|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sre Dec 27, 2023 6:28 pm Naslov sporočila: Prekinitev polnjeja E-avta ( Dacia spring) |
|
|
Pozdrav.
Dober teden sem novi lastnik Dacie Spring in jo počasi spoznavam. Sem pa naletel oz ugotovil, da ni mogoče samodejno ustaviti polnjenja na 80% (lahko prekineš preko telefona ali direktno v avtu oz s ključem)
Zanima me, če bi lahko kako škodoval onboard polnilcu, če bi na šuko (EVSE) polnilnici (2kW) prekinil napajanje polnilca? Da bi s stikalno uro oz timerjem odklopil napajanje po določenem času?
Ko bom imel "ta pravo" stensko polnilno postajo, potem ne vidim težav, a do takrat?
lp
Uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1339 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sre Dec 27, 2023 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem kupil tole
https://vi.aliexpress.com/item/1005005833918416.html?
ker sem pričakoval da bo hčerka kupila novo dacio spring... no, ni se še odločila.
Kupil sem s popustom za črni petek ali november, ne vem, cca 75eur je bilo s poštnino. Če se ne bo odločila za nakup, bom pa dal na oglasnik, ali pa bo že prav prišlo, tudi za naštudirat protokol, ki je sila enostaven.
Ima možnost nastavitve timerja, tako da ja, je uporabno, pride pa prej kot v 1 tednu, če boš naročal. OK, za doma stenska je v redu, imaš lahko veliko možnosti, za s seboj vozit pa tudi prav pride takale mala polnilna enota.
Si kupil nov avto?
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sre Dec 27, 2023 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne avto ni nov, temveč skoraj nov. 13 mesecev, 9500km za 13k€ - subvencija
Priložena je bila 1f šuko polnilnica in s tem sedaj polnim, kratkem pa bom naročil in sestavil tudi pametno polnilnico ( verjetno s pomočjo tega modula )
Tudi za to, ker občasno pa o verjetno prav prišlo 7kW polnjenje.
Do takrat pa bom naredil oz v vtičnico priklopil vmes timer/časovno uro in nastavil čas prekinitve polnjenja. Ker ne potrebujem vsak da 100%, dovolj bo cca 80%, ali pa še manj. Upam da mi ta šuko polnilnica ne bo zamerila takega načina uporabe.
lp _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 426 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Čet Dec 28, 2023 8:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Živjo Malci
Nov avto ti seveda privoščim, saj si en pionirjev predelave na EV in dobro veš, kakšen bi moral biti sodoben električni avto.
Tudi sam sem predelal klasičen avto na EV pogon, zato me še toliko bolj jezi, ker gre RAZVOJ (ne samo električnih) VOZIL V POPOLNOMA NAPAČNO SMER, kot bi po vsej ekološki logiki moral iti! Namesto, da bi šli v smer nižanja teže, aerodinamike, tehnoloških izboljšav, nižanja cen gre razvoj v smer nesmiselnega povečevanja moči, strašnih pospeškov, prevelikih in pretežkih vozil, s skoraj zločinskim odnosom do aerodinamike... in to naj bi bila avtomobilska prihodnost? Katastrofa na celi črti. Nov SUV EV BMW je težak skoraj 3t ! Navadna lesena gajba za krompir (če bi bila na kolesih) ima verjetno boljši aerodinamični količnik kot večino novih gar na štirih kolesih!??
Z veseljem bi marsikdo kupil VW 1-litre... avto. Naredili so jih samo 250kosov. Izjemno me zanima zakaj samo toliko ?
Osebno čakam na vozila klase SLRV... ali Aptera... do takrat pa se vozim s svojim doma predelanim EV Smartom (po mestu) in starim Caddy-jem z 2l dizel motorjem brez turbine na daljše poti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.71 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Čet Dec 28, 2023 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drugace SOC elektricnega avta ni "pravi" SOC, ampak uporabniski, ki ni enak pravemu. Uporabniski je tako navzgor kot navzdol omejen tako, da je se nekaj rezerve.
IMHO je polnjenje na tak nacin brezveze, ce mislis avto dnevno uporabljati. Problem polnjenja na 100% bi bil, ce bi napolnol in avto potem pustil stati. Ce ga uporabljas, ne bo problem. Lahko seveda pazis, ne bo pa prav velike razlike, ce bos uporabljal vsakodnevno.
Lp, G _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Igor K Član
Pridružen-a: Sob 05 Feb 2022 10:37 Prispevkov: 78 Aktiv.: 2.88
|
Objavljeno: Čet Dec 28, 2023 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mišljenje pa je, da so električni avti končno podobni normalnim (uporabnim) avtomobilom, ne pa nekakšni prototipi z dvema sedežema in prtljažnikom za 2 pivi.
Pri mojih letih hočem visok udoben avto in SUV oblika je najboljše kar je trenutno na voljo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Čet Dec 28, 2023 9:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
in malci
kako si zadovoljen z "najslabšim" električnim avtom _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Čet Dec 28, 2023 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
pirpy je napisal/a: |
in malci
kako si zadovoljen z "najslabšim" električnim avtom |
Zelo. Iz več razlogov.
1. to je daleč najmlajši avto, katerega imam v lasti, do sedaj so vedno bili 10+let stari. ( še vedno imam 18+let Citroen C4 in 15+let predelana Dacia Sandero)
2. Za moj okus dovolj opreme in bombončkov. Presenečen nad android auto (res pa tega drugje nisem še imel možnost uporabljati), in da ima samodejno zaviranje,...
3. za svojo velikost je zame popolnoma dovolj udoben. Ne vidim težave, da se dve odrali osebi peljeta 200+km daleč
4. 33kw se sliši malo, a je z mesta pa tja do 60,70km/h zelo poskočen, primerljiv z mojim starim citroenom.
5. tiha vožnja, če primerjam za predelano Dacio Sandero
So pa tudi pomanjkljivosti, kater bi lahko designer z minimalnimi stroški odpravil. Npr, ni ob volanskih komand za radio, za preklapljanje prikaza potovalnega računalnika se moraš stegniti do tipke v armaturi (npr ni tipke na ročici brisalcev).
Ima limit max hitrosti, nima pa tempomata. Sedež ni nastavljiv po višini, in tudi volan ni nič nastavljiv. A to me niti ne moti.
In pa majhna baterija!! Glede na to, da je cena za kWh nižja od 100$, bi z veseljem dodal še kakega jurja ali dva za večjo baterijo (ne pa spet 5k€ za 10kWh)
Glede splošnega razvoja EV sem pa tudi sam razočaran, zakaj evropski proizvajalce ne naredijo "majhno" vozilo z veliko baterijo oz velikim dometom -250,300km - za sprejemljivo ceno. Jaz mislim, da bi bile cene lahko primerljive (ali pa kakega jurja ali dva več) ICE vozilom. Glede na veliko bolj enostavno izvedbo pogona je leta zagotovo veliko cenejši kot pri ICE vozilih, za 40kWh pa dvomim, da proizvajalci plačajo kaj več kot 4k€....
In če Kitajci lahko naredijo poceni e-avto... zakaj ga v Evropi ne morejo? Nimajo surovin za baterije ?? mogoč, ne vem.
lp _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pet Dec 29, 2023 11:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede izklopa polnjenja s programsko uro, tudi jaz sem to počel včasih, na zoe je celo problem, da ga ne moreš štartat s programsko uro, ker, če vklopiš kabel in se polnjenje ne zaćne v parih minutah, gre avto spat in kasnejši vklop ni mogoč, je potrebno avto odklenit, da se polnjenje začne.
Ta problem sem reševal tako, da sem avto priključil na polnilnico, polnilnica je počakala da se je polnjenje začelo, nato se je izključila in vključila ob določeni uri, tako se je polnjenje normalno začelo in avto je bil zjutraj ravno prav poln in hkrati baterija ogreta.To sem delal od l2015-2017, ko pa sem nadgradil na 40 kWh baterijo, pa ni bilo več potrebe _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4053 Aktiv.: 18.17 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Dec 29, 2023 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Glede splošnega razvoja EV sem pa tudi sam razočaran, zakaj evropski proizvajalce ne naredijo "majhno" vozilo z veliko baterijo oz velikim dometom -250,300km - za sprejemljivo ceno. Jaz mislim, da bi bile cene lahko primerljive (ali pa kakega jurja ali dva več) ICE vozilom. Glede na veliko bolj enostavno izvedbo pogona je leta zagotovo veliko cenejši kot pri ICE vozilih, za 40kWh pa dvomim, da proizvajalci plačajo kaj več kot 4k€....
In če Kitajci lahko naredijo poceni e-avto... zakaj ga v Evropi ne morejo? Nimajo surovin za baterije ?? mogoč, ne vem. |
Nemci še vedno ščitijo motorje z notranjim izgorevanjem saj na njih stoji dobiček , na vozilih s električnim pogonom nimajo dobička , na Kitajskem niso vredni nič , prav tako ne v Ameriki .
Vprašanje časa ampak evropska industrija se bo zapeljala na pot vodika , ki obeta največ neodvisnosti v Evropi od ostalega sveta . Tu govorim o vodiku z notranjim izgorevanjem in ne električno pretvorbo preko celic . Kar je za avtomobilsko industrijo najvažnejše - obvladovanje take ( kompleksne ) proizvodnje , Nemci obvladajo in jo bodo lažje preobrazili kakor električno povrnili pa si bodo tudi primat v industriji . PS: v avtomobilski industiji ne šteje cel ''ekosistem '' prav tako bodo tu svoj lonček pristavili ostali (dosedanji ) dobavitelji , ki v elektrificirani obliki tega ne morejo . https://www.youtube.com/watch?v=6liX9KuSwkk _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Igor K Član
Pridružen-a: Sob 05 Feb 2022 10:37 Prispevkov: 78 Aktiv.: 2.88
|
Objavljeno: Sob Dec 30, 2023 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Iz elektrike boš pridobival vodik, ki ga boš kuril v termičnem motorju z 30% izkoristkom. Problem je tudi skladiščenje.
Zakaj misliš, da je to lahko prihodnost? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4592 Aktiv.: 20.59 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sob Dec 30, 2023 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Ker vodik prideluješ, ko imaš viške elektrike
Ker je "tankanje avta" hitrejše
Ker za hitro tankanje 10 avtov ne rabi 1000mm2 žic in jederske elektrarne
Ker so vozila na vodik z istim dometom vsaj pol tone lažja
Ker je izdelava avta cenejša in ne zahteva toliko redkih kovin (baterija) in reciklaža cenejša in manj strupena
Ker je vodik najpogostejši element na zemlji (vesolju?)
Pa še in še prdnosti je. Seveda so tudi slabosti!
Ampak prosim ne iti OT. To ni tema o tem _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sob Dec 30, 2023 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Skladiščenje dovolj vodika za kurjenje v ICE motorju za spodoben domet je misija nemogoče, mirai ima gorivno celico in vsaj 2 do 3 x boljši izkoristek, pa so tisti rezervoarji za vodik kar precej veliki in problematični(700 barov), potrebujejo vsakoletni pregled in so dragi, torej rabiš za ice na vodik 3 x večje retervoarje.
Edina polnilnica za vodik je pri nas na Bledu in kolikor vem ne deluje več, stane pa 2 miljona €, načrpa lahko eno vozilo tipa mirai in potem mora malo počakati, da se regenerira
Skladiščenje vodika za daljše obdobje je tudi problematično ker uide iz rezervoarja in zato je skoraj nemogoče, da bo tvoja sončna elektrarna iz viškov delala vodik za zimo.
Pa nihče ne razvija ali razmišlja v tej smeri.
Po drugi strani pa je ev že dodobra razvit, lifepo4 baterije so cenejše za izdelavo, ne vsebujejo problematičnih kovin kot so kobalt nikel in mangan ter naredijo več ciklov kot nmc, ki se trenutno najbolj uporabljajo za ev je.
Hitrih polnilnic ne rabiš nikjer drugje kot pa na AC za tranzit, z uporabo pametnih polnilnic se lahko vsi avti napolnijo tekom dneva in noči, in s tem regulirajo, da je poraba konstantna, kar je trenutno največji problem elektrogospodarstva, zato si tudi izmišljajo nove sisteme, da bi ljudi prisilili, da gledajo na svojo porabo in ne delajo konjic.
Vodik se mi zdi smiseln samo za ladije. _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sob Dec 30, 2023 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
No saj na koncu videa pove, da teh avtov ne bo na naših cestah any time soon
PS ups off topic _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Igor K Član
Pridružen-a: Sob 05 Feb 2022 10:37 Prispevkov: 78 Aktiv.: 2.88
|
Objavljeno: Ned Dec 31, 2023 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker vodik prideluješ, ko imaš viške elektrike - kam ga boš skladiščil?
Ker je "tankanje avta" hitrejše - samo v teoriji
Ker za hitro tankanje 10 avtov ne rabi 1000mm2 žic in jederske elektrarne - spet samo v teoriji
Ker so vozila na vodik z istim dometom vsaj pol tone lažja - niti pod razno
Ker je izdelava avta cenejša in ne zahteva toliko redkih kovin (baterija) in reciklaža cenejša in manj strupena - termični motor in vse kar rabiš zraven njega, da je sploh uporaben, je neprimerno dražji kot elektromotor, da ne govorimo o vzdrževanju
Ker je vodik najpogostejši element na zemlji (vesolju?) - in ga prostega (uporabnega za ta namen) ni. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 78 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|