|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
arksi Član
Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19 Prispevkov: 741 Aktiv.: 3.91 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 8:18 am Naslov sporočila: Traktor TORPEDO 55 - prosim za nekaj pojasnil! |
|
|
Pozdrav!
Prosim za nekaj pojasnil na električni shemi traktorja Torpedo 55. Prilagam shemo in me zanima sledeče (označeno z rdečimi okvirji).
1. Pod številko 28 je v razlagi napisano "Plamena žarnica". Zanima me kakšno funkcijo ima ta plamena žarnica in kje na traktorju se nahaja, ter kako jo vklopimo?
2. Pod številko 27 je v specifikaciji napisano da je to "magnetni ventil žarnice". Tudi tukaj me zanima čemu služi ta ventil in kje se nahaja, ter kako in s čim se vklopi?
In še tretje vprašanje: pod število 26 je "dajalnik za podtlak". Zanima me čemu služi ta dajalnik in kje se nahaja na traktorju?
Hvala in LP!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
617.72 KB |
Pogledana: |
221 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
186.47 KB |
Pogledana: |
45 krat |
|
Nazadnje urejal/a arksi Tor Apr 05, 2011 10:19 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
maty Član
Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.72 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen,
"plamena žarnica" je (ugibam glede na deutzov motor, ki sem ga nekaj popravljal) bi lahko bila "žarnica" za zagon motorja (podobno kot žarilne svečke). In sicer se nahaja na sesalnem kolenktorju za zrak.
Če je to to, potem zadeva deluje tako: ta "žarnica" zažari ob kontaktu, in ko "zaverglaš" motor, se v tem trenutku vklopi "magnetni ventil žarnice", ki vbrizgne gorivo skozi "žarnico", katero se vžge.
Dajalnik za podtlak pa nebi vedel za kaj bi bil...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
arksi Član
Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19 Prispevkov: 741 Aktiv.: 3.91 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Aha, že malo bolj "kapiram". Torej, bi bila ta plamena žarnica namesto grelnih svečk, ki jih imajo nekateri traktorji. Če prav razumem, potem, ko se segreje žarnica in vbrizgne gorivo se le-to vžge in segreje vsesani zrak v motorju.
A se ta postopek zgodi vsakokrat ob vžigu motorja ali samo takrat, ko je mrzlo? Namreč, ta plamena žarnica je vezana na gumb za start motorja (glej shemo in pomen posameznih sklopv, ki sem jo dodal zgoraj).
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
maty Član
Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.72 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
arksi je napisal/a: |
Aha, že malo bolj "kapiram". Torej, bi bila ta plamena žarnica namesto grelnih svečk, ki jih imajo nekateri traktorji. Če prav razumem, potem, ko se segreje žarnica in vbrizgne gorivo se le-to vžge in segreje vsesani zrak v motorju.
LP |
Točno tako!
Vezano je na bimentalni predupor za žarnico (9), torej, če je dovolj segret se ne vklopi. Dalje je vezano na (1b) (kontrola predogrevanja žarnice), torej ko kontrola gori, potem se greje, drugače ne. (pomeri z multimetrom ali 12V žarnico)
Žal ne vem kako je deloval takrat tisti motor, ko sem ga poprapvljal, ker tam je bila ravno ta predogrevalna žarnica uničena in smo jo menjali in je delovalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
maty Član
Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.72 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Malo gledam shemo in morda je tisti (26 - dajalnik za podtlak v čistilcu za zrak) kontakt, ki preverja, če je kakšna luknja v sistemu za dovoden zrak (od filtra do motorja).
Torej, če ni tam podtlak, pomeni, da je nekje luknja in motor srka umazan nefiltriran zrak iz okolice, posledično hitrejše uničenje motorja. Ampak to le predvidevam!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lado Član
Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 987 Aktiv.: 4.44 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Tisti senzor signalizira če je filter preveč zabit (podlak v filtru)...
klp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.38 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Dajalnik za podtlak je signalizator umazanega (zabasanega) filtra. Ko podtlak naraste preko neke meje se vklopi, na armaturni plošči pa te signalna lučka opozori, da je skrajni čas za menjavo filtra.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.38 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Hmm, z Lado-tom sva očitno istočasno pisala odgovor, le da je on bil malenkost hitrejši.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
arksi Član
Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19 Prispevkov: 741 Aktiv.: 3.91 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 12:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti dajalnik za podtlak (pzicija 26) bo verjetno res senzor za "zapacanost" filtra. Ko je filter preveč zamazan se prižge kontrolna lučka na armaturni plošči in sporoča po zamenjavi filtra.
@maty: ni mi čisto jasno kakšno funkcijo ima potem bimetalni predupor. A mogoče izklopi grelno žarnico, ko je dovol segreta? Kje se pa nahaja ta grelna žarnicain in magnetni ventil, na katerem delu motorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
S57NNT Član
Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.69 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 2:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za bimetal ne vem, kakšno funkcijo ima. Če je montiran v vodni plašč, potem verjetno onemogoča gretje, kadar je motor topel, da ne bi brez veze prehitro pokuril nafte iz rezervoarčka. Sigurno pa to ni neka avtomatika, ki bi sama vklopila gretje, kadar bi pri mrzlem motorju dal kontakt. Kadar je v igri plamena žarnca se ga 100% greje ročno (kontaktna ključavnica, posebno stikalo ali kaj podobnega...) in ne preko neke avtomatike kot npr. pri grelnih svečkah.
Grelec je uvit v sesalni kolektor. Od zunaj zgleda kot malo večja matica (nekje nad 20mm), v sredi ima priključek za cevčico za nafto ob priključku pa še kontakt za napajanje. Vse skupaj (grelec in elektromagnetni ventil) tvorita eno samo celoto.
Kakšna je konkretna izvedba pri tebi, ne vem. Starejše variante so imele majhen rezervarček za nafto nad nivojem grelca, tako da je ob gretju nafta na prosti pad stekla v grelec.
Seveda moraš paziti, da imaš v rezervarčku nafto. Da boš dobil vtis, koliko časa moraš greti, ga enkrat grej brez filtra za zrak in tisti trentek, ko zagledaš plamene v sesalni cevi, ga nehaj gret in mora vžgat.
_________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bosko Član
Pridružen-a: Sob 29 Nov 2008 20:57 Prispevkov: 162 Aktiv.: 0.87 Kraj: Vače
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 5:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Plamena žarulje je žarilna svečka, le da je malo starejše izvedbe. Danes imajo sodobni dizli to vgrajeno v cilindru, da se ogreje kompresijski prostor.
Včasih pa je bilo to narejeno tako, da je :
1. Za male moči bila samo grelna spirala, ki je ogrela dovodni zrak, kateri je pri "verglanju" segrel prostor v cilindru, kjer je pri kompresiji zato bila posledično višja temperatura in lažji vžig.
2. Za večje moči (npr 4 cilindre FL914) pa ima grelno spiralo, ki po par sekundah zažari. Ko pričneš "verglanje", je povratni vod z šob speljan tudi na to žarnico. Ko je žarnica žareča, se v njej odpre ventilček, ki spusti tisto nafto (kapljico ali dve) na spiralo, in dejansko motor vase potegne plamen.
Vem zato, ker sem kupil staro mašino, ki tega ni imela priključenega. Prej, pri +2 ni hotel več kresnit (vergla, vergla..) Sedaj, pri -17 vžge po 2 sekundah...
_________________ Ko sem naredil , nisem vedel da se tega ne da...... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
S57NNT Član
Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.69 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
bosko je napisal/a: |
...je povratni vod z šob speljan tudi na to žarnico.
|
Uf, to pa je dobra ideja. Za to nisem vedel, vsi stabilci in kmetijska mehanizacija, kolikor sem jih do sedaj videl s tem sistemom, so imeli poseben rezervoarček za nafto za gretje.
_________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gregorraxo Neznanec
Pridružen-a: Pet 08 Apr 2011 7:29 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: okolica sl.b
|
Objavljeno: Pet Apr 08, 2011 5:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
kje bi našel nosilec za varovalke original za deutz?
_________________ največji čar vseh čarov čar.. električar |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1614 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Apr 08, 2011 7:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si vprašal pri Motalnu? On še ponavadi ima kaj za "oldtimerje". Drugače pa skoraj vsepovsod dobiš univerzalne nosilce - sploh za ploščate varovalke, ki imajo po mojem mnenju zanesljivejše kontakte.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
llandini Neznanec
Pridružen-a: Pet 17 Jan 2014 7:21 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01 Kraj: Slovenija
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2014 8:10 pm Naslov sporočila: ELEKTRIČNA SHEMA TORPEDO |
|
|
nujno rabim električno shemo torpedo...ta v tej temi jo super vendar moram počakati trdi dneve da bom aktivni uporabnik.....dovoljen je prikaz samo aktivnim....bi šlo kako drugače in pa prej
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|