www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava elektromotorja z petimi žicami?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Luka2_fly
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 06, 2021 10:58 pm    Naslov sporočila:  Vezava elektromotorja z petimi žicami? Odgovori s citatom

Živijo,
Imam vprašanje kako vezati elektromotor ki ima 5 žic, dve črni eno rdečo in dve beli. Imam tudi 35ųF kondenzator.
Motor naj bi bil vezan na enofazno vtičnico 230V, ima nazivno moš 2200W kar je relativno veliko za takšen motor.
Glede na to da je ta motor mišljen za manjši sekular je po vsej verjetnosti navitje narejeno tako da ima zagonsko navitje in delovno navitje. Star run.
Za vklop ima nek lasten samodržni kontaktor.

Mogoče kdo ve kako ga pravilno priklopiti? Vsaj približno?

Lpl



20211106_211717.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.37 MB
 Pogledana:  48 krat

20211106_211717.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 292
Aktiv.: 2.02

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 07, 2021 10:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nisem povsem prepričan, vendar bi lahko bili dve žički od glavnega (verjetno črni) in dve (beli) od pomožnega navitja, rdeča pa za izenačevanje potencialov.
Lahko pa tudi črni žici faza in nula, rdeča kondenzator in beli žici od termične zaščite motorja.
Malo pomeri upornosti med žicami.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 310
Aktiv.: 2.61
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 07, 2021 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najbolje da odpreš zadnji pokrov motorja in preveriš, če gredo vse žice v navitje. Potemtakem zna biti, da je vgrajeno termično varovalo. Glede na to, da je motor moči 2.2kW skoraj zagotovo ima na gredi centrifugalno stikalo za izklop zagonskega kondenzatorja, in kateri žici sta to boš vizuelno se najbolje prepričal.
l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Luka2_fly
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 08, 2021 9:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem izmeril upornosti
Ohm meter z sklenjenimi sponkami namero 0.4 ohm kar je enako 0

Med čr1 in čr2 je 0.4 ohm
Med čr1 in rd je 5.9 ohm
Med čr1 in be1 je 1.9 ohm
Med čr1 in be2 je 1.9 ohm
Med čr 2 in rd je 5.8 ohm
Med čr2 in be1 je 1.9 ohm
Med čr2 in be2 je 1.9 ohm
Med rd in be1 je 4.2 ohm
Med rd in be2 je 4.3 ohm
Med be1 in be2 je 0.4 ohm
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 292
Aktiv.: 2.02

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 09, 2021 2:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Žal, ti verjetno ne bom mogel pomagati. Izmerjene vednosti so me kar dobro presenetile. Res si meril verjetno z ohm metrom, torej si izmeril ohmske upornosti. Ker gre za navitja so impedance precej večje, vendar pa zopet ne toliko, da bi ta izmerjena ohmska vrednost ustrezala napetosti 230 V. Bega me tudi izmerjena upornost med črnima in med belima žicama. Izgleda, kot da sta nekje povezani, vendar bi potem upornost morala biti bistveo nižja. Prav tako me bega, da sta upornosti med črnima in belima žicama manjši od upornosti med črno-rdeće oz. belo-rdečo žico.
Res bi bilo dobro, da upoštevaš tudi predlog @ecobra in motor razdreš. Tako boš visel, kam so žice priključene.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3158
Aktiv.: 14.23
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 09, 2021 8:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z meritvijo pri višji frekvenci oz. meritvijo induktivnosti bi lahko presodil ali gredo kateri dve žici na tako ali drugačno stikalo.

Ali so upornosti pravilno izmerjene, torej da ni par desetink ohma kontaktne upornosti?

Oznaka na motorju pa, očitno, ustreza celotni napravi:
https://www.mall.hu/hintafuresz/matrix-l-sw-2200-405-1-eco
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbrane
Član
Član



Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02
Prispevkov: 580
Aktiv.: 2.84
Kraj: Cerkno

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 09, 2021 8:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz pa mislim, da je čisto enostavna vezava kot je na moji skici. Verjetno je centrifugalna sklopka v rdeči veji - to je po mojem zagonsko navitje. Kondenzator vežemo med rdečo in eno črno odvisno katero smer vrtenja želimo. Pred nekaj leti sem pri sosedu popravljal cirkular z zelo podobnim motorjem. Ta motor je imel tipko start in stop in v njem neko zagonsko elektroniko -mehki zagon (ravno to sem popravljal). V njem je bil čip mislim da serije TDA10xx in močan triac. Kakšeno vrednost je imel kondi se ne spomnim. Vsekakor mislim, da je 35 mikro premalo za direkten zagon ( mogoče popolnoma razbremenjen in brez kline- žage). Pri tem je bil narejen hitri stop in ko si pritisnil tiko stop se je cirkular s klino fi cca450mm ustavil v par sekundah. Mislim da je bilo izvedeno tako, da je prišla po pritisku stop tipke za par sekund fazna napetost na drugo del navitje (vrtenje nazaj ) in to povzročilo hitro zaustavitev - varnost.
Tudi meni se je zdelo upornost del navitja majhno ampak sem preveril pri mojem cirkularju z enofaznim motorjem Sever 3KM ( 2,2kW). Pri meni je upornost delovnega navitja cca 1.3Ohma. Če želiš lahko preverim pri sosedu kakšna je konkretna vezava, ker mislim da je gor prav tak motor.



LP Brane



20211109_184005.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.56 MB
 Pogledana:  11 krat

20211109_184005.jpg



_________________
En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Luka2_fly
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 09, 2021 11:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bbrane
Sem zvezal po tvojo skici in se vrti 😃
Edino se mi zdi da je zelo trd zagon, ko ga vklopin močno trzne in tudi luči trznejo. Bom sestavil s sekularjom in sporočim kako bo, če je ok se motor ne sme pre hitro segreti?

Lpl
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbrane
Član
Član



Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02
Prispevkov: 580
Aktiv.: 2.84
Kraj: Cerkno

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 10, 2021 1:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali imaš zagon s kondijem 35 mikro,ki ga omenjas. Zagon s cirkularjem bo samo še težji zaradi vztrajnostnega momenta , ki ga ima cirkular. Zagonski kondiji za take motorje so ranga 80-100 mikro, vedar se mora tak kondenzator izklopiti preko centrifugalne sklopke stikala ki naj bi bilo v motorju ko dobi motor nazivne vrtljaje sicer bo sla varovalka. Pokliči me ti dam kak nasvet kako oz s kakšnim stikalom se rešuje tako stvar, ce ni centrifugalnega stikala v motorju8⁸. Obstaja namrec posebno zagonsko stikalo za enofazne motorje. Lp Brane
_________________
En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
inadd998
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 13 Dec 2020 7:40
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 11, 2021 4:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na tablici lahko piše vrednost kondenzatorja .
Če obstoja centričugalna sklopka v motorju med belima žicama se sliši ko izklopiš motor ,ko se zmanjšujejo obrati.Ta el. motor ima sigurno navit za trajni kondenzator .
Zakaj so duplirane žice črna in bela ?
črna ima lahko termo stikalo vmes in je vezano na stikalo proti ponovnemu zagonu.
ta žaga ima lako narejen sistem za hitro zaustavitev pri izklopu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group