www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Altenator kot zavora pri sobnem kolesu
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 28, 2020 6:28 pm    Naslov sporočila:  Altenator kot zavora pri sobnem kolesu Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Ker mi je moj eliptični trenažer šel v franže, sem na hitro naredil en podstavek za moje staro kolo, ustavilo pa se mi je pri izdelavi zavore.
Bi se lahko avtomobilski altenator uporabil kot nastavljiva zavora? Ker ča priklopim direkt na 12V za vzbujanje je mehanski upor takoj prevelik, že brez električnega bremena na njem.

Altenator je od Bocsh-a z regulatorjem BOSCH EL14V. Rotor ima dva drsna obroča. Kako se tak rotor vzbuja?

Oz, če je altenator neprimeren za tako zavoro, kateri drug motor bi bil primeren? Mogoče iz malih gospodinjskih aparatov, raznih vrtalk in kotni brusilk?
Cilj mi je, da je lahko zavor nastavljiva od skoraj nič do cca 300,400W


lp



altenator.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  34.35 KB
 Pogledana:  1 krat

altenator.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.91
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 28, 2020 7:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Direktno 12V na rotor je preveč, vzbujanje lahko napajaš z 12V preko PWM krmiljenja, naprej pa zaviranje lahko določaš tudi z jakostjo bremenskega upora: žarnice, grelec, močan upor, ...

Namesto 12V in PWM lahko rotor vzbujaš tudi z nižjo napetostjo. Kakšno mehansko breme ti predstavlja alternator je odvisno tudi od vrtljajev, oziroma od prenosov.

Rabljeni alternatorji so poceni, lahko tudi zastonj, za tak namen so v redu. Precej veliko mehansko upornost in zaviranje povzroča tudi jermen, sploh če je klinasti.

Veliko lažje je upravljati z regulacijo če uporabiš hub motor za električno kolo, žal je cenovno kar okoli 200eur recimo 500W direct drive brez prenosov oziroma reduktorja, se pa zato super obnese kot generator z zelo dobrim izkoristkom.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1869
Aktiv.: 8.42
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 28, 2020 8:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na maso in D+ veži preko žarnice 3W 12V napajalnik (simulacija kontakt ključa)
Mad B+ in maso pa veži H4,.. žarnice po potrebi - več kot jih bo večje bo breme Wink

EDIT: Z vgrajenim regulatorjem !

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
integrerc
Član
Član



Pridružen-a: Sob 23 Sep 2006 14:50
Prispevkov: 423
Aktiv.: 1.98
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 28, 2020 9:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo!
Malci, če ni skrivnost, kako si izvedel stojalo, oziroma podstavek za kolo? Tudi sam se odločam, da bi naredil nekaj takšnega za zimske dni...lp

_________________
Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3462
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 29, 2020 2:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je napisal vj, pwm na rotor.
Potem daš breme na izhod in z pwmjem reguliraš odpor

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 29, 2020 6:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Malci, če ni skrivnost, kako si izvedel stojalo, oziroma podstavek za kolo? Tudi sam se odločam, da bi naredil nekaj takšnega za zimske dni...lp


Nobena skrivnost ni - je pa res, da je to kolo bilo za na kosovni odvoz, tako da ni nobene škode za odrsano barvo, pri novem kolesu ne bi zvedel na tak način.

Zavora deluje (vzbujanje preko 21W žarnice na D+), a moram poizkusiti še PWM na D+ za zvezno regulacijo. A pri takem vzbujanju mi ni uspelo na B+ dobiti več kot cca 10W moči (druga 21W žarnica je svetila na cca 50%, več zagotovo ne). Verjetno so pri izkoristku pomembni tudi obrati. Sam sem prišel nekje do 800 ob/min

Je pa vse skupaj dokaj glasno. Je le še en verižni prenos več, tudi altenator ni neslišni...

Ne vem, kako bom nadaljeval. Mogoče bom res k prigrajenemu velikemu verižniku približal en močan magnet in zavoro reguliral z približevanjem letega.



20201229_145426.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  233.3 KB
 Pogledana:  5 krat

20201229_145426.jpg



20201229_145436.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  230.83 KB
 Pogledana:  17 krat

20201229_145436.jpg



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.91
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 29, 2020 7:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kadar sestavljam sobno kolo - generator, za polnjenje akumulatorja v vikend hišicah, če je le mogoče uporabim bicikel z železnim okvirjem, da ga lahko na podstavek preprosto zašvasam, dodam samo palice ali cevi, da je okvir bicikla na običajni višini.

Generator je kar 500W 36V hub motor... zelo tiha zadeva

Malci, kako si pritrdil veliki verižnik na zadnje pesto? slika je precej spacana, podrobnosti ne vidim... zdi se mi, da vidim vezice, si ga pritrdil kar na napere? kaj pa center?
Kaj pa verižnik na alternator? si pustil jermenico gor in nanjo pritrdil verižnik z več vijaki?

Alternator ima slab izkoristek, seveda rabiš kar precej vrtljajev. S kolegom sva precej eksperimentirala, še najboljši rezultat je bil, če sva v rotor alternatorja vgradila magnete, žal v nobenem primeru ni bila napetost zadostna če so bili vrtljaji nizki, rabiš krepko preko 1000 vrtljajev. Da sem dobil dovolj visoko napetost pri enih normalno nizkih vrtljajih precej pod 1000 vrtljajev, je bilo potrebno previjanje statorja, v vsakem primeru ni tako enostavno, nekaj je treba predelat. Edini velik plus alternatorja je robustnost, močna gred, dovolj veliki ležaji, ohišje se relativno preprosto pritrdi nekam, ... potem smo pa spet pri prenosih, jermen ima slab izkoristek, veriga pa zunaj na mokrih pogojih rabi kar precej mazanja, recimo za vodni pogon iz neke turbine. Na koncu je z vsem tem en cel kup enega matranja.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1343
Aktiv.: 7.71
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 29, 2020 10:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Izmed jermenskih pogonov ima najboljši izkoristek extremultus pogonski jermen.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 29, 2020 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Malci, kako si pritrdil veliki verižnik na zadnje pesto? slika je precej spacana, podrobnosti ne vidim... zdi se mi, da vidim vezice, si ga pritrdil kar na napere? kaj pa center?
Kaj pa verižnik na alternator? si pustil jermenico gor in nanjo pritrdil verižnik z več vijaki?


Verižnik je od drugega odpisanega kolesa - prednji veliki, ki je pritrjen na gonilko in ima na sredi malo luknjo (fi14). Srednji in mali prednji verižnik sta pritrjena na tega velikega. Tako sem samo luknjo povečal na velikost pesta (fi34mm) in je bil center narejen. Fiksiral sem ga pa res s petimi vezicami direkt na napere. Danes po pol ure obratovanja ni bilo videti deformacij. Verižnik tudi nič ne opleta.
Na altenatorju sem jermenico odbrusil del kjer teče jermen da sem potem lahko verižnik stisnil direkt na preostali del jermenice z matico od jermenice.


Vedel sem da ima slab izkoristek, a sem vseeno upal da bo malo bolje, da bi se vsaj vzbujanje pokrilo, pa se ni. 1A pri 3.5V za vzbujanje, ven sem pa dobil brlečo 21W žarnico Sad
Bom verjetno namesto velikega verižnika prigradil en velik kovinski disk ter potem z približevanjem magneta reguliral breme... Bo vsekakor veliko bolj tiho, a nekoliko težja regulacija....


lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 800
Aktiv.: 3.82
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 30, 2020 8:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Namesto kolesa kovinski disk, ter magnet za zavoro.
Podobno kot na sliki. .
Komplet zadnji del kolesa z zavornim mehanizmom na podstavek ločen z kakim gumi distančnikih, da omogoča nagib kolesa pri "abzicanju".
vsaj sam sem imel tako idejo,...in le tu je ostalo.


Lp, U.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3462
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 30, 2020 9:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri 800 vrtljajih ima alternator ze skoraj nazivni tok. Moras mu pa dat 12v in 4a vzbujanja, vsaj pri stoenkinem je tako
Bi pa jaz probal dat izhod v kratek stik

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.91
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 30, 2020 12:49 pm    Naslov sporočila:  Re: Altenator kot zavora pri sobnem kolesu Odgovori s citatom

malci je napisal/a:
Bi se lahko avtomobilski altenator uporabil kot nastavljiva zavora? Ker ča priklopim direkt na 12V za vzbujanje je mehanski upor takoj prevelik, že brez električnega bremena na njem.


Kolikor sem razumel težavo, je v tem, da je pri polnem vzbujanju že brez električnega bremena, vrtenje alternatorja mehansko že preveč oteženo.
Razlog za zaviranje je seveda prisotnost magnetnega polja, ki nekoliko zavira vrtenje že brez električnega bremena na izhodu, dodatno električno breme bi zaviranje še dodatno povečalo. Zaviranje brez bremena se pojavi delno zaradi prekrivanja magnetnih polov, delno zaradi izgub v železu.
Če je uporabljen originalni napetostni regulator za krmiljenje vzbujanja, je napajanje vzbujanja zagotovljeno že interno, takoj ko je napetost alternatorja dovolj visoka, zato je za začetek dovolj minimalno vzbujanje preko 3-5W žarnice. Pri minimalnem vzbujanju je potrebno doseči neke minimalne vrtljaje, da se alternator potem začne vzbujat sam, oziroma sam zagotovi napajanje za potrebe vzbujanja. Vzbujanje zase porabi že nekaj 10W moči.

Ker so na sobnem kolesu na voljo dokaj majhne moči, je alternator v vlogi generatorja neuporaben zaradi slabega izkoristka, je pa vsekakor uporaben za zaviranje. Podpovprečen kolesar bo na daljši rok sposoben gnati manj kot 100W moči.

Če bi želel bolj tiho zadevo, bi mogoče razmislil o "eddy current" metodi.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 30, 2020 8:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
eddy current

Za ta izraz res še nisem slišal, a v tej smeri že razmišljam.
Za začetek bom dal narediti en velik disk, ki bo pritrjen na kolesni obroč, in bo pritrjen brez opletanja, da bom z približevanjem magneta (npr iz odsluženega diska) reguliral zaviranje. Nadgradnja pa bo v smeri, da bom magnete pritrdil na ta disk, na ohišje kolesa pa tuljave z magnetnim jedrom. Ni vrag, da se ne bi v njih inducirala napetost/tok, če se bodo mimo njih vrteli magneti.

Dela ne bo zmanjkalo, prej časa.. Smile

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.91
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 30, 2020 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Eddy current efekt se uporablja v starih mehanskih števcih za merjenje električne energije Wink

Magnetki, ki se vrtijo na kolesu in fiksne tuljave prav lepo delujejo.

Pred leti sem naredil tako, da sem magnetke nalepil direktno na feltno s strani z dvokomponentnim lepilom. Seveda sem dal parno število magnetkov in jasno da so bili parni obrnjeni v eno smer, lihi pa v drugo... s tem mislim magnetno smer, pol na ploskvi magneta. Uporabil sem majhne magnetke 12mm premera, debelina 2 ali 3 mm, se ne spomnim, delal sem tudi s 5mm debelimi, je bil efekt boljši, močnejše magnetno polje.

Tuljave sem naredil tako, da sem naredil C jedra iz prerezanih E jeder. Razdalja med magnetki je bila natančna in je ustrezala poloma C jedra. Tuljavo sem nataknil na en steber C jedra. Prednost C jedra je v tem, da jedro vedno dosega 2 magnetka, ko se kolo obrne za en magnetek, se smer magnetnega polja spremeni. Izhod je zelo lep sinus, da se ne čuti korakanje, sem delal z več tuljavami, ki so bile zamaknjene. Korakov se ne čuti že pri dveh zamaknjenih tuljavah, pri treh pa je že čisto v redu. Dodatne tuljave so v fazi, da jih lahko direktno vežem vzporedno ali zaporedno in kombiniram. Dela za sestavljanje je bilo kar veliko, projekt sem opustil, za komercialne izdelke uporabljam samo še 500W 36V hub motorje, fertik delo, gor so že verižniki, osovina, komplet, dobim pa tudi 20A na 12V akumulator, če dobro poženem.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 03, 2021 5:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Do sedaj sem naredil cca 50+km z zavoro na altenator in deluje, in bi tak način tudi razvija tudi naprej, če le ne bi bil tako glasen Sad.

Citiram:
Pred leti sem naredil tako, da sem magnetke nalepil direktno na feltno s strani z dvokomponentnim lepilom. Seveda sem dal parno število magnetkov in jasno da so bili parni obrnjeni v eno smer, lihi pa v drugo... s tem mislim magnetno smer, pol na ploskvi magneta. Uporabil sem majhne magnetke 12mm premera, debelina 2 ali 3 mm, se ne spomnim, delal sem tudi s 5mm debelimi, je bil efekt boljši, močnejše magnetno polje.


Zato bom res nadaljeval z nalepljenimi magnetki na feltno. Uporabil bi take magnetke, debeline 2-3mm fi 10mm
Bi bili primerni?
In če bi naredil tuljavo na C jedru (razstavil kak transformator in odrezal del E-jedra), kakšen presek tega jedra mi priporočate? Samo jedro bi bilo verjetno lahko nekoliko širše kot samo dva sosednja magnetka. Se motim?

Ker z magnetnimi pretoki (in računanjem indukcije...) sem se ukvarjal pred 25 leti v srednji šoli, potem pa nič več Sad.

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group