www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnilec / booster ne polni pravilno

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 22, 2021 12:16 pm    Naslov sporočila:  Polnilec / booster ne polni pravilno Odgovori s citatom

Zdravo,

Od kolega sem v poporavilo dobil booster Dynamic 620. Mi zna kdo povedat, kolikšne bi bile pričakovena napetost "neobremenjenega" boosterja? Namreč na ta booster ima več nastavitev, za polnenje (4 načine polnenja) in način za zagon motorja. Če govorimo o 12 V izhodu, potem dobim na neobremenjenem boosterju na stopnji polnenja 30 V DC in na stopnji 3 recimo 42 V DC: Na stopnji za zagon dobim celo 46 V DC.

Danes imam namen probat z avtomobilsko žarnico, kakšne vrednosti bom dobil (napetost se bo sigurno malo sesedla, je pa vprašanje koliko). Diode sem že premeril, in na multimeter so dobre (nobena ni prebita). Če so diode samo oslabele ne morem pomerit. So pa to moćnostne diode (rangirane za 200 A) tako da jih nebi menjal kar na rezervo, ker so drage ko žafran...

lp



booster.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  253 KB
 Pogledana:  7 krat

booster.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 261
Aktiv.: 2.91
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 22, 2021 3:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napetosti mi delujejo previsoke, ali si kaj narobe meril, ali pa ...?
Sem pred leti naredil en tak napajlnik-polnilec za 12v s transformatorjem za pomoč pri startu cca 200A. Kolegu sem naročil transformator z cca 12V AC izhodno napetost in primarne ocepe, s katerimi sem reguliral ihodno AC napetost.
Po vsej verjetnosti je tudi v tvojem vgrajen transformator z navitji 2 x 12V Ac z preklopnikom na primarju s katerim znižuješ ali zvišaš izhodno Ac napetost.

Sem na hitro vprašal strica Googla, mogoče ti tale stran kaj pomaga
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3800028.html



Polnilec.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  45.76 KB
 Pogledana:  36 krat

Polnilec.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 21, 2021 11:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej opravičilo za pozen "update" na tole temo. Umes sem zbolel in se mi je nabralo večiko stvari za porihat... Sedaj je pa spet tole prišlo na vrsto.

Po nasvetu sem na polnilec priklopil H4 žarnico (pri 12 V vleče cca 4 A). Natosti z priključeno H4 žarnico so mnogo bolj logične in pa prenizke za polnenje akomulatorja...

Stopnja slow charge:
1) 9.06 V
2) 10.3 V
3) 11.6 V

stopnja hitro polnenje : 12,3 V
Stopnja za zagon : 17,1 V

Vezava je zelo podobna tej, ki jo je pripel "jozede", le da so pri meri namesto enojnih diod, vse diode v parih. Ker so v parih, ne morem pomerit posamezne diode, ampak samo par. Nobeden od parov ni slab (preverjeno z testom za diode). Res je, da na ta način ne morem pomerit če je katera od diod v odprtih sponkah, vendar mislim da to za funkcijo polnilca nima vpliva, saj so pomojem diode podvojene zaradi večje tokovne zmogljivosti. Sepravi če je vsaj 1 v paru dobra bi polnilec moral delat. Prilagam slike. Bi lahko bil hin trafo?



20211109_204601.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  241.54 KB
 Pogledana:  8 krat

20211109_204601.jpg



20211109_204607.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  223.32 KB
 Pogledana:  3 krat

20211109_204607.jpg



20211109_204612.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  228.33 KB
 Pogledana:  4 krat

20211109_204612.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
shar
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Feb 2016 11:15
Prispevkov: 86
Aktiv.: 1.22

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 21, 2021 11:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upam da je pri meritvah bilo upoštevano, da ta polnilec/booster nima vgrajenega elektrolita ali akumulatorja ter da se je merilo polnovalno usmerjeno in neglajeno napetost...?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1457
Aktiv.: 8.63
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 22, 2021 9:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si poskusil izmeriti padec napetosti na posamezni diodi, oziroma diodnem sestavu? Po možnosti tudi z osciloskopom?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 22, 2021 3:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

shar je napisal/a:
Upam da je pri meritvah bilo upoštevano, da ta polnilec/booster nima vgrajenega elektrolita ali akumulatorja ter da se je merilo polnovalno usmerjeno in neglajeno napetost...?


Zdravo,

Ne ni bilo upoštevano. Meril sem z multimetrom. Sem pa meril napetost na akomulatorju (ta ki sem ga testiral je iz avtomobila), imel pa je 11,2 V ko sem začel polnit vendar napetost ni nikoli zrasla čez 12 V zato sem tudi šel raziskovat naprej... Dejansko ko ga priklopiš na akomulator ne polni... Bom sicer pripel gor osciloskop, me prav firbec matra kaj bom dobil...

sebaveh je napisal/a:
Si poskusil izmeriti padec napetosti na posamezni diodi, oziroma diodnem sestavu? Po možnosti tudi z osciloskopom?


Ne nisem. Glede na to da so diode v parih (ena elektroda je skupna aluminijasta plošča, druga elektoda je druga aluminijasta plošča), bi moral eno elektrodo dejansko odščipnit iz sestava, če bi želel pomerit padec napetosti na posamezni elektrodi. Ena stran diode je zaprešana v luknjo in zaspajkana, druga je zavarjana na skupno elektrodo... Nočna mora za razkopavanje, in resno nebi rad podiral če nebom siguren da so diode vzrok. Ker če bom že podiral, potem bom menjal vse.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 261
Aktiv.: 2.91
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 22, 2021 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

verjetno je kje kakšna varovalka, lahko je termična varovalka, ki je povratna, ko se ohladi, naj bi zopet vzpostavila kontakt in bi moralo delovati, če pa je bilo vse skupaj priklopljeno in se je termična varovalka zažgala, boš z instrumentom še vedno pomeril napetost, ko pa je obremenjeno, ne bo napetosti na izhodu.
Pomeri napetost na izhodu, ko priključiš eno 12V žarnico na izhod, brez akumulatorja. Žarnica bi morala svetiti, če ne, je nekaj na preklopniku ali na diodah, oziroma prej omenjena varovalka, če je kje v tokokrogu.

Mostiček boš najlažje stestiral tako, da nekje odklopiš eno žico iz transformatorja oziroma iz stikala za preklop. poiščeš sponke na mostičku, kjer je priklopljena izmenična napetost na mostiček. na ta mesta - sponke - priklopi 12V enkat +- drugič -+ na izhodu na sponkah priklopi žarnico in instrument. žarnica mora goreti intrument pa bo kazal v obeh primerih cca 10,6V. Če ne bo tako, je nekaj na diodah.

Še skica, kako sem si zamislil meritev. Na skici je z plavo narisano v principu, kako so diode obrnjene in vtisnjene v hladilnik, z rdečo je narisano, kar se tiče meritve. upam da je dovol jasno.

PS OPS Pri tem napajalniku je preklopnik na primarju, zato boš moral nelje na sekundarju oziroma na mostičku prekiniti povezavo z transformatorjem.



5ea48ac0-26df-467f-a181-7d96ae86d03d.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  79.09 KB
 Pogledana:  6 krat

5ea48ac0-26df-467f-a181-7d96ae86d03d.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 261
Aktiv.: 2.91
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 23, 2021 2:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebastjan.kamensek je napisal/a:
shar je napisal/a:
Upam da je pri meritvah bilo upoštevano, da ta polnilec/booster nima vgrajenega elektrolita ali akumulatorja ter da se je merilo polnovalno usmerjeno in neglajeno napetost...?


Zdravo,

Ne ni bilo upoštevano. Meril sem z multimetrom. Sem pa meril napetost na akomulatorju (ta ki sem ga testiral je iz avtomobila), imel pa je 11,2 V ko sem začel polnit vendar napetost ni nikoli zrasla čez 12 V zato sem tudi šel raziskovat naprej... Dejansko ko ga priklopiš na akomulator ne polni... Bom sicer pripel gor osciloskop, me prav firbec matra kaj bom dobil...

sebaveh je napisal/a:
Si poskusil izmeriti padec napetosti na posamezni diodi, oziroma diodnem sestavu? Po možnosti tudi z osciloskopom?


Ne nisem. Glede na to da so diode v parih (ena elektroda je skupna aluminijasta plošča, druga elektoda je druga aluminijasta plošča), bi moral eno elektrodo dejansko odščipnit iz sestava, če bi želel pomerit padec napetosti na posamezni elektrodi. Ena stran diode je zaprešana v luknjo in zaspajkana, druga je zavarjana na skupno elektrodo... Nočna mora za razkopavanje, in resno nebi rad podiral če nebom siguren da so diode vzrok. Ker če bom že podiral, potem bom menjal vse.
lp


Samo kot ideja:
Ker so diode v parih - po dve paralelno -, bi jih lahko preizkusil tako, da priključiš, kot sem že napisal v prejšnem postu, mostiček na enosmerno napetost, ga obremeniš in meriš tok z enosmernimi tokovnimi kleščami; s kleščami zajameš po en priključek od diode in vidiš kako se tok porazdeli, če se ne porazdeli je ena dioda prekinjena.
Seveda če si lahko kje sposodiš ali imaš mogoče sam kakše manjše tokovne klešče, kot so naprimer te na sliki.



Dc tokovne klešče.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  72.15 KB
 Pogledana:  5 krat

Dc tokovne klešče.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2021 6:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napetosti katere sem meril sem ubistvu meril tole tokovno pot (označeno na priponki). Nisem se prej spomnil, zato sem pomeril še napetosti na 24 V, katere se ravno tako prenizke. Po tem nekako pridem do zaključka, da glede na to, da sta 12 V in 24 V ubistvu ločena odcepa na trafotu, ter da imata 12 V in 24 V tokokrog skupen samo en set diod (of 4 setov) ter da so v seriji 4 diode (in ne 2 kot sem pisal zgoraj, tako da je skupno v tem produktu 16 diod) ter glede na to, da sem na točki tik za stikalom na primariju trafota pomeril normalno 230 V , je verjetno krivec trafo. Zelo težko verjamem, da bi bile vse 4 diode v setu okvarjene, ker če je samo 1 recimo šla v odprte sponke, bi moralo pri nižjih tokovih ki se uporabljajo za polnenje stvar delovati normalno, pa ne deluje.

Je pa tole čudo od konstrukcije narejeno na načn, da nimaš skoraj kaj popravljat... za pomerit ne prideš blizu nobeni stvari, zapletena konstrukcija za znoret... rabil sem 30 minut da sem ugotovil kako je zvezano glede na shemo... katastrofa...

lp



shema_booster.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  43.78 KB
 Pogledana:  20 krat

shema_booster.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mrtn
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Maj 2012 8:14
Prispevkov: 169
Aktiv.: 1.45
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2021 10:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na izhod trafota priključi drugi set diod, ki ti leži v delavnici ranga nekaj amperov.
S tem boš izločil okvarjene diode in videl ali da trafo kaj toka od sebe ali ne.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 02, 2021 10:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala mrtn. Tega res do danes nisem naredil, sem pa napajal diodni set z DC napetostjo kot je predlagal Jozede, in tam so bile vse meritve OK.

Na izhod trafota sem zmontiral gretz mostič (do 4A) ter 1000uF elektrolit za glajenje ter potem H4 žarnico. Trafo je bil priključen na stopnjo 3.

Tok ki je tekel je bil cca 4 A, napetost pa je okoli 11,98 V ,kar pa mislim da je premalo za polnenje 12 V akomulatorja. Če primerjam z polnenjen v avtu je tam napetost višja za cca 2 V.

Sepravi če gledamo napram original diodnemu setu sem dobil za 0,4 V višjo napetost, kar je logično, ker so pri original shemi daljši vodniki + en kup je aluminija vmes, pri mojem testu pa je bil povsod baker.

S tem tudi nekako zaključujem z popravilom tega z "obsodbo" da je trafo v zadnjih izdihljajih.

lp



booster.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  352.09 KB
 Pogledana:  8 krat

booster.jpg




Nazadnje urejal/a sebastjan.kamensek Pet Dec 03, 2021 12:32 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sg1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28
Prispevkov: 103
Aktiv.: 1.02
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 03, 2021 12:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebastjan.kamensek je napisal/a:

Tok ki je tekel je bil cca 1,5 A, napetost pa je okoli 11,98 V
lp


Tole pa pri 12 V H4 žarnci ni mogoče !
4,5 A potegne kratka, 5 A pa dolga pri praktično nazivni napetosti.

Pa tudi transformatorju se z leti napetost ne more kar znižat. Če je z njim kaj narobe, se ponavadi ali konkretno greje (če je kje medovojni stik) ali pa ne da nič od sebe (prekinitev). Pomeri še kaj se dogaja direktno na izhodu transformatorja pri obremenitvi na izmenični strani - brez usmernika torej. Najprej pa preveri, če ti inštrument sploh pravilno deluje...


Nazadnje urejal/a sg1 Pet Dec 03, 2021 12:34 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 03, 2021 12:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sg1 je napisal/a:
sebastjan.kamensek je napisal/a:

Tok ki je tekel je bil cca 1,5 A, napetost pa je okoli 11,98 V
lp


Tole pa pri 12 V H4 žarnci ni mogoče !
4,5 A potegne kratka, 5 A pa dolga pri praktično nazivni napetosti.


prav imaš. Moja napaka. Tok sem meril pri poziciji trafo 1, kjer je napetost padla na cc 6 V, kar pomeni približno pol nazivnega toka.... moja napaka. Sem popravil prejšnji post, da ne bo koga zavedlo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sg1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28
Prispevkov: 103
Aktiv.: 1.02
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 03, 2021 12:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še vedno je čudno. Žarnica je precej nelinearno breme in če znižaš napetost na pol, tok pade manj kot na pol. Pa poglej še dopolnitev glede trafota, ki sem jo dopisal pri prejšnjem postu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 964
Aktiv.: 5.93
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 03, 2021 1:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sg1 je napisal/a:
Še vedno je čudno. Žarnica je precej nelinearno breme in če znižaš napetost na pol, tok pade manj kot na pol. Pa poglej še dopolnitev glede trafota, ki sem jo dopisal pri prejšnjem postu.


Pogledam popoldan... inštrument ni ravno za 5 € čunga lunga in do danes je kazal prav... bom preveril.

Sam sumim na medovojni stik na primariju, in ker je transformator precej velik (ogromno mase) se ne pozna na termiki.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 112 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group