www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezje za krmiljenje ventilatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
gofr
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Dec 2006 17:33
Prispevkov: 19
Aktiv.: 0.08
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 12, 2007 2:07 pm    Naslov sporočila:  Vezje za krmiljenje ventilatorja Odgovori s citatom

Gre za vezje, ki krmili hitrost ventilatorja v kabini. Zadeva je vgrajena v alu ohišje (kot nekakšen ježek) in zalita s smolo. Ali je mogoče že kdo zadevo popravljal, zanima me predvsem kako odstraniti smolo in priti do vezja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 12, 2007 3:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jaz sem že odpiral taksne zalite zadeve- stvar pogreješ (najlažje v pečici) na cca80 stop celzija pomagaš si lahko tudi z fenom za odstranjevanje barve.Smola se omehča tako da jo nekako možno z izvijačem spraskati,ali pa star spajkalnik in konico zbrusiš kot dleto...
Ni ravno lahko a se da ...

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 14, 2007 8:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za BMWje je popravilo tistega modula "mission impossible".

Odprl sem že kar nekaj zalitih modulov, ampak pri tem sem pa Very Happy

Kljub kuhanju v kropu in še kakšnem drugem načinu mi tiste sive mase ni uspelo lepo odstraniti. Kljub segrevanju se je samo malenkost zmehčala, ampak premalo.
Največji problem tega modula je v tem, da so elementi obrnjeni navzdol in je vse skupaj zalito v aluminijast "lonček", tako da ne moreš ostranit mase pod vezjem in med elementi. Trganje vezja iz smole tako uniči kar nekaj elementov. Za nameček sta pod vezjem dva SIPMOS tranzistorja v TO220 ohišju, ki sta najprej pritrjena na dno in šele potem zalotana na vezje ter zalita z maso.
V glavnem ... Evil or Very Mad

BTW, tranzistorja sta BUZ100. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gofr
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Dec 2006 17:33
Prispevkov: 19
Aktiv.: 0.08
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 14, 2007 9:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri BMW-jih se mi jih ne splača popravljat, ker jih dobim po ugodni ceni. Ta je od citroena in stane 170€, ampak zdaj vidim da res ni varijante, da bi se zadeva popravila.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 14, 2007 9:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakšen izgleda pri Citroenu ne vem. Mi je pa zadnjič uspelo popravit to regulacijo na Lanci Thesis, ki ima izhodne tranzistorje precej bolj dostopne, kot se tudi vidi na sliki.

Zanimivo, da pri tej Lanci regulacija hitrosti ne deluje po principu PWM, ampak kot trofazni motor s frekvenčnim regulatorjem ... clock pa prihaja direkt iz krmilnega modula klime. Wink



Vent_Lancia_Thesis_1.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  57.11 KB
 Pogledana:  11 krat

Vent_Lancia_Thesis_1.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 27, 2007 5:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot da bi regulator v mojem avtu slišal za to debato je pred dnevi odpovedal ... Evil or Very Mad

Kar naenkrat ga po odtajevanju šip, ko je deloval nekaj minut na polno, nisem več mogel zmanjšat pod 80% moči ventilatorja. Delovala je samo regulacija od 80 do 100% moči, tudi če sem regulacijo nastavil npr. na 30% kar pokaže bargraf ob UP/DOWN tipkah. Ni se ustavil niti po zaustavitvi motorja, ker je preko 40A varovalke (samo zanj ???) vezan mimo kontakta.
Izvlekel sem njegovo varovalko (v uri ali dveh bi najbrž izpraznil akumulator) in vzel neko skurjeno varovalko ter nanjo prispajkal dve žici in jih peljal na stikalo, da sem ventilacijo občasno še vedno lahko vklopil med vožnjo, če je bila potreba.
Danes sem odšel po nov regulator, da ga zamenjam. Med vožnjo proti servisu vklopim stikalo, da malo ogrejem kabino ... in sledilo je presenečenje - regulator je po nekaj dnevih "80% prebijanja" deloval normalno kot, da ni nič narobe. Shocked
Seveda potem nisem kupoval novega regulatorja. Smile

Kot elektronik vem iz izkušenj, da vsaka stvar, ki se sama tako "popravi" tudi kaj hitro spet odpove.
Zdaj pa me zanima vaše mnenje, koliko časa bo vzdržal ... dan, dva, teden, mesec, ... Question Smile

P.S. Še najmanj mi je jasno to, da lahko tranzistorja BUZ100 kar naenkrat "skoraj" prebijeta, po nekaj dneh pa spet delujeta normalno? Think
BTW, napaka gotovo ni v glavnem krmilnem modulu klime, ker sem jo od te končne stopnje za motor odklopil in je motor še vedno deloval. Tudi, če bi prebijal kakšen zaščitni element (dioda, kondenzator) najbrž ne bi vzdržal 25A kolikor je vlekel motor v tem "zasilnem režimu" ... najbrž bi ga dokončno skurilo ali pa prebilo, pa še regulacija ne bi delovala za tistih zadnjih 20% ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cfrik
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Jan 2007 16:15
Prispevkov: 39
Aktiv.: 0.17
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 27, 2007 11:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citroen ima zelo drage zadeve. Starejši modeli letnik 90 in okoli imajo za trostopenjsko regulacijo kar žične upore, ki so zaliti v ohišje. Je pa zanimivo pri AX ih letnik okoli 90 so se ti upori hitro prekurili. Uradni servis pa je menjak cel ventilator za takrat 40k SIT. Podobno je bilo tudi pri FIATU zato sem za te namen naredil kar dvostopenjski regulator s Zener diodo in tranzistrojem "N3055 ali podobnim in vso stvar vgradil v kanal ventilatorja za dobro hlajenje. Pa je ta stvar v vseh avtomobilih dobro delala. Včasi je enostavna rešitev tudi dibra rešitev Rolling Eyes
_________________
lepo je imeti poklic in hobi na istem področju vendar je časa premalo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.06
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 28, 2007 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Namočiš cel sklop v toluol ali nitro razredčilo za dalj časa (14 dni), pa bo masa razpadla. Tako smo nekoč v YU časih kopirali nekatera vezja zalita v araldit ali kaj podobnega. Pa ne povem v kateri firmi. Tudi mnogoštevilni vzhodnjaki delajo še danes tako.
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group