www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zamenjava polnilca litijeve baterije z generatorjem toka

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
webmaher
Član
Član



Pridružen-a: Pon 03 Feb 2014 15:42
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.37
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 18, 2020 7:03 pm    Naslov sporočila:  Zamenjava polnilca litijeve baterije z generatorjem toka Odgovori s citatom

Polnilci biciklov kar veselo crkujejo. Znancu bi rad pomagal, polnilec sicer deluje, ko priklopim prazno baterijo parkrat nekaj probava polnit za kako sekundo, toliko da Wmeter pokaže tudi 100W, nato odneha. Baterijo sem odprl, vse celice imajo 3V. Ideja je, da nabavim 700mA napajalnik za LED luči in mu dogradim limiter na 41,5V, dodam eno zenerko, pack ima 10 baterij.
Paket ima BMS, 20 SOT23 tranzistorjev in 10 uporiv 200E, 2 FETa, ki baterijo držita izklopljeno in 2 kar velika vsaj 100 noga čipa. Če dam 40V na izhodno sponke, se nič ne zgodi. Ideja je, da polnilec prek diod priklopim na izhod in na baterije. Problem je, da je vezje polakirano in to meriti je muka.
Ima kdo kake izkušnje.


Nazadnje urejal/a webmaher Čet Nov 19, 2020 11:35 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 4682
Aktiv.: 26.81
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 18, 2020 9:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

In zakaj ne bi dal namenskega polnilca??? Mimogrede, uporabis lahko tudi Meanwellove LED napajajalnike, ki imajo (ne vsi!) moznost nastaviti izhodni tok in napetost. Nastavis in pozabis, as simple as that. Edino en problem je s temi napajalniki, niso primerni, da bi bili stalno priklopljeni na baterijo, ker ob odklopljeni omrezni napetosti kurijo nekaj stroma iz baterije. Ampak za tvoj primer bi bil pa idealka. Poklici v LCR pa naj Matjaz pove, kaj imajo na zalogi ...

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 768
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 18, 2020 11:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Polnilniki za baterije e-koles in podobnih vozil nič ne crkujejo kar brez veze, razen če so slabe kvalitete, poceni nekvalietna roba.

Če polnilniki vseeno crkujejo, oziroma se dogajajo čudne stvari, so baterije verjetno v okvari. Če imajo celice samo še 3V, so zelo izpraznjene, pri tej napetosti običajno kontrolerji izklapljajo, ampak potem se baterija "pobere na vsaj 3,2V včasih tudi več. Če je kontroler bicikla butast in spusti baterijo nižje, jo seveda izprazni, lahko celo do meje ko izklopi BMS, to je že res nizko.

Ko bodo meje občin odprte, se lahko oglasiš pri men na Bledu, bova pogledala in opravila meritve, mogoče bo tako najlažje.

Polnilniki, ki so ceneni, so včasih narejeni tako, da se pregrevajo, imajo težave s stabilizacijo toka, tudi napetosti. Praviloma pri prazni bateriji vlečejo manj W iz omrežja, ker je baterija še na nizki napetosti, potem W počasi rastejo, dokler ni baterija že skoraj polna in se začne CV cikel, tok pada, napetost je že na maksimumu.

Polnilnik lahko predelaš, notri je vedno v negativni veji en močan upor, zgleda kot žična prevezava, to je upor nekaj 10mohm (mili ohm) ki je namenjen merjenju toka. Ta upor lahko zamenjaš z uporom nekoliko večje upornosti, da s tem zmanjšaš tok.

Če bi želel vgraditi stikalo, s katerim bi preklapljal ta merilni upor (shunt) ne bo v redu, ker je upornost žic do stikala in upornost kontaktov večja kot je upornost upora. Ker sem predelal že veliko polnilnikov, sem ugotovil, da je edina prava možnost predelave tako, da se uporabi drug upor z nekoliko višjo upornostjo za doseganje manjšega toka, za vklop normalno velikega toka kot v originalu pa s FET tranzistorjem vklopim še en upor, hkrati upoštevam še Rdson upornost FET tranzistorja. S stikalom vklapljam krmilnonapetost na G FET tranzistorja.


Pišeš oziroma opisuješ 36V 10 celično baterijo. Če polnilnik potegne 100W, je to verjetno 2A polnilnik, to je majhen in švohoten polnilnik. Pri napetosti baterije 30V bi moral potegniti do 80W, zanimivo, zakaj potegne več, mogoče je močnejši... nič nisi napisal o polnilniku.

Polnjenje baterije kar tako nekje mimo "pravil" je recept za težave, če želiš pokvariti baterijski paket...

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
webmaher
Član
Član



Pridružen-a: Pon 03 Feb 2014 15:42
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.37
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 19, 2020 12:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozabil napisati, da gre za Bosch Powerpack 500, vsa pamet je verjetno v bateriji, nekaj malega v polnilniku, ima par dodatnih žic. Celice imajo vse enako napetost. Z lab napajalnikom sem jih napolnil na 4,1V, priklopil na polnilnik in je začel polniti za par sekund (sodeč po naraščanju napetosti), indikator napolnjenosti je pa utripal in kazal, da so prazne, enako kot pri 30V. Nato polnilnik odklopim, še enkrat priklopim in indikator kaže polne baterije, brez utripanja, in ne polni. Gotovo je napaka v pameti baterij, le te pa stanejo 400€. Odpreti jih je zelo težko, poškoduješ ohišje, in polomiš jezičke, tako da ne verjamem, da bi dobil novo elektroniko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 768
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 19, 2020 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se prav spomnim, ima ta baterija original polnilnik 4A. Baterija s polnilnikom komunicira po CAN vodilu.

Pred nekaj meseci sem kolegu testiral baterijo, mu ni hotelo polnit. Baterijo sem napolnil, oziroma je že bila skoraj polna. Celice so bile enakomernih napetosti, indikator na bateriji je kazal polno. Izhod baterije je izklopljen, vklopi se šele, ko to zahteva kontroler motorja. Baterijo sem testiral tako, da sem jo praznil direkt iz celic in meril napetost in čas... pomeril sem kapaciteto, ki je bila v redu. Indikator na bateriji je pri prazni bateriji še vedno kazal polno... tako da jo potem nisem upal polnit z original polnilnikom, ampak na enak način kot sem jo praznil. Očitno inteligentni BMS meri kapaciteto in indikator kaže na podlagi kapacitete oziroma oddane energije.

Lahko da je BOSCH sistem v redu, ampak jaz svetujem vsakomur, čim dlje stran od BOSCH sistema, je YAMAHA bolj enostavna, boljša, manj kompliciranja, tudi kvaliteta ohišij baterij je boljša in še odpret se da normalno brez da polomiš pol jezičkov in deformiraš rob pokrova.

Končna ugotovitev je bila, da je nagajal kontakt pod displayem in je menda vplivalo na polnjenje, ne vem kako in zakaj, ampak potem ni nagajalo več.

Kaj pa polnjenje direktno v baterijo? snameš baterijo z bicikla in polniš direkt? da na polnjenje ne vpliva sistem bicikla. Kot sem že napisal, samo stran od BOSCH, so preveč zakomplicirali... kdor pa tega vraga že ima, bo boleče vedel za drugič.
Dokler vse dela so vsi zadovoljni, ko začne nagajat je ena velika žalost in stroški.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 4682
Aktiv.: 26.81
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 19, 2020 8:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vse malo drazje baterije imajo noter poleg ustrezne zascite tudi fuel gauge, ki meri elektrino v in iz baterije in posledicno precej tocno pove SOC (state of charge) kot tudi SOH (state of health). Seveda ni zadeva samo "lepa": prakticno vse tovrstne baterije so sprogramirane na nacin, da je menjava iztrosenih celic prakticno nemogoca, ker cip zaklene delovanje.

Lp, G

p.s. Vili, ze bemtis nad Boschom, se nisi videl Bionic al kaj so ze! To je sele komplikacija!!! Wink Integriran DCDC 24>36/48 V!!!

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 768
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 20, 2020 12:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je dobro vedeti, kateri sistemi so komplicirani ali brez potrebe zakomplicirani.

Še Yamaha ima svoje cvetke, ampak nič posebnega, na pedelecforum.de so že objavili hack, tako da je zadeva rešena.
Že polnilni sistem je po svoje videti zakompliciran...
https://www.pedelecforum.de/forum/index.php?threads/mini-ladeger%C3%A4t-f%C3%BCr-haibike-yamaha-akku.52460/
... v resnici pa je sila enostaven. Ima 4 pinski konektor, 2 sta seveda za polnjenje, 12V proti GND je za "odpiranje baterije" da se sploh hoče polnit, ker brez te napetosti se ne bo, potem pa po 4. pinu baterija z analognim signalom "sporoča" polnilniku približno napolnjenost, da proti koncu polnilnik omeji tok, da se lahko po potrebi počasi zbalansira. V bistvu dela CC do nekega stanja napolnjenosti, potem nadaljuje CC z nižjim tokom, da lahko balansira še preden je prva celica polna.
Sistem mi je tako zelo všeč, da sem ga že skopiral in implementiral na kitajski sistem... BMS kitajske izvedbe ima dobre zaščite, ampak nič ne meri ciklov, kapacitete, energije. Polnilniki so s fiksnim tokom, ampak če mu dodam 12V stabilizator in 2 stopenjsko CC polnjenje, sem s tem preprostim dodatkom že totalno skopiral Yamaha polnilnik. Kitajska izvedba z dodatkom je po dimenzijah manjša in po teži lažja kot original Yamaha. Zadeva preverjeno deluje, le original konektor ni za dobit, tako da sem odrezal kabel in vmes dal bolj standarden 4 pinski konektor.

Na izhodu Yamaha baterije so 3 kontakti, močnostni izhod je stalen, 3. kontakt je samo enosmerna serijska komunikacija, ki vsakih 250ms sporoči stanje napetosti baterije kontrolerju motorja. Tudi za to je že objavljen hack, tako da pri obnovi baterije, če original BMS noče sodelovat, se ga vrže ven, noter vgradi kitajski BMS in dodatek za komunikacijo, arduino koda je tudi objavljena.

Pred nakupom je torej smiselno preveriti kateri sistem je bolj preprost in je še objavljen hack. Ko se začnejo težave izven garancije, je uradni servis lahko nesramno drag, menjajo tudi povsem dobre baterije, ki so izgubile samo malček kapacitete... bi si upal trditi, da je to programirana napaka.

Žena ima Haibike polnovzmeteno gorsko kolo z Yamaha sistemom, sedaj po skoraj 3000km lahko rečem, da je sistem odličen

BOSCH se sicer lahko pohvali podobno, ampak na servisu sem imel samo tega, od Yamahe še nobenega.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
webmaher
Član
Član



Pridružen-a: Pon 03 Feb 2014 15:42
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.37
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 20, 2020 11:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jo bom polno vrnil lastniku, da vidimo, če jo bo sploh smatral kot polno in se peljal.

Samo za medklic. Moja zelo dobra kitajska tablica (Onda) ima tudi pametni sistem, ki hitro postane glup. Od 99 do 100% polni ure, ko se prazni pa pri več desetin % kar izklopi. Pomaga, da baterijo iztaknem za cca 5 minut, nakar se kontroler resetira in začne pametovati na novo in res mu rata nekaj časa delovati kot mora. Izkaže se, da jo sploh ne polni do konca, daleč prej odneha in avtonomija hitro pada, zato jo moram, sedaj že na par mesecev, resetirat.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 46 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group