www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Nivojni senzor -> Golf IV

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Periferija
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2006 7:05 pm    Naslov sporočila:  Nivojni senzor -> Golf IV Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Ima mogoče kdo shemo nivojnega senzorja za golf IV. Namreč danes sem peljal avto h kolegu, da ga je priklopil na rač. in ne pokaže nobene napake, čeprav kontrolka za nivo olja utripa ko dam kontakt, nato pa čez čas neha. Najprej zagori rdeča, nato pa dalje prične utripati rumeno. Kolega pravi, da je ta senzor za premali nivo olja (olja pa je malenkost čez max.), s tem te opozori, da ga je treba doliti, ampak rač. ni pokazal nobene napake. Klical sem na servis in bi naj ta senzor stal 21kSIT, kar se mi zdi zelo drago in niti nisem prepričan, če je senzor pokvarjen. Lahko je zgubil kontakt na konektorju ali pa je kaj drugega. Rabil bi shemo ali pa vsaj da vem za kakšen senzor se gre, ali je to kapacitivni, mehanski ali tlačni...
Jutri bom poskusil pogledati če je mogoče konektor oksidiral in nima več pravega stika, če ni pa je verjetno senzor fuč.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2006 7:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je že kar serijska napaka pri nemcih. To skoraj isto se tudi meni že nekaj časa dogaja na BMWeju. Pred zagonom pravilno gori rdeča, po zagonu motorja in narastu oljnega pritiska pa ugasne in se čez nekaj sekund spet prižge v rumeni barvi, kar naj bi pomenilo prenizek nivo olja v karterju. Po kakšnih 10. sekundah po zagonu motorja pa dokončno ugasne in potem deluje normalno.

Nivo olja v karterju pa tudi v resnici takoj po zagonu motorja malce pade, ker se ne steka takoj nazaj, ampak najprej zapolne kanalčke v glavi motorja od koder se je med mirovanjem olje počasi scedilo nazaj v karter. Wink

Ker bi me senzor stal 18k sit sem se odločil, da ga pustim do popolne odpovedi ... vsaj vem da trenutno ZELOOO precizno deluje. Very Happy

Še to: kolikor sem se pogovarjal s poznavalci deluje na termičnem principu podobno kot LMM senzor.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2006 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni pa prične utripati ko dam kontakt, motor še ni vžgan. Če se to dogaja še preden se olje zagreje, potem takem ne more biti termični senzor.
Ima kdo idejo, kje dobiti shematiko tega senzorja?

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2006 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gotovo je termični ... preberi citirano. Wink

Pripenjam obrazložitev delovanja tega senzorja za moj avto ... in pri tvojem skoraj gotovo ni nič drugače.
Citiram:
Sensor function
The oil level is monitored by an active oil level sensor that sends a signal via a line to the instrument cluster. The signal is routed via the DME control unit, however, it is only looped through.

The oil level sensor supplies a signal with varying pulse width and frequency. The frequency is between 1 Hz and 10 Hz. The measuring principle of the thermal oil level sensor is based on the change in the heating and cooling time of the sensor element located in the engine oil. The High time (pulse ON period) and the Low time (pulse OFF period) correspond to the heating and cooling periods (sensor is cooled by the oil) of the sensor heating element. The High time is dependent on the engine oil temperature and the Low time on the oil level.

The currents and times in the sensor element are also influenced by the current oil temperature and driving dynamics. The oil level is determined from the Low times based on a characteristic map. The level is high at a Low time of approx. 200 ms and low at approx. 750 ms cooling duration. The heating-up time is dependent on the engine oil temperature and is within the time range from 5 ms to 100 ms. The heating-up and cooling-down times must be evaluated for the purpose of assessing the oil level. After a defined warm-up phase, this evaluation recognizes two statuses, i.e. "oil minimum reached" and "oil loss detected".


Zadeva me malo spominja na delovanje žmigavcev pri stareših avtih z bimetalnim "časovnikom". Če je pregorela ena od žarnic je začel utripat zelo na hitro. Laughing

Tukaj pa še opis delovanja najnovejših senzorjev, ki poleg nadzora nivoja olja merijo še marsikaj drugega. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2006 11:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res zanimivo. Če pri mojem avtu senzor tako deluje, mi ni jasno zakaj potem samo ob kontaktu in med vožnjo sploh nič ne utripa. Mogoče je za nivo olja (minimum) narejeno tako, da le signalizira ob kontaktu, tako kot kontrolka za gorivo zapiska le ob kontaktu (kotrolka pa seveda sveti dalje).
Nastavljati na samem senzorju se verjetno ne da nič.
Mogoče pa je razlog da utripa ravno v tem, ker je olja preveč (2mm nad max.) in tako je senzor v celoti potopljen v olju in ne zaznava razlike med temeraturami po kapilari (domnevam). Če bi primerjal v nasprotno smer, da olja sploh ne bi bilo, bi se pojavila ista napaka, saj bi bila temperatura po celotni kapilari spet enaka. Senzor se torej na eni strani ne segreva in na drugi strani ne ohlaja.
Rdeča kontrolka pa se ne prižge zaradi tega ker senzor za pritisk olja ne daje signala, da le tega več ni. Samo krmilno vezje pa verjetno opazuje oba signala senzorjev.
Kaj praviš na to teorijo, bi lahko bilo možno?

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 30, 2006 12:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej tukaj sem našel siemensov senzor, ki pa deluje na enak princip le, da se meri izhodna napetost senzorja. In, če ima moj avto enak princip merjenja bi lahko bil vzrok prevelik nivo olja.
Tako, da senzorjev je več, zdaj je samo vprašanje kakšen je v mojem avtu in kako ima krmiljeno signalizacijo. Ali je ta le za minimum in brez olja ali pa meri tudi maximum. Na servisu tega žal ne vedo zagotovo.

Res pa je, da je od menjave olja poteklo kar nekaj časa, nivo olja pa sam od sebe verjetno ne bi narastel. Viskoznost olja se čez čas tudi spremeni, mogoče je bil nivo ravno na meji, da mi ni kontrolka pričela utripati.

Najbolja, da malo olja izpustim, tako da bo med min. in max. in bom potem videl kaj se bo zgodilo.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 30, 2006 12:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da bi bil vzrok malenkost previsok nivo ni možno. Niti da bi imel senzor iz linka, ki kaže 2mm razlike - je preveč precizen. Pri avtomobilih nivo olja med normalnim delovanjem niha za cm ali dva zaradi različnih obratov in gostote olja, ki se spreminja z delovno temperaturo motorja.

Kot sem že napisal - to je pogosta napaka pri nemških avtomobilih, ki jo odpravi le menjava senzorja. Očitno se materijal v njemu na nek način utrudi po nekaj letih delovanja. Če bi bila napaka na konektorju bi to zaznal že tester.

Ko bo dokončno odpovedal, bo lučka gorela stalno in tudi tester ga bo zaznal kot okvarjenega. Sicer pa imaš še tlačni senzor, ki ti očitno deluje brezhibno ... in ta je veliko pomembnejši od nivojskega. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Periferija Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group