 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 1:59 pm Naslov sporočila: Zmanjšanje svetilnosti H7 žarnic |
|
|
Iz stikala za luči pelje en pin direkt na oba žarometa v vozilu. V vsakem žarometu je halogenska žarnica H7 12v 55W. Kaj naj vežem na ta kabel, da se bo svetilnost žarnic zmanjšala recimo na 60%, torej bi svetila vsaka žarnica s cca. 30W. Stvar mora biti odporna na temperaturna nihanja, saj se bo uporabljala v vozilu, prostor za morebitno hlajenje ni problem. Gre se za to, da bi rad, da žarometa v funkcij dnevnih luči svetita z manjšo svetilnostjo. Hvala za predloge.
PS: Nisem avto-električar, tako da bi prosil za ''enostavno'' razlago . Skupaj vezat in ustrezno izolirat pa znam.
PS2: za kratke luči gre napajanje preko ločenega pina, tako da bosta žarometa kot kratke luči delovala s 100% svetilnostjo kot sedaj.
PS3: gre za starejši avto, tako da žal ni možno prilagoditi svetilnosti preko diagnostike.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mosqito Član


Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3531 Aktiv.: 31.57
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za zčetek: je problem poraba, ali to, da preveč svetijo?
_________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok_S Član


Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 505 Aktiv.: 4.52 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enostaven odgovor, POZABI na tovrstno rešitev!!! Narobe si se lotil zadeve.
H7 halogenke imajo najdaljšo življensko dobo na svoji delovni temperaturi. Z zmanjšanjem svetilnosti se ne rešuje dnevnih luči. Za dnevne luči uporabi LED certificirane dodatne led luči, katere dobiš v praktično vseh trgovinah z dodatno avto opremo.
Dnevne luči napajaš s +15 dovodom preko varovalke (10A). +15 je oznaka za +12V, ko je vzpostavljen kontakt vozila s ključem.
Vklop dnevnih luči tako kontrolira rele, katerega ena tuljava je vezana na +15 in drugi del na kontakt kratkih luči. Ko bodo luči ugasnjene in bo vzpostavljen kontakt bo rele preklopil in preko delovnega kontakta napajal dnevne LED luči. Ko boš ročno vklopil kratke luči bodo dnevne ugasnile.
@ MTL: ...PS3: gre za starejši avto, tako da žal ni možno prilagoditi svetilnosti preko diagnostike.
--- Nisem še slišal za avto, ki bi imel možnost regulacije zasenčenih luči za namen dnevnih!??
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne gre se za življensko dobo žarnic, to je popolnoma nepomembno. Avto namreč ne bo v dnevni uporabi, ampak se bo uporabljal le za vikend avto, torej izredno malo. Iz določenih razlogov bi res rad zmanjšal svetilnost.
Da bo malo bolj jasno: gre se za Audi A2. Varovalke in vse (predvidevam) so že tovarniško poštimane, saj se na tem avtomobilu dnevne luči vključi z enostavno dodatno prevezavo dveh PINov na stikalu za luči. Stikalo za luči ima namreč že tovarniško poseben prazen PIN za dnevne luči in kar želiš, da sveti kot dnevna luč, enostavno povežeš s kablom ta PIN s pinom od tistih luči. Vse zelo enostavno in zadeva preverjeno deluje. Ko recimo potem obrneš stikalo na kratke luči, ta pin za dnevne luči izključi napajanje in se tiste luči, katere si vezal samodejno izključijo. Ampak jaz bi rad dal vmes še upor ali karkoli že, da bo svetilnost v funkciji dnevnih luči na 60%. Sedaj pač svetijo s 100% svetilnostjo.
PS: Dodatne LED in ostale dodatne dnevne luči odpadejo. Cilj je namreč, da ostane avtomobil popolnoma original.
Iztok_S je napisal/a: |
@ MTL: ...PS3: gre za starejši avto, tako da žal ni možno prilagoditi svetilnosti preko diagnostike.
--- Nisem še slišal za avto, ki bi imel možnost regulacije zasenčenih luči za namen dnevnih!?? |
Pri nekaterih novejših vozilih je to izredno enostavno, dalo se je pa recimo že na Golfu 5.
mosqito je napisal/a: |
Za zčetek: je problem poraba, ali to, da preveč svetijo? |
Samo svetilnost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok_S Član


Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 505 Aktiv.: 4.52 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na vse napisano in tvoje predstave, se mi zdi tovrstna predelava POPOLNOMA NESMISELNA, kajti POPOLNOMA NIČ NE PRIDOBIŠ s tem, da voziš podnevi s pol svetilnosti žarnic!?!
Osebno sem dnevne luči za MB predelal takole...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za mnenje, ampak pustimo smiselnost tega ob strani in se vrnimo k osnovnemu vprašanju .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja v serijo z žarnico z nekim relejem, ki ga bo krmilil ta signal za dnevne luči vključuj en upor primerne vrednosti. Vprašanje smiselnosti, delalo pa bo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bi še enkrat poudaril: nisem elektronik .
Vprašanje: zakaj je potreben še rele vmes? Saj stikalo poskrbi za to in je ustrezno dizajnirano za to, saj je tako tovarniško predvideno, da gre celoten tok čez ta PIN. Torej po moji laični logiki je potrebno vezati le dodaten upor. Kakšna pa bi bila primerna vrednost upora?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zato, ker boš menda izkoristil isto žarnico za dnevno in nočno vožnjo ... samo v nekoliko drugačnem režimu bo delala. Za izračun upora pa ne rabiš bit ravno elektronik ... tole gre z uporabo znanja osnovnošolske fizike.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
frenki je napisal/a: |
Zato, ker boš menda izkoristil isto žarnico za dnevno in nočno vožnjo ... samo v nekoliko drugačnem režimu bo delala. |
To drži, ampak napajanje za nočno vožnjo je rešeno že v samem stikalu preko drugega PINa, ki ostane nedotaknjen. Hkrati se PINa za dnevno in nočno vožnjo med seboj izključujeta že znotraj same logike stikala in nista nikoli hkrati delujoča.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
lahko zvežeš žarnici zaporedno
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mtl Član

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 18:43 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Vetrovno mesto
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
To odpade, je nepotrebno zapletanje, ker bi moral potem dodatno inštalacijo vleči k lučem. Dodatno delo brez smisla, glede na to, da se vse lahko znotraj uredi preko stikala .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok_S Član


Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 505 Aktiv.: 4.52 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
lahko zvežeš žarnici zaporedno |
Prav ta predlog je ŠE NAJBOLJ SMISELEN, kajti ne bo problema z gretjem zaradi dimanja.
mtl je napisal/a: |
To odpade, je nepotrebno zapletanje, ker bi moral potem dodatno inštalacijo vleči k lučem. Dodatno delo brez smisla, glede na to, da se vse lahko znotraj uredi preko stikala . |
???
Bolj kot te berem bolj mi je vse POPOLNOMA brez smisla!!!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg1 Član

Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 233 Aktiv.: 1.62 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Nov 01, 2021 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čeprav je bilo že nekaj tehtnih odgovorov, še nihče ni navedel, da zakon kot dnevne luči dovoljuje tudi uporabo zasenčenih z do 25 % zmanjšano svetilnostjo !
Je bil pa en od tehtnih odgovorov, tudi ta, da je življenjska doba halogenk najdaljša pri nazivni napetosti.
No ta je pa 12 V in ne 14,x V kot je tipično v napeljavi ob delujočem motorju. Resda kakšen volt pade v ožičenju in na stikalih, tako da sem jaz na žarnicah izmeril med 13,3 in 13,5 V.
Torej je treba za optimalno rešitev pokurit cca 1,4 V. To pa lahko dosežemo, če damo v serijo en močan gretz mostiček (pomeni da imamo dva diodna padca po 0,7 V v prevodni smeri in to dva vzporedno). Jaz sem uporabil 35 A gretz v masivnem kovinskem ohišju, ki ga je lahko privijačit na kakšen masiven kovinski del pod armaturno ploščo, da se dobro hladi.
Vezava je skrajno enostavna: na - priključek gretza gre + kontakt, + priključek gretza pa gre na varovalko zasenčenih luči. Izmenična priključka izoliramo.
Tako sem imel jaz narejeno na Puntu 1 in stvar je delovala, vse dokler ni končal v razgradnji.
No pred oddajo sem gretz demontiral, ker mi ga je bilo škoda, tako da taisti še danes služi v enem usmerniku !
Še to: svetilnost žarnic zelo nelinerano upada z zmanjševanjem napetosti, tako da se je že na oko dobro videlo povečanje svetilnosti, ko sem vklopil zasenčene luči.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|