|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pentoda Član
Pridružen-a: Čet 30 Maj 2019 13:40 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.25 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2022 9:59 pm Naslov sporočila: Enosmerni motor z uganko |
|
|
Pozdravljeni!
V roke mi je prišel enosmerni motor proizvajalca Kelvin z oznako KLMT03918-A z nazivno napetostjo 24V in močjo 1.2 kW. Na sebi ima dva krajša priključna kabla večjega preseka (nazivni tok motorja je cca 70A), ki sta po mojem namenjena priključitvi na napajanje. Kabla nista označena s + ali -, ker je motor namenjen vrtenju v obe smeri. Poleg teh dveh kablov pa sta na ohišju še dve priključni sponki v obliki dveh vijakov M6, ki sta označena s črkama E1 in E2. Ni mi jasno čemu služita ti dve sponki, sam motor nisem šel razdirat, da bi to ugotovil čemu sta namenjena in kakšno
(predvidevam) napetost je potrebno nanju priključiti, da se zgodi ali vklop motorja, ali kaj drugega. Motor je krtačni z lamelami na komutatorju, to je edino kar lahko vidim. Mogoče kdo ve čemu služita ti dve sponki. Raje vprašam, kot pa da eksperimentiram na slepo in ga celo uničim. Na spletu žal nikjer ne zasledim njegove notranje sheme, samo osnovne podatke proizvajalca. Hvala za vsak nasvet glede tega problema.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1346 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2022 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pomeri upornost med E1 in E2. Sklepam, da je to vzbujanje (Excitation), torej statorsko navitje in imaš pred seboj stranskovezni motor. Tisto priključi na napajanje, verjetno 24V DC. Motor ima precej stabilne vrtljaje, ki so sorazmerni napetosti na krtačkah (debele žice). Ampak za napajanje rotorja bo potrebno kar nekaj toka.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 300 Aktiv.: 2.07
|
Objavljeno: Ned Apr 03, 2022 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, to je enosmerni motor s paralelnim vzbujanjem. Na A1 in E1 priklopiš plus, na A2 in E2 pa minus.
https://file.si/bNyp/dcm-paralelno-vzb.jpeg
Trenutno uporabljaš račun za goste. Ta račun je začasen in bo izgubljen, ko poteče seja v 31 dneh, ali če prej izbrišeš zgodovino brskalnika. Raje pripni sliko na forum, kar sem jaz zate naredil!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
33.5 KB |
Pogledana: |
4 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pentoda Član
Pridružen-a: Čet 30 Maj 2019 13:40 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.25 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2022 7:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala obema za odgovor. Tak način vezave motorja, da zunaj motorja priključiš njegovo vzbujalno navitje, mi da misliti, da je potemtakem z regulacijo napetosti vzbujalnega navitja mogoče regulirati tudi recimo navor ali vrtljaje motorja. To sem pomislil na prvo žogo, vsekakor pa bom to najprej preveril in nato preizkusil, če drži.
Lep pozdrav
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1338 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2022 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Ugank načeloma ne maram, jih je že na s5tech preveč...
Res je težko priložiti kakšno fotografijo ...
Gre mogoče za tole?
https://www.kelvin.it/prodotti-kelvin/motori/KLMT03918-A
Res je, da z regulacijo toka vzbujevalnega navitja lahko spreminjaš navor in vrtljaje, ampak to se praviloma ne uporablja, razen izjemoma za kratek čas, za povečanje navora pri štartu ali kaj podobnega. Praviloma se vzbujanje krmili tokovno, res pa je, da v praksi temu ne posvečajo posebne podrobnosti in krmilijo napetostno.
Če povečaš tok vzbujanja, bo navor motorja večji, vrtljaji nižji. Zelo uporabno, zaradi tokovne preobremenitve je to dovoljeno za kratek čas, večinoma določeno v sekundah. Taki motorjivečinoma tudi stalnega vzbujanja z nazivnim tokom ne dovoljujejo, če ni prisilnega hlajenja.
Pri raznih paletnih viličarjih in transportnih vozičkih se vzbujanje izključi ko motor ne deluje. Praviloma so za motorje uporabljeni namenski kontrolerji, najprej vključijo vzbujanje, potem še glavni rotorski tok s PWM regulacijo, tokove se meri kar s hall senzorji.
Smer vrtenja se pri takih motorjih menja s polariteto vzbujevalnega toka, ker je to v kontrolerju lažje izvedljivo kot na glavnem rotorskem toku.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Branez Moderator
Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7772 Aktiv.: 34.85 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2022 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
Ugank načeloma ne maram, jih je že na s5tech preveč.. |
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pentoda Član
Pridružen-a: Čet 30 Maj 2019 13:40 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.25 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Pon Apr 11, 2022 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala tudi tebi za bolj podrobno razlago. Malo sem pozen z zahvalo, ker mi je načrte prekrižala korona in v tem času nisem bil tu gori. Ja, gre za točno takšen motor kot je na tej spletni povezavi. Ko sem brskal po spletu kaj več od tega tudi sam nisem našel. Problem je, ker razen nazivne napetosti za ta motor ne najdem na spletu nobenih drugih parametrov. O njegovem vzbujalnem toku tako lahko samo ugibam. Sicer pa bi bil prikladen za pogon vitle, če mi ga bo uspelo napajati tako kot se zanj primerno.
Hvala in lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1346 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Apr 11, 2022 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti na linku je namenjen za vleko. Iz tega sklepam, da je motor kompaundni. Pomeni da ima del statorskega navitja (nekaj ovojev) iz debele žice, skozi katero teče rotorski tok, del pa je iz tanke žice, ki je priključena na 24V za magnetenje statorja ne glede na rotorski tok. Tako ima motor velik navor pri nizkih hitrostih, če ga razbremeniš mu pa vrtljaji ne bodo ušli čez dovoljeno mejo. Pomeri upornost statorskega navitja, bomo še kaj ugotovili.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|