|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
rplink3r Član
Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02 Prispevkov: 480 Aktiv.: 2.29 Kraj: Levec
|
Objavljeno: Sre Jul 27, 2022 10:39 pm Naslov sporočila: Najemnina za gretje sedežev |
|
|
Očitno je res, da za delovanje gretja sedežev po novem plačaš mesečno.
https://www.theverge.com/2022/7/12/23204950/bmw-subscriptions-microtransactions-heated-seats-feature
Koliko bo kaj najemnine za webasto grelec pozimi 50€,100€ na mesec
Se zopet odpira trg za bypass takšnih zadev, kakšne bodo kaj zaščite v računalnikih proti reprogramiranju... _________________ "The statement below is false."
"The statement above is true." |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 8:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Čakaj, čakaj, ... ali prav razumem
Kupiš drag avto, kuriš gorivo, ki si ga kupil sam... in potem plačuješ za gretje sedežev in to gretje je bilo vgrajeno v tovarni, torej je bil avto že kupljen s to opremo in za uporabo te opreme bi moral plačat najem ???
kdo bo kupil tak avto kakšen nateg
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4590 Aktiv.: 20.60 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne, ne, ne
Tega je vedno več. Ti kupiš "osnovni" avto (ki ima sicer vso opremo) in potem dokupuješ opcije udobja. Gretje sedežev, volana, navigacijo... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
grega09 Član
Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 392 Aktiv.: 3.39
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
A monthly subscription to heat your BMW’s front seats costs roughly $18, with options to subscribe for a year ($180), three years ($300), or pay for “unlimited” access for $415. |
Če prav razumem, lahko kupiš za $415 za vedno, kar je približno 2 leti naročnine za $18. Torej dali so opcijo naročnine, nakup kot dodatna oprema za vedno je pa še vedno možen, kot je bil do zdaj...
Koliko je ogrevanje sedežev v BMWjih kot dodatna oprema stalo do zdaj? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2541 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 9:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Vsi gredo na naročniške modele, ker je to ceneje za proizvajalce. Software-a in hardware-a. Tudi v drugih industrijah je tako.
Npr. Tesla štanca vse avte po istem kopitu. Potem ti pa s software-om zaklenejo tiste zadeve, katerih nisi naročil.
Tako imajo na proizvodnji liniji samo 1 tip in vse iste komponente. Tudi pri servisu je isto.
Najbolj čudna zadeva je, da povsod vgradijo enako baterijo. Potem ti pa zaklenejo kapaciteto. Balast moraš pa stalno vozit s sabo, čeprav ga nikoli ne uporabljaš. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za pojasnila. Zanimivo... in logično.
Zagotovo se bodo pojavljali poskusi hackanja, ampak ne pri novih. Kdor ima denar za tak avto, bo opremo kupil. Kasneje po nekaj letih, ko bo avto prodan kot rabljen, si bo novi lastnik zaželel še ne "odkupljeno" opremo.
Verjetno ni več daleč čas, ko bodo avti stalno komunicirali z nekim strežnikom ... da o podatkih, ki se utegnejo pretakati po teh kanalih, raje ne razmišljam, se kar zgrozim. Popolnoma se strinjam, da utegne biti taka funkcija na nek način zelo dobra in uporabna, problem so morebitne zlorabe. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2541 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Vili, to se že aktivno dogaja. Malo si ostal za časom. Spremljajo vse. Količina podatkov s posameznega avta je enormna.
Če lahko proizvajalec na daljavo vklopi neko zadevo ali onesposobi, potem lahko to isto naredijo tudi drugi. Hekerji, državni hekerji ipd. Vprašanje je samo čas in interes. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3234 Aktiv.: 33.08
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 12:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Temu se reče V2X ali vehicle to everything. Ne-IC (PEV, BEV, PHEV, ...) imajo npr. V2G (vehicle to grid), ki je tudi standardiziran. Fizični ključi ali daljinčki tudi počasi izumirajo. Nadomešča jih virtualni ključ na telefonu.
Ni samo rtelemetrija, ampak kompletna komunikacija. ECU-ji v avtu niso več neke state mašine s stikali in digitalnimi vhodi. Čisto običajno je, da je gor kar nekaj hitrih vmesnikov (na osnovi eth, hitre serijske komunikacije, ...) Prenos podatkov res ni majhen. Že en CAN logger, ki je v času testiranja priklopljen na avto ima vgrajen kar zajeten disk.
Hekanje je lahko velik problem in nihče ni imun. Vsake toliko pride ven kak bolj ali manj zabaven primer s tesle. V preteklosti so bili primeri vdorov, ki so omogočali popolen nadzor nad ECU-ji. Ni enostavno, da se pa. Danes je to še veliko težje, saj je t.im. cyber security integriran od prvega koraka v razvoju in obsega velik del razvojnega časa. Starejši ECU-ji, ki niso narejeni po teh načelih se sploh ne smejo več uporabljati v novih avtih, saj je to obvezna zahteva homologacije. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.02
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
In v primeru prometne nesreče ali prometnega prekrška je tvoj lastni avto tudi tvoj ovaduh in za povrh še priča na sodišču, ki te potopi
Še malo pa bo vsak prekršek avtomatsko zaračunan. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4590 Aktiv.: 20.60 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Proteus je napisal/a: |
In v primeru prometne nesreče ali prometnega prekrška je tvoj lastni avto tudi tvoj ovaduh in za povrh še priča na sodišču, ki te potopi
Še malo pa bo vsak prekršek avtomatsko zaračunan. |
Ali reši.
Novejši avti vseskozi snemajo. V primeru nesreče (karambol) pa se zadnji zapis trajno shrani v "black box", ki je potem lahko dokaz, zakaj je do nesreče prišlo in kdo je bil kriv. (vir Toyota) _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2541 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem vseh teh podatkov je, da kot uporabnik in lastnik vozila nimaš vpogleda v to. Samo mali delček ti dajo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.02
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 5:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sodelavec se je pozimi peljal po ljubljanski obvoznici in takoj za predorom Golovec zdrsnil in se prevrnil na streho.
Na zavarovalnici je hotel svojo previdno vožnjo dokazati s kamero, ki jo je imel v kabini. Ves čas je vozil počasi za enim tovornjakom. Trdil je, da je prišlo do zdrsa zaradi neprimerno vzdrževane ceste.
Zavarovalni agent pa takoj kot iz topa, da se lepo vidi, da ni prilagodil hitrosti.
Skratka nekaj so podatki, povsem nekaj drugega pa interpretacija podatkov, kjer se vedno najde kaj kar ti ni v prid.
Lep primer je n.pr. zavarovanje poškodb pri parkiranju. Sedaj bo zavarovalni agent lahko preveril še čas in lokacijo avtomobila ob tistem času. In če kaj ne bo šlo skupaj ? .. skratka dodaten moment, da te nategnejo pri izplačilu odškodnine. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Krampus Član
Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1826 Aktiv.: 9.61
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Proteus je napisal/a: |
Lep primer je n.pr. zavarovanje poškodb pri parkiranju. Sedaj bo zavarovalni agent lahko preveril še čas in lokacijo avtomobila ob tistem času. In če kaj ne bo šlo skupaj ? .. skratka dodaten moment, da te nategnejo pri izplačilu odškodnine. |
Če avto ni bil na lokaciji, ki si jo prijavil, si se zlagal.
In čisto prav je da te "nategnejo", namesto da bi ti njih. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.02
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Krampus je napisal/a: |
Če avto ni bil na lokaciji, ki si jo prijavil, si se zlagal. |
Sedaj pa ti meni povej kdaj opaziš praske ali udrtine na avtu?
Še nikoli se mi ni zgodilo, da bi to opazil na parkirišču in take prijave gredo vedno preko prsta. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Krampus Član
Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1826 Aktiv.: 9.61
|
Objavljeno: Čet Jul 28, 2022 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, ja.. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|