Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 161 Aktiv.: 4.20 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 8:55 am Naslov sporočila: Prenosen vir za STARTER |
|
|
Potrebujem močan prenosen vir stabilne napetosti 18 V. Na vir bom priklopil STARTER, ki za prazen tek potrebuje ob zagonu do 10 A in med delovanjem do 2 A. Pri obremenitvi STARTERJA so tokovne vrednosti lahko večje.
STARTER je elektro motor (z mehanskim prenosom za večjo moč) za zagon bencinskega motorja. Navor je odvisen od priključene napetosti. Nazivna napetost je 14,8 V, največja priključena napetost je lahko 18 V.
Trenutno imam sestavljen paket iz 12-ih celic NiMH (14,4 V).
V kateri smeri naj iščem rešitev?
Z dodajanjem celic in rezanjem napetosti, z uporabo DC/DC pretvornika, obstaja še kakšna druga rešitev?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3173 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 9:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolikšen bencinski motor se zaganja? Za zagon tipičnega avtomobilskega motorja je potrebnih nekaj 100A pri 12V. Tukaj se ne komplicira in se vzame akumulator z dovolj velikim praznilnim tokom.
PS: Zakaj je starter z velikimi črkami? Za zagon se uporablja zaganjalnik.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 161 Aktiv.: 4.20 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 11:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno imam v letalo vgrajen bencinski motor 10 cc, vendar bom verjetno enkrat v prihodnosti zaganjal tudi malo večje bencinske motorje.
Sicer imam tudi starter za avto, ki ima praznilni tok do 1500 A, vendar je napetost prenizka in z njo ne dosežem dovolj navora pri STARTERJU (izdelan za zagon motorjev velikosti od 10 cc do 60 cc).
P.S.: Zakaj STARTER z velikimi črkami? Ker imam dva različna in sem jih hotel nekako ločiti med seboj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.40 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Se mi je zdelo, da ima povezavo z modelarstvom
Si kaj razmišljal o LiPo akumulatorjih za ročno orodje.
Ne vem katero orodje uporabljaš sam - Makitini 18V LXT so malenkost dragi.
Opcija so Hoferjevi ActivEnergy 20/40V.
Naj te ne zavede napetost 18-20V saj vsi vsebujejo 5 zaporedno vezanih LiPo akumulatorjev.
Lahko podaš kakšen link do tvojega STARTERJA ?
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3173 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 11:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali je napetostna meja 18V res tako stroga? Sicer bi lahko vzel 15 (ali vsaj kakšno več kot 12) zaporedno vezanih NiMh celic.
Kakšna pa je napetost tistega starterja za avto?
Če tudi robertova ideja ne deluje zadovoljivo, bi lahko uporabil DC/DC pretvornik navzgor (step-up).
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 161 Aktiv.: 4.20 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 12:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
LiPo akumulatorja ne želim uporabiti za STARTER, ker moram potem vgraditi še senzor za izpraznjenost akumulatorja (da ne bom praznil preveč pod 3,7 V na celico).
STARTER
Navor je očitno zelo odvisen od priklopljene napetosti.
NiMH celice imajo trenutno 14,8 V in bencinskega motorja nisem mogel niti enkrat obrniti. Ko sem STARTER priklopil na enosmerni vir, je bila že pri 16 V razlika ogromna, kaj šele pri 18 V.
Napetost starterja za avto je običajna kot za klasičen avtomobilski akumulator (okoli 12,8 V).
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3234 Aktiv.: 33.07
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 12:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa pogon na polento?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
397.01 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
_________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Peter123 Član
Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1366 Aktiv.: 7.35 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 1:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu ti napišejo kaj lahko uporabiš:
Suitable battery:
2 x 7.2v 2s 2000mAh Nimh
4S1P 14.8V 2200mAh Lipoly
PB (Lead-acid battery) 12V DC power source
Glede na to da je to pulzni porabnik so LiPo najbolj primerne.
Lahko uporabiš LiIo ali podobne verzije samo moraš pazit na praznilni tok.
Ja zaščita pred izpraznjenjem ti ne uide.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 1:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si že gledal kaj v smislu "car battery booster"?
To je pač kompleten sistem za vžiganje avta v sili, pri izpraznjenem akumulatorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.75 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Si že gledal kaj v smislu "car battery booster"?
To je pač kompleten sistem za vžiganje avta v sili, pri izpraznjenem akumulatorju. |
ali ni to naprava ki deluje tako, da iz praznega akumulatorja potegne zadnje atome moči in potem to uporabi za zagon starterja ? Npr. na prazen akumulator lahko avtoradio igra še cel dan, starterja pa ne bo zagnal; ta naprava potegne ven amperske ure in jih kot ampere pošlje nazaj; deluje to tako ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 2:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne. Ta naprava ima v sebi Li-ion akumulator, ki ga preko teh klem priklopiš na avtomobilski akumulator, da mu posodiš energijo za vžig. V bistvu je to kot prenosni akumulator za vžig preko kablov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 161 Aktiv.: 4.20 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 5:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale alarm pa verjetno zelo nadležno piska.
"car battery booster"?
Trenutno uporabljam TELWIN 1812, z Li-ion akumulatorji nimam dobrih izkušenj.
Drugače sem pa nekaj drugega poskusil.
Izhod namiznega enosmernega vira sem nastavil na 12 V, priklopil STARTER in poskušal zagnati motor. Deluje!!
A sem pravi Gorenjec in uporabil očitno preveč iztrošene NiMH celice?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Jul 13, 2021 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektrolit je napisal/a: |
Tale alarm pa verjetno zelo nadležno piska.
|
Saj to je namen. In, verjemi, rajši slišim, da zapiska, kot pa da baterija "zapiska"
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
maki Član
Pridružen-a: Čet 17 Jan 2008 8:02 Prispevkov: 310 Aktiv.: 1.57 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Jul 14, 2021 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
elektrolit je napisal/a: |
Tale alarm pa verjetno zelo nadležno piska.
"car battery booster"?
Trenutno uporabljam TELWIN 1812, z Li-ion akumulatorji nimam dobrih izkušenj.
Drugače sem pa nekaj drugega poskusil.
Izhod namiznega enosmernega vira sem nastavil na 12 V, priklopil STARTER in poskušal zagnati motor. Deluje!!
A sem pravi Gorenjec in uporabil očitno preveč iztrošene NiMH celice? |
nisi pa napisal za kakšen bencinski motor točno se gre?
- bencin/metanol?
- elektronika ali magnetni vžig ( če je bencin)?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|