|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.28 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Feb 07, 2021 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaporedno z relejem je verjetno ena zener dioda. Tako rešitev sem že večkrat zasledil.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
int47 Član
Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2066 Aktiv.: 9.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 07, 2021 8:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšna je napetost, ko je rele vključen ?
Nekateri releji zdržijo skoraj dvojno nazivno napetost.
Zaporedno z relejem je lahko vezan tudi upor.
_________________ Kdor ni skregan, ni Slovenc ! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Ned Feb 07, 2021 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tista slika zgoraj, to je merjeno direktno na špuli releja. Vse se gor vidi. Prvič sem kaj takega videl, zato sem tudi poslikal.
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1338 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Ned Feb 07, 2021 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
PWM napajanje releja ni nekaj neobičajnega, je zelo dobra rešitev, še posebej če je izvedena kontrola napetosti ali toka, v primeru da napajalna napetost ni stabilna.
Nekateri močnostni DC releji imajo PWM modul že vgrajen, ker za vklop in premik kotve rabijo precej velik tok. Ko je razdalja kotve in elektromagnetnega jedra velika, je za premik potreben velik tok, da se vzpostavi dovolj veliko magnetno polje, da potegne kotvo. Ko je kotva "nalepljena" na jedro, je vzdrževalni tok lahko nekajkrat manjši. Taka rešitev je bila včasih rešena z dvojnim navitjem, močnejše je bilo krmiljeno časovno, vzdrževalno pa je držalo vklopljen rele. Enaka rešitev se uporablja tudi pri nekaterih ventilih. Nekoč dvojna tuljava, danes PWM.
Krmiljenje PWM je lahko vgrajeno ob tuljavi elektromagneta kot samostojno vezje, lahko pa je vgrajeno že v sam krmilni modul oziroma "računalnik" naprave, vozila, delovnega stroja, ...
Mimogrede, že grelne svečke na dizlih so vedno bolj pogosto PWM krmiljene.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Ned Feb 07, 2021 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
To sem našel slučajno na eni poceni elektroniki za steklokeramično ploščo Gorenje. Sicer izgleda poceni, ampak vseeno dovolj kvalitetno, tisče ali milijonkrat preizkušeno. Releji čisto navadni 12V dc.
Vprašanje, zakaj je tako narejeno?
Tudi frekvenca se mi zdi zanimiva, ker slišati ni čisto nič. In dobro slišim.
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.28 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Feb 08, 2021 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot je napisal Vili predvsem zaradi porabe ter posledično tudi segrevanja releja. Da kotva pritegne je potreben precej višji tok, kot ga rabi potem, ko drži. V koliko je vezje krmiljeno z mikrokotrolerjem lahko ob vklopu na špulo za kratek čas spustiš tudi večjo polno napetost in s tem zagotoviš, da bo pritegnila.
Vili je zgoraj omenil večje DC kontaktorje s tuljavo z dvojnim navitjem. Osebno imam z njimi slabe izkušnje. Običajno je izvdena tako da ima lasten kontak, ki tuljavo ob vklopu preklopi na slabšo tuljavo. Imel sem problem, da se je zlomil mehanizem natične enote - tuljava je bila stalno na večji moči tako, da se je stopila. Mehanizem se je zlepil. Dolgotrajno suho delovanje črpalke je poškodovalo črpalko.
Izvedba kontaktorja vezano z natično enoto je bila v orginalu.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.74 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Feb 08, 2021 8:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
lipa je napisal/a: |
Tista slika zgoraj, to je merjeno direktno na špuli releja. Vse se gor vidi. |
kakšen inštrument je to ? Firma, tip,... ?
Citiram: |
...je zgoraj omenil večje DC kontaktorje s tuljavo z dvojnim navitjem |
jaz sem videl takšne ki so ob vklopu vklopili upor zaporedno s tuljavo, ki je pri izklopljenem kontaktorju premoščen z mirnim kontaktom. Ne vem več ali je to bilo pri viličarjih, ali pri kontaktorjih za nek 200kW motor.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Pon Feb 08, 2021 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fluke 123
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|