|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Dec 28, 2020 6:28 pm Naslov sporočila: Altenator kot zavora pri sobnem kolesu |
|
|
Pozdravljeni!
Ker mi je moj eliptični trenažer šel v franže, sem na hitro naredil en podstavek za moje staro kolo, ustavilo pa se mi je pri izdelavi zavore.
Bi se lahko avtomobilski altenator uporabil kot nastavljiva zavora? Ker ča priklopim direkt na 12V za vzbujanje je mehanski upor takoj prevelik, že brez električnega bremena na njem.
Altenator je od Bocsh-a z regulatorjem BOSCH EL14V. Rotor ima dva drsna obroča. Kako se tak rotor vzbuja?
Oz, če je altenator neprimeren za tako zavoro, kateri drug motor bi bil primeren? Mogoče iz malih gospodinjskih aparatov, raznih vrtalk in kotni brusilk?
Cilj mi je, da je lahko zavor nastavljiva od skoraj nič do cca 300,400W
lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
34.35 KB |
Pogledana: |
1 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1323 Aktiv.: 11.91 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Dec 28, 2020 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Direktno 12V na rotor je preveč, vzbujanje lahko napajaš z 12V preko PWM krmiljenja, naprej pa zaviranje lahko določaš tudi z jakostjo bremenskega upora: žarnice, grelec, močan upor, ...
Namesto 12V in PWM lahko rotor vzbujaš tudi z nižjo napetostjo. Kakšno mehansko breme ti predstavlja alternator je odvisno tudi od vrtljajev, oziroma od prenosov.
Rabljeni alternatorji so poceni, lahko tudi zastonj, za tak namen so v redu. Precej veliko mehansko upornost in zaviranje povzroča tudi jermen, sploh če je klinasti.
Veliko lažje je upravljati z regulacijo če uporabiš hub motor za električno kolo, žal je cenovno kar okoli 200eur recimo 500W direct drive brez prenosov oziroma reduktorja, se pa zato super obnese kot generator z zelo dobrim izkoristkom.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1869 Aktiv.: 8.42 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Pon Dec 28, 2020 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na maso in D+ veži preko žarnice 3W 12V napajalnik (simulacija kontakt ključa)
Mad B+ in maso pa veži H4,.. žarnice po potrebi - več kot jih bo večje bo breme
EDIT: Z vgrajenim regulatorjem !
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
integrerc Član
Pridružen-a: Sob 23 Sep 2006 14:50 Prispevkov: 423 Aktiv.: 1.98 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Dec 28, 2020 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Malci, če ni skrivnost, kako si izvedel stojalo, oziroma podstavek za kolo? Tudi sam se odločam, da bi naredil nekaj takšnega za zimske dni...lp
_________________ Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3462 Aktiv.: 16.57 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Dec 29, 2020 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je napisal vj, pwm na rotor.
Potem daš breme na izhod in z pwmjem reguliraš odpor
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Dec 29, 2020 6:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Malci, če ni skrivnost, kako si izvedel stojalo, oziroma podstavek za kolo? Tudi sam se odločam, da bi naredil nekaj takšnega za zimske dni...lp |
Nobena skrivnost ni - je pa res, da je to kolo bilo za na kosovni odvoz, tako da ni nobene škode za odrsano barvo, pri novem kolesu ne bi zvedel na tak način.
Zavora deluje (vzbujanje preko 21W žarnice na D+), a moram poizkusiti še PWM na D+ za zvezno regulacijo. A pri takem vzbujanju mi ni uspelo na B+ dobiti več kot cca 10W moči (druga 21W žarnica je svetila na cca 50%, več zagotovo ne). Verjetno so pri izkoristku pomembni tudi obrati. Sam sem prišel nekje do 800 ob/min
Je pa vse skupaj dokaj glasno. Je le še en verižni prenos več, tudi altenator ni neslišni...
Ne vem, kako bom nadaljeval. Mogoče bom res k prigrajenemu velikemu verižniku približal en močan magnet in zavoro reguliral z približevanjem letega.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
233.3 KB |
Pogledana: |
5 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
230.83 KB |
Pogledana: |
17 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1323 Aktiv.: 11.91 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Dec 29, 2020 7:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kadar sestavljam sobno kolo - generator, za polnjenje akumulatorja v vikend hišicah, če je le mogoče uporabim bicikel z železnim okvirjem, da ga lahko na podstavek preprosto zašvasam, dodam samo palice ali cevi, da je okvir bicikla na običajni višini.
Generator je kar 500W 36V hub motor... zelo tiha zadeva
Malci, kako si pritrdil veliki verižnik na zadnje pesto? slika je precej spacana, podrobnosti ne vidim... zdi se mi, da vidim vezice, si ga pritrdil kar na napere? kaj pa center?
Kaj pa verižnik na alternator? si pustil jermenico gor in nanjo pritrdil verižnik z več vijaki?
Alternator ima slab izkoristek, seveda rabiš kar precej vrtljajev. S kolegom sva precej eksperimentirala, še najboljši rezultat je bil, če sva v rotor alternatorja vgradila magnete, žal v nobenem primeru ni bila napetost zadostna če so bili vrtljaji nizki, rabiš krepko preko 1000 vrtljajev. Da sem dobil dovolj visoko napetost pri enih normalno nizkih vrtljajih precej pod 1000 vrtljajev, je bilo potrebno previjanje statorja, v vsakem primeru ni tako enostavno, nekaj je treba predelat. Edini velik plus alternatorja je robustnost, močna gred, dovolj veliki ležaji, ohišje se relativno preprosto pritrdi nekam, ... potem smo pa spet pri prenosih, jermen ima slab izkoristek, veriga pa zunaj na mokrih pogojih rabi kar precej mazanja, recimo za vodni pogon iz neke turbine. Na koncu je z vsem tem en cel kup enega matranja.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Dec 29, 2020 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izmed jermenskih pogonov ima najboljši izkoristek extremultus pogonski jermen.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Dec 29, 2020 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Malci, kako si pritrdil veliki verižnik na zadnje pesto? slika je precej spacana, podrobnosti ne vidim... zdi se mi, da vidim vezice, si ga pritrdil kar na napere? kaj pa center?
Kaj pa verižnik na alternator? si pustil jermenico gor in nanjo pritrdil verižnik z več vijaki? |
Verižnik je od drugega odpisanega kolesa - prednji veliki, ki je pritrjen na gonilko in ima na sredi malo luknjo (fi14). Srednji in mali prednji verižnik sta pritrjena na tega velikega. Tako sem samo luknjo povečal na velikost pesta (fi34mm) in je bil center narejen. Fiksiral sem ga pa res s petimi vezicami direkt na napere. Danes po pol ure obratovanja ni bilo videti deformacij. Verižnik tudi nič ne opleta.
Na altenatorju sem jermenico odbrusil del kjer teče jermen da sem potem lahko verižnik stisnil direkt na preostali del jermenice z matico od jermenice.
Vedel sem da ima slab izkoristek, a sem vseeno upal da bo malo bolje, da bi se vsaj vzbujanje pokrilo, pa se ni. 1A pri 3.5V za vzbujanje, ven sem pa dobil brlečo 21W žarnico
Bom verjetno namesto velikega verižnika prigradil en velik kovinski disk ter potem z približevanjem magneta reguliral breme... Bo vsekakor veliko bolj tiho, a nekoliko težja regulacija....
lp
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
poule Član
Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 800 Aktiv.: 3.82 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Dec 30, 2020 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Namesto kolesa kovinski disk, ter magnet za zavoro.
Podobno kot na sliki. .
Komplet zadnji del kolesa z zavornim mehanizmom na podstavek ločen z kakim gumi distančnikih, da omogoča nagib kolesa pri "abzicanju".
vsaj sam sem imel tako idejo,...in le tu je ostalo.
Lp, U.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3462 Aktiv.: 16.57 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Sre Dec 30, 2020 9:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri 800 vrtljajih ima alternator ze skoraj nazivni tok. Moras mu pa dat 12v in 4a vzbujanja, vsaj pri stoenkinem je tako
Bi pa jaz probal dat izhod v kratek stik
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1323 Aktiv.: 11.91 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sre Dec 30, 2020 12:49 pm Naslov sporočila: Re: Altenator kot zavora pri sobnem kolesu |
|
|
malci je napisal/a: |
Bi se lahko avtomobilski altenator uporabil kot nastavljiva zavora? Ker ča priklopim direkt na 12V za vzbujanje je mehanski upor takoj prevelik, že brez električnega bremena na njem. |
Kolikor sem razumel težavo, je v tem, da je pri polnem vzbujanju že brez električnega bremena, vrtenje alternatorja mehansko že preveč oteženo.
Razlog za zaviranje je seveda prisotnost magnetnega polja, ki nekoliko zavira vrtenje že brez električnega bremena na izhodu, dodatno električno breme bi zaviranje še dodatno povečalo. Zaviranje brez bremena se pojavi delno zaradi prekrivanja magnetnih polov, delno zaradi izgub v železu.
Če je uporabljen originalni napetostni regulator za krmiljenje vzbujanja, je napajanje vzbujanja zagotovljeno že interno, takoj ko je napetost alternatorja dovolj visoka, zato je za začetek dovolj minimalno vzbujanje preko 3-5W žarnice. Pri minimalnem vzbujanju je potrebno doseči neke minimalne vrtljaje, da se alternator potem začne vzbujat sam, oziroma sam zagotovi napajanje za potrebe vzbujanja. Vzbujanje zase porabi že nekaj 10W moči.
Ker so na sobnem kolesu na voljo dokaj majhne moči, je alternator v vlogi generatorja neuporaben zaradi slabega izkoristka, je pa vsekakor uporaben za zaviranje. Podpovprečen kolesar bo na daljši rok sposoben gnati manj kot 100W moči.
Če bi želel bolj tiho zadevo, bi mogoče razmislil o "eddy current" metodi.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sre Dec 30, 2020 8:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za ta izraz res še nisem slišal, a v tej smeri že razmišljam.
Za začetek bom dal narediti en velik disk, ki bo pritrjen na kolesni obroč, in bo pritrjen brez opletanja, da bom z približevanjem magneta (npr iz odsluženega diska) reguliral zaviranje. Nadgradnja pa bo v smeri, da bom magnete pritrdil na ta disk, na ohišje kolesa pa tuljave z magnetnim jedrom. Ni vrag, da se ne bi v njih inducirala napetost/tok, če se bodo mimo njih vrteli magneti.
Dela ne bo zmanjkalo, prej časa..
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1323 Aktiv.: 11.91 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sre Dec 30, 2020 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eddy current efekt se uporablja v starih mehanskih števcih za merjenje električne energije
Magnetki, ki se vrtijo na kolesu in fiksne tuljave prav lepo delujejo.
Pred leti sem naredil tako, da sem magnetke nalepil direktno na feltno s strani z dvokomponentnim lepilom. Seveda sem dal parno število magnetkov in jasno da so bili parni obrnjeni v eno smer, lihi pa v drugo... s tem mislim magnetno smer, pol na ploskvi magneta. Uporabil sem majhne magnetke 12mm premera, debelina 2 ali 3 mm, se ne spomnim, delal sem tudi s 5mm debelimi, je bil efekt boljši, močnejše magnetno polje.
Tuljave sem naredil tako, da sem naredil C jedra iz prerezanih E jeder. Razdalja med magnetki je bila natančna in je ustrezala poloma C jedra. Tuljavo sem nataknil na en steber C jedra. Prednost C jedra je v tem, da jedro vedno dosega 2 magnetka, ko se kolo obrne za en magnetek, se smer magnetnega polja spremeni. Izhod je zelo lep sinus, da se ne čuti korakanje, sem delal z več tuljavami, ki so bile zamaknjene. Korakov se ne čuti že pri dveh zamaknjenih tuljavah, pri treh pa je že čisto v redu. Dodatne tuljave so v fazi, da jih lahko direktno vežem vzporedno ali zaporedno in kombiniram. Dela za sestavljanje je bilo kar veliko, projekt sem opustil, za komercialne izdelke uporabljam samo še 500W 36V hub motorje, fertik delo, gor so že verižniki, osovina, komplet, dobim pa tudi 20A na 12V akumulator, če dobro poženem.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2021 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Do sedaj sem naredil cca 50+km z zavoro na altenator in deluje, in bi tak način tudi razvija tudi naprej, če le ne bi bil tako glasen .
Citiram: |
Pred leti sem naredil tako, da sem magnetke nalepil direktno na feltno s strani z dvokomponentnim lepilom. Seveda sem dal parno število magnetkov in jasno da so bili parni obrnjeni v eno smer, lihi pa v drugo... s tem mislim magnetno smer, pol na ploskvi magneta. Uporabil sem majhne magnetke 12mm premera, debelina 2 ali 3 mm, se ne spomnim, delal sem tudi s 5mm debelimi, je bil efekt boljši, močnejše magnetno polje. |
Zato bom res nadaljeval z nalepljenimi magnetki na feltno. Uporabil bi take magnetke, debeline 2-3mm fi 10mm
Bi bili primerni?
In če bi naredil tuljavo na C jedru (razstavil kak transformator in odrezal del E-jedra), kakšen presek tega jedra mi priporočate? Samo jedro bi bilo verjetno lahko nekoliko širše kot samo dva sosednja magnetka. Se motim?
Ker z magnetnimi pretoki (in računanjem indukcije...) sem se ukvarjal pred 25 leti v srednji šoli, potem pa nič več .
lp
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 47 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|