|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Luka2_fly Neznanec
Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Sob Nov 06, 2021 10:58 pm Naslov sporočila: Vezava elektromotorja z petimi žicami? |
|
|
Živijo,
Imam vprašanje kako vezati elektromotor ki ima 5 žic, dve črni eno rdečo in dve beli. Imam tudi 35ųF kondenzator.
Motor naj bi bil vezan na enofazno vtičnico 230V, ima nazivno moš 2200W kar je relativno veliko za takšen motor.
Glede na to da je ta motor mišljen za manjši sekular je po vsej verjetnosti navitje narejeno tako da ima zagonsko navitje in delovno navitje. Star run.
Za vklop ima nek lasten samodržni kontaktor.
Mogoče kdo ve kako ga pravilno priklopiti? Vsaj približno?
Lpl
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.37 MB |
Pogledana: |
48 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 292 Aktiv.: 2.02
|
Objavljeno: Ned Nov 07, 2021 10:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Nisem povsem prepričan, vendar bi lahko bili dve žički od glavnega (verjetno črni) in dve (beli) od pomožnega navitja, rdeča pa za izenačevanje potencialov.
Lahko pa tudi črni žici faza in nula, rdeča kondenzator in beli žici od termične zaščite motorja.
Malo pomeri upornosti med žicami.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.61 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Ned Nov 07, 2021 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Najbolje da odpreš zadnji pokrov motorja in preveriš, če gredo vse žice v navitje. Potemtakem zna biti, da je vgrajeno termično varovalo. Glede na to, da je motor moči 2.2kW skoraj zagotovo ima na gredi centrifugalno stikalo za izklop zagonskega kondenzatorja, in kateri žici sta to boš vizuelno se najbolje prepričal.
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Luka2_fly Neznanec
Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Pon Nov 08, 2021 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem izmeril upornosti
Ohm meter z sklenjenimi sponkami namero 0.4 ohm kar je enako 0
Med čr1 in čr2 je 0.4 ohm
Med čr1 in rd je 5.9 ohm
Med čr1 in be1 je 1.9 ohm
Med čr1 in be2 je 1.9 ohm
Med čr 2 in rd je 5.8 ohm
Med čr2 in be1 je 1.9 ohm
Med čr2 in be2 je 1.9 ohm
Med rd in be1 je 4.2 ohm
Med rd in be2 je 4.3 ohm
Med be1 in be2 je 0.4 ohm
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 292 Aktiv.: 2.02
|
Objavljeno: Tor Nov 09, 2021 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žal, ti verjetno ne bom mogel pomagati. Izmerjene vednosti so me kar dobro presenetile. Res si meril verjetno z ohm metrom, torej si izmeril ohmske upornosti. Ker gre za navitja so impedance precej večje, vendar pa zopet ne toliko, da bi ta izmerjena ohmska vrednost ustrezala napetosti 230 V. Bega me tudi izmerjena upornost med črnima in med belima žicama. Izgleda, kot da sta nekje povezani, vendar bi potem upornost morala biti bistveo nižja. Prav tako me bega, da sta upornosti med črnima in belima žicama manjši od upornosti med črno-rdeće oz. belo-rdečo žico.
Res bi bilo dobro, da upoštevaš tudi predlog @ecobra in motor razdreš. Tako boš visel, kam so žice priključene.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3158 Aktiv.: 14.23 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Nov 09, 2021 8:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z meritvijo pri višji frekvenci oz. meritvijo induktivnosti bi lahko presodil ali gredo kateri dve žici na tako ali drugačno stikalo.
Ali so upornosti pravilno izmerjene, torej da ni par desetink ohma kontaktne upornosti?
Oznaka na motorju pa, očitno, ustreza celotni napravi:
https://www.mall.hu/hintafuresz/matrix-l-sw-2200-405-1-eco
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 580 Aktiv.: 2.84 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Tor Nov 09, 2021 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz pa mislim, da je čisto enostavna vezava kot je na moji skici. Verjetno je centrifugalna sklopka v rdeči veji - to je po mojem zagonsko navitje. Kondenzator vežemo med rdečo in eno črno odvisno katero smer vrtenja želimo. Pred nekaj leti sem pri sosedu popravljal cirkular z zelo podobnim motorjem. Ta motor je imel tipko start in stop in v njem neko zagonsko elektroniko -mehki zagon (ravno to sem popravljal). V njem je bil čip mislim da serije TDA10xx in močan triac. Kakšeno vrednost je imel kondi se ne spomnim. Vsekakor mislim, da je 35 mikro premalo za direkten zagon ( mogoče popolnoma razbremenjen in brez kline- žage). Pri tem je bil narejen hitri stop in ko si pritisnil tiko stop se je cirkular s klino fi cca450mm ustavil v par sekundah. Mislim da je bilo izvedeno tako, da je prišla po pritisku stop tipke za par sekund fazna napetost na drugo del navitje (vrtenje nazaj ) in to povzročilo hitro zaustavitev - varnost.
Tudi meni se je zdelo upornost del navitja majhno ampak sem preveril pri mojem cirkularju z enofaznim motorjem Sever 3KM ( 2,2kW). Pri meni je upornost delovnega navitja cca 1.3Ohma. Če želiš lahko preverim pri sosedu kakšna je konkretna vezava, ker mislim da je gor prav tak motor.
LP Brane
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.56 MB |
Pogledana: |
11 krat |
|
_________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Luka2_fly Neznanec
Pridružen-a: Sob 06 Nov 2021 22:44 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Tor Nov 09, 2021 11:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bbrane
Sem zvezal po tvojo skici in se vrti 😃
Edino se mi zdi da je zelo trd zagon, ko ga vklopin močno trzne in tudi luči trznejo. Bom sestavil s sekularjom in sporočim kako bo, če je ok se motor ne sme pre hitro segreti?
Lpl
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 580 Aktiv.: 2.84 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Sre Nov 10, 2021 1:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali imaš zagon s kondijem 35 mikro,ki ga omenjas. Zagon s cirkularjem bo samo še težji zaradi vztrajnostnega momenta , ki ga ima cirkular. Zagonski kondiji za take motorje so ranga 80-100 mikro, vedar se mora tak kondenzator izklopiti preko centrifugalne sklopke stikala ki naj bi bilo v motorju ko dobi motor nazivne vrtljaje sicer bo sla varovalka. Pokliči me ti dam kak nasvet kako oz s kakšnim stikalom se rešuje tako stvar, ce ni centrifugalnega stikala v motorju8⁸. Obstaja namrec posebno zagonsko stikalo za enofazne motorje. Lp Brane
_________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
inadd998 Neznanec
Pridružen-a: Ned 13 Dec 2020 7:40 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2021 4:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Na tablici lahko piše vrednost kondenzatorja .
Če obstoja centričugalna sklopka v motorju med belima žicama se sliši ko izklopiš motor ,ko se zmanjšujejo obrati.Ta el. motor ima sigurno navit za trajni kondenzator .
Zakaj so duplirane žice črna in bela ?
črna ima lahko termo stikalo vmes in je vezano na stikalo proti ponovnemu zagonu.
ta žaga ima lako narejen sistem za hitro zaustavitev pri izklopu
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|