www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Motnje avtoradia zaradi alternatorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 1:57 pm    Naslov sporočila:  Motnje avtoradia zaradi alternatorja Odgovori s citatom

Imam problem, ko se mi v oldtimerju fičotu pojavijo motnje v zvočnikih avtoradia. Ko izklopim kable, ki grejo iz alternatorja v baterijo, se motnje izgubijo. Iz tega sklepam, da povzroča motnje sigurno alternator, ki pa sem ga proval tudi zamenjat, vendar je bilo isto. Mase so dobro pritrjenje in prihajajo iz ene točke, kabli pa so sigurno dovolj debeli. Torej sklepam, da prihajajo motnje po kablu, ki prihajaja iz alternatorja (v zadnjem delu avta, kjer je motor) v prednji del avta, kjer je baterija. Kako bi odpravil to motnjo.
Vnaprej hvala za pomoč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 2:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

So mase gotovo napeljane iz iste točke? Pri tem milsim, da zvočniške mase ni priporočljivo priklučiti lokalno (tako kot žarnice), ampak v avtoradio.
So te motnje pri vseh virih zvoka (FM, kasete/CD)? V avtu je problem z motnjami AM sprejema, res pa je, da so to motnje od vžiga.
Če motnje pridejo preko napajanja, bi jih lahko omilil s filtrom. Tak filter je tudi komercialno dobavljiv, je pa v bistvu tuljava.
Kakšen pa je avtoradio?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 2:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, mase so 100 % izpeljane iz iste točke in sicer iz akulmulatorja. In zvočniška masa je seveda spaljana v avtoradio. Motnje so pri vseh virih zvoka in je sigurno zaradi alternatorja. Radio je Sony, v drugem avtu je itak delal normalno. :)
Zanima me, kako bi napravil tak filter in kam bi ga mogu montirat - najbrž pri alternatorju, al pri radiotu?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bungee
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49
Prispevkov: 1479
Aktiv.: 6.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 2:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni je pomagal filter za napajanje priklopljen tik pred radijem. Za filtrom pa sem dodal še en ogromen kondenzator. Mislim da je bilo vse skupaj 20mF. Masa ostaja nefiltrirana in potem je bilo vse skupaj OK. Filter sem pa definitivno predimenzioniral. V prvi iteraciji mi je vse skupaj celo zanihalo Razz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 2:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

In kje dobiš tak filter, oziroma, kako ga narediš?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 3:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

denis81 je napisal/a:
In kje dobiš tak filter, oziroma, kako ga narediš?

V mislih sem imel tisti filter iz Conrada, po št. 31 10 81 (10 A), 32 09 94 (20 A), 32 10 87 (45 A). So pa ceno tipično Conradove (3.290 / 4.790 / 8.490 SIT).
Sicer pa bi jaz dal podobno dušilko, kot je v zatemnilnem stikalu (nekaj mH) in za ustrezen tok za njo pa mogoče elko (sicer je že v radiu), kot je že bilo omenjeno. Ne bi pa bilo slabo paziti na oscilacije (dobiš namreč nihajni krog) (mogoče kakšen dušilni upor).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 3:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ej, jaz se ne prav dobro razumem na te elektronske stvari, zato bi blo dobro, če bi dobil kako skico, pol bi že uštimal vse skupaj.
Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2006 3:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

denis81 je napisal/a:
Ej, jaz se ne prav dobro razumem na te elektronske stvari, zato bi blo dobro, če bi dobil kako skico, pol bi že uštimal vse skupaj.
Hvala

Potem ti priporočam dušilko iz Conrada. Dušilka (tuljava, ang. inductor) pa je žica navita okoli jedra, pri čemer moraš upoštevati, da je lahko zalita.


Nazadnje urejal/a bostjang Čet Okt 19, 2006 11:04 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 9:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vse lepo in prav in conrada, no zaradi cene bi že kupu, sam kaj ko se bojim, da potem ne bi delovalo. Meni se zdi najbolj logično, da bi mogu opravit motnje, ki prihajajo direktno iz alternatorja, ali pa da bi morda zamenjal kabel, ki gre iz alternatorja na baterijo, sam nevem, če bi to pomagalo???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 11:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iz alternatorja teče veliko večji tok (lahko do 50 A), kot do običajnega avtoradia. Z dušilko pri radiu se znebiš vseh motenj, ki bi preko napajanja vstopile vanj, ne samo tistih iz alternatorja. Tudi vžig, motorji povzročajo motnje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bungee
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49
Prispevkov: 1479
Aktiv.: 6.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 11:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Običajno ni kriv za motnje alternator ampak vse ostalo. Recimo vžigalna tuljava je največja povzročiteljica motenj po napajanju. Torej če bi filtriral alternator, v bistvu ne bi naredil nič. Ne preostane ti nič drugega kot da filtriraš napajanje pred radijem. Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

OK, sam kako pol filtrirat avtoradio. Sam jaz sem 100% da motnje povzroča alternator, ker če ga izklopim, potem deluje radio 100% čisto, brez nobenih šimov, tudi ko je sam motor avta vžgan.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.57

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 1:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj ti nihce ne brani, da poskusas odpraviti motnje tudi takoj za alternatorjem - se bolsje, ce za to poskrbis na dveh mestih, ceprav nekoliko odvec (vse ostalo ocitno ze zdaj deluje cisto v redu, le radio ne).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bungee
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49
Prispevkov: 1479
Aktiv.: 6.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 2:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo jaz bi filtriral vso zadevo takole. Dioda naj bo shotky zaradi manjšega padca napetosti. Tuljava 10-20 ovojev na feritnem jedru. Na levo stran priklopiš napajanje na desno pa radio.

Pa še slikca:


Nazadnje urejal/a bungee Čet Okt 19, 2006 3:34 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
denis81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 18 Okt 2006 13:48
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2006 2:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NO, hvala, to je to, kar sem hotel imet - skico. Bom proval, če bo delovalo, če ne pa že povem kaj.
Še enkrat hvala.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group