|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14562 Aktiv.: 65.15 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jun 05, 2022 6:22 pm Naslov sporočila: Električno kolo - mnenje ? |
|
|
O električnih kolesih nimam pojma zato sprašujem...
Kupil bi nekaj zase za rekreaktivno vožnjo. Vožnja po večini po asfaltu, kolesarskih stezah - pri nas je nakaj tudi makadamskih.
Starost - malo pred penzijo ;;
Teža 90+
Gledam tole ponudbo. Glede na sedanje izkušnje gre pri Hoferju običajno za smetern nakup.
Mnjenje?
Priporočila, kaj naj upoštevam pri nakupu.
Cena ? - recimo nekje do cene zgornje ponudbe. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3371 Aktiv.: 15.70 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Jun 05, 2022 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
jaz gledam tudi na uporabnost: blatnik spredaj-zadaj, luč spredaj-zadaj, prtljažnik vsaj zadaj če ne tudi spredaj, po možnosti še zložljiv da ga lahko daš v avto
primer 1
primer 2
primer 3 _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3264 Aktiv.: 33.13
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 12:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem poskušal najti seznam komponent na tem kolesu, pa celo proizvajalec https://www.prophete.de/en/shop/aeg-sportdrive-mittelmotor-|-aeg-downtube-akku-696-wh-|-10-gang-kettenschaltung-|-hydr-scheibenbremsen-prophete-graveler-e-mtb-27-5-51662-0121
skriva specifikacije. Rockshox je lahko karkoli, od 80€ vilice ali amortizerja (neuporabno), do 2500€ vzmetenja... XT se sicer lepo sliši, a lahko je samo menjalnik, zobniki so pa acera (najcenejši). Prav tako o AEG pogonu nisem našel laj posebnega. Tistih 180km je malo za lase privlečeno s tako baterijo, kot pišejo. Je pa vprašanje, če za asfalt in makadam rabiš polnovzmetenca. Jaz bi malo pogledal še pri drugih, pa vzel kak kvaliteten model z dobrim vzmetenjem spredaj in sredinskim pogonom. Slabo vzmetenje je praktično isto, kot da ga ni in voziš "trdaka", brez vzmetenja. Raje izberi model z 29 colskimi gumami, ker se lepše vozi kot 26 ali 27,5 po malo manj gladkih površinah. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.49 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Se mojih par centov...
Silvo generacija, nekaj mesecev sem razmisljal o tej varijanti, za potovanje v sluzbo in nazaj. Pregledal vse kite za predelavo in ponudbe elektricnih. Na koncu sem sam sebe preprical, da je bolje, da sam vrtim pedala. Zaradi kilogramov, zdravja...
Generalno, kot clovestvo, postajamo vse bolj leni (kar se gibanja tice).
Za tiste starejse, je zagotovo "assist' prava pot, a mi Silvo, smo se mladi .
In se ocena HOFER ponudbe.... ne zdi se mi ravno pravi price-performance, a je Mare bolj podkovan z elektricnimi pogoni _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robertos Član
Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.54 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 7:54 am Naslov sporočila: Re: Električno kolo - mnenje ? |
|
|
Poglej v lokalni trgovini, mimo katere se vsak dan pelješ vsaj 2 x.
Širnik
Najdi Primoža, mu povej svoje želje in ti bo povedal možnosti. Okvirno si pa lahko pogledaš na zgornji spletni strani. _________________ Cheerio baj frm S58S Robert !
http://www.kapunar.eu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1344 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Ojoj, a zdaj še AEG dela motorje... in čisto nekaj svojega, ena posebna oblika, temu prilagojen tudi okvir... nemci
RockShox je vsekakor bolje kot Suntour, ampak tako kot piše Mare, lahko je nižji rang in je potem slabši od višjega Suntour.
Skrivanje točne specifikacije opreme rahlo smrdi, lahko so gor nametali bolj osnovno opremo, kar pomeni da je kolo primerno res samo za tisto, kar piše Silvo.
Baterija 620Wh je v dobrih pogojih res uporabna tja do čarobnih 180km.
Preverjeno gre s 500Wh do 130km in še malce ostane, ampak ne z original gumami, treba gladke gume in brez crkljanja, je treba delat.
Moja žena ima Haibike z Yamaha motorjem, baterija 500Wh, 2 kompleta koles (teren/cesta) in delava recimo: Bled-Vršič-Bled, Bled-Jezersko-Bled, Bled-Trbiž(gondola Višarje)-Bled, Bled-Vršič-Most Na Soči, Bled-Soriška p.-Železniki-Dražgoše-Bled, ... in podobno, v glavnem izleti tja do 130km, pod 80km bolj redko kar je cestnih, za gorske je pa preveč spremenljivk.
Za daljše velja, da vozi za menoj v zavetrju, sicer se domet še malce skrajša.
Rekreativci se pogosto odločajo za cenovno ugodno predelavo svojega priljubljenega koles. Montiram TSDZ2 motorje 36V ali 48V, baterije od 360Wh do 960Wh, motorji niso samo 250W in se omejitev hitrosti lahko poljubno dvigne.
Povprečno je cena z montažo nekje okoli 700eur, odvisno od izbrane baterije.
Za zahtevnejše uporabnike je boljša izbira Bafang, za še bolj zahtevne kakšno bolj zveneče ime sestavljenega kolesa v kompletu in seveda cena nekajkrat višje. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
grega09 Član
Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 392 Aktiv.: 3.37
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 9:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Mene ena stvar zanima tule, ko ste bolj domači na teh terenih. Kako je z baterijami v bolj "cenovno" ugodnih zadevah, po domače smeteh?
Takšnih zgodb je kar nekaj za zaslediti:
https://www.youtube.com/watch?v=HBUGEFErXxA
Tudi pogovarjal sem se že z ljudmi, ki so že imeli podobne težave. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14562 Aktiv.: 65.15 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 9:43 am Naslov sporočila: Re: Električno kolo - mnenje ? |
|
|
robertos je napisal/a: |
Poglej v lokalni trgovini, mimo katere se vsak dan pelješ vsaj 2 x.
Širnik
Najdi Primoža, mu povej svoje želje in ti bo povedal možnosti. Okvirno si pa lahko pogledaš na zgornji spletni strani. |
Bom šel vprašat. Pri sestri so tri električna kolesa. Vem, da so kolo iskali tudi tam a se niso mogli zmenit... Enako moj sosed.
Oba sta potem kolesa kupila tukaj.
Mi lahko kdo priporoči kako primerno kolo na tej povezavi? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1344 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
grega09 je napisal/a: |
Mene ena stvar zanima tule, ko ste bolj domači na teh terenih. Kako je z baterijami v bolj "cenovno" ugodnih zadevah, po domače smeteh?
Takšnih zgodb je kar nekaj za zaslediti:
https://www.youtube.com/watch?v=HBUGEFErXxA
Tudi pogovarjal sem se že z ljudmi, ki so že imeli podobne težave. |
Definiraj "smeti".
Definiraj "podobne težave".
So imeli podoben požar?
Natančno opiši kaj se je vžgalo, znamka, model, ...
Tisto na YT je lahko kar nekaj doma narejeno s strani osebe, ki ne ve točno kaj dela, ni nujno da gre za nek izdelek, ki je narejen tako kot je treba.
Z litijevimi baterijami se resno ukvarjam 6 let, pred tem nekaj let bolj previdno počasi, da sem se naučil vse potrebno. Nisem imel in/ali ne poznam primera, da bi se karkoli vžgalo, nihče od strank, prijateljev, znancev, prav tako ne pozna primera.
Jaz razumem kot "smeti" tiste baterije, na katerih pišejo čarobno visoke vrednosti kapacitete, v resnici pa teža daleč pod ustrezno in izmerjena kapaciteta nesramno nizka in ne samo to, z vsakim ciklom je bila kapaciteta nekaj % nižja.
Razlika med 18650, 21700 Samsung, LG, Panasonic in kitajsko znamko Hairon in podobnimi je predvsem v kapaciteti. Primer: 18650 Samsung 35E ima 3450mAh, kitajske 18650 največ 2500mAh. Število ciklov po 3 letih še ne morem ocenit koliko jih bo, je prekratka doba. Zaenkrat kitajske še vse v kondiciji. Po drugi strani pa, Panasonic v dobrem letu (ravno iz garancije) nekako prežrlo eno od 30 baterij v paketu, posledično je šla ena celica (3baterije) pod 1V, rešitev je bila menjava teh 3 baterij, paket po 2 letih še deluje normalno.
Pri okroglih v kovinskem ohišju, najbolj pogoste 18650 in 21700, naj ne bi bilo vžigov, točno iz tega razloga so v takem ohišju.
Aja, glede vžiga baterij v tej temi, je offtopic, nima veze z naslovnim prispevkom te teme, edina povezava je predvideni domet na enoto kapacitete.
Glede izbire kolesa... izbor naj temelji na predvidenih potrebah in željah, naj bo vsaj nekaj rezerve, ker to je čisto novi svet, ljudje prevozijo klance, ki so se jih nekoč izogibali, jih je odvračalo od vožnje. Zagotovo bo želja po kilometrih hitro narasla na prej skoraj nepredstavljive vrednosti.
Za nekoga je 10-20km že podvig, zame to ni niti ogrevanje in ne, ne vozim elektro kolesa. Ko sva nekoč z ženo kolesarila, to ni bilo nobeno kolesarjenje, prej mučenje zanjo in dolgčas zame. Ko sem izbral primerno kolo zanjo, je rekla, da je to kolo predobro zanjo... sedaj pravi, da je ravno pravo in da je zadovoljna, da sem vztrajal za nakup boljšega modela. Sadaj je odkrila želje, za katere sploh ni vedela da obstajajo, vozi lahko prej nepredstavljive vožnje.
Naj ne bo škoda denarja za kolo, to je naložba v zdravje. Avto je pogosto nepotreben strošek, manj denarja zanj in ostalo bo za vrhunsko kolo.
Zakaj pri Hoferju oziroma Aldiju ne navajajo kaj dosti natančnih podatkov? ker tam kupujejo ljudje, ki jim vsi ti natančni podatki o opremi ne poveda skoraj nič.
Pravi kolesarji kolesa sestavimo sami glede na želje, potrebe in sposobnosti, oziroma kupimo kolo, ki mogoče ustreza, potem pa dodajamo in menjamo opremo.
Glede velikosti obročev (26", 27,5" ali 29") je odvisno od velikosti in teže kolesarja, način vožnje in teren po katerem se vozi. Osebno se na 26" bolje počutim kot na 29", tudi okvir je zame bolj M kot XL. Bolj važna je geometrija kolesa, ki mora biti prilagojena telesu kolesarja.
Prepričanje, da je 29" ne vem koliko boljše od manjših, je daleč precenjeno. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
hudamravljica Član
Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22 Prispevkov: 822 Aktiv.: 5.02 Kraj: LUCIJA
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa zanima zakaj imajo nekatera kolesa kar nadležen zvok elektromotorja?
Sam nimam električnega, opazim pa, da nekateri prav nadležno "žvižgajo", drugi pa neslišni. A je to samo pri določenih proizvajalcih? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.49 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vili:"Prepričanje, da je 29" ne vem koliko boljše od manjših, je daleč precenjeno."
Jaz pri 196cm telesne visine obcutim krepko razliko med 26" in 29"! _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.52 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Jaz pri 196cm telesne visine obcutim krepko razliko med 26" in 29"! |
Enako jaz že pri 193 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3264 Aktiv.: 33.13
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 9:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam 196 in bicikel velik "xl", karkoli že to pomeni. Sam gledam podatek "reach"
https://www.vitalmtb.com/forums/The-Hub,2/How-Much-Reach-is-Too-Much-Reach,9956
Sam sem kupil bicikel od proizvajalca iz Andorre, ki sploh nima svojih trgovin (commencal). Podobno je pri nemškem canyon, pa še par se jih najde. Nekaj razlike je v ceni, so pa seveda izjemno odzivni na reklamacije. Meni so narobe sestavili sprednje kolo in v par dneh po reklamaciji me je doma čakal paket z novim.
Je pa treba vedeti, da sodobni trendi v geometriji niso primerljivi s starejšimi modeli. En 29" ni samo 26 z večjimi kolesi. Že bežen pogled oblike okvirja da vedeti, da je položaj stičnih točk kolesarja s kolesom drugje. Spodnja cev je nek prevrnjen "S", da je kolo spredaj daljše, težišče nižje in vzmetenje odzivnejše. Včasih je bil npr. 29" DH znanstvena fantastika, zdaj pa je praktično mainstream.
Za navadnega smrtnika je največja razlika v vožnji po srednje razdrapanem terenu, kak grob makadam ali manjše korenine. Večja kolesa lepše stečejo preko, malo pa še pomaga boljša geometrija. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.52 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2022 9:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
mosqito je napisal/a: |
Za navadnega smrtnika je največja razlika v vožnji po srednje razdrapanem terenu, kak grob makadam ali manjše korenine. |
Ravno to je tudi meni najpomembnejše. Po lepem itak ni problema, če je pa tako hudo, da postane nevarno, mi pa tudi ni nerodno sestopit. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
grega09 Član
Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 392 Aktiv.: 3.37
|
Objavljeno: Tor Jun 07, 2022 9:58 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
grega09 je napisal/a: |
Mene ena stvar zanima tule, ko ste bolj domači na teh terenih. Kako je z baterijami v bolj "cenovno" ugodnih zadevah, po domače smeteh?
Takšnih zgodb je kar nekaj za zaslediti:
https://www.youtube.com/watch?v=HBUGEFErXxA
Tudi pogovarjal sem se že z ljudmi, ki so že imeli podobne težave. |
Definiraj "smeti".
Definiraj "podobne težave".
So imeli podoben požar?
Natančno opiši kaj se je vžgalo, znamka, model, ...
Tisto na YT je lahko kar nekaj doma narejeno s strani osebe, ki ne ve točno kaj dela, ni nujno da gre za nek izdelek, ki je narejen tako kot je treba.
Z litijevimi baterijami se resno ukvarjam 6 let, pred tem nekaj let bolj previdno počasi, da sem se naučil vse potrebno. Nisem imel in/ali ne poznam primera, da bi se karkoli vžgalo, nihče od strank, prijateljev, znancev, prav tako ne pozna primera.
Jaz razumem kot "smeti" tiste baterije, na katerih pišejo čarobno visoke vrednosti kapacitete, v resnici pa teža daleč pod ustrezno in izmerjena kapaciteta nesramno nizka in ne samo to, z vsakim ciklom je bila kapaciteta nekaj % nižja.
Razlika med 18650, 21700 Samsung, LG, Panasonic in kitajsko znamko Hairon in podobnimi je predvsem v kapaciteti. Primer: 18650 Samsung 35E ima 3450mAh, kitajske 18650 največ 2500mAh. Število ciklov po 3 letih še ne morem ocenit koliko jih bo, je prekratka doba. Zaenkrat kitajske še vse v kondiciji. Po drugi strani pa, Panasonic v dobrem letu (ravno iz garancije) nekako prežrlo eno od 30 baterij v paketu, posledično je šla ena celica (3baterije) pod 1V, rešitev je bila menjava teh 3 baterij, paket po 2 letih še deluje normalno.
Pri okroglih v kovinskem ohišju, najbolj pogoste 18650 in 21700, naj ne bi bilo vžigov, točno iz tega razloga so v takem ohišju.
Aja, glede vžiga baterij v tej temi, je offtopic, nima veze z naslovnim prispevkom te teme, edina povezava je predvideni domet na enoto kapacitete.
|
Hvala za odgovor. Priznam, da sem nekaj na hitro napisal, odgovor je pa bolj podroben.
Nekako je do mene prišel vzorec, da se problemi pojavljajo pri tistih baterijah, ki so v nizkocenovnih oz. noname kolesih. Seveda, ni nujno, da je tako.
Glede off-topic, se pa ne strinjam. Naslov teme je mnenje o e-kolesih in pod temo o e-kolesih sem napisal vprašanje, ki se mi je postavljalo že nekaj časa. Sem nepoznavalec tega področja in me zanimajo izkušnje uporabnikov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 92 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|