|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
PPartner Član
Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42 Prispevkov: 151 Aktiv.: 1.08 Kraj: okolica Cerkna
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2023 10:33 pm Naslov sporočila: Bager in altenator |
|
|
Pri minibagru komatsu pc-15r (letnik 2003, 3000 delovnih ur) mi je odpovedalo polnjenje akumulatorja. Varovalke so okej, napeljava tudi, opozorilna lučka ob zagonu motorja ugasne oz se prižge, če razklenem kable.
sam alternator zgleda takole:
kabla iz alternatorja gresta v škatlico (v angleških navodilih imenovano current limiter oz. regulator po slovensko)
bi lahko to bil vzrok za nepolnjenje? ali je odpovedal alternator? se da te zadevice kaj popravlat? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3246 Aktiv.: 33.08
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2023 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napetostni regulator preveriš tako, da meriš napetost na akumulatorju. Z višanjem obratov mora napetost na akumulatorju zrasti na cca 14V. Preveri tudi na izhodu alternatorja. Lahko da je samo odpovedala katera od diod na alternatorju. Sam regulator bolj redko odpove. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PPartner Član
Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42 Prispevkov: 151 Aktiv.: 1.08 Kraj: okolica Cerkna
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2023 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
kaže tistih 12v akumulatorja.
je kdo iz okolice cerkna, idrije, tolmina ki popravlja alternatorje, da bi ga pregledal? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 426 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2023 11:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je dinamo, podoben kot pri mopedih. Največkrat odpove regulator, ki je pravzaprav le usmerniški mostiček in napetostni regulator. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1342 Aktiv.: 11.97 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Alternator nima reguliranega vzbujanja, ima trajne magnete.
Napetostni regulator je tiristorski, ko je napetost dovolj visoka, začne delati "kratek stik" na izhodu alternatorja.
Brez regulatorja je mogoče dosegati napetosti preko 50V, seveda pri dovolj visokih vrtljajih.
Sistem je podoben kot pri večini motociklov in manjših delovnih strojih, mopedih, manjših izvenkrmnih motorjih za čolne, ...
Zelo malo je verjetno, da crkne alternator, večinoma je okvara na regulatorju. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5774 Aktiv.: 25.88 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 1:08 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
Alternator nima reguliranega vzbujanja, ima trajne magnete........ |
Ali je to sedaj pri vseh avtomobilih?
Včasih so imeli regulator (regler smo rekli) 101ke, katrce,........ in ta regulator je nehal vzbujati pri 15,2V (malo me že teta Roza daje) in sem jih svoj čas tudi popravljal za 101ke in katrce, ki je bil enak (Iskra).
Notri je bil SMD upor (cca 2k2), ki je bil zažgan na pravo vrednost in ta je ponavadi odstopil.
Lahko pripnem tudi shemo...... _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1346 Aktiv.: 7.68 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 1:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Na motorju za čoln evinrude 115 dvotaktni sem imel generator s trajnimi magneti. Izhod je bil izmenična napetost, speljana na usmernik. Kot opcijo si lahko dobil namesto tistega usmernika regulator napetosti, da ti prehitro ne posuši akumulatorja. Mislim da je zgoraj govora o takem regulatorju. Ne pa o regulatorju vzbujanja.
Prva katrca pri hiši je imela dinamo. Pa elektromehanski regulator vzbujanja statorskega navitja. Pa kolektor in krtačke, ki so poskrbele za usmerjanje napetosti. Vsi naslednji avtomobili pa so imeli alternator, pa elektronski regulator vzbujanja rotorja, pa vgrajene diode za usmerjanje napetosti. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 16.52 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 8:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi nekaj takega dal gor (eno fazo pa pustil v zraku).
Tak ragulator paše na vse generatorje z trajnimi magneti in je zelo poceni.
https://www.ebay.com/itm/394199087277? _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1342 Aktiv.: 11.97 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 8:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
v.j. je napisal/a: |
Alternator nima reguliranega vzbujanja, ima trajne magnete........ |
Ali je to sedaj pri vseh avtomobilih?
|
Napisal sem zavajujoče, vse kar sem napisal zgoraj je mišljeno za alternator oziroma generator, ki je predmet te teme.
Alternatorji, ki jih na splošno poznamo v vozilih in večjih delovnih strojih, imajo rotor z navitjem in drsnimi obroči, gre za klasično regulirano vzbujanje za potrebe regulacije izhodne napetosti, usmerniške diode so vgrajene, generator je 3 fazni.
ro-bi je napisal/a: |
Jaz bi nekaj takega dal gor (eno fazo pa pustil v zraku).
Tak ragulator paše na vse generatorje z trajnimi magneti in je zelo poceni.
https://www.ebay.com/itm/394199087277? |
Kako to misliš eno fazo ?
Generator iz te teme ima samo eno fazo, ima samo dva priključka, navitje ni spojeno s kovinskimi deli, je izolirano, ni tako kot pri mopedu.
Obstajajo tudi 3 fazni generatorji take vrste, imajo 3 žice.
Regulator je v bistvu glasičen 4 diodni gretz spoj z integriranima tiristorjema za kratkostičenje navitja ko je napetost dosežena.
Regulator ima 4 priključke, dva sta direktno na generator, dva sta izhod, minus pol se poveže na šasijo. Obstajajo izjeme ampak večinoma je tako.
Motorji, ki so montirani na vozilih in strojih, ki nimajo močnih luči, imajo večinoma generator z izhodom na 2 žici, torej enofazni. Za polnjenje akumulatorja zadostuje, tudi napetost ni glajena. Vsi ostali, ki morajo zagotavljati dovolj moči še za luči, so večinoma trifazni, praktično vsak motocikel ima 3 fazni generator na trajne magnete, regulator pa nekako takole:
https://electronics.stackexchange.com/questions/235195/3-phase-permanent-magnet-alternator-with-regulator-rectifier-scr-output-wavefo
https://www.littelfuse.com/~/media/electronics/application_notes/switching_thyristors/littelfuse_thyristor_applications_in_2_wheeler_and_all_terrain_vehicles_atvs_application_note.pdf.pdf
3 fazni imajo na izhodu precej gladko napetost že brez kondenzatorja, to je tudi velika prednost pred enofaznimi.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.53 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi dvofazni generatorji so - precej Tomosov je imelo takega. Začenši z elektronikom 90. Dve 6 V navitji z izhodom v protifazi, pa obe vezani na maso. Tako je bilo možno narediti polnovalno polnjenje akumulatorja z dvema diodama, čeprav jih je imela večina le polvalno z eno.
Pa tudi novejši z 12 V elektriko. Pri izvedbah brez akumulatorja je bila ena faza nepriključena. Sicer pa enako kot pri e90, le da so tu regulatorji elektronski in pri izvedbah z akumulatorjem kombinirani z usmernikom.
Prav pri vseh pa na vztrajniku trajni magneti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PPartner Član
Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42 Prispevkov: 151 Aktiv.: 1.08 Kraj: okolica Cerkna
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
danes mi je uspelo odmontirati in razstaviti alternator na mojem bagru.
ali bi lahko bil razlog za nedelovanje samo zaprašenost oz umazanija na magnetu in navitju?
žal mi ga zaradi pomanjkanja časa ni uspelo očistit in zmontirat nazaj, poskusim jutri.
kako bi lahko preveril ali regulator deluje? nov je cca 80€, pravtako alternator neka takšna cena.
spodaj sta še izseka iz navodil glede varovalke in relejev, za lažje razumevanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3246 Aktiv.: 33.08
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PPartner Član
Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42 Prispevkov: 151 Aktiv.: 1.08 Kraj: okolica Cerkna
|
Objavljeno: Sre Feb 15, 2023 12:05 am Naslov sporočila: |
|
|
sem preveril, varovalke so ok. imam oba priročnika in se usmerjam po tem.
lučka za akumulator ob zagonu motorja ugasne, če razklenem eno ali drugo žico na alternatorju, lučka zasveti.
če merim napetost ob razklenjenih žicah in motor teče, alternator ne da nič od sebe ali pa ne merim prav. po žicah, ki grejo iz regulatorja na alternator izmerim napetost, ki jo še ima akumulator v sebi. trenutno je to še 12v.
jutri očistim navitje in zmontiram nazaj. upam, da je res problem samo nečistoča oz prah v alternatorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3371 Aktiv.: 15.73 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Feb 15, 2023 12:26 am Naslov sporočila: |
|
|
PPartner je napisal/a: |
je kdo iz okolice cerkna, idrije, tolmina ki popravlja alternatorje, da bi ga pregledal? |
tale zgleda da je uro / 45km stran _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1342 Aktiv.: 11.97 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sre Feb 15, 2023 1:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Malo umazanije in zaprašenost ni ovira magnetnemu polju, tako da če so magneti v redu in navitje nima mednavojnega stika, bi se morala inducirati napetost.
Tovrstni generatorji se testirajo kar z žarnico. Preventivno je bolje uporabiti 24V žarnico, ker lahko tak generator pri dovolj visokih vrtljajih daje preko 50V izmenične napetosti. Lahko bi bil regulator v stiku, dokaj pogosta napaka, tako da najprej preveri generator, vsaj kakšnih 20W bi moral dati od sebe.
Generator iz gornje fotografije nima vzbujevalnega navitja, torej tudi varovalke za vzbujanje ne potrebuje, ima namreč stalne magnete...
Treba je malo bolj natančno brat kar napišemo, sicer pomoč izgublja smisel _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 80 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|