 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sre Mar 05, 2025 9:49 pm Naslov sporočila: Predelava štirikolesnika na elektriko - mnenja in ideje |
|
|
Pozdrav.
Postavljen sem pred izziv. Misijonar Janez K., kateri deluje na Madagaskarju, je trenutno na delovnem dopustu. Potarnal je, da ima z bencinskim štirikolesnikom Kymco MXU300 venomer težave, tako z uplinajčem, elektriko kot tudi z menjalnikom. In tudi do goriva ima en dan vožnje z terenskim vozilom. In glede na to, da me pozna in da sem predelal že avto na el. pogon, me je vprašal oz me nagovarja, če bi se lotil predelave tudi njegovega ATV.
Dilema. Da ali ne? zakaj da? zakaj ne?
Uporabljal ga bi za obiskovanje bližnjih vasi, do 15km v eno stran po off road-u oz kolovozih.
Predvidevam da bi moral uporabiti vsaj 4-5kW motor. Kolikšna pa je poraba takega vozila? Vem da e-skuter po ravnini za 50km/h potrebujem cca 1kW moči. A ATV ima 220kg (benz verzija) in brezpotja, je pa res da hitrost bi bila pa veliko manjša, tja do 20,30km/h. In potemtakem bi po moje moralo 5kWh energije biti dovolj. Jaz s skuterjem s to energijo naredim 200km, ni vrag da jih štirikolesnik ne bi 30.
Ima kdo od forumašev (ali pa koga pozna) že električni ATV? Bi preveril porabo na podobnih poteh.
V kratkem gre na Madagaskar kontejner z avtomobilom, in so že dogovorjeni da gredo zraven tudi baterije za hranilnike el. energije in danes smo se tudi dogovorili za dodaten paket 16 lifepo4 celic 100Ah, Katere bo lahko uporabil za hranilnik ali pa morebitni predelani E-ATV.
A kaj izbrati za motor? Krmilnik za motor? In še največja težava, povezava motorja na kardan. Namreč v SLO ni bilo prodanega takega ATV-ja z kardnom, vsi so bili z verigo. Sicer sem našel
service manual kjer je od strani 294 naprej narisan detajl s kardanom, a to bo premalo za pripravo adapterjev.
Ima še kdo kako idejo oz ali naj predelavo zavrnem?
lp
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.18
|
Objavljeno: Sre Mar 05, 2025 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imeti električno vozilo kot edini transport je rizično. Če ima enega na bencin, enega na elektriko bo ok.
Uplinjač in ostalo se zamenja z novim in naredi dodatne predfiltre, ki so zamenljivi, rezervoar pa se sprazne in splahne, potem bi moralo biti mir.
Elektrika na teh strojih je zelo osnovna in večji akku koristi.
Če tovori s sabo 160L sod je to dovolj goriva za nekih 30 voženj, cca. pol meseca.
So pa baterije za tak stvor zelo težke glede na to, da je quad zelo podhranjen z vzmetmi. Poraba pa je verjetno primerljiva s avtom. Neučinkovit motor, slaba aerodinamika in nizki prenosi ter potraten profil na gumi. Sam bi vzel vsaj 200Wh/km, kar je pri 2x30km 12kWh.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mosqito Član


Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3531 Aktiv.: 31.57
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 06, 2025 3:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Imeti električno vozilo kot edini transport je rizično. Če ima enega na bencin, enega na elektriko bo ok. |
Pred leti sem na netu naletel na hibridno motorno kolo francoske izdelave. Imel je bencinski wanklov motor z dodanim elektromotorjem. Po spominu je motor izgledal zelo kompaktno, na zunaj čisto normalno motorno kolo.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2742 Aktiv.: 13.22 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Mar 06, 2025 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kdo ga bo popravil tam, če pride do odpovedi?
Smiselno je imeti take zadeve, ki jih znajo popravit.
Moderni inkubatorji, ki so šli v Afriko so tam doživeli konec. Ker jih niso znali uporabljat in tudi ne popravit.
Nato so dostavili inkubatorje sestavljene iz delov od lokalnih avtov (toyota ipd.) in tako ga je znal popravit vsak mehanik, pa tudi deli so bili dostopni na vsakem koraku.
Metron je sicer predelal vse živo. Tudi traktor. Tako, da sicer ne bi bil problem pridelat tega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Čet Mar 06, 2025 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav.
Če gremo po vrsti....
Citiram: |
Sam bi vzel vsaj 200Wh/km, kar je pri 2x30km 12kWh. |
Tole si pa malo pretiraval. Moj avto, težak 1000kg ima porabo cca 150Wh/km
Tudi tovarniški električni ATV ima pri bateriji 3,7kWh in moči motorja 3kW tovarniški doseg 62km
Citiram: |
Namesto predelave quad-a malo razmisli še v kako drugo smer, npr električni "cargo" bicikel/tricikel. Lahko tudi kak električni enduro motor. Če je seveda to opcija. |
Ni opcija. In sicer je to starejši (a še vedno vitalen) gospod, in si ga ne predstavljam na kakem motorju. In tudi ta štirikolesnik je že na njegovem motorju
Citiram: |
Kdo ga bo popravil tam, če pride do odpovedi? |
Sam Janez K (misijonar). Ker, kakor mi je znano, v bližini ni nobenega z zanjem iz elektro stroke (mogoče se motim - to moram še preveriti). In tudi pri tem bencinskem atv-ju ima sedaj težav tudi z menjalnikom in ko mi je rekel da je avtomatski (variomat??) in da pri njemu to ne zna noben popraviti in se boji, da ga bodo okrog prinesli, ker tudi samo ni avtomehanik. Sicer je po poklicu veterinar, a je drugače deklica za vse.
Tudi za to se mi zdi bolj smiselna predelava, saj bi natančno vedel kako je narejeno in bi lahko pomagal tudi na daljavo. (GSM signal je na tisti lokaciji).
In ja, če se bo odločil, bo to verjetno moj 14 dnevni poletni dopust
lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
91.84 KB |
Pogledana: |
25 krat |

|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPartner Član

Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42 Prispevkov: 197 Aktiv.: 1.29 Kraj: okolica Cerkna
|
Objavljeno: Čet Mar 06, 2025 10:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kymco so zanesljivi 4kolesniki, variomat bi bilo za preverit lahko je jermen slab ali pa sklopka zdrsuje. Verjetno cenejše popravilo kot predelava v el.voziko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2742 Aktiv.: 13.22 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Mar 06, 2025 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj v Sloveniji kupi dele, se pogovori z nekaj serviserji.
Ti pa vseeno pojdi na dopust. In uživaj, ne samo delat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5528 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Mar 07, 2025 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se bojim, da predelava na elektriko ni najboljša ideja, če se išče zadevo, ki bo delovala nekje Bogu za nogu, brez koga, ki bi bil sposoben zadevo servisirati po potrebi - pa najsi bo to zamenjati kako varovalko, BMS, kontroler ... Najboljša rešitev v takem primeru je uporaba nečesa, kar se tam že uporablja in kar znajo šraufati.
Če že, potem bi jaz štartal na kakšen čim bolj splošen motor, namenjen dolgotrajnemu obratovanju brez vzdrževanja in ustrezno uparjen krmilnik, mogoče kontaktiraj fante v Letriki, če imajo kaj od kakega viličarja.
Tudi pri celicah in BMSju bo treba dati precej več od minimalnega potrebnega, kot je predvideno, saj običajen uporabnik ne bo prav pazil, ne s porabo ne z zaščito. UV zaščito nastaviti vsaj na 2 nivoja (1. nivo običajno nastaviš v krmilniku, da preklopi v nizko moč, 2. nivo je potem izklop sistema do polnjenja).
LP, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2025 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
tile bolj pro imajo kar težo
https://www.drrusa.com/evsafari-4x4
---------------------------------------------------------
evropski imajo dejansko motor v kolesu ( samo to je zadnje kar bi vzel - nevzmetena masa )
https://www.powerland.eu/
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Mar 17, 2025 9:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo.
Zadeva gre dalje in naročnik (in jaz tudi) se je odločil, da bo šel v predelavo. Od oka rečeno bo stroškov nekaj pod 2k€, A za to dobimo, po mojem mnenju, soliden el. štirikolesnik.
Po kar nekaj raziskovanje in spraševanja menim,
da bo ta komplet motorja zadovoljeval potrebe (hvala mucek za usmeritev k pravemu človeku). Primerjal sem original motor in tehnične podatke elektro motorja. Sicer je v moči kar konkretna razlika, a če primerjam navor, je skoraj enak. Tudi pri opisu el.motorja je podatek o primerljivi zamenjavi z 250ccm gasoline engine,
Danes sem tudi prejel in poslal naprej na ciljno destinacijo reduktor. Sicer nisem prepričan, če bo potreben - to vas vprašam na koncu posta.
Polnilec 1,8kW/48V nam je uredil dokaj ugodno REC-BMS. Mislim da je TC Charger. Tudi BMS- bo REC-BMS. Je bila donacija. Tudi baterije 105Ah, 16 celic je že na poti do cilja.
Iz servisnih navodil sem razbral, da bom lahko izhod iz reduktorja privaril ( preko adapterja ) direktno na križni zglob kardana.
In vprašanje za vas (sicer bolj za strojnike, a vem da ste tudi na tem forumu nekateri podkovani v strojništvu).
Koliko obratov ima kardan pri hitrosti 40km/h? In kakšna moč/navor bo na kolesih pri 1km/h? Imam podatek o 10inc platiščih, kakšne gume so montirane ne vem, žal nisem slikal dovolj natančno. Lahko kdo oceni iz spodnje slike? Prav tako, ali je mogoče oceniti razmerje prenosa iz priložene slike v "difrencialu"? Večji zobnik ima 48 zob, manjši pa?
Sicer pa hvala vsem za pomoč in nasvete. Za pomoč pri nadgradnji njegove hidro elektrarne pa odprem novo temo v kratkem
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
179.21 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
39.5 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
107.1 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5528 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Mar 17, 2025 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Srecno! Mogoce, ce kje staknes se kak 48-230VAC DCAC razsmernik, bi znalam biti dobrodosel gadget. Pa 48-12 VDC DCDC tudi (no, saj to bo verjetno tako ali tako, ze zarafi luci itd)
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2025 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
malci je napisal/a: |
In vprašanje za vas (sicer bolj za strojnike, a vem da ste tudi na tem forumu nekateri podkovani v strojništvu).
Koliko obratov ima kardan pri hitrosti 40km/h? In kakšna moč/navor bo na kolesih pri 1km/h? Imam podatek o 10inc platiščih, kakšne gume so montirane ne vem, žal nisem slikal dovolj natančno. Lahko kdo oceni iz spodnje slike? Prav tako, ali je mogoče oceniti razmerje prenosa iz priložene slike v "difrencialu"? Večji zobnik ima 48 zob, manjši pa?
|
MXU 300 ima po podatkih gume spredaj 22 7-10 zadaj pa 22 10-10 torej premer znaša cca 56cm (obseg 1,75m). Glede na sliko bi znal imeti pinion zobnik 10 zob... torej razmerje 1:4,8
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.72 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Mar 21, 2025 9:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Če ti kaj pomaga: električni enduro motor ima po terenu porabo cca 12-15kwh/100km.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|