Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2016 5:33 pm Naslov sporočila: Tomos Elektronik 90 |
|
|
Pozdravljeni. Pri motorju imam izmenično napetost 7 v. Kaj narediti da bi s tem virom polnil pb akumulator 6 v, z max tokom1A. To da rabim gretz in kondenzatorje za glajenje vem, naprej pa ne vem kako.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg1 Član

Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 233 Aktiv.: 1.62 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 10:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Pb 6V akumulator lahko polniš s polnilcem, ki daje konstantno napetost (floating), 6,8 V bo ravno prav. Če imaš originalno elektriko lahko narediš polnovalni usmernik z dvema diodama (originalna elektrika ima dva protifazna izhoda proti masi) in dodaš napetostni stabilizator, ki mu lahko še dodatno omejiš maksimalni tok.
Če boš tako naredil bo veliko kvalitetnejše kot je bilo v originalu, kjer je bil samo nereguliran polvalni usmernik, ob katerem akumulator ni prav dolgo zdržal...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 11:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj imam vse porabnike priključene na šasijo, potem bom verjetno moral ločiti minus iz usmernika od šasije ali se motim.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 1:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
V kolikor zastopim odgovor od sg1, ima elektrika iz motorja dve "živi" žici, srednja pa pravzaprav ni dostopna in je vezana na maso.
V tem primeru bi dve diodi priključil takole:
Koda: |
žica 1 ----|>|----|
|------ izhod plus
žica 2 ----|>|----|
masa ------------------ izhod minus |
To je seveda samo usmerniški del, brez glajenja in stabilizacije. Masa ostane masa, oz postane minus
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 2:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz motorja prideta dve žici. Vsaka žica pride iz svojega navitj, masa je pa na ohišju
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izmenično napetost, ki jo dobim iz generatorja bom označil z faza in nula. To napetost bom pretvoril v enosmerno v + in -. Sedaj pa me zanima ali lahko povežem nulo in - skupaj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koda: |
faza ----|>|----|
|------ izhod plus
nula ----|>|----|
masa ----------------- izhod minus |
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.50 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 2:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55c je napisal/a: |
Sedaj imam vse porabnike priključene na šasijo, potem bom verjetno moral ločiti minus iz usmernika od šasije ali se motim. |
To je en konec porabnika, kam oziroma na katero žico pa je priključen drugi konec porabnika?
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.50 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez malo si me prehitel.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj shem, ki sem jih pobral tukaj na forumu.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
87.67 KB |
Pogledana: |
81 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
61.85 KB |
Pogledana: |
21 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
65.75 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
52.99 KB |
Pogledana: |
11 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
71.98 KB |
Pogledana: |
10 krat |

|
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nadaljevanje
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
41.39 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
105.5 KB |
Pogledana: |
36 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
39.95 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2016 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Shemo imam original Tomosovo za elektronika, to mi problem. elektronik nima rumene in črne žice iz navitja ampak ima tri žice vijola iz enega navitja je za obratomer, rdeča iz enega navitja gre na usmernik za polnit akumulator, rumena gre iz dveh zaporedno vezanih navitij in je samo za sprednjo luč. Drugi konci navitij so povezani na ohišje motorja. Na akumulator je priklopljeno sledeče utripalke, pozicijska luč, sirena in štop luč. Torej rabim samo shemo za regulator s katerim bi polnil akumulator (6V). Lep pozdrav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sre Avg 10, 2016 10:12 am Naslov sporočila: |
|
|
sg1 je napisal/a: |
Pb 6V akumulator lahko polniš s polnilcem, ki daje konstantno napetost (floating), 6,8 V bo ravno prav. Če imaš originalno elektriko lahko narediš polnovalni usmernik z dvema diodama (originalna elektrika ima dva protifazna izhoda proti masi) in dodaš napetostni stabilizator, ki mu lahko še dodatno omejiš maksimalni tok.
Če boš tako naredil bo veliko kvalitetnejše kot je bilo v originalu, kjer je bil samo nereguliran polvalni usmernik, ob katerem akumulator ni prav dolgo zdržal... |
Ena izmed možnosti.
Če boš pa pripel še tvojo shemo, bo mogoče še kdo srečen.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg1 Član

Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 233 Aktiv.: 1.62 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 10, 2016 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55c je napisal/a: |
Shemo imam original Tomosovo za elektronika, to mi problem. elektronik nima rumene in črne žice iz navitja ampak ima tri žice vijola iz enega navitja je za obratomer, rdeča iz enega navitja gre na usmernik za polnit akumulator, rumena gre iz dveh zaporedno vezanih navitij in je samo za sprednjo luč. Drugi konci navitij so povezani na ohišje motorja. Na akumulator je priklopljeno sledeče utripalke, pozicijska luč, sirena in štop luč. Torej rabim samo shemo za regulator s katerim bi polnil akumulator (6V). Lep pozdrav. |
Original je pri e90 varianti s svinčenim akumulatorjem (druga varianta je z napravo za napajanje, v kateri je usmernik, avtomat za žmigavce, 5 NiCd akumulatorčkov in varovalka) res samo rdeča izhodna žica iz generatorja preko diode in varovalke priključena na akumulator, torej najpreprostejši možen polvalni usmernik.
Vendar sta izhoda rdeče in rumene žice v protifazi, kar omogoča enostavno izvedbo polnovalnega usmernika z dvema diodama, kot je že narisal lojzek.
Od tu naprej lahko narediš še kakšno regulacijo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55c Član

Pridružen-a: Sob 14 Feb 2009 1:24 Prispevkov: 73 Aktiv.: 0.37 Kraj: Mala Pristava
|
Objavljeno: Sre Avg 10, 2016 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj je shema.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.28 MB |
Pogledana: |
126 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|