 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RobiStrom Član

Pridružen-a: Ned 01 Mar 2015 22:00 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.76 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:43 am Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi so to merilniki pretoka po principu žarilne nitke. Hitreje ko zrak določene temperature piha, bolje hladi žarilno nitko. Verjetno je v večini primerov "nitka" vezana v uporovni mostič.... O principu delovanja je kar precej na spletu.
Verjetno bo konkretno sheme vezja težko dobiti....
_________________ LP Robi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
airwolf Član


Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2219 Aktiv.: 10.69 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole kaj pomaga?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
18.34 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
_________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 10:58 am Naslov sporočila: |
|
|
airwolf je napisal/a: |
Tole kaj pomaga? |
Za začetek ja, še bolj pa bi, če bi imel oznako temperaturnega tipala. Trije senzorji, vsak pa daje drugačne vrednosti. Igral sem se včeraj zvečer ... Zunanja temperatura okrog 25 stopinj avto v prostem teku. Senzorji so mi pa kazali vstopno temperaturo -19, +30, +55 stopinj. Da o pretoku zraka niti ne govorim ... 9,5 , 14,5 , 18 g/s.
Ja ... dva od treh sta nova.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.25
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Maf senzor je kalibriran na cev v kateri je in ne gre menjati kakor človeku paše in tudi ne sme delati brez pretoka, ker crkne. Sicer taki hudi odkloni niso pravilni.
Glede na to, da ima senzor temperature mora biti 4 pinski.
Notri ni nič posebnega kakor zelo občutljivi ojačevalci in tokovna zanka, kar se tiče pretoka. Za temperaturo je ntc v taki ali drugačni obliki.
Če ti pretok tako odstopa, je lahko nekaj drugega narobe - luknja v cevi, ker ti morajo obrati kar divje nihat. Ali pa se ti odpira egr pri dizlu ipd.
Treba je gledati requested air flow.
ECU pa ima več IAT senzorjev in se ne rabi zanašat na MAP.
Če toliko zezajo, se lahko odklopi in proba brez. ECU bo takrat vozil po interni mapi, ki je ok, če motor ni preveč sklumpan. Tako boš vedel, kje je problem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 1:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Maf senzor je kalibriran na cev... |
Jasno. Vsi trije omenjeni so namenjeni avtomobilu, s katerim sem gledal obnašanje. Ja, so 4 pinski. No, do trditve, da ne sme delat brez pretoka sem pa malenkost skeptičen. Tisti trenutek, ko daš kontakt dobi napajanje, pa takrat ni še nobenega omembe vrednega pretoka. Nisem pa še slišal, da bi kakšnega odpihnilo iz tega razloga.
1dva3 je napisal/a: |
Notri ni nič posebnega kakor zelo občutljivi ojačevalci in tokovna zanka, kar se tiče pretoka. Za temperaturo je ntc v taki ali drugačni obliki. |
Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega.
1dva3 je napisal/a: |
Če ti pretok tako odstopa, je lahko nekaj drugega narobe ... |
Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji.
1dva3 je napisal/a: |
Če toliko zezajo, se lahko odklopi in proba brez. ECU bo takrat vozil po interni mapi, ki je ok, če motor ni preveč sklumpan. Tako boš vedel, kje je problem. |
Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.25
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 1:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Tisti trenutek, ko daš kontakt dobi napajanje, pa takrat ni še nobenega omembe vrednega pretoka. Nisem pa še slišal, da bi kakšnega odpihnilo iz tega razloga. |
Dokler se mašina ne vrti ga ECU načeloma ne greje.
Citiram: |
Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega. |
Tole ne boš tudi pri proizvajalcu dobil.
Notri tudi ni klasičnih uporov, so naprintani in potem z laserjem porezkani na prave vrednosti.
Citiram: |
Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji. |
Ne poznam za kateri avto gre ampak, če so senzorji v redu je lahko tudi kaj z ECU.
Citiram: |
Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden Think ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja. |
Kitajski aftermarket senzorji so znani po tem, da odstopajo.
Pravi je edini "bosch" original in še to po serijski kodi, ker med seboj imajo tudi razlike. Je pa 200€.
Če imaš dizla greš računati pretok glede na kubaturo in dobiš, kakšno vrednost v g/s rabiš.
Dovolj pameten ECU ti tudi napiše, kaj pričakuje od pretoka, ki se zaradi vseh emisijskih pritiklin sproti spreminja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pet Jun 06, 2025 3:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Citiram: |
Super, kot že zgoraj napisano ... shemo z vrednostmi elementov prosim ... za konkretno navedenega. |
Tole ne boš tudi pri proizvajalcu dobil.
Notri tudi ni klasičnih uporov, so naprintani in potem z laserjem porezkani na prave vrednosti. |
Notri je zelo klasičen element namenjen merjenju temperature, viden celo brez razdiranja. Seveda brez vidnih oznak. Najprej me zanima ta, ker bi rad prišel do vzroka, zakaj trije senzorji postavljeni v enakih pogojih kažejo povsem različne vrednosti ... ja, pa en od njih ima še precejšen drift.
1dva3 je napisal/a: |
Citiram: |
Verjetno si narobe interpretiral ... pretok nič ne odstopa ... pa temperatura tudi ne ... izmerjene vrednosti pa konkretno med posameznimi senzorji. |
Ne poznam za kateri avto gre ampak, če so senzorji v redu je lahko tudi kaj z ECU. |
Nebistveno. Če v isto luknjo (cev) postavim najprej en, potem drugi in nato tretji senzor ... delajo praktično v enakih pogojih ... bi nekako pričakoval, da bodo vrednosti v nekem sprejemljivo ozkem območju, ne pa tako, kot sem zgoraj napisal.
1dva3 je napisal/a: |
Citiram: |
Tole mi nič ne pomaga. Tako še vedno ne bom vedel, kateri od njih meri pravilno (verjetno nobeden Think ) ... oziroma ... kateri najmanj odstopa od dejanskega stanja. |
Kitajski aftermarket senzorji so znani po tem, da odstopajo.
Pravi je edini "bosch" original in še to po serijski kodi, ker med seboj imajo tudi razlike. Je pa 200€.
Če imaš dizla greš računati pretok glede na kubaturo in dobiš, kakšno vrednost v g/s rabiš.
Dovolj pameten ECU ti tudi napiše, kaj pričakuje od pretoka, ki se zaradi vseh emisijskih pritiklin sproti spreminja. |
Ja, jasno ... čeprav težko kupim, da bo en kazal -20, drugi pa +55 stopinj. Tako šlampasti pa tudi kitajci verjetno niso.
No, tudi "Boš" je zelo verjetno kitajski ... tako da ...
Računanje v tem primeru je verjetno nesmiselno, bolj smiselno bi bilo kje dobit vsaj okvirne vrednosti ob določenih parametrih. Je kakšna diagnostika dovolj pametna, da lahko postreže s "Pass/Fail" informacijo glede na trenutne vrednosti?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.25
|
Objavljeno: Sob Jun 07, 2025 5:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Notri je zelo klasičen element namenjen merjenju temperature, viden celo brez razdiranja. Seveda brez vidnih oznak. Najprej me zanima ta, ker bi rad prišel do vzroka, zakaj trije senzorji postavljeni v enakih pogojih kažejo povsem različne vrednosti ... ja, pa en od njih ima še precejšen drift. |
S tistim, ki kaže minus je nekaj občutno narobe. Drugo je, kar kaže senzor glede na temperaturo vstopnega zraka, ki je pri ogretem motorju drugačna vsako minuto.
Senzor bi moral priklopit na napajanje in prebrati vrednost na pinu za temperaturo. Načeloma je to od 0,5 do 4,5V oz. odvisno od proizvajalca od 0-5V ipd.
Citiram: |
Nebistveno. Če v isto luknjo (cev) postavim najprej en, potem drugi in nato tretji senzor ... delajo praktično v enakih pogojih ... bi nekako pričakoval, da bodo vrednosti v nekem sprejemljivo ozkem območju, ne pa tako, kot sem zgoraj napisal.
|
Globine in orientacije niso enake, kar posledično pomeni, da tudi drugje stoji v pretoku zraka.
Kakor sem tudi povedal, EGR je lahko v pol odprtem režimu, tudi, če je sistem zaprt in po reštartu avta premakne v drugo pozicijo.
Te zadeve ni tako preprosto diagnosticirat.
Citiram: |
Računanje v tem primeru je verjetno nesmiselno, bolj smiselno bi bilo kje dobit vsaj okvirne vrednosti ob določenih parametrih. Je kakšna diagnostika dovolj pametna, da lahko postreže s "Pass/Fail" informacijo glede na trenutne vrednosti? |
Elektronika že sama nekje od bosch 8 ecu zna diagnosticirati napake na senzorjih. Rabiš samo ustrezni priklop, da ti pokaže podatke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|