|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
s57bic Član
Pridružen-a: Sre 17 Dec 2003 8:18 Prispevkov: 615 Aktiv.: 2.76 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 7:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo mi je, da skoraj nikjer ni govora o ceni električne energije takrat, ko bosta(če bosta) šla bencin in nafta iz uporabe.
Sedaj dobi država velike denarje iz davkov na ta dva energenta. Tem vsotam se ne bo odpovedala. Od kje bo enake vsote dobila država takrat? Verjetno iz cene za elektriko. Poleg tega je izkoristek elektromotorjev precej višji od izkoristka motorjev na notranje izgorevanje. Pomeni manj porabljene električne energije na prevožen kilometer, kot porabljene energije na km pri bencinarjih in dizlih. Se pravi še dodatno višja cena elektrike.
Lp, Jože.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4053 Aktiv.: 18.18 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
električni avto je idealen za gorjane recimo severna primorska ki se vozijo delat v dolino kot delovni avto- 2avto
- razdalja do službe je cca 5-25 km ( turbine crkujejo zaradi neogretosti in zapacanosti )
(idealna razdalja za par skokov )
- navzdol šparajo ploščice z regenerativnim polnjenjem
-v klanec imajo izkoristek motorja iz 92% na vsaj 85% (bencin nafta 20%)
-v hribih je večino časa sonce za polnjenje ( v dolinah je megla )
------------------------------------------------------------
IMO elektrifikacije bi se morali lotiti najprej na vsako uporabno streho sončne celice ,
v ulice litijeve banke in močnejše trafote , omrežje , kakšno elektrarno.
bučmani bi lahko tudi razmišljali da bi avtomobile oblekli v celice avto ki se žge
celo dopoldne na parkirišču ( in ta trend bo naraščal) ima vsaj par m2
neizkoriščenega prostora za celice
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.52 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Sob Jul 24, 2021 7:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Ce verjamemo zeleno naravnani propagandi, je poravnava cene med izdelavo in povračilom v obliki energije za sončne celice približno 4 leta. Seveda v primerni klimi (mediteran recimo). Tukaj smo zanemarili ceno razgradnje in umazanost postopka. To seveda velja za optimalno postavitev. Zivljensko dobo naj bi imele 30let (na avtu obcutno manj zaradi ostalih dejavnikov, ko se vozijo okoli).
Razgradnja baterij in celic (reciklaza), bo obcutno drazja od meckanja in pretopitve ICE.
Gume ostajajo enak problem v obeh primerih.
Verjamem, da se bo EV razvijalo tudi v bodoce, a zamenjava vozil na notranje izgorevanje z EV bo sila tezka, ce si ne omislimo drugacnega nacina za proizvajanje energije.
Ne me razumeti narobe. Tudi meni je vsec elektricni avto, a poizkusam na stvar gledati sila realno. Po moje je zaenkrat se vedno najbolje s kolektorji segrevati toplo vodo, ne pa proizvajati elektrike.
Morda se motim! (Copyright Mucek)
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3243 Aktiv.: 33.09
|
Objavljeno: Sob Jul 24, 2021 10:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Že zato, ker smo štromarji, bi morali na to malo drugače gledat. EV razvoj elwktronike je v bistvu zelo zabaven.
_________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14556 Aktiv.: 65.28 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jul 24, 2021 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
mosqito je napisal/a: |
Že zato, ker smo štromarji, bi morali na to malo drugače gledat. EV razvoj elwktronike je v bistvu zelo zabaven. |
Ja štromarji, vsaj tisti z realnim pogledam na EV gledamo malo drugače, kar raznim prodajalcem EV ni ravno pogodu. Dejstvo je da je proizvajalcem vozil vsilila EV politika.
Komu je danes v interesu proizvodnja nečesa, kar ni preveč tržno zanimivo? Proizvajalci pa so jih "vsilili" prodajalcem, ki se na vse kriplje trudijo to prodati.
Koliko se spomnim zgodovine je bil prvi avto, ki je bil narejen na električni pogon.
Torej elektični pogon ima zelo staro zgodovino. Starejša generacija se bo verjetno spomnila hrvaške tehnične revije SAM. Spomnil sem se, da je v eni bila predelava fiča na elektriko. Ker imam nekaj starih scanov, sem prebrskal po starih diskih. Zanimivo branje v prilogi.
(POZOR!!! Forum ne dopušča pripenjanje zip arhivov. Priložena datoteka je ZIP arhiv. Snamite jo in preimenujte PDF z ZIP)
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
ELEKTROMOBILI.pdf |
Velikost datoteke: |
3.86 MB |
Downloadano: |
39 krat |
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.52 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Jul 25, 2021 7:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala Silvo! Zanimivo branje za nedeljsko jutro
V 40 letih smo se "grobo" gledano premaknili bore malo
Se vedno je glavni problem, da premikamo v povprecju "dve telesi" cca 200kg z vec kot 1T balasta
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3243 Aktiv.: 33.09
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Ned Jul 25, 2021 10:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Jap, Mare, IMHO je tudi tole trenutno optimum za EV (mali poceni mestni avto). Samo sedezev fali: cez kake pol leta bom moral svojega Smartka ravno zaradi tega prodati (mi en sedez zmanjka ). Bom objavil na forumu, ce bo kak interesent 14 kWh Kokam 18S, Letrika pogonski set, realno okrog 100 km avtonomije (poleti vec, pozimi manj).
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14556 Aktiv.: 65.28 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jul 25, 2021 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Hvala Silvo! Zanimivo branje za nedeljsko jutro
V 40 letih smo se "grobo" gledano premaknili bore malo
Se vedno je glavni problem, da premikamo v povprecju "dve telesi" cca 200kg z vec kot 1T balasta |
Tudi tam, kjer je dodaten balast potreben - ( električni viličarji ) se izogibajo električnega pogona če je le možno.
Če zavrtim čas ca 35 let nazaj - moja prva zaposlitev (tovarna pohištva).
V podjetju je bilo okrog 15 električnih viličarjev ter dva ali tri dizlača. (kak gor ali dol)
Proizvodnja je potekala v glavnem na 2 izmeni. Električni viličarji so bili po večini namenjeni za logistiko znotraj hale. "BT" so bili narejeni tako, da je bilo možno soraznerno hitro zamenjat baterijo. En akumulator 24V. Dobro utečena ekipa - viličarist z drugim viličarkem in voznik vilčarja sta to izvedla v ca 30 minutah.
Dokler so bili akumulatorji novi se je menjava izvajala enkrat na dan. Kasneje dvakrat na dan. Ko je crknil akumulator je bil viličar en ciklus polnjena nevozen. Začelo se je dopolnjevanje med pavzami, malico... kar je še pospešilo uničevanje akumulatorja.
Druga serija viličarjev so bili Indosi. Ti so imeli dva 36V akumulatorja. Menjava je bila sicer možna. Potrebno je bilo sneti streho, ter pokrov s sedežem. To bi trajalo kake 2 h. Rezevnih akumulatorjev nismo imeli. Ko se je spraznil se je polnil - pač ni bil vozen. Da skrajšam zgodbo. V idealnih pogojih je bilo na izmeni voznih polovica viličarjev. Ko so začeli akumulatorji crkovati, se začele težave z logistiko v proizvodnji.
Ko so se potegnili skupaj stroški - nove baterije, destilirana voda, izgubljen čas pri menjavi baterij, električna energija, ...zastoji v proizvodnji smo vzdrževalci dobili nalogo, da moramo tukaj nekaj narediti.
Posvetovanje z drugim firmami, sejmi ... padla je ideja plinski viličar. Res, nabavil se je plinski viličar - če se prav spomnim Linde. Golfov motor ena jeklenka za ca 8 ur efikasne vožnje. Ne dimi lahko se vozi po hali. Kasneje se je nabavil še eden. Električne viličarje smo počasi opustili. Na koncu je ostal en BT zaradi dobrih logističnih lastnosti v skladišču, kjer se je delalo na eno izmeno ter dva Indosa za pomoč plin-cema.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.52 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Jul 25, 2021 12:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok, da poizkusam se razbiti koncept malega mestnega avtomobila. Full sexy, tih, , se posebej ko cakas na semaforju. Proizvajanje CO2 prestavljeno nekam drugam..
Res je, da avtonomija sedaj to omogoca, a parkirati ga bo potrebno nekje.
Tudi polniti ga bo potrebno nekje (a bodo tisti iz blokov podaljske vlekli?)
Poglejte parkirisca blokovskih naselij. Koliko energije bo potrebne tam?
A se bodo zvecer stepli za prazno polnilno mesto?
Za mesto je potreben hiter javni prevoz aka metro podzemna. V NY deluje brezhibno, zakaj ne bi pri nas? Malo prilagoditve nasih navad in mesto bo brez prometa.
Mare, tisto, kar si pripel zgoraj je bolj kot pokrito kolo. O varnosti pri crash testih bi se dalo debatirati. O izgledu tudi (sicer le tega verjetno narekujeta aerodinamika in potrebe po zraku za hlajenje motorja).
Skratka, z nicemer me ne prepricajo ta elektro vozila, razen s tem, da so fancy in ne sumijo ter da proizvodnjo svinjarije iz Ljubljane premaknejo v Sostanj ali Krsko .
Morda pa zato, ker sem fiziko in matematiko v soli poslusal vsaj z polovico levega usesa.
Od zagovornikov EV ideje bi rad, da mi nekdo vsaj teoreticno predstavi model, kako lahko ev nadomesti ICE, ki pije vodo.
In ja, tudi mi v proizvodni uporabljamo Linde vilicar. Samo za stakiranje palet znotraj skladisca pa rocni elektro.
In imamo tudi kitajsko "igracko" EV tricikel, za prevazanje kartonov med halami.
Kupljen samo zato, da se malo zabavamo.
Ta stavek sam po sebi pove mnogo:
"Gasoline thus has about 100 times the energy density of a lithium-ion battery"
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3243 Aktiv.: 33.09
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4053 Aktiv.: 18.18 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 16.53 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Jul 26, 2021 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi je povedal bratranec, profesionalni gasilec, da se EVja z curkom ne da pogasit. Menda imajo neke ogromne kontejnerje z vodo, kamor potopijo goreče vozilo.
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 76 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|