www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

D+ autoelektrika

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 4.14
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 10, 2021 12:59 pm    Naslov sporočila:  D+ autoelektrika Odgovori s citatom

Popravljam en star traktor Fendt letnik cca 1990, ki ima seveda dolgo in pisano zgodovino. Med drugim je bila menjana skoraj komplet inštalacija, ampak z original kabelskimi seti.

Zanima me pravzaprav, kako izgleda D+ signal ki izhaja iz alternatorja na osciloskopu? Ta signal namreč zbudi računalnik da deluje tudi hidravlika.
Zanima me torej kako se identificira tek motorja z D+ signalom?

_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.36
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 10, 2021 6:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Koliko se spomnim je priključek D+ namenjen kontrolni žarnici polnjenja. Žarnica je dana med + in D+. Ko daš kontakt sveti, če je vse ok. (istočasno je to vzbujanje za altenator) V altenatorju so 3 diode od vsake faze vezane skupaj s katodo. Ta konec Je D+. Tukaj bi lahko dobil polnovalno usmerjeno 3 fazno napetost.
Da v tvojem primeru zadeva slučajno ni priključena na W+ ? Ta priključek je namenjen obratomeru. Vzet je z ene faze pred usmerjanju.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 4.14
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 10, 2021 6:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo, najlepša hvala za odgovor.
Dobil sem zanesljivo navodilo, da je namreč ta signal D+ pogoj, da začne sploh računalnik za hidravliko delovati. Pri samem traktorju bom verjetno jutri.

Vmes sem opazil, da je na prodaj vse polno D+ simulatorjev, za kar prvič slišim. Saj drugače ne delam avtoelektrike.

https://www.google.com/search?q=d%2B+simulator&sxsrf=ALeKk01R5T9jV_KroXlNOL8T0Nvgu_5E8A:1625934170250&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj-6ZTl9NjxAhVYgv0HHbwtDyAQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1795&bih=1031

_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.88
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 10, 2021 7:32 pm    Naslov sporočila:  Re: D+ autoelektrika Odgovori s citatom

lipa je napisal/a:
Popravljam en star traktor Fendt letnik cca 1990, ki ima seveda dolgo in pisano zgodovino. Med drugim je bila menjana skoraj komplet inštalacija, ampak z original kabelskimi seti.

Zanima me pravzaprav, kako izgleda D+ signal ki izhaja iz alternatorja na osciloskopu? Ta signal namreč zbudi računalnik da deluje tudi hidravlika.
Zanima me torej kako se identificira tek motorja z D+ signalom?


D+ signal verjetno potrebuješ za dodatno hidravliko, ki potrebuje 12V napajanje. Ta hidravlika bi precej hitro izpraznila zagonski akumulator, zato je vse skupaj varovano na ta način, če alternator ne deluje, potem ne deluje hidravlika. D+ je povezan na kontrolno lučko v kabini in ga boš verjetno lahko priklopil. D+ je tako kot je napisal Silvo polnovalno usmerjena trifazna napetost alternatorja in služi za vzbujanje alternatorja, v večini primerov je to tudi kontrolna napetost za regulator na katero regulira izhodno napetost alternatorja (14V).
Še shema kako je povezano.

ps. Če lučka za polnenje ne gori ko daš kontakt, tudi alternator ne začne polniti. Na D+ je, kadar alternator dela na cca 14V, zato lučka ugasne ko motor steče.



Alternator.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  76.16 KB
 Pogledana:  1 krat

Alternator.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 67 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group