www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Traktor TORPEDO 55 - prosim za nekaj pojasnil!
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
arksi
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19
Prispevkov: 741
Aktiv.: 3.91
Kraj: Dolenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 8:18 am    Naslov sporočila:  Traktor TORPEDO 55 - prosim za nekaj pojasnil! Odgovori s citatom

Pozdrav!

Prosim za nekaj pojasnil na električni shemi traktorja Torpedo 55. Prilagam shemo in me zanima sledeče (označeno z rdečimi okvirji).

1. Pod številko 28 je v razlagi napisano "Plamena žarnica". Zanima me kakšno funkcijo ima ta plamena žarnica in kje na traktorju se nahaja, ter kako jo vklopimo?

2. Pod številko 27 je v specifikaciji napisano da je to "magnetni ventil žarnice". Tudi tukaj me zanima čemu služi ta ventil in kje se nahaja, ter kako in s čim se vklopi?

In še tretje vprašanje: pod število 26 je "dajalnik za podtlak". Zanima me čemu služi ta dajalnik in kje se nahaja na traktorju?

Hvala in LP!



shema_deutz55_označena.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  617.72 KB
 Pogledana:  221 krat

shema_deutz55_označena.jpg



Legenda posameznih sklopov.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  186.47 KB
 Pogledana:  45 krat

Legenda posameznih sklopov.JPG




Nazadnje urejal/a arksi Tor Apr 05, 2011 10:19 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maty
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.72
Kraj: Svečina

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 9:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen,
"plamena žarnica" je (ugibam glede na deutzov motor, ki sem ga nekaj popravljal) bi lahko bila "žarnica" za zagon motorja (podobno kot žarilne svečke). In sicer se nahaja na sesalnem kolenktorju za zrak.
Če je to to, potem zadeva deluje tako: ta "žarnica" zažari ob kontaktu, in ko "zaverglaš" motor, se v tem trenutku vklopi "magnetni ventil žarnice", ki vbrizgne gorivo skozi "žarnico", katero se vžge.
Dajalnik za podtlak pa nebi vedel za kaj bi bil...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
arksi
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19
Prispevkov: 741
Aktiv.: 3.91
Kraj: Dolenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, že malo bolj "kapiram". Torej, bi bila ta plamena žarnica namesto grelnih svečk, ki jih imajo nekateri traktorji. Če prav razumem, potem, ko se segreje žarnica in vbrizgne gorivo se le-to vžge in segreje vsesani zrak v motorju.

A se ta postopek zgodi vsakokrat ob vžigu motorja ali samo takrat, ko je mrzlo? Namreč, ta plamena žarnica je vezana na gumb za start motorja (glej shemo in pomen posameznih sklopv, ki sem jo dodal zgoraj).

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maty
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.72
Kraj: Svečina

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

arksi je napisal/a:
Aha, že malo bolj "kapiram". Torej, bi bila ta plamena žarnica namesto grelnih svečk, ki jih imajo nekateri traktorji. Če prav razumem, potem, ko se segreje žarnica in vbrizgne gorivo se le-to vžge in segreje vsesani zrak v motorju.
LP
Točno tako!

Vezano je na bimentalni predupor za žarnico (9), torej, če je dovolj segret se ne vklopi. Dalje je vezano na (1b) (kontrola predogrevanja žarnice), torej ko kontrola gori, potem se greje, drugače ne. (pomeri z multimetrom ali 12V žarnico)
Žal ne vem kako je deloval takrat tisti motor, ko sem ga poprapvljal, ker tam je bila ravno ta predogrevalna žarnica uničena in smo jo menjali in je delovalo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maty
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.72
Kraj: Svečina

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo gledam shemo in morda je tisti (26 - dajalnik za podtlak v čistilcu za zrak) kontakt, ki preverja, če je kakšna luknja v sistemu za dovoden zrak (od filtra do motorja).
Torej, če ni tam podtlak, pomeni, da je nekje luknja in motor srka umazan nefiltriran zrak iz okolice, posledično hitrejše uničenje motorja. Ampak to le predvidevam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 987
Aktiv.: 4.44
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti senzor signalizira če je filter preveč zabit (podlak v filtru)...

klp
lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 18.38
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dajalnik za podtlak je signalizator umazanega (zabasanega) filtra. Ko podtlak naraste preko neke meje se vklopi, na armaturni plošči pa te signalna lučka opozori, da je skrajni čas za menjavo filtra.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 18.38
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmm, z Lado-tom sva očitno istočasno pisala odgovor, le da je on bil malenkost hitrejši. Very Happy
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
arksi
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19
Prispevkov: 741
Aktiv.: 3.91
Kraj: Dolenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 12:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti dajalnik za podtlak (pzicija 26) bo verjetno res senzor za "zapacanost" filtra. Ko je filter preveč zamazan se prižge kontrolna lučka na armaturni plošči in sporoča po zamenjavi filtra.

@maty: ni mi čisto jasno kakšno funkcijo ima potem bimetalni predupor. A mogoče izklopi grelno žarnico, ko je dovol segreta? Kje se pa nahaja ta grelna žarnicain in magnetni ventil, na katerem delu motorja?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S57NNT
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50
Prispevkov: 298
Aktiv.: 1.69
Kraj: Ljubljana - okolica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 2:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za bimetal ne vem, kakšno funkcijo ima. Če je montiran v vodni plašč, potem verjetno onemogoča gretje, kadar je motor topel, da ne bi brez veze prehitro pokuril nafte iz rezervoarčka. Sigurno pa to ni neka avtomatika, ki bi sama vklopila gretje, kadar bi pri mrzlem motorju dal kontakt. Kadar je v igri plamena žarnca se ga 100% greje ročno (kontaktna ključavnica, posebno stikalo ali kaj podobnega...) in ne preko neke avtomatike kot npr. pri grelnih svečkah.
Grelec je uvit v sesalni kolektor. Od zunaj zgleda kot malo večja matica (nekje nad 20mm), v sredi ima priključek za cevčico za nafto ob priključku pa še kontakt za napajanje. Vse skupaj (grelec in elektromagnetni ventil) tvorita eno samo celoto.
Kakšna je konkretna izvedba pri tebi, ne vem. Starejše variante so imele majhen rezervarček za nafto nad nivojem grelca, tako da je ob gretju nafta na prosti pad stekla v grelec.

Seveda moraš paziti, da imaš v rezervarčku nafto. Da boš dobil vtis, koliko časa moraš greti, ga enkrat grej brez filtra za zrak in tisti trentek, ko zagledaš plamene v sesalni cevi, ga nehaj gret in mora vžgat.

_________________
Preprostost še ne pomeni zaostalosti!

(Aleksander Sergejevič Jakovljev)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bosko
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Nov 2008 20:57
Prispevkov: 162
Aktiv.: 0.87
Kraj: Vače

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 5:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Plamena žarulje je žarilna svečka, le da je malo starejše izvedbe. Danes imajo sodobni dizli to vgrajeno v cilindru, da se ogreje kompresijski prostor.
Včasih pa je bilo to narejeno tako, da je :
1. Za male moči bila samo grelna spirala, ki je ogrela dovodni zrak, kateri je pri "verglanju" segrel prostor v cilindru, kjer je pri kompresiji zato bila posledično višja temperatura in lažji vžig.
2. Za večje moči (npr 4 cilindre FL914) pa ima grelno spiralo, ki po par sekundah zažari. Ko pričneš "verglanje", je povratni vod z šob speljan tudi na to žarnico. Ko je žarnica žareča, se v njej odpre ventilček, ki spusti tisto nafto (kapljico ali dve) na spiralo, in dejansko motor vase potegne plamen.
Vem zato, ker sem kupil staro mašino, ki tega ni imela priključenega. Prej, pri +2 ni hotel več kresnit (vergla, vergla..) Sedaj, pri -17 vžge po 2 sekundah...
Razz

_________________
Ko sem naredil , nisem vedel da se tega ne da......
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S57NNT
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50
Prispevkov: 298
Aktiv.: 1.69
Kraj: Ljubljana - okolica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 05, 2011 6:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bosko je napisal/a:
...je povratni vod z šob speljan tudi na to žarnico.



Uf, to pa je dobra ideja. Za to nisem vedel, vsi stabilci in kmetijska mehanizacija, kolikor sem jih do sedaj videl s tem sistemom, so imeli poseben rezervoarček za nafto za gretje.

_________________
Preprostost še ne pomeni zaostalosti!

(Aleksander Sergejevič Jakovljev)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregorraxo
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pet 08 Apr 2011 7:29
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.01
Kraj: okolica sl.b

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 08, 2011 5:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kje bi našel nosilec za varovalke original za deutz?
_________________
največji čar vseh čarov čar.. električar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1614
Aktiv.: 8.19
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 08, 2011 7:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si vprašal pri Motalnu? On še ponavadi ima kaj za "oldtimerje". Drugače pa skoraj vsepovsod dobiš univerzalne nosilce - sploh za ploščate varovalke, ki imajo po mojem mnenju zanesljivejše kontakte.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
llandini
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pet 17 Jan 2014 7:21
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01
Kraj: Slovenija

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 17, 2014 8:10 pm    Naslov sporočila:  ELEKTRIČNA SHEMA TORPEDO Odgovori s citatom

nujno rabim električno shemo torpedo...ta v tej temi jo super vendar moram počakati trdi dneve da bom aktivni uporabnik.....dovoljen je prikaz samo aktivnim....bi šlo kako drugače in pa prej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group