 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
S52U Član

Pridružen-a: Sre 22 Jan 2014 21:18 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.26 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Jun 13, 2023 9:09 am Naslov sporočila: Vezava alternator - pomoč! |
|
|
Pozdrav
Ker sem mal zastarel že v avto elektriki bi potreboval malo pomoči. Na barki je v grajen motor Volvo penta, ki ima za zagon motorja MDI enoto. Ta enota je v okvari in večkrat nezanesljiva zato bi rad zadevo prevezal v bolj stabilno. Nekatere barke z istim motorjem imajo zagon narejen kar preko dveh relejev (gretje in zagon) ter ugasnitev motorja z zajlo. Zadevo sem že raziskal in testiral vendar se mi problem pojavlja pri alternatorju. B+ gre na akumulator, B- gre na akumulator, D+ je vzbujanje in W obratomer. Sedej me zanima kakšno žarnico + diodo vezati zaporedno med D+ in akumulatorjem? Razumem, da moram vmes vgraditi še rele, da vzbujanje pri zagonu motorja nebo aktivno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3444 Aktiv.: 14.62 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Jun 13, 2023 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
V iskalnih foruma napišeš alternator. Tretji zadetek, ki sem ga pogledal je D+ autoelektrika.
Žarnica, mislim, da je nekaj W. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1666 Aktiv.: 7.91 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 7:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Največkrat so žarnice moči 3 - 5 W. V enem primeru mislim da sem videl tudi 2,3 W. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S52U Član

Pridružen-a: Sre 22 Jan 2014 21:18 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.26 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 9:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Bom nabavil več različnih. Me je strah, da če bi dal napačno nebi bil alternator pravilno vzbujan. Gre se pa za 115A močan alternator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1666 Aktiv.: 7.91 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi je opisano tudi v podatkovnem listu proizvajalca alternatorja. Če ni ravno neka hudo specialna zadeva, potem bo 3 do 5 W dovolj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3444 Aktiv.: 14.62 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Iz sheme je razvidno. Če je žarnica premočna (premajhna upornost) se bo vzbujanje napajalo preko nje in bo manj ali pa sploh ne bo svetila.
Popravek: Pri prešibki bi zagon lahko bil problem, če rotor nima dovolj remanentnega magnetnega polja.
Nazadnje urejal/a bostjang Pet Jun 23, 2023 6:56 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1666 Aktiv.: 7.91 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 10:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Znani so tudi primeri, ko so nekateri zamenjali navadno žarnico za LED in potem polnjenje ni več delovalo. Recimo stari Golfi 2 imajo LED že v originalu pri števcih, toda tam je vzporedno dodan še bremenski upor.
Predvidevam da gre za tole: https://nordkyndesign.com/motor-zuverlassigkeit-ein-blick-auf-die-volvo-penta-mdi-black-box/
V tem primeru je treba najprej premontirati MDI stran od motorja in ne na motorni blok. In ker se da ohišje lepo odpreti, je popravilo možno - običajno odpovejo releji, stiki konektorjev ali pa kondenzatorji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S52U Član

Pridružen-a: Sre 22 Jan 2014 21:18 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.26 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Jun 14, 2023 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja gre se točno za to zadevo. Sem imel MDI že odprt in v njem ni relejev ampak je rešeno elektronsko. Sem zadevo prelotal ker ima nekje slab stik vendar neuspešno. Najverjetneje je problem na procesorju saj je na začetku zadeva vzpostavi in se čudno obnaša potem ga pa sploh ne moreš več prižgati.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S52U Član

Pridružen-a: Sre 22 Jan 2014 21:18 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.26 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Jun 23, 2023 3:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potrebujem še mal pomoči. V mojem primeru predvidevam da je D+ povezan direkt na B+, D - pa je šel na to MDI črno škatlo. Predvidevam, da morem sedaj peljati D- direkt na maso in na B+ zraven vezati lučko. Kako še ugotoviti kateri je D- in D+ na alternatorjo je na vsaki strani oznake D en priklop? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 455 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|