 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6727 Aktiv.: 28.46 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Dec 07, 2024 9:10 pm Naslov sporočila: Odviti kolesni vijaki |
|
|
Zanima me mnenje poznavalcev ... kakšna je možnost, da so popustili/odvili sami?
Vsa štiri kolesa sem privijal sam pred kakim letom. Vsa so bila privita na enak način ... udarni vijačnik in nato moment ključ na 140Nm. Do včeraj vse lepo in prav, včeraj pa par kilometrov pred domom prvi čudni zvoki iz podvozja. Danes, po kakih 20km vožnje je rožljalo toliko, da sem ustavil in šel preverit, kaj ga daje. Vseh pet vijakov na levem sprednjem kolesu popuščenih toliko, da sem jih vrtil s prsti. Ok, na cesti zategnem po občutku in preverim še vijake na ostalih kolesih ... vsi ostali so OK. Matice bom v nadaljevanju verjetno menjal, čeprav na teh ni opaznih nekih poškodb navojev, pa tudi privijajo/odvijajo se po pričakovanju.
Skoraj nemogoče se mi zdi, da bi lahko prišlo do odvijanja "kar tako" zato me res zanima še kako drugo mnenje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1119 Aktiv.: 6.29 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Sob Dec 07, 2024 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dvigni prvo kolo in preveri, če ima kaj fufta (levo/desno - gori/doli). Snemi kolo in preveri, če lepo vsede nazaj. Ti mogoče gumo požira? _________________ Vremenska postaja Doblička gora |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 527 Aktiv.: 50.93
|
Objavljeno: Sob Dec 07, 2024 9:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Isto se je naredilo meni.
Teden nazaj priviti vsi vijaki s pištolo in potem tudi s moment ključem pri Kovačiču v Šentjerneju tako da pravilnost ni vprašaj.
Eno jutro, po 10 takih vožnjah - Pot po AC v eno smer še ok, v drugo smer pa je avto začel tresti in sem odpeljal do izvoza. Vsi vijaki spredaj levo kompletno zlosani in pa samo 1 na zadnjem kolesu. Nasprotna stran, ki je nedostopna in ob zidu je bila ok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4216 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sob Dec 07, 2024 9:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
pravi vijaki za prave feltne aluminijaste ali jeklene to se mi je enkrat zgodilo _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 62.04 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 07, 2024 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meni se je zgodilo 2x. Obakrat na alu platiščih. 1. se mi je to zgodilo na poti v službo. Zaznal sem precej močno tresenje. Sem obstal. Mislil sem da je šel ležaj. Nisem niti pomislil da so se odvili vijaki. Peljal sem se še kakih 5km do službe. V službi to pravim sodelavcu. Mi pravi če sem preveril vijake na kolesu...sem šel preverit ... . Drugič sem preventivno preveril ena dva dni po menjavi koles. Eno So bili spet odviti vijaki na enem kolesu. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 981 Aktiv.: 4.15 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 1:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz po previjačenju feltn, avto po dvorišču porinem malo naprej in nazaj, da se vijaki dobro usedejo, in jih potem še enkrat zategnem. Včasih sem jih preveril še po prvi vožnji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 583 Aktiv.: 3.20 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 2:18 am Naslov sporočila: |
|
|
30 let nazaj sva s prijateljem zamenjala feltne med najinimi avtomobili, iz njegovega avta na mojega, in iz mojega na njegovega. On je imel Zastava Yugo, jaz pa Alfo 33, na obeh avtomobilih so bile alu feltne, vijakov pa nisva zamenjala, zato ker, če se pravilno spomnim, ni bil enak korak navoja, Alfa ima malenkost bolj finega. Meni so se vijaki stalno odvijali po 30 do 50 kilometrih, njemu pa ne, ko sva vijake bolj detaljno pogledala sva ugotovila da imajo glave vijakov tudi drugačen konus.
Tako da, če menjate feltne iz železnih na aluminijaste se prepričajte da imajo glave vijakov pravilni konus, pa tudi nekoliko daljši navoj morajo imeti ker je alu feltna na mestu pritrditve vijaka debelejša.
Pa tudi mazanje navoja vijakov z oljem ali mastjo ni priporočljivo. Če je zarjavel se navoj očisti s sprejem proti rji (odvijač sprej, rostlöser, degrip spray, ... itd.) in nič drugega. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Dec 08, 2024 9:50 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6727 Aktiv.: 28.46 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 9:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Če kaj, potem bi moralo biti podvozje OK. Kolesni ležaji so bili menjani pred kakimi dvemi leti, Avto je šel avgusta b.p. čez tehnični, kjer ga vsakič konkretno pregunca in preveri zračnosti. Optika je bila delana po menjavi ležajev in je vsaj glede na enakomerno obrabo gum ok.
Za avto imam dva kompleta alu platišč (za letni in zimski set gum) z maticami, ki so tudi namenjene tem.
Glede na tole ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 497 Aktiv.: 3.85
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma je pravilo, da se vijake po menjavi in po nekaj vožnjah oz. nekaj 10 prevoženih km še enkrat pritegne. Je pa res, da to nihče ne počne. Zakaj? Ker se nikoli nič ne zgodi. Razen parim, kot tule beremo.
A očistite prirobnico kamor nasede platišče kolesa? Tam je ponavadi veliko rje in včasih so mi pri našem vulkanizerju to naredili in tudi sam sem, ko sem menjal gume. Zdaj pa šparajo pri storitvi in je kar pač je. Konkurenca in trg pač naredi svoje.
Kratka obrazložitev: nepravilnosti spoja se po parih obremenitvah posedejo in vijak izgubi spenjalno silo. To je en pojav, ki ga pri preračunih vijačnih zvez strojniki predelamo, če gre za malo bolj resne prednapete vijačne zveze. Če je neke umazanije v spoju več, potem se to še prej zgodi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Janez59 Član

Pridružen-a: Čet 28 Nov 2024 7:45 Prispevkov: 18 Aktiv.: 2.91
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam dvojna platišča za zimske in letne gume. Previjačim jih vedno sam, pa se mi to še ni zgodilo. Vijake vedno očistim in našpricam z WDjem in privijem po občutku. Če navoj, predvsem pa konus ni namazan je potrebna večja sila vijačenja, tako da je privijanje z moment ključem prenežno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 527 Aktiv.: 50.93
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iste ALU feltne s istimi original vijaki so na vozilu že 5 let.
Premajhno privitje ni problem, ker se izjemno zapečejo že ob navadnem pritegovanju in jih je konec sezone nemogoče odviti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 497 Aktiv.: 3.85
|
Objavljeno: Ned Dec 08, 2024 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vijake je res dobro namazati, kot tule pišejo drugi. Že zaradi tega, da si olajšaš odvijanje nekje ob cesti, če pride do defekta. Pa trenje spraviš na normalno vrednost in potem je vijak z nekim momentom res pritegnjen na pravo silo.
Ne bi šel zdaj v detajle, v pravem strojništvu še moment ključ ni tisto pravo oz. ima kar velika odstopanja. Treba se je zavedati, da končni cilj zategovanja vijaka je osna sila v vijaku, do katere pa pridemo preko momenta pritezanja. Vmes je pa par plavajočih spremenljivk, največja je trenje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
144300 Član


Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14 Prispevkov: 725 Aktiv.: 3.88 Kraj: Zelena dolina
|
Objavljeno: Pon Dec 09, 2024 7:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Strojniki bi rekli, vektorji sil na sprednjih kolesih so veliko večji kot na zadnjih , morda celo 3 X ? , naj Grega to preračuna, ha, če se mu da ?.... ( pogon na sprednjih kolesih je sedaj bolj standard , imel Lado mašina od spredaj pogon zadaj , v ovinku vleklo ven ....) sprednja kolesa so veliko bolj obremenjena z oštrim startom, bolj močno zaviranje, v ovinkih , tu gume požira bolj na sprednjih , še bolj na zunanjih robovih, ( odvisno od voznika ? in načina vožnje ) , Na sprednjih kolesih ( pogonskih ) vijake jaz ne bi mazal, na zadnjih pa po potrebi......
Vsi pozabljamo, da je po menjavi koles, še dobro vse vijake preverit po nekaj 10-100 km , ker smo to opustili z leti, v prvih letih smo še marsikaj drugega preverjali...... _________________ NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1651 Aktiv.: 13.17 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Dec 09, 2024 8:53 am Naslov sporočila: |
|
|
jozkoc je napisal/a: |
Pa tudi mazanje navoja vijakov z oljem ali mastjo ni priporočljivo. |
Vir?
jozkoc je napisal/a: |
Če je zarjavel se navoj očisti s sprejem proti rji (odvijač sprej, rostlöser, degrip spray, ... itd.) in nič drugega. |
Vijaki naj bodo res čisti, v celoti, mogoče še bolj od navoja, je pomemben sedež vijaka ali matice, ki je lahko konusni ali krogelni.
Najpogostejši je menda konus 60° in krogelni R13
Enako velja za platišča in pesta. Pred montažo je treba očistiti pesto in površino na platišču, ki nalega na pesto. Rja in nečistoče lahko povzročijo nepravilno naleganje, ki posledično lahko povzroči, da se to med vožnjo nekako uleže, vijaki ne stiskajo več s pravo silo.
Marsikje ne zategnejoo pravilno in ne preverjajo z moment ključem, mašinco in gasa... trtrr trr trrr trrrr od viška glava ne boli
Dolžina vijakov je pomembna
Tudi jaz sem ćrne feltne zamenjal z alu, ki so tako masivne, da so bili original vijaki prekratki... saj so prijeli ene 5 ali 6 navojev, ampak to je seveda premalo, pri M14x1,5 bi jih moralo biti ene 10.
Preveč (predolg vijak) tudi ni v redu, da ne doseže kakšnega ABS senzorja, je tudi treba preverit in seveda več vijaka gleda na drugi strani ven, več navojev rjavi.
Jaz vijake vedno preverim, da so čisti in na tanko namažem z mastjo, ki je bolj odporna proti spiranju z vodo. Tudi sedeže vijakov res na tanko namažem z mastnimi prsti in zategnem, po občutku, da se že malo pomatram, nimam moment ključa. Vedno, ampak res vedno, je pri odvijanju treba več sile tako po občutku, sploh če to zategnejo v delavnici, kjer niso ravno po PS.
Nikoli nisem doživel, da bi se vijaki zrahljali, me je pa strah tega, zato po menjavi preverim po vožnji ali dveh, odvisno od razdalje.
Glede mazanja sem bil skeptičen, ker sem imel mešane informacije, eni pravijo da se ne maže, drugi da ja, potem sem vprašal kolega strojnega inženirja, kaj on misli in kakšna je strokovna razlaga.
No, poleg na tanko namazanih vijakov jaz namažem še pesto in centrirno luknjo, rob okoli luknje. Pesto je običajno malce rjasto, sploh sredina, ostalo je itak novo vsakič, ko se zamenja diske. Namažem z montažno mastjo ATE Plastilube, ki je namenjena mazanju drsnih delov zavornih ploščic na mestu kjer drsijo v čeljusti. Mast je odporna na temperaturo in spiranje z vodo, seveda se to maže na tanko, nihče si ne želi da pride mast na diske in ploščice...
https://www.ate-brakes.com/products/fluids-lubricants/brake-assembly-lubricants/
Tudi mazanje s Crown oljem je dobro, seveda po mazanju obrišem s cunjo, da ostane mastno samo na tanko, prej rjasti in hrapavi deli.
https://www.tri-krone.si/sl/olja-in-spreji-krown/
Dodatno, pri menjavi diskov je prav tako zelo pomembno, da se vse naležne površine res dobro očisti preden se montirajo novi.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2738 Aktiv.: 13.23 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pon Dec 09, 2024 10:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Moja teorija je, da je Frenki zategnil platišča "na suho" (brez mazanja ali s premalo mazanja). In moment ključ je pokazal pravo vrednost, vendar zategnjeno ni bilo dovolj, ker je trenje ustavilo zategovanje. Upam, da je razumljivo opisano. Morda teorija ni prava, vendar mogoče je pa ena kost za glodat.
Jaz vedno ob menjavi očistim z brake cleanerjem in nato namažem z bakreno mastjo naležno površino in tudi vijake. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 478 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|