113251.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blsku
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Okt 2020 19:39
Prispevkov: 49
Aktiv.: 1.13
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 16, 2020 4:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen Branko,

Najprej se ti iskreno zahvaljujem za res izčrpen odgovor.
Ker sam nisem elektronik bi obenem prosil za pojasnilo zakaj naj se ne uporablja t.i. paste za cinjenje (fluks paste). Sam sem jo že pred časom kupil v IC-ju,

FLUKS-pasta

Sprašujem tudi iz razloga, ker sem na YT zasledil, da nekateri uporabniki to fluks pasto segrejejo in redčijo z izopropilnim alakoholom (ali acetonom nisem 100% preprčan) in tako dobijo tekoči fluks, ki kateri naj bi omogočal lažje spajlanje.

Omenil si postopek čiščenja z ultrazvočni čistilecem in aceton. A aceton ne poskoduje elementov na tiv?

hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 16, 2020 9:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ga ... Zato se uporablja no-clean flux, ki pri sobni temperaturi ni agresiven in ne prevaja. Pri klasicnem fluxu je ciscenje nujno, ce ne bo vezje ob prisotnosti zracne vlage pocasi korodiralo.

Pri cinjenju je zelo pomembnk tudi, kateri cin imas: vsak namrec vsebuje tudi flux in ce je cin dober, potrebe po spajkalni pasti pri srednjezahtevnih vezjih prakticno ni! Pa svinceva naj bo, ne zelena ...

Za odlicen spajkalnik si poglej na Ebayu TS80 ali TS80P: ta se zlahka kosa z marsikatero spajkalno postajo Erse in Wellerja!

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.96

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 17, 2020 10:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bisku,

Kot "spajkalna pasta" sem mislil Cinol. Nekaj takega

O tej tvoji pasti težko kaj rečem, takih zadev nisem še uporabljal.

Čiščenje... Ja, z acetonom običajno čistim, ko je TIV še brez elementov. Kasneje raje z nitrom in potem pobrišem/spiham.

Saj si že na YT kaj pogledal, recimo tole . Tega je polno na YT.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 17, 2020 10:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čisti se načeloma z izopropanolom (damn korona - je šla cena gor!), nitro tudi ni prav nedolžna zadeva ...

Cinol v elektroniki (!) nima kaj početi! Najde pa svoje mesto pri npr žlebovih, centralni kurjavi in podobno ...

LP, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Arduino sekcija Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group