|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok1988 Neznanec
Pridružen-a: Čet 08 Apr 2021 13:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Čet Apr 08, 2021 1:28 pm Naslov sporočila: Predelava diname v alternator |
|
|
Pozdravljeni.. Sem novi tukaj pa me zanima če je že kdo menjal dinamo z alternatorjem na traktorju utb 445.
Sedaj pa me zanima kolko amperou more imeti alternator za ta traktor..
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.90 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Apr 09, 2021 4:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali si siguren, da je na traktorju dinama?
Načeloma ni problemov, najprej je treba narediti ustrezno pritrditev alternatorja in primeren napenjalec jermena, nato povezati z D+ z akumilatorkem (najbolje preko varovalke cca 80 do 100A odvisno od tokovne zmogljivosti alternatorja) in Df povezati s kontrolno lučko za polnenje.
Glede moči, bi vzel vsaj 40A močan alternator bolje več.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.7 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok1988 Neznanec
Pridružen-a: Čet 08 Apr 2021 13:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Pet Apr 09, 2021 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ooo najlepša hvala.. Saj za vezavo ni problem to znam samo to sem hotel vedet koliko močan alternator rabim.. Sedaj je dinama oz. Alternator z zunanjim reglerjem pa bom predelavo naredu ker skos nekaj heca to..
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Apr 09, 2021 10:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko močan alternator, je odvisno predvsem od tega, kakšne porabnike imaš, oziroma kaj vse je obešeno nanj. Malo seštej skupaj in sporoči.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 417 Aktiv.: 4.30 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sob Apr 10, 2021 6:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Točno to, alternator mora biti dovolj močan da zagotavlja napajanje vseh sistemov na vozilu ter malenkost več za polnenje akumulatorja.
Na vozilih je največkrat speljan od akumulatorja do starterja debel kabel in nato še od starterja do alternatorja, brez varovalk!
Do 50A ti lahko žene klinasti jermen 1x10mm, do 80A 1x13mm. Za večje moči 80-120A že rabiš dva jermena lahko 2x10mm, 120A-200 2x13mm.
Če vgradiš mikro jermen potem mora biti obvezno vgrajen napenjalec jermena, naleganje pa mora biti 100% natančno izvedeno, kar je v domači delavnici v praksi skoraj neizvedljivo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.90 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Sob Apr 10, 2021 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok_Š je napisal/a: |
Točno to, alternator mora biti dovolj močan da zagotavlja napajanje vseh sistemov na vozilu ter malenkost več za polnenje akumulatorja.
Na vozilih je največkrat speljan od akumulatorja do starterja debel kabel in nato še od starterja do alternatorja, brez varovalk!
Do 50A ti lahko žene klinasti jermen 1x10mm, do 80A 1x13mm. Za večje moči 80-120A že rabiš dva jermena lahko 2x10mm, 120A-200 2x13mm.
Če vgradiš mikro jermen potem mora biti obvezno vgrajen napenjalec jermena, naleganje pa mora biti 100% natančno izvedeno, kar je v domači delavnici v praksi skoraj neizvedljivo. |
Se povsem strinjam, da je običajno bilo brez varovalke, vendar so v novejšem času uporablja varovalka za alternator, ker če bi se slučajno zgodil kratek stik na diodah alternatorja, lahko pride do požara. Zato so verjetno začeli vgrajevat v avtomobilsiki elektriki tudi varovalko za alternator, v mazdi 323 80A varovalka. prilagam shemo za Mazdo 323.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
84.63 KB |
Pogledana: |
15 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 417 Aktiv.: 4.30 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Ned Apr 11, 2021 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
V n... primerih so diode crknile v alternatorju, ko je alternator izgubil B+ !!!
V avto so dali pred alternator varovalko zgolj zaradi požarne varnosti, zaradi "mojstrov" kateri primejo ključ v roke predno vklopijo uC pod kapo.
Do sedaj sem v teku eksperimentiranja zasledil in tudi sam povzročil s preobremenitvijo alternatorja, samo nekaj primerov odpovedi usmerniških močnostnih diod v alternatorju. Sodeloval sem pri razvoju IN PREDVSEM TESTIRANJU vseh najmočnejših prototipov alternatorjev z zračnim hlajenjem, ki so bili izdelani v Iskri Avtoelektriki in kasneje Letriki. Baje sem bil en redkih, ki mu je uspelo preobremeniti in uničiti takrat največji alternator 200A @12V. Sedaj uporabljamo 240A z zunanjim regulatorjem. Nekaj izkušenj s tem imam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1869 Aktiv.: 8.42 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Apr 11, 2021 11:09 am Naslov sporočila: Re: Predelava diname v alternator |
|
|
Iztok1988 je napisal/a: |
Pozdravljeni.. Sem novi tukaj pa me zanima če je že kdo menjal dinamo z alternatorjem na traktorju utb 445.
Sedaj pa me zanima kolko amperou more imeti alternator za ta traktor.. |
Na naših dveh je alternator od Yugo-ta in deluje vse OK že več kot 25 let
Poraba na teh traktorjih je majhna saj več ali manj samo dopolni akumulator kar porabi za vžiganje. Pa še tistih 100W za občasno prižgane luči.
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok1988 Neznanec
Pridružen-a: Čet 08 Apr 2021 13:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Sre Apr 14, 2021 10:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Še enkrt hvala.. A kdo kj ve se dobi še novi alternator za jugota?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Apr 14, 2021 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Brezveze ga je iti iskati od yugota. iskra (sedaj Mahle) proizvaja in prodaja novega, ki bo točno prilegal. Le da so včasih brez jermenice. Dobiš ga pri večini kmetijskih trgovin. Tule v Slov. Bistrici jih imamo 2 ali 3 in mislim da so ti najbližje (glede na izpolnjen kraj bivanja).
Cena okoli 140 €, ko sem nazadnje kupoval, sicer za IMT 539.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 49 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|