 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gofr Član

Pridružen-a: Čet 21 Dec 2006 17:33 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.08 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Jan 12, 2007 2:07 pm Naslov sporočila: Vezje za krmiljenje ventilatorja |
|
|
Gre za vezje, ki krmili hitrost ventilatorja v kabini. Zadeva je vgrajena v alu ohišje (kot nekakšen ježek) in zalita s smolo. Ali je mogoče že kdo zadevo popravljal, zanima me predvsem kako odstraniti smolo in priti do vezja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pet Jan 12, 2007 3:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
jaz sem že odpiral taksne zalite zadeve- stvar pogreješ (najlažje v pečici) na cca80 stop celzija pomagaš si lahko tudi z fenom za odstranjevanje barve.Smola se omehča tako da jo nekako možno z izvijačem spraskati,ali pa star spajkalnik in konico zbrusiš kot dleto...
Ni ravno lahko a se da ...
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Jan 14, 2007 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za BMWje je popravilo tistega modula "mission impossible".
Odprl sem že kar nekaj zalitih modulov, ampak pri tem sem pa
Kljub kuhanju v kropu in še kakšnem drugem načinu mi tiste sive mase ni uspelo lepo odstraniti. Kljub segrevanju se je samo malenkost zmehčala, ampak premalo.
Največji problem tega modula je v tem, da so elementi obrnjeni navzdol in je vse skupaj zalito v aluminijast "lonček", tako da ne moreš ostranit mase pod vezjem in med elementi. Trganje vezja iz smole tako uniči kar nekaj elementov. Za nameček sta pod vezjem dva SIPMOS tranzistorja v TO220 ohišju, ki sta najprej pritrjena na dno in šele potem zalotana na vezje ter zalita z maso.
V glavnem ...
BTW, tranzistorja sta BUZ100.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gofr Član

Pridružen-a: Čet 21 Dec 2006 17:33 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.08 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Jan 14, 2007 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri BMW-jih se mi jih ne splača popravljat, ker jih dobim po ugodni ceni. Ta je od citroena in stane 170€, ampak zdaj vidim da res ni varijante, da bi se zadeva popravila.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Jan 27, 2007 5:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot da bi regulator v mojem avtu slišal za to debato je pred dnevi odpovedal ...
Kar naenkrat ga po odtajevanju šip, ko je deloval nekaj minut na polno, nisem več mogel zmanjšat pod 80% moči ventilatorja. Delovala je samo regulacija od 80 do 100% moči, tudi če sem regulacijo nastavil npr. na 30% kar pokaže bargraf ob UP/DOWN tipkah. Ni se ustavil niti po zaustavitvi motorja, ker je preko 40A varovalke (samo zanj ???) vezan mimo kontakta.
Izvlekel sem njegovo varovalko (v uri ali dveh bi najbrž izpraznil akumulator) in vzel neko skurjeno varovalko ter nanjo prispajkal dve žici in jih peljal na stikalo, da sem ventilacijo občasno še vedno lahko vklopil med vožnjo, če je bila potreba.
Danes sem odšel po nov regulator, da ga zamenjam. Med vožnjo proti servisu vklopim stikalo, da malo ogrejem kabino ... in sledilo je presenečenje - regulator je po nekaj dnevih "80% prebijanja" deloval normalno kot, da ni nič narobe.
Seveda potem nisem kupoval novega regulatorja.
Kot elektronik vem iz izkušenj, da vsaka stvar, ki se sama tako "popravi" tudi kaj hitro spet odpove.
Zdaj pa me zanima vaše mnenje, koliko časa bo vzdržal ... dan, dva, teden, mesec, ...
P.S. Še najmanj mi je jasno to, da lahko tranzistorja BUZ100 kar naenkrat "skoraj" prebijeta, po nekaj dneh pa spet delujeta normalno?
BTW, napaka gotovo ni v glavnem krmilnem modulu klime, ker sem jo od te končne stopnje za motor odklopil in je motor še vedno deloval. Tudi, če bi prebijal kakšen zaščitni element (dioda, kondenzator) najbrž ne bi vzdržal 25A kolikor je vlekel motor v tem "zasilnem režimu" ... najbrž bi ga dokončno skurilo ali pa prebilo, pa še regulacija ne bi delovala za tistih zadnjih 20% ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cfrik Član


Pridružen-a: Sre 24 Jan 2007 16:15 Prispevkov: 39 Aktiv.: 0.17 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sob Jan 27, 2007 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citroen ima zelo drage zadeve. Starejši modeli letnik 90 in okoli imajo za trostopenjsko regulacijo kar žične upore, ki so zaliti v ohišje. Je pa zanimivo pri AX ih letnik okoli 90 so se ti upori hitro prekurili. Uradni servis pa je menjak cel ventilator za takrat 40k SIT. Podobno je bilo tudi pri FIATU zato sem za te namen naredil kar dvostopenjski regulator s Zener diodo in tranzistrojem "N3055 ali podobnim in vso stvar vgradil v kanal ventilatorja za dobro hlajenje. Pa je ta stvar v vseh avtomobilih dobro delala. Včasi je enostavna rešitev tudi dibra rešitev
_________________ lepo je imeti poklic in hobi na istem področju vendar je časa premalo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Jan 28, 2007 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Namočiš cel sklop v toluol ali nitro razredčilo za dalj časa (14 dni), pa bo masa razpadla. Tako smo nekoč v YU časih kopirali nekatera vezja zalita v araldit ali kaj podobnega. Pa ne povem v kateri firmi. Tudi mnogoštevilni vzhodnjaki delajo še danes tako.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|