www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava DC DC polnilnca za polnjenje baterije v avtodomu
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mowgliii
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 14 Feb 2023 10:48
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.62

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 10:58 am    Naslov sporočila:  Vezava DC DC polnilnca za polnjenje baterije v avtodomu Odgovori s citatom

Za polnjenje nove lifepo4 baterije v avtodomu sem nabavil 40A DC DC polnilec (Renogy). Polnilec ima 4 terminale, + in - za vhod za žice iz startnega akumulatorja in + in - za izhod za žice na lifepo4 akumulator. Moje vprašanje, glede na to da montiram dc dc polnilec zaradi menjave zadnjega akumulatorja in je celotna elektrika že napeljana, pa tudi prostora ni za 2 kabla do startnega akumulatorja, če iz startnega akumulatorja pripeljem samo + kabel, kako zvežem oba negativa terminala na DC DC polnilcu, oba povežem na ozemljitev na šasijo? Al vhodnega morda sploh ni treba in ga pustim praznega?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.87
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če prav razumem, menjaš obstoječi dodatni svinčeni akumulator z LiFePo4 akumulatorjem.
Že obstoječa instalacija je imela tudi minus pol priključen, če je bil minus do sedaj priključen preko šasije avtodoma, ga tudi sedaj poveži tako, sicer ti razsmernik ne bo deloval.

ps. Kako si imel do sedaj povezano, da ti dodatna instalacija avtodoma ni izpraznila startni akumulator. Poskrbeti moraš tudi za tak primer.
Če nisi elektrikar, bo mogoče najbolje da ti to naredi nekdo, ki ima s tem opravka.


Nazadnje urejal/a jozede Tor Feb 14, 2023 11:39 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mowgliii
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 14 Feb 2023 10:48
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.62

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, tako ja, do sedaj je bil svinčev akumulator, samo ta se ni polnil preko polnilca ampak kar direkt na + kabel iz startnega akumulatorja, - je imel pa dosedanji akumulator na šasijo. Sedaj me je pa zmedlo, ker ima dc-dc polnilec tako - vhod kot - izhod. Torej lahko oba - terminala na dc-dc polnilcu zvežem na šasijo? sicer pa berem nekje, da sta - terminala znotraj polnilca tako ali tako povezana, samo + je izoliran, če je to res.

Do sedaj je bil vmes še rele, tako da si polnjenje ročno preko stikala vklopil, ko je bil avto prižgan in potem izklopil. Sedaj bom pa dcdc vezal z D+ na eno od varovalk.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.87
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

O tem, kako sta povezana minus priključka, se lahko prepričaš z Ohmmetrom, mogoče celo v navodilih piše, oziroma je kakšna shema priklopa.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 16.52
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pomeri če piska na minus vhod proti minus izhodu. Če ne piska, ne bo delalo
_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.87
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 11:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mowgliii je napisal/a:


Do sedaj je bil vmes še rele, tako da si polnjenje ročno preko stikala vklopil, ko je bil avto prižgan in potem izklopil. Sedaj bom pa dcdc vezal z D+ na eno od varovalk.


Rele na vsak način ohrani, sicer boš imel probleme z preveč izpraznjenim startnim akumulatorjem, prav tako dodaj v + pol pri startnem akumulatorju cca 60A varovalko, oziroma tako ki ustreza + kablu od akuja do razsmernika. Varovalka naj ne bo manjša od 40A, ker pišeš, da je razsmernik 40A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mowgliii
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 14 Feb 2023 10:48
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.62

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 12:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam 60A varovalko za na +. Razsmernik ne polni, če je avto ugasnjen, tako da rele ni več nujen, čeprav razmišljam da bi ga ohranil še za dodatno kontrolo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.87
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 1:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mowgliii je napisal/a:
Imam 60A varovalko za na +. Razsmernik ne polni, če je avto ugasnjen, tako da rele ni več nujen, čeprav razmišljam da bi ga ohranil še za dodatno kontrolo.


Če je to ta razsmernik (glej priponko), imaš možnost priklopa kontrolnega signala iz D+ iz alternatorja priklopit na sponko 7 glej navodila. na to sponko lahko priključiš tudi 12v+ iz kontakt ključavnice, ampak v tem primeru bo razsmernik startal tudi ko alternator še ni v pogonu, zato je najbolje, če imaš dostop do D+ na alternatorju in s tem krmiliš start stop razsmernika.



Bedienungsanleitung-Renogy DC zu DC Batterie Ladegerät.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Bedienungsanleitung-Renogy DC zu DC Batterie Ladegerät.pdf
 Velikost datoteke:  1.5 MB
 Downloadano:  15 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 331
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 17, 2023 1:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si že kaj ugotovil? Sta oba minusa povezana ali ne?


Jaz imam podobno situacijo. Nekaj časa sem uporabljal Votronic VCC 1212-30 DC-DC polnilec, vendar je šel v večna lovišča. Delal je slabo leto.... vendar je izven garancije, ker ga nisem takoj vgradil.

Ker ne bom še enkrat kupoval istega sr****, sem začel gledat druge (Schaudt, Victron, Nemo, Renogy, Dometic.... pa tudi kak kitajc se najde)

Recimo pri Victronu (ki mi še najbolj vzbuja zaupanje že zaradi 5 letne garancije) imajo dva modela:
- izolirani polnilec (minusa startne in bivalne baterije sta ločena, obstajata dva para priključkov) https://www.victronenergy.si/dc-dc-converters/orion-tr-smart

- neizolirani polnilec (minusa sta združena, imaš le tri priključke) https://www.victronenergy.si/dc-dc-converters/orion-tr-smart-non-isolated


Zakaj to povdarjam? Iz strani zastopnika (Elektro Štumpfl SG) mi je bilo namreč rečeno, da na izoliranem oba minus priključka nikakor ne smeš združiti. Razlage zakaj nisem dobil, morda se komu sanja kaj bi lahko bil razlog, če bolje pozna delovanje teh pretvornikov?

Umrli Votronic je imel minusa interno povezana. Inštalacija avtodoma je izvedena tako, da so vsi ali večina minusov tudi na karoseriji vozila, ne samo tisti od avta samega ampak tudi od porabnikov bivalnega dela. Torej če verjamem zastopniku (pa je šel preverjat in me je klical nazaj s to informacijo) zame pride v poštev samo neizolirani model.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mowgliii
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 14 Feb 2023 10:48
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.62

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 17, 2023 3:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nisem še montiral, ker še čakam na en busbar, da pride po pošti ampak kar sem našel informacij na netu in takole preko forumov:

- pri Renogy DC-DC sta minusa povezana, torej izoliran je plus, minus je pa ves čas povezan, to piše tudi v navodilih, čeprav morda ni čisto razumljivo napisano.

- izoliran DC DC, ki ima izoliran tako + kot - je dražji, nisem pa nikjer našel razloga zakaj bi imel izoliranega. v nasprotju s tem kar ti je rekel prodajalec, je nekdo napisal, da tudi pri izoliranemu minusa komot povežeš in s tem naredi razsmernik pač neizoliran, samo da potem nima smisla kupovati izoliranega, ker je dražji.

- najbolj vsi hvalijo Victron sem videl, je pa tudi dražji, na raznih shemah vezav za avtodome s tem victron DC CD je bil pa skoraj vedno narisan ta drugi, neizoliran, s samo enim minusom, ki gre potem na ozemljitev od bivalnega dela.

Sicer pa tudi vsem ostalim hvala za pomoč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 331
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 21, 2023 11:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še malo o tem: Schaudt pravi, da se je vedno treba pozanimat pri proizvajalcu, ali lahko minusa združiš.

Točka 13:
https://www.schaudt.gmbh/de/service-support/service/faq.php

"Manche Booster besitzen eine galvanische Trennung, hier ist im Zweifelsfall der Boosterhersteller zu befragen, ob der Minusein- und ausgang des Boosters verbunden werden dürfen."
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mowgliii
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 14 Feb 2023 10:48
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.62

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 21, 2023 11:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz se cakam odgovor od Renogy.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 331
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 21, 2023 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če sta minusa interno združena (preveriš lahko sam z ohmmetrom), potem itak ni dileme.
Dilema je, če sta medsebojno izolirana.

p.s. Schaudt mi je ravnokar sporočil, da so pri njih minusi interno povezani, torej se lahko do njihovega boosterja vleče samo ena minus žica. Odgovorili so v cca. 15 minutah, pohvalno.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 331
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 21, 2023 12:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

OK, ko sem napisal, da je dovolj le ena žica (pri meni gre iz skupne točke, ki je vezana na karoserijo) potem sem še začel študirat, ali slučajno rabiš zaradi tega dvojni presek (tokovi niso mali, ranga 30A v vsaki veji).

Malo sem si skiciral smeri tokov in prišel do zaključka, da dvojni presek ni potreben, ker se minus tokova odštevata. Sem kaj spregledal?



Tokovi DC-DC boosterja.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  42.99 KB
 Pogledana:  0 krat

Tokovi DC-DC boosterja.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 331
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 22, 2023 1:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Moram se popravit glede ene izjave: po krivici sem namreč obtožil svojega Votronica, da je crknil.
Včeraj sem ga odmontiral, odprl in pretestiral ter ugotovil, da deluje popolnoma v redu, na vhodu je imel 13,5V in to je pretvoril v 14.45V. Tudi napetostno krmiljenje in histereza vklopa deluje v redu (izklop na 13V po 30 sekundah, vklop pri 13,5V kot je opisano v navodilih). Torej priklop D+ signala ni nujen.
Ker nisem imel akumulatorja pri roki sem za breme uporabil kar 8 ohmski upor.

Potem sem šel preverjat okolico in sem ugotovil, da je bil problem v kitajskem varovalnem bloku, ki ni prenesel njegovega polnilnega toka 30A v veji, ampak se je zaradi temperature plastika okoli varovalke kar malce deformirala in očitno nekako prekinila stik na izhodu (tudi varovalka je bila zvita od temperature, ni pa bila prekinjena.... zanimivo). Deformacija od daleč ni bila vidna, opazil sem jo šele, ko sem izvlekel varovalko. To je taka zadeva kot na tretji sliki (iz neta). Tak blok je dober za kakšne manjše porabnike (luči, USB vtičnice itd) ne pa za polnilce.


Zato sem ta varovalni blok vrgel ven (odsvetujem uporabo tudi nosilcu teme, če ima ta namen) in naročil en malce bolj robusten blok za ANL varovalke. Trojni je, ker imam tri vire: omrežni polnilec, MPPT in omenjeni DC-DC booster.

Toliko, če bo še kdo imel podobne težave.



votronic test.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  223.87 KB
 Pogledana:  10 krat

votronic test.jpg



Breme.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  133.75 KB
 Pogledana:  3 krat

Breme.jpg



čipšit čajniz fuse box.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  54.15 KB
 Pogledana:  0 krat

čipšit čajniz fuse box.jpg



Zinc-Alloy-Nickel-Plating-AFS-Fuse-Holder-Power-Distribution-Block-Fuse.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  216.05 KB
 Pogledana:  0 krat

Zinc-Alloy-Nickel-Plating-AFS-Fuse-Holder-Power-Distribution-Block-Fuse.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 78 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group