www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zavora na motorju
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1270
Aktiv.: 6.07
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 10, 2022 10:08 pm    Naslov sporočila:  zavora na motorju Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Imam 3f motor na obdelovalnem stroju, ki ima prigrajeno zavoro (napaja se z 220V AC). Ko se vključi motor hkrati spusti zavoro in obratno.

Zadeva sicer deluje, vendar pa med delovanjem motorja zavora ne spusti dovolj, tako da ves čas drgne in se po nekem času čist preveč segreje.

Ali ima kdo idejo, v čem bi lahko bil problem. Električno zadeva pomoje deluje ok. Problem pa je v mehaniki oz dizajni, ki ga niti ne razumem najbolje: zavora je nataknjena na tri kovinske drogove (enega se vidi spredaj). Na vsak drog naleže en tak poseben element z ležajnimi kroglicami, ki dopušča gibanje samo v eno smer (ne vem kako se temu strokovno reče). Se pravi zavora lahko zleze v desno, ne more pa v levo, in zaradi tega ne spusti dovolj.

kaka ideja kaj lahko naredim?

LP



motor.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  596.9 KB
 Pogledana:  4 krat

motor.jpg



_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cici
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42
Prispevkov: 738
Aktiv.: 3.32
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 10, 2022 11:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preverite če je elektromagnet dovolj močan, mogoče je oslabel, če zavore ne umakne dovolj.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1614
Aktiv.: 8.19
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 7:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preveri tudi, če je vse dovolj čisto, da se lahko elementi gibljejo in drsijo med seboj. Eno takšno motorno zavoro sem popravljal, čistil in nastavljal na pnevmatski grozdni stiskalnici za vrtenje bobna. Problem je bi, ker zavora ni spustila do konca in je prijemalo rotor. Tam je na motorni gredi pred ventilatorjem nataknjen disk, ki se prosto giblje po zarezah (ripnah). Obdan pa je z dvema nevrtečima ploščama, oprtima na vzmeti, ki ju tiščijo skupaj. Vse skupaj pa je privito skupaj z maticami, ki služijo tudi kot vodilo plošč. Vzmeti so v vrtinah, kjer se je nabrala umazanija, na vodilih matic pa ravno tako.
Čiščenje in rahlo brušenje površin od površinske rje je rešilo problem. Je pa malo zamudno delo, ker je treba te tri matice enakomerno nastaviti, da je zračna reža enakomerna po celem obodu. Nastavil sem jo na okoli 0,7mm in deluje.

Vprašanje za izkušene na tem področju - kolikšna je običajno ta zračna reža med diskom in ploščami?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 310
Aktiv.: 2.61
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 8:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Največkat je problem nečistoča, sploh kovinski opilki, ki zaidejo med kotvo ( zavorno ploščo ) in elektromagnetno tuljavo. Poznamo AC zavore in DC zavore. Pri DC zavorah je med zavoro in motorjem (polvalni - 2 diodi) usmerniški element, in tako nas zavede, da je zavora AC.
AC zavore so ponavadi tri fazne, in pri teh se rado zgodi, da pregori ali prekine posamezna faza, takrat pa zavora zelo brenči - tuli, in tudi ne sprosti zavore popolnoma.
Zavore sem nastavljal na razmak 0.2 mm ali 0.3 mm, ker pri DC zavorah prevelik razmak povzroči preveliko časovno zakasnitev sproščanja zavore - traja nekoliko časa da sprosti. Tudi zaviranje pri DC zavorah ima nek časovni zamik zato se prekinja DC napetost za usmernikom z relejem, če je potreba po takojšnjem zaviranju. Medtem ko AC zavore so zelo hitre pri zaviranju in sproščnaju.

Skratka čistoča je osnovni pogoj, zaradi nečistoč navečkrat AC zavore pregorijo, ker je med kotvo tujek in zaradi tega se poveča tok skozi tuljavo.

l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cici
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42
Prispevkov: 738
Aktiv.: 3.32
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 8:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh je napisal/a:
Vprašanje za izkušene na tem področju - kolikšna je običajno ta zračna reža med diskom in ploščami?
Jaz sem jo nastavljal na 0,4mm.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 2:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je že omenjeno preveri, če ni prišlo kaj med elektromagnet in potisno ploščo. Sam sem imel parkrat primer, da je zlomila vzmet, ki pritiska potisno ploščo. Konček je prišel med elektromagnet in in ploščo. Preveri tudi, če je reža med elektromagnetom in ploščo okrog in okrog enako široka. Naj bo v mejah 0,3 -0,4.
Poskusi zavoro brez pogona elektromotorja. Tako boš najlažje videl, če se plošča kje zatika oz jo vleče postrani.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1270
Aktiv.: 6.07
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 3:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je pregorela zavora težko rečem. Upornost zavore je 530 Ohm. A je to ustrezna vrednost pa ne vem.

Je bilo razdrto in očiščeno. Ni opilkov.

Sem dal še eno sliko. Zavora je čisto levo. Zavorna plošča je na sredini. Oba dva kosa imata na teh treh osicah neko "enosmerno zavoro", ki omogoča prosto gibanje v desno. V levo pa ne. Zato sploh ne razumem, kako bo zavora povlekla zavorno ploščo k sebi. Ker ta ne more nazaj. Ne štekam tega, zakaj je tako narejeno. Ta zavorna plošča na sredini bi morala prosto "plavat" tukaj vmes, mare ne?



motor2.jpeg
 Opis:
 Velikost datoteke:  253.96 KB
 Pogledana:  45 krat

motor2.jpeg



_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 4:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je čisto standardna motorna zavora. Levo je elektromagnet v njem so vzmeti ki tiščijo potisno ploščo zraven zavorne plošče. Zavorna plošča je nameščena na os motorja. Je na "ripnah" in se prosto premika vsporedno z osjo. Ko je elektromagnet brez napetosti vzmeti tiščijo potisno ploščo na zavorno ploščo. Le ta se z druge strani tišči tudi na pokrov motorja. Zavorna plošica je zablokirana .Os je seveda zavrta. Ko elektromagnet potegne pritegne potisno ploščico k sebi. Zavorna ploščica je sproščena in se lahko vrti. Kot je bilo že zgoraj omenjeno zavoro je treba nastaviti. Nastavlja se reža med potisno ploščico in elektromagnetom. Širina reže je odvisna od tipa zavore ter namena. Če je reža večja, potem je intezivost zaviranja popuščanja slabša. Praviloma naj ne bi bila večja od 0.4 mm. V podjetju moje prve zaposlitve smo imeli čez 100 pogonov z zavorami. Sam sem zavore običajno nastavljal na 0,3mm. S časom, ko se je feroda obrabila se je reža itak povečala. Zavore smo običajno kontrolirali in čistili ob letnih remontih. Najpogostejše okvare so bile mehanskega značaja. To so bile počene vzmeti. S časom so se obrabile tudi zavorne obloge in potisni disk. Da bi pregorelo navitje magneta skorajda ne pomnim. (razen pri enih italjanskih 3 faznih).
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 4:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še tole:
Snami magnet ter preglej vzmeti. (preveri, če so vse enako dolge) Na fotografiji vidim vzmet v vzmeti. To je običajno tam, kjer je potrebna velika sila zaviranja. Sem pa tole videl bolj po redko. Običajno niso bile vse vzmeti dvojne. Preveri kako je pri tebi. Če niso vse dvojne preveri, če so simetrično razdeljene.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cici
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42
Prispevkov: 738
Aktiv.: 3.32
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 6:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na sliki je videti kot da so lamele zavore v spodnjem delu slike spojene.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 9:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

cici je napisal/a:
Na sliki je videti kot da so lamele zavore v spodnjem delu slike spojene.


Tisti del je iz enega kosa. Na sredini je kovinski - običajno aluminijast disk z zobato odprtino na vsaki strani je nalepljena ali prikovičena feroda.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1270
Aktiv.: 6.07
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 11, 2022 10:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Je na "ripnah" in se prosto premika vsporedno z osjo.

Ravno to me moti. Ta potisna plošča se pri meni ne more gibat v levo (glede na sliko), v desno pa se lahko prosto giblje. To ji preprečuje mehanizem, ki zablokira gibanje po vsaki od treh nosilnih osic. Samo mi je čudno, da bi tovarniško tako naredili, ker ni logike v tem, vsaj jaz je ne vidim.

Elektromagnet ima narejeno na enak način. Lahko ga prosto porineš v desno, nazaj pa ne more.

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1270
Aktiv.: 6.07
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2022 9:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takole je narejeno - govorim o tem vodilu (3 so), ki je na sliki označena rdeče.
Na plošči je kot nek ležaj s kroglicami, ki pa dovoljuje gibanje samo v eni smeri (btw, ali mogoče kdo ve kako se temu reče, ker nisem našel na spletu). Predvidevam, da je narejeno tako, kot je narejeno na prerezu.



prerez2.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  620.07 KB
 Pogledana:  2 krat

prerez2.png



Resized_Resized_20220830_212750.jpeg
 Opis:
 Velikost datoteke:  191.41 KB
 Pogledana:  5 krat

Resized_Resized_20220830_212750.jpeg



osica.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  794.89 KB
 Pogledana:  5 krat

osica.png



_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cici
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42
Prispevkov: 738
Aktiv.: 3.32
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2022 10:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

S to izvedbo se nisem srečal, gotovo se da ravno tako regulirati za nastavitev reže.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1270
Aktiv.: 6.07
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2022 11:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede reže: glede na to kako funkcionira, bi rekel da se ne da nastavit. Ker vsakič, ko zavoro vključiš/izključiš, se elektromagnet in potisna plošča pomakneta v desno. Skupaj potujeta v desno. Ko magnet povleče potisno ploščo, ta zablokira (zaradi teh kroglic) magnet pa se premakne proti njej. Ko pa magnet spusti, pa ju narazen odrivajo vzmeti. Takrat pa magnet zablokira (zaradi teh kroglic), potisna plošča pa se umakne naprej v desno.

Da pa se nastavljat sila vzmeti. Sem poskušal, ampak ne dobim dobrega delovanja - ali ne prime, ali pa drgne in se greje in čez čas zasmrdi.

Najraje bi te kroglice v potisni plošči pobral ven... samo najbrž je nek razlog, da so tako zasnovali zavoro. Drugače proizvajalec motorja je ABM. Na zavori pa nič ne piše - a je ponavadi to isti proizvajalec, mogoče bi jim pisal, če mi razložijo kako to deluje Smile

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group