www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

MAF senzor - interna shema

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:14 am    Naslov sporočila:  MAF senzor - interna shema Odgovori s citatom

A mogoče kje obstajajo interne sheme MAF senzorjev? Konkretno me zanima 12B579A oziroma 1516668 ... pa še kup oznak na isto vižo.

Tale reč kombinira senzor pretoka zraka in temperaturo vstopnega zraka. Preizkušal sem jih več, pa vsak daje od sebe drugačne vrednosti, zato bi rad videl, na kakšen način zadeva pravzaprav dela. Think



MAF_1516668.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  87.81 KB
 Pogledana:  0 krat

MAF_1516668.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
RobiStrom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Mar 2015 22:00
Prispevkov: 220
Aktiv.: 1.76
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V osnovi so to merilniki pretoka po principu žarilne nitke. Hitreje ko zrak določene temperature piha, bolje hladi žarilno nitko. Verjetno je v večini primerov "nitka" vezana v uporovni mostič.... O principu delovanja je kar precej na spletu.

Verjetno bo konkretno sheme vezja težko dobiti....

_________________
LP Robi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2219
Aktiv.: 10.69
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole kaj pomaga?


x200_wiring_diagram_v6_engine_management_6556a6abef65737f24fa330a31ab78f0cd74911c.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  18.34 KB
 Pogledana:  0 krat

x200_wiring_diagram_v6_engine_management_6556a6abef65737f24fa330a31ab78f0cd74911c.jpg



_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

airwolf je napisal/a:
Tole kaj pomaga?

Za začetek ja, še bolj pa bi, če bi imel oznako temperaturnega tipala. Trije senzorji, vsak pa daje drugačne vrednosti. Igral sem se včeraj zvečer ... Zunanja temperatura okrog 25 stopinj avto v prostem teku. Senzorji so mi pa kazali vstopno temperaturo -19, +30, +55 stopinj. Da o pretoku zraka niti ne govorim ... 9,5 , 14,5 , 18 g/s.

Ja ... dva od treh sta nova. Brick wall
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.25

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 11:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Maf senzor je kalibriran na cev v kateri je in ne gre menjati kakor človeku paše in tudi ne sme delati brez pretoka, ker crkne. Sicer taki hudi odkloni niso pravilni.
Glede na to, da ima senzor temperature mora biti 4 pinski.

Notri ni nič posebnega kakor zelo občutljivi ojačevalci in tokovna zanka, kar se tiče pretoka. Za temperaturo je ntc v taki ali drugačni obliki.

Če ti pretok tako odstopa, je lahko nekaj drugega narobe - luknja v cevi, ker ti morajo obrati kar divje nihat. Ali pa se ti odpira egr pri dizlu ipd.
Treba je gledati requested air flow.
ECU pa ima več IAT senzorjev in se ne rabi zanašat na MAP.

Če toliko zezajo, se lahko odklopi in proba brez. ECU bo takrat vozil po interni mapi, ki je ok, če motor ni preveč sklumpan. Tako boš vedel, kje je problem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 1:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Maf senzor je kalibriran na cev...

Jasno. Vsi trije omenjeni so namenjeni avtomobilu, s katerim sem gledal obnašanje. Ja, so 4 pinski. Very Happy No, do trditve, da ne sme delat brez pretoka sem pa malenkost skeptičen. Tisti trenutek, ko daš kontakt dobi napajanje, pa takrat ni še nobenega omembe vrednega pretoka. Nisem pa še slišal, da bi kakšnega odpihnilo iz tega razloga.

1dva3 je napisal/a:
Notri ni nič posebnega kakor zelo občutljivi ojačevalci in tokovna zanka, kar se tiče pretoka. Za temperaturo je ntc v taki ali drugačni obliki.

Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega.

1dva3 je napisal/a:
Če ti pretok tako odstopa, je lahko nekaj drugega narobe ...

Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji.

1dva3 je napisal/a:
Če toliko zezajo, se lahko odklopi in proba brez. ECU bo takrat vozil po interni mapi, ki je ok, če motor ni preveč sklumpan. Tako boš vedel, kje je problem.

Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden Think ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.25

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 1:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Tisti trenutek, ko daš kontakt dobi napajanje, pa takrat ni še nobenega omembe vrednega pretoka. Nisem pa še slišal, da bi kakšnega odpihnilo iz tega razloga.

Dokler se mašina ne vrti ga ECU načeloma ne greje.

Citiram:
Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega.

Tole ne boš tudi pri proizvajalcu dobil.
Notri tudi ni klasičnih uporov, so naprintani in potem z laserjem porezkani na prave vrednosti.

Citiram:

Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji.

Ne poznam za kateri avto gre ampak, če so senzorji v redu je lahko tudi kaj z ECU.


Citiram:

Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden Think ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja.

Kitajski aftermarket senzorji so znani po tem, da odstopajo.
Pravi je edini "bosch" original in še to po serijski kodi, ker med seboj imajo tudi razlike. Je pa 200€.
Če imaš dizla greš računati pretok glede na kubaturo in dobiš, kakšno vrednost v g/s rabiš.
Dovolj pameten ECU ti tudi napiše, kaj pričakuje od pretoka, ki se zaradi vseh emisijskih pritiklin sproti spreminja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 06, 2025 3:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Citiram:
Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega.
Tole ne boš tudi pri proizvajalcu dobil.
Notri tudi ni klasičnih uporov, so naprintani in potem z laserjem porezkani na prave vrednosti.

Notri je zelo klasičen element namenjen merjenju temperature, viden celo brez razdiranja. Seveda brez vidnih oznak. Najprej me zanima ta, ker bi rad prišel do vzroka, zakaj trije senzorji postavljeni v enakih pogojih kažejo povsem različne vrednosti ... ja, pa en od njih ima še precejšen drift.

1dva3 je napisal/a:
Citiram:
Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji.
Ne poznam za kateri avto gre ampak, če so senzorji v redu je lahko tudi kaj z ECU.

Nebistveno. Če v isto luknjo (cev) postavim najprej en, potem drugi in nato tretji senzor ... delajo praktično v enakih pogojih ... bi nekako pričakoval, da bodo vrednosti v nekem sprejemljivo ozkem območju, ne pa tako, kot sem zgoraj napisal.

1dva3 je napisal/a:
Citiram:
Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden Think ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja.
Kitajski aftermarket senzorji so znani po tem, da odstopajo.
Pravi je edini "bosch" original in še to po serijski kodi, ker med seboj imajo tudi razlike. Je pa 200€.
Če imaš dizla greš računati pretok glede na kubaturo in dobiš, kakšno vrednost v g/s rabiš.
Dovolj pameten ECU ti tudi napiše, kaj pričakuje od pretoka, ki se zaradi vseh emisijskih pritiklin sproti spreminja.

Ja, jasno ... čeprav težko kupim, da bo en kazal -20, drugi pa +55 stopinj. Tako šlampasti pa tudi kitajci verjetno niso.
No, tudi "Boš" je zelo verjetno kitajski ... tako da ...
Računanje v tem primeru je verjetno nesmiselno, bolj smiselno bi bilo kje dobit vsaj okvirne vrednosti ob določenih parametrih. Je kakšna diagnostika dovolj pametna, da lahko postreže s "Pass/Fail" informacijo glede na trenutne vrednosti?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.25

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 07, 2025 5:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Notri je zelo klasičen element namenjen merjenju temperature, viden celo brez razdiranja. Seveda brez vidnih oznak. Najprej me zanima ta, ker bi rad prišel do vzroka, zakaj trije senzorji postavljeni v enakih pogojih kažejo povsem različne vrednosti ... ja, pa en od njih ima še precejšen drift.

S tistim, ki kaže minus je nekaj občutno narobe. Drugo je, kar kaže senzor glede na temperaturo vstopnega zraka, ki je pri ogretem motorju drugačna vsako minuto.
Senzor bi moral priklopit na napajanje in prebrati vrednost na pinu za temperaturo. Načeloma je to od 0,5 do 4,5V oz. odvisno od proizvajalca od 0-5V ipd.



Citiram:
Nebistveno. Če v isto luknjo (cev) postavim najprej en, potem drugi in nato tretji senzor ... delajo praktično v enakih pogojih ... bi nekako pričakoval, da bodo vrednosti v nekem sprejemljivo ozkem območju, ne pa tako, kot sem zgoraj napisal.

Globine in orientacije niso enake, kar posledično pomeni, da tudi drugje stoji v pretoku zraka.
Kakor sem tudi povedal, EGR je lahko v pol odprtem režimu, tudi, če je sistem zaprt in po reštartu avta premakne v drugo pozicijo.
Te zadeve ni tako preprosto diagnosticirat.

Citiram:

Računanje v tem primeru je verjetno nesmiselno, bolj smiselno bi bilo kje dobit vsaj okvirne vrednosti ob določenih parametrih. Je kakšna diagnostika dovolj pametna, da lahko postreže s "Pass/Fail" informacijo glede na trenutne vrednosti?

Elektronika že sama nekje od bosch 8 ecu zna diagnosticirati napake na senzorjih. Rabiš samo ustrezni priklop, da ti pokaže podatke.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group