www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnilni tok Pb akumulatorja
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 12:19 am    Naslov sporočila:  Polnilni tok Pb akumulatorja Odgovori s citatom

Zanima me kakšne so lahko posledice na avtomobilskem Pb akumulatorju, če ga pogosto polnimo z 30 do 50% nazivnega toka?

Npr. 12v/65Ah akumulator z 30 amperi toliko časa, da doseže vsaj 13,2v.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Highlag
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42
Prispevkov: 4034
Aktiv.: 17.03
Kraj: Črnuče

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da bo kar hitro spustil dušo. Toliko toka segreje tekočine toliko, da voda začne hlapet. In veš kaj se zgodi če vode zmanjka....
_________________
If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 10:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali mogoče misliš, da alternator ne zmore toliko toka? Še več, vendar tok zelo hitro pade, saj pri takem polnilnem toku napetost tudi hitro zraste. Ko je dosežena standby ali pa delovna napetost se tok drastično zmanjša, tako da ni bojazni, da bi kaj zavrelo. Akumulator v avtu pa zdrži koliko let? Rolling Eyes
Pri svinčevih akumulatorjih polnjenih z želatino, je polnilni tok lahko nekje do 30%, pri kislinskih pa je lahko še večji.
Poglej primer: avto ima akumulator nekje okoli 40-60Ah kapacitete, je mogoče kakšna redkost, če se polni s 30A ali celo več? Ne, to ni nobena redkost. Ko napetost doseže 14V ali nekaj čez, tok tako ali tako pade, da napetost ne zraste preveč, ker je seveda omejena z regulatorjem v alternatorju. Koliko časa traja tako polnjenje? Običajno nekaj minut.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 4:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@reber, točno tako kot si napisal! Vprašal sem zato, ker dosti "teoretikov" zatrjuje tistih 10% Ah kot edino pravilno. V praksi pa alternator ne more razlikovati porabe polnjenja akumulatorja od prižganih porabnikov, kar pomeni, da lahko polne nekaj sekund ali celo minut s polno kapaciteto. In ker ima že večina avtomobilov vsaj 90A alternatorje bi akumulatorje morali menjati najmanj vsako leto.
Hitro polnjenje po zagonu motorja se največkrat lepo sliši pri kakšnih dizlih s slabo napetim jermenom ... takoj po vžigu motorja jermen glasno cvili nekaj minut, dokler se akumulator "ne pobere".
Očitno je svinec še vedno najbolj trpežen ... Smile

V praksi tudi dostikrat poslušam nasprotovanja "poznavalcev", ko komu, ki vpraša za nasvet predlagam tudi 30% ali celo 50% Ah močnejši akumulator od originala (kolikor pač dovoljuje fizična velikost).
Take pripombe "strokovnjakov" so neverjetno pogoste, ampak od tistih, ki so poslušali moj nasvet pa še nisem dobil nobene pritožbe ... ravno nasprotno, vsi pravijo da "letos pa kresne od prve tud pr -20" Laughing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.07
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 5:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi jaz včasih slišim, da ni dobro v avto dajati večjega(več kapacitete) akumulatorja, ker ga tako in tako ne more alternator do konca napolniti...seveda ga lahko, le malo več časa potrebuje in alternator je bolj obremenjen. Sploh pa je to dobro pozimi, ko se zaradi nizkih temperatur akumulatorjem zmanjšajo kapacitete in je zato boljše imeti malo večjega-vsaj čez zimo, če že drugače ne.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 8:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Torej, "prevelik" akumulator JE lahko problem v avtu, ki nima zadostno močnega alternatorja ali pa ima preveč porabnikov. V takem primeru je možno, da bo akumulator vedno premalo napolnjen, poln tako ali tako nikoli ni 100%.
Praviloma "prevelik"akumulator ni problem samemu sebi, lahko pa postane problem alternatorju.
Da to dokažem na primeru: pred leti, ko sem imel še Z101 sem dal notri nov akumulator, mislim da 60Ah in kmalu po tem pozabil prižgane luči. Akumulator se ni do konca izpraznil, se je pa toliko, da štarter ni potegnil. Avto sem zagnal na kable. Takrat pa sem naredil napako. Napaka je bila že takoj, ko nisem malce počakal, da bi se akumulator dopolnil preden sem avto zagnal. Tudi po zaganjanju nisem počakal, ampak kable odklopil, počakal le toliko, da sem pospravil kable, potem pa prižgal luči in odpeljal. Kaj se je zgodilo? ja, prazen akumulator, ki je bil skoraj nov, je imel dovolj nizko notranjo upornost in je bil strašansko veliko breme za alternator, zraven pa še luči ... zato je alternator spustil dušo. Mislim da je bil samo 33A, zato se je to zgodilo. Če prav vem, so crknile diode, takrat sem zamenjal kar cel alternator, saj sem ga imel na rezervi. Podoben primer pri 74Ah akumulatorju in 55A alternatorju ni pustil nobenih posledic, saj luči nisem prižigal. Pomembno pri tem je, da v takem primeru tudi alternatorju ne damo polne moči, kar pomeni, da naj motor teče nekaj minut v prostem teku, saj na nizkih vrtljajih alternator ne zmore polne moči.
Avtomobilski zagonski akumulator je narejen za velike tokove, zato zdrži marsikaj, tudi tresljaje. Velikokrat se zgodi, da je v avtu akumulator polnjen s 100% tokom, vendar pa to traja le nekaj minut, saj se pri takem toku napetost kaj kmalu dvigne do meje, ko alternator začne zmanjševati tok polnjenja, oziroma, tok se sam zmanjša, ker je alternatorju napetost omejena.

Polnjenje z velikim tokom dalj časa bi povzročilo porast napetosti akumulatorja čez dovoljene in razumne meje, kar pa povzroči vrenje v celicah. Za vrenje je bolj odgovorna napetost kot tok. Visoka napetost pa je posledica velikega toka ali pa sorazmerno manjšega toka pri polnem akumulatorju. Ko je napetost dosežena, je treba polnjenje prekiniti, oziroma omejiti tok, da napetost ne preseže dovoljene meje.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2006 8:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

strobos je napisal/a:
... ni dobro v avto dajati večjega(več kapacitete) akumulatorja, ker ga tako in tako ne more alternator do konca napolniti...seveda ga lahko, le malo več časa potrebuje ...

Trditev pod bold je največkrat zgrešena "strokovna utemeljitev poznavalcev" Rolling Eyes

Sem se pa zadnjič dobesedno usedel, ko me je prišel za nasvet pri nakupu osciloskopa do 1000€, vprašat čisto navaden avtomehanik za traktorje - možakar pri 50-ih. Shocked
Ko sem ga vprašal zakaj ravno osciloskop za avtomehanikarska dela me je kar malo impresioniral. Odgovoril mi je: "A veste, da ima alternator diode in če ena crkne se pri prižganih lučeh to vidi na obliki napetosti v instalaciji traktorja ... treba je samo dobro pogledat tisto črto na kateri se vidijo majhni kucli - če sta dva in tretji vmes manjka je zanič alternator."
Lahko sem mu samo prikimal. Ko sem mu predlagal "klasiko" in kakšen unimer za diode me je preseneti drugič: "Nimam tolk časa. Z osciloskopom to naredim že v minuti!"
In v vsem je imel prav! Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čas je denar Cool in "stari čiča" ima zelo prav Wink

Še ena cvetka nepoučenega trgovca:
Ko sem v formana ki ima alternator 55A dal akumulator 74Ah, me je ob nakupu trgovec prepričeval da to ne bo v redu in da garancija za akumulator ne bo veljala ... sem mu samo zabrusil, kaj pa kakšni stari golf 2 ki ima še šibkejši alternator in akumulator nekje okoli 75Ah Question je bil potem samo tiho, bolje zanj, če ne ve kaj govori. A za dizelna je lahko, za bencinca pa ne sme biti.
No, ta akumulator je sedaj že precej v letih in je svoje bivališče spremenil, je namreč v feliciji, ki ima alternator 75A (vsaj mislim da je toliko), gre pa se za Bosch silver, omenjen že v eni drugi temi in prav ta akumulator je bil že večkrat izpraznjen toliko, da ni pognal štarterja, pa še kar živi. K sreči je pod pokrovom motorja dovolj prostora, žal pa ga pri octaviji ni in lahko dam noter samo točno tako velikost, ker je akumulator pokrit s pokrovom in izolacijo. Ko bo prvič samo malo "počepnil" gre takoj ven. Preveč elektronike, da bi se igral s slabim akumulatorjem.

Za dolgo življenje akumulatorja je treba vedeti kaj akumulator prenese in kaj mu škoduje in seveda to upoštevati.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima me zakaj nekateri uporabljate tako velike kapacitete akumulatorjev? Meni avto z 1.1 motorjem in s 40Ah akumulatorjem brezhibno vžiga tudi pozimi po petih dneh stanja. Prejšnjega 40Ah sem zamenjal po osmih letih, čeprav je bil še vedno dober (zdaj ga uporabljam v delavnici za servisiranje avtoojačevalcev)

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sulc
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Jan 2005 20:34
Prispevkov: 473
Aktiv.: 2.00

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2006 3:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razlogov je lahko več. Pri meni sta glavna avtoakustika in izredno kratke vožnje (kilometer ali dva).
_________________
LP Aljaž
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2006 3:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

podboj je napisal/a:
Zanima me zakaj nekateri uporabljate tako velike kapacitete akumulatorjev? Meni avto z 1.1 motorjem in s 40Ah akumulatorjem brezhibno vžiga tudi pozimi po petih dneh stanja. Prejšnjega 40Ah sem zamenjal po osmih letih, čeprav je bil še vedno dober (zdaj ga uporabljam v delavnici za servisiranje avtoojačevalcev)

Lp

Poizkusi v ta avto in akumulator priključit kakšen prenosni TV ali vsaj 150w inverter ter ga uporabljat nekaj ur ... Wink

V mojem je original 65Ah. Pred 6. leti sem ga nadomestil z 85Ah Bosch Silver, ki še danes deluje BP, čeprav včasih po nekaj ur pri stoječem avtu vlečem ven kar nekaj amperov z inverterjem ali pa ponoči osvetljujem kakšen piknik ...
Povrhu vsega je v sodobnih avtomobilih precej elektronike, ki je stalno v standby-u. Večina jih po enem mesecu mirovanja sploh ne vžge več brez zunanje pomoči. Evil or Very Mad
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2006 10:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, razlogi so različni: od autoakustike do raznih porabnikov kar tako. Pri meni je bilo več razlogov: da mi radio lahko igra cel dan če je treba, da lahko priključim hladilno torbo za več ur, ki je seveda precej hud porabnik (nekje okoli 4A in še malo čez). Hladilno torbo tudi velik akumulator ne zdrži čez celo noč, po nekaj dnevih uporabe, ker se pri malo vožnje akumulator ne napolni dovolj. Prvi dan še nekako gre, potem pa zjutraj ugotoviš, da lučke še gorijo, štarter pa ima premalo. Uganili ste, gre se za kampiranje na morju, kjer ni bilo elektrike ... potem je bilo potrebno vgraditi zaščito pred izpraznenjem, podnevi pa nisem prižigal luči, da se je akumulator malo bolj polnil. Tako je bilo nekaj sezon in očitno akumulatorju ni tako zelo škodilo, čeprav je bil nekajkrat precej izpraznjen. Če bi imel 40Ah akumulator si ne bi upal pustiti vklopljene hladilne torbe tudi za uro ali dve, ko bi bil na primer v kakšni večji trgovini po nakupih, razen v kombinaciji z zaščito in seveda kabli za vsak slučaj s seboj.
Za priklop raznih porabnikov pa je tudi priporočljivo imeti malo večji akumulator, saj lahko nastopajo večji tokovi, kar za majhen 40Ah akumulator pomeni precej hitro izpraznenje. Je pa spet odvisno za koliko časa, kakšne moči in kakšen namen.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
servisant
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Okt 2005 16:05
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 18, 2006 11:42 pm    Naslov sporočila:  Re: Polnilni tok Pb akumulatorja Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Zanima me kakšne so lahko posledice na avtomobilskem Pb akumulatorju, če ga pogosto polnimo z 30 do 50% nazivnega toka?

Npr. 12v/65Ah akumulator z 30 amperi toliko časa, da doseže vsaj 13,2v.


Slej ko prej bo šel rakom žvižgat. Pri tem pa ne gre za to da ga boš uničil zaradi prevelikega toka, pač pa zaradi pregrevanja. Temperatura akumulatorja ne sme preseči 55 stopinj celzija. Temperatura škodi tako separatorju (to so nekakšne vrečke, s katerimi so plus in minus plošče iz katerih so sestavljene celice akumulatorja ločene med sabo in preprečujejo da bi el. tok tekel znotraj celice). Škodi pa tudi + ploščam. Le tem bi ustrezalo da bi ble formirirane pri nizki temperaturi, minusu pa ustreza ravno nasprotno, ker pa tega ne moremo doseči pri sestavljeni bateriji je potrebno baterijo držati v ustreznem temperaturnem področju (tako da pač dosežemo kompromis za + in - plošče. Zaradi pregrevanja in prevelikoh tokov pride tudi do tega, da začne pasta,ki je nanešena na svinčeni mrežici odpadati in baterija je fuč.Poleg tega gre energija namesto v baterijo v zrak in nisi nič naredil.Nepravilno polnjenje pa tudi pretirano izpraznjenje pa se odraža tudi na nabiranju sulfata na ploščah. Včasih je tega sulfata toliko, da ko baterijo priklopiš na usmernik sploh ne bo stekel tok Wink. Ta sulfat se včasih da razbiti s posebnimi metodami (z ekstremnim polnjenjem/praznjenjem), včasih pa tudi ne.

V primeru da boš med polnjenjem hladil baterijo pa lahko polniš z višjimi tokovi.

V primeru da polnitve s konstantnim tokom I10 (npr 10A pri 100Ah bateriji) lahko polnimo do napetosti 16,4 V (merjeno takrat ko ga še polnimo), Pri AGM baterijah pa napetost ne sme preseči 14,8V.

LP J.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
servisant
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Okt 2005 16:05
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 12:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

strobos je napisal/a:
Tudi jaz včasih slišim, da ni dobro v avto dajati večjega(več kapacitete) akumulatorja, ker ga tako in tako ne more alternator do konca napolniti...seveda ga lahko, le malo več časa potrebuje in alternator je bolj obremenjen. Sploh pa je to dobro pozimi, ko se zaradi nizkih temperatur akumulatorjem zmanjšajo kapacitete in je zato boljše imeti malo večjega-vsaj čez zimo, če že drugače ne.

Lp

Upoštevati je potrebno tudi, da imamo v avtomobilu redkokdaj baterijoi ki ima 100% kapacitete. Poleg tega računajmo tudi s tem da se pozimi ko je hladno z vsako stopinjo izgubimo 1% kapacitete.

LP J.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 1:42 am    Naslov sporočila:  Re: Polnilni tok Pb akumulatorja Odgovori s citatom

servisant je napisal/a:
Iztok je napisal/a:
Zanima me kakšne so lahko posledice na avtomobilskem Pb akumulatorju, če ga pogosto polnimo z 30 do 50% nazivnega toka?

Npr. 12v/65Ah akumulator z 30 amperi toliko časa, da doseže vsaj 13,2v.


Slej ko prej bo šel rakom žvižgat. Pri tem pa ne gre za to da ga boš uničil zaradi prevelikega toka, pač pa zaradi pregrevanja. Temperatura akumulatorja ne sme preseči 55 stopinj celzija. ...

Očitno ne gre tako hitro žvižgat kar kaže življenska doba akumulatorjev v vozilih, ki so skoraj vsak dan izpostavljeni tokovom kakršne sem omenil in jih je podrobneje opisal tudi @reber. Pri tako močnih tokovih se akumulator napolne v nekaj minutah in se nima časa niti segreti.
Tudi trditev, da temperatura ne sme preseči 55 stopinj mi ravno ne gre v prakso. Večina avtomobilov ima akumulator v motornem prostoru, kjer je že na močnem soncu lahko tako vroče. Da se tam vročina dvigne tudi krepko čez 70 sploh ni redkost, še posebej ob počasni mestni vožnji v vročem vremenu.
V 25 letih odkar imam svoje avtomobile še nisem opazil bistvenih razlik pri teh temperaturnih vplivih na akumulator. Pri tem mislim na razliko med avti, ki imajo akumulator "na vročem" pri motorju ali pa zadaj pod mrzlim prtljažnikom.
Seveda pa se strinjam, da mraz (zimske temperature) zmanjša kapaciteto tudi do 50%.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group