|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sebek Član
Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.29 Kraj: Slovenska Bistrica
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.83 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
No moje mnenje je da je polnjenje z enofaznim tokom do nekih 10A kar "prijazneje" do baterije kakor hitro z velikim tokom. Hitro polnjenje pa le za nujne primere. Mislim ,da bo tako baterija več časa zdržala ( vsaj take so moje izkušnje pri manjših baterijah).
LP Brane _________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2548 Aktiv.: 13.13 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sebek je napisal/a: |
Se vidi da ste sami štromarji tukaj.
Jaz bi kupil na aliexpresu eno navadno enofazno polnilnico, ji odščipnil vtikač in jo direkno priklopil v dozi pod trifazno vtičnico. Namreč za polnjenje avta mora biti dobra ozemljitev. Če je slučajno tukaj ni bo tako potrebno predelati instalacijo.
Sam sem ene 3 leta polnil ZOE na original enofazni polnilnici. V tem času sem moral menjati 3 nadometne vtičnice, saj enostavno ni bilo več dobrega stika v nji.
No potem sem nabavil z aliexspresa polnilnico in jo direkno priklopil v dozi, original pa shranil in gre z mano na kak daljši izlet.
|
Šuko je nevaren, ker lahko izgubi stik z ozemljitvenim (PE) priključkom.
Enako nevaren je jugoslovanski 3 fazni sistem vtikača in vtičnice. Tam je še druga nevarnost, slab stik ničelnega priključka (N).
Zato so mnogo bolj primerni sistem CEE vtikača in vtičnice. Ali pa direkten priklop na dozo za stalni priklop. Vendar je treba zagotovit ustrezno razbremenitev kabla, da se vse skupaj ne iztrga ven iz stene.
https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60309 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 304 Aktiv.: 2.09
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekoliko pa le pretiravaš. Če dam karikirano prispodobo, tudi letala so nevarna, ker lahko strmoglavijo.
Problem pri vseh vtičnicah pa tudi pri fiksnih priključkih je nestrokovna izvedba. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3188 Aktiv.: 14.27 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 4:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede PE dajejo prenosni EVSE obliž na to rano, ker imajo vgrajen RCD.
Res pa je, da se nekateri fiksni EVSE zanašajo na hišni RCD in nimajo vgrajenega.
Slab stik ničle je pa lahko poguben za enofazna bremena, če se na priključku uporablja več faz, ki niso enakomerno obremenjene. Vendar imata tako šuko kot jugoslovanska vtičnica podvojene kontakte z PE in N.
Nazadnje urejal/a bostjang Sob Mar 09, 2024 8:43 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1344 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bile šuko vtičnice tako zelo nevarne bi jih že prepovedali
Res je, da imajo razne cenene vtičnice kontakte slabše kvalitete, ki se lahko pregrevajo pri tokovih nad 10A.
PE kontakti v primeru da obstaja RCD (FID), ne rabijo prenašat velikih tokov, dovolj je že 30mA oziroma 300mA, odvisno od tipa RCD. Zelo malo verjetno je, da bosta PE kontakta pri šuko vtičnici izgubila stik z vtikačem, razen v primeru poškodbe, če so pokrivljeni, polomljeni, ...
Če se prenosna polnilna postaja stalno uporablja doma na istem mestu, je smiselna fiksna montaža in fiksen priklop brez vtičnice torej, priporočam pa vgradnjo primernega stikala.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2548 Aktiv.: 13.13 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Šuko je zanič dizajn. UK ima mnogo bolje zasnovan in varen enofazni priključek in vtičnico.
Prepovedali ga ne bodo, ker je nemški in seveda zaradi zgodovinskih razlogov. In preprosto zaradi razširjenosti.
Zakaj bi sicer naredili moder CEE? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sebek Član
Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.29 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Mar 08, 2024 9:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgoraj sem pozabil omeniti, da se avto ne polni če ni dobre ozemljitve. Tudi fid stikalo občutljivosti 0,03A je preobčutljivo in izpade, ko avto preverja ozemljitev. Sam sem potem samo za polnjenje avta dodal 0,3A fid.
Vsaj moja ZOE je zahtevala to dodelavo, ker se nikakor ni hotla polniti ko sem jo pripeljal domov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tretjic Član
Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 395 Aktiv.: 2.22 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2024 4:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sebek je napisal/a: |
Zgoraj sem pozabil omeniti, da se avto ne polni če ni dobre ozemljitve. |
Večina avtov (če ne kar vsi?) se normalno polni brez ozemljitve. Ampak govorimo o "ozemljitvi na zemljo".
Ozemljitev avta in polnilnice pa morata biti povezani, sicer ni komunikacije.
Sebek je napisal/a: |
Tudi fid stikalo občutljivosti 0,03A je preobčutljivo in izpade, ko avto preverja ozemljitev. Sam sem potem samo za polnjenje avta dodal 0,3A fid.
Vsaj moja ZOE je zahtevala to dodelavo, ker se nikakor ni hotla polniti ko sem jo pripeljal domov. |
Nekaj ti ne štima. 30mA FID je standard za vse polnilnice in tudi javne polnilnice imajo vgrajenega takega. Seveda se tudi ZOE (če je vse OK) polni prek 30mA FIDa, tudi osebno sem ga nekajkrat dal polniti na tak način. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.45 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2024 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobro zemljo rabi zoe , ker nima galvansko ločenega polnilca, za polnilec uporablja tranzistorje in tuljave pogonskega motorja (zato tudi izredna moč polnilca 43 ali 22 kW).
Šuko polnilec ki ga dobiš zraven avta, bo vlekel 9 A, torej bo vtičnica izdržala kar nekaj časa, po mojih izkušnjah, modul vtičnica izrži 10 MWh pri 10 A pri rudarjenju kriptovalut, to pa je mogoče malo bolj intenzivna uporaba kot polnjenje avta. _________________ Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 92 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|