|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
c152slo Neznanec
Pridružen-a: Čet 14 Apr 2022 22:31 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.16 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2022 10:40 pm Naslov sporočila: Odklop glavne varovalke (pancerke) |
|
|
Pozdravljeni
Potrebujem pomoč pri eni zelo čudni zadevi, ko mi niti električar ne more več pomagati.
Imamo stroj z 11kW elektro motorjem ter hidravlično črpalko. Zagon motorja zvezda/trikot, tokovna zaščita itd.
Začelo se je dogajati, da vedno odleti pancerka na 3 fazi in sicer tako, da se to ne zgodi takoj po zagonu stroju, ampak ko stroj nekaj časa deluje z srednjo zmogljivostjo ali pa takrat, ko mora delati z maksimalno zmogljivostjo.
Strokovnjaki za elektro motorje so že preverili in izmerili celoten elektro motor in je z njim vse OK.
Zanimivo je, da je pred pancerko kar dve klasični avtomatski varovalki (ena v stroju) in ena v zunanji omarici in obe ostaneta aktivni, pancerka pa odleti.
Tokovna meritev po fazah je pokazala, da je v prostem teku tok okrog 12A (L1, L2,L3), ko pa dela maširna na polno (elektro motor žene hidravlično črpalko) pa je ta tok med 16A do 40A (verjetno od obremenitve črpalke). In tale 40A me precej bega ... kolikor vem bi motor od 11kW ob polni obremenitvi lahko potegnil do okrog 22A.
Ker nimam več ideje kaj bi lahko še bilo se obračam na vas za kakšen nasvet.
Hvala v naprej. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.17 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2022 11:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če "pomakneš faze po motorju naprej", to pomeni da zamenjaš faze na motorju tako:
L1 --> L2
L2 --> L3
L3 --> L1
S tem ohraniš smer vrtenja, ampak morebitno slabo fazo na motorju prestaviš na drugo pancerko; potemtakem še vedno pregori ista pancerka, ali naslednja?
Če s tem pregori naslednja pancerka, je problem najverjetneje na navitju motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
c152slo Neznanec
Pridružen-a: Čet 14 Apr 2022 22:31 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.16 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2022 12:07 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Če "pomakneš faze po motorju naprej", to pomeni da zamenjaš faze na motorju tako:
L1 --> L2
L2 --> L3
L3 --> L1
S tem ohraniš smer vrtenja, ampak morebitno slabo fazo na motorju prestaviš na drugo pancerko; potemtakem še vedno pregori ista pancerka, ali naslednja?
Če s tem pregori naslednja pancerka, je problem najverjetneje na navitju motorja. |
Točno tole bom jutri preveril, ker sem si popoldan zapisal na seznam. Ampak mojster, ki se ukvarja z previjanjem elektro motorja pravi, da so testi pokazali da je vse OK z navitji. Kaj pa če bo še vedno odletela ista tretja pancerka? Morebitno kakšna zadeva na kablih? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s53al Član
Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 908 Aktiv.: 5.52 Kraj: Bela krajina
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ule Član
Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1561 Aktiv.: 7.01 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2022 7:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa imaš še priklopljeno na te "pancarke"? Hiša, delavnica,...? Koliko amperske so te pancarke?
Če je z motorjem vse ok, potem se ti med delovanjem vklopi še kakšen drugi porabnik in kar naenkrat je preveč. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
c152slo Neznanec
Pridružen-a: Čet 14 Apr 2022 22:31 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.16 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2022 7:22 am Naslov sporočila: Re: Odklop glavne varovalke (pancerke) |
|
|
s53al je napisal/a: |
c152slo je napisal/a: |
Imamo stroj z 11kW elektro motorjem ter hidravlično črpalko. Zagon motorja zvezda/trikot, tokovna zaščita itd.
|
In kako imaš ti to zvezano? |
Simens Sirus grupa zvezda trikot (K1, K3 in K5) z časovnikom. Delalo več kot leto dni celo na 25A varovalkah, sedaj pa ne dela več na 35A. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
c152slo Neznanec
Pridružen-a: Čet 14 Apr 2022 22:31 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.16 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2022 7:26 am Naslov sporočila: |
|
|
ule je napisal/a: |
Kaj pa imaš še priklopljeno na te "pancarke"? Hiša, delavnica,...? Koliko amperske so te pancarke?
Če je z motorjem vse ok, potem se ti med delovanjem vklopi še kakšen drugi porabnik in kar naenkrat je preveč. |
Hiša je bila izklopljena in je gor samo kabel 70mm2, ki gre do omarice na terenu. Pancereke 3x35A. Malo me moti tistih 41A med delovanjem včasih.
Prosim popravite me, ampak če vleče včasih tudi 41A, a ne pregreva to varovalke in čez nekaj časa se ta tako pregreje da jo preprosto rukne ven?
Probilem, ki ga vidim je, da ne moram dostopati do omarice sam, da bi lahko izmeril s tokovnimi kleščami kakšen pa je tok v resnici točno na kablu te tretje varovalke. Vse meritve so bile narejene na vmesni omarici. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3173 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Apr 16, 2022 5:28 pm Naslov sporočila: Re: Odklop glavne varovalke (pancerke) |
|
|
c152slo je napisal/a: |
Tokovna meritev po fazah je pokazala, da je v prostem teku tok okrog 12A (L1, L2,L3), ko pa dela maširna na polno (elektro motor žene hidravlično črpalko) pa je ta tok med 16A do 40A (verjetno od obremenitve črpalke). In tale 40A me precej bega ... kolikor vem bi motor od 11kW ob polni obremenitvi lahko potegnil do okrog 22A. |
Tole je res. Kaj pa če je motor preprosto preobremenjen? Na koliko pa je nastavljena tokovna zaščita? Je kdo izmeril delovno moč motorja?
In kakšna sta tista dva odklopnika? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 299 Aktiv.: 2.06
|
Objavljeno: Sob Apr 16, 2022 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole je tudi meni zanimivo. Pogledal sem karakteristiko 35 A gG varovalke, ki bi tok 41 A v hladnem stanju držala skoraj dve uri. Sicer je predpis, da varovalka pri 1,25 -kratni preobremenitvi ne sme pregoreti prej kot v eni uri, pri 1,6-kratni pa najkasneje v eni uri.
Predlog, da se prevežejo priključki v enakem zaporedju je kar na mestu, saj bi se s tem lahko locirala napaka, če vedno pregori varovalka v isti fazi. Možen bi lahko bil tudi slab stik na varovalki (pancerki) in bi prihajalo do obločnih iskrenj, ki bi povzročila pregrevanje varovalke in s tem skrajšanje časa pregoretja.
Nič ne vemo kakšno črpalko motor poganja. Pri takšnem toku bi se verjetno že slišalo, ali se motor muči ali ne. Če se muči, potem je verjetno preslab za črpalko. Mogoče s stikalom zvezda-trikot pri preklopu sploh ne doseže omahnega momenta. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Apr 17, 2022 6:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri preklopu iz zvezde v trikot vedno dobiš kar velik tokovni sunek. Poskusi malo spremeniti čas pavze med zvezdo in trikotom, če ga lahko nastavljaš. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 68 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|