 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
shorto Neznanec

Pridružen-a: Sre 09 Avg 2006 21:26 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Sob Dec 16, 2006 10:49 pm Naslov sporočila: Gretje stekel |
|
|
No, ker se nam zima bliža se z tem tudi bliža cel kup neznosnih stvari v auvtomobilu, ena izmednjih je seveda rosenje sprednje špipe, konstantno brisanje le-te med vožnjo da sploh kaj vidimo itd... (ne nimam klime ), in me zanima a je že kdo karkoli probaval, da bi kako ogrel sprednjo šipo? Samo tako kako bi rekel pomoč ventilaciji, ker žal imam v auto le ventilacijo, ki začne pihat ven topel zrak, šele po ene 40min, kar je za voznika dokaj moteče. [slovenščina je zame španska vas] skrajšana verzija, potrebujem nekakšen grelec da bi odtajil sprednjo šipo, na levi strani.
Hvala za vse odgovore! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 16, 2006 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ti ne začne toplo pihat že po nekaj minutah delovanja, potem je kriv termostat na motorju. Ostal je odprt. Če se boš vozil s pokvarjenim boš škodil tudi motorju, saj se ne ogreje na delovno temperaturo, zaradi tega pa se bolj obrablja in ima večjo porabo goriva. Vzrok je lahko še zrak v hladilnem sistemu ali pa zamašena pečka (to se rado dogaja pri renojih).
Če zamenjava termostata ne bo pomagala, lahko predelaš kak fen, da dela na 12V in greje s cca 120W. Več ne, ker ne bo prenesla cigaretna vtičnica. Če napelješ svojo inštalacijo, lahko daš do nekje 200W. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:04 am Naslov sporočila: |
|
|
40 minut je absolutno preveč ... nekaj je res narobe s termostatom motorja, kar bi moral opaziti med daljšo vožnjo, ko se ti motor nikakor ne ogreje na normalno delovno temperaturo.
Drugače pa se dobijo tudi kaloriferčki za v avto, ki bi malo pomagali:
Obstajajo pa tudi Webasto grelniki, ki jih daljinsko vključiš 15 minut pred vstopom v avto in te tako pričaka z ogreto kabino in motorjem ter seveda odtajanimi stekli ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Avto se ogreje na delovno temperaturo že prek kot v 40-tih minutah. Čas je okoli 10-20min. Lahko je termostat kriv, da ne zagreje hitro, ampak v tako dolgem času že ne. Po vsej verjetnosti je zamašen hladilnik za gretje, ki je montiran pred armaturno ploščo. Če odpreš vrata motorja se vidita dve cevi ki gresta v notranjost kabine na zgornji strani.
Zakaj mislim, da je tako? Moj oče je imel isti problem pred 2-mi leti, seveda menjava termostata ni pomagala, tako da je ostal le še hladilnik gretja. Nabavla sma tekočino za odstranjevanje vodnega kamna, tisti dve cevi odklopila in priklopila pumpo, katera je šibala to tekočino približno 1 uro skozi hladilnik. Nato sma hladilnik še enkrat izprala s čisto vodo in priklopila nazaj cevi od motorja. Zrak, ki se je nabral v ceveh se je ob nekaj minutnem obratovanju motorja sam spravil ven. Pri drugih avtih pa je to potrebno narediti pač ročno, če nima takega sistema.
edit: Pozabil sem omeniti, da je potem avto zagrel kabino takoj ko je pričela temperatura motorja rahlo naraščati. To je bilo časovno nekje 5min. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj je pa to "hladilnik gretja" ? Sprasujem zato, ker tudi nas stari Vento nekam lenobno zacne greti pozimi ... v primerjavi z znancevim podobno starim Hundei-em Ne predstavljam si sploh kaj naj bi to bilo (kako zgleda in kako vpliva na gretje) - naj me kdo razsvetli  _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
Kaj je pa to "hladilnik gretja" ? Sprasujem zato, ker tudi nas stari Vento nekam lenobno zacne greti pozimi ... v primerjavi z znancevim podobno starim Hundei-em Ne predstavljam si sploh kaj naj bi to bilo (kako zgleda in kako vpliva na gretje) - naj me kdo razsvetli  |
To je pečka, radiator, oz. reči kakor hočeš. Izgleda kot pomanjšan hladilnik pri motorju, nahaja se pod armaturko. Da bi jo zamenjal je preveč dela, splača se edino spucat z močnim curkom vode, ali pa vanjo natočiš odstranjevalec vodnega kamna in pustiš nekaj časa, nato pa spereš z vodo. Vse to delaš preko cevi v motornem prostoru, da prideš do nje je potrebno vzeti dol armaturko
Nazadnje urejal/a podboj Ned Dec 17, 2006 12:50 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Drugače pa se dobijo tudi kaloriferčki za v avto, ki bi malo pomagali:
|
Ker imam tudi sam malo starejši avto in se le-ta preveč rosi, bi mi takle kaloriferček pomagal. Kdo ve kje jih prodajajo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dingo Član


Pridružen-a: Sob 03 Dec 2005 21:52 Prispevkov: 274 Aktiv.: 1.16 Kraj: Velenje
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar se tiče rosenja šip ,sem sam kupil na bencinski črpalki sredstvo proti rosenju
"Antifog".Naprej očistiš šipe vseh maščob im vlage, potem našpricaš s tem sredstvom in nato na suho spoliraš.Vejemi da bo za 90% bolje.
Lp Blaž _________________ Vedno me kaj zanima.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Vodni kamen v izmenjevalniku toplote za gretje kabine ("hladilniku" za gretje) je res največkrat vzrok za slabo gretje. Odstraniš ga, kakor so že zgoraj pisali.
Drugače pa je treba pozimi Večkrat temeljto umiti šipe znotraj. Prah in/ali cigaretni dim napravita neravnine na steklu, zato se vodne kapljice še dodatno intenzivno kondenzirajo, čeprav se sicer ne bi.
LP, Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:45 am Naslov sporočila: |
|
|
dingo je napisal/a: |
"Antifog".Naprej očistiš šipe vseh maščob im vlage, potem našpricaš s tem sredstvom in nato na suho spoliraš.Vejemi da bo za 90% bolje.
Lp Blaž |
Poznam, ampak nekaj dodatne toplote sploh ne škoduje.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 3:23 am Naslov sporočila: |
|
|
bungee je napisal/a: |
Ker imam tudi sam malo starejši avto in se le-ta preveč rosi, bi mi takle kaloriferček pomagal. Kdo ve kje jih prodajajo? |
Tukaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 11:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede gretja: Škoda Felicija začne greti kabino izredno hitro. - 1Km vožnje, Clio pa za enak učinek rabi kar 4Km vožnje.
2. Poleti se pri Feliciji ventilator hladilnika vžge zelo pogosto
Cliotu le poredko, največkrat če je prižgana klima
Hočem povedat to, da imajo različni avtomobili gretje/hlajenje različno dimenzionirano.
Čeprav 40 minut je malo pretirano. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sulc Član


Pridružen-a: Pet 28 Jan 2005 20:34 Prispevkov: 473 Aktiv.: 2.00
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno je tudi od velikosti prednjega hladilnika. Manjši se prej segreje. Dizli so pa poglavje zase (dizel brez klimatske naprave ali Webasta pozimi ) _________________ LP Aljaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 12:52 pm Naslov sporočila: re: |
|
|
Jaz pa že nekaj časa razmišljam da bi grel tekočino za pranje vetrobranskega stekla. Zjutrj ko greš v avto je ponavadi pomrznjena šipa , tudi ko se voziš in jo greješ je dosti mrzla , ko pa hočeš počistiti steklo ob primerni hitrosti in mrazu ali da je premalo (-40°C) dodatka antifriza v tekočini v trenutku naredi ivje po steklu- zelooooo nevarno! Seveda pa ne sme na steklo špricat krop!
tako sta dve možnosti :
- en grelec s termostatom v rezervoarju za tekočino! ( se mi zdi še najenostavneje)
- iz rezervoarja potegnit tekočino s pomočjo črpalke in jo na nečem greti ( bakren ali medeninast blok privit ob motor - prilepljen s močnim salotejpom ob gumijasto dovodno cev vroče vode v hladilnik ( ali pa nekaj ovojev plastične cevi okoli nje ) termostat pa potem vklaplja to črpalko tako da se voda ne segreje preveč .
Ko Sulc omenja webasto:
Severnjaki imajo pozimi avte zunaj in ne tako kot mi v garažah ( večinoma) , imajo pa do parkirnega prostora napeljan omrežni kabel ki je potem s nekakšnim kablom napeljan v avto ( verjetno so kaki posebni konektorji - gledal na TV ) tako v mrazu oskrbujejo akumulator in imajo preko timerja v avtu možnost vklopa majhnega kaloriferja za segrevanje potniškega prostora , možnost pa bi bila tudi pogon črpalke in ogrevanje motorja. Mislim da kaj takega ni težko naredit , samo to ne gre delat na novem avtu ki je pod garancijo.
Mimogrede a ve kdo kje je pri mikri 1.0 zračni filter z ogljem za kabino?
ups to sem našel :
http://www.webasto.si/izdelki/hotshot.htm _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2006 1:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
@lucca brassi, noben grelec ti ne bo pomagal, če v tekočini ne bo dovolj alkota. V takšnih situacijah je tekočine tako malo in se razmaže v tako tanek sloj, da v ledenem zraku in na ledeni podlagi takoj zmrzne tudi če bi bil vroč krop. Nekateri avtomobili imajo ogrevane šobe za brizganje, ki pa niso namenjene ogrevanju šipe ampak čisti šobi in njeni okolici. Še v nobenem avtu pa nisem zasledil ogrevanja tekočine za pranje, pa čeprav so bili najvišjega cenovnega (stanovanjskega ) razreda. Seveda pa imajo vsi Webasto, ki poleg kabine ogreje še motor za lažji zagon.
Če ne bi imel garaže bi si to že omislil, ker se dobijo rabljeni iz kakšnega karamboliranega avta že od 200€ naprej. Je pa potrebno potem malo predelat cevi hladilne tekočine ob motorju in dodati še električno vodno črpalko in malo močnejši akumulator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|