www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vžigalna tuljava in kabli

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.96

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:08 am    Naslov sporočila:  Vžigalna tuljava in kabli Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

za težave z vžigom bencinskega motorja večkrat svetujejo meritev cinšpule in vžigalnih kablov.

Prosim strokovnjake na tem področju, da nam pojasnite, kaj se pri tem meri. Ali gre samo za kontrolo, če je kje kaj prekinjeno, ali tudi za meritev upornosti - v tem primeru bi prosil za podatke o vrednostih.

Vprašanje se nanaša na starejše motorje, ki so še brez elektronike.

Hvala in lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne gre se za merjenje upornosti ampak prebojne trdnosti izolacijskega materiala teh vodnikov. Napetost prebojne trdnosti naj bo takšna kot je predpisana za posamezen kabel, podaja jo proizvajalec. Seveda se pregleda tudi, če je kabel prekinjen, vendar je to malo verjetno...

Meritev vžigalne tuljave lahko poteka enako, s tem da se tukaj preverja še morebitno prekinjenost tuljav pod obremenitvijo (v obratovanju).

Kaj več ti jaz ne bi vedel povedati, bo še kdo napisal kak komentar.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pegla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32
Prispevkov: 284
Aktiv.: 1.20
Kraj: Sv.Anton

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 6:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napiši malo bolj podrobno kakšen avto, kaj ti dela ,napake ob mrzlem motorju,napake ob toplem motorju, vremenski pogoji ob napaki.

KRAJ IZ KJE SI ,KER BUTALE NE VEM KJE SO. (lahko ti nekdo pomaga ,ki je blizu tebe)

Sodeč po postih zgleda, da so Butale, kar veliko mesto. Wink

L.P.PEGLA
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 7:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Butale je blizu Ivančne gorice.Ne samo kabel,verjetno tudi razdelilna kapa in rotor,če je star avto.
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.96

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Fantje, hvala za odgovore.

Za kraj Butale se opravičujem, čeprav ga nisem jaz vpisal.

Trenutno mi avto ne nagaja, bi pa rad (zaradi njegove starosti) stvari prekontroliral. Zanima me, če se cinšpula in kabli dajo izmeriti v domači garaži. Po ElGrigonovi informaciji sklepam, da se to ne da - ali se motim?

Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 05, 2007 11:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Instrumentov za prebojno trdnost in kvaliteto "cišpul" pri starejših avtih nima skoraj noben avtoelektričar (če odštejem ohmmeter, ki pa na par ohmih ni ravno verodostojen) ... je ceneje vzet nove stvari, če se že na pogled vidi, da so zadeve istrošene.

Pri teh sistemih so poleg slabih platin (nepravilno nastavljene ali ožgane) najbolj izpostavljeni napakam zaradi VN tile deli: vžigalna tuljava, razdelilnik in rotorček v njemu, kabli, svečke in gumijasta tesnila na spojih VN kablov.

Če že želiš na vsak način doma testirat vzdržljivost-odpornost tega sistema je najenostavneje, da s kakšno razpršilko vode za rože med delovanjem motorja po teh elementih našpricaš malo vodnega pršca - spray. Če avto kljub očitnim kapljicam po razdelilni kapi in ostalem ne bo ugasnil ali začel kašljat je vse OK. Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kosmit
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Maj 2005 13:27
Prispevkov: 103
Aktiv.: 0.43
Kraj: N.G.

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 8:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem pri preizkušanju vžigalnih tuljav je da jih moraš preizkusiti pri delovnih razmerah. To je da so "tople" kot pri daljčasnem delovanju. Tega pa z navadnim instrumentom ne moreš doseči.

Pri kablih je pa problem umazanjie. Na površini kabla se nabere umazanija po kateri tečejo površinski pokovi. Te jih je zelo težko izmeriti, pozna se pa tako da je iskra slaba ali je sploh ni. Tudi izolacija kabla lahko prepari ali se kje prelomi.

Njabolje da preizkusiš kot je omenil Iztok. Na forumu Avtomobilizem.com se tudi zasledil način kako se jih preveri v temi. Pospricaš jih za WD40 in ob prižganem motorju v temi gledaš če se kje pojavljajo kakšne iskre.

L.P.
Mitja
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
[g0ran24]
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Avg 2005 11:27
Prispevkov: 503
Aktiv.: 2.12
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 9:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče bi tudi pomagalo da bi ponoči prižgal avto in dvignil pokrov motorja ter seveda brez luči opazoval če je opazno prebijanje sepravi iskrenje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.96

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 9:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala lepa!

Najboljše rešitve so "preproste rešitve", in takšne ste mi predlagali. Jih bom preizkusil, ker so uporabne - pa še poceni.

Pa še ena stvar mi ni jasna. Novi vžigalni kabli so dvojni: navadni ali silikonski. Prosim, če pojasnite, kakšna je razlika med njimi.

Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 11:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
... Na forumu Avtomobilizem.com se tudi zasledil način kako se jih preveri v temi. Pospricaš jih za WD40 in ob prižganem motorju v temi gledaš če se kje pojavljajo kakšne iskre.

Informacije s tistega forume je treba jemat z rezervo ...
Tole z WD40 gotovo ne drži, ker je WD na bazi olja (izolacijskega) in prebojno trdnost preperelih kablov in podobnih izolacij za kratek čas celo poveča in gotovo ne izzove kakšnega iskrenja. Wink

Se pa po nekaj tednih na delno posušenem in lepljivem sloju WDja nabere prah in umazanija, kar povzroči "površinsko prevodnost" in preboje kot je omenil @kosmit.
Kot drugje se tudi tukaj WD izkaže kot urgenca za reševanje v sili, nikakor pa to ni dobra trajna terapija. Smile


VN kabli so lahko navadni plastični, ki so bolj primerni za starejše avtomobile kjer je okrog motorja veliko prostora in niso stisnjeni direktno ob vroč motor, kar dovoljujejo silikonski kabli. Poleg tega so silikonski mehkejši in jih je potrebno malce bolj fiksirati (bolj pogosto na večih mestih) kot pa plastične, ki so zaradi svoje trdote bolj primerni za "letečo samonosno" izvedbo, kar je pogost način izvedbe pri starejših avtih.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 12:38 pm    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

v službi imam

DC do 30kV / 1mA (10,100mA)

AC do 5kV / 25mA

Neverjetne stvari vidiš pod VN. Recimo imamo testiranje medlamelne prebojne trdnosti , kako napetost , potem pa zanjo tok povleče skozi šibko mesto v plastiki do obloka , če ni tokovna zaščita previsoko nastavljena.

za kable poglej
http://www.microtronic.si/ na vrhu :prodaja/kabli/vodniki

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2007 12:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

dyfan je napisal/a:
Hvala lepa!
Pa še ena stvar mi ni jasna. Novi vžigalni kabli so dvojni: navadni ali silikonski. Prosim, če pojasnite, kakšna je razlika med njimi.
Lep pozdrav!


Vsekakor je najbolje uporabiti silikonske. Ne samo zaradi velikih temperatur, ampak zaradi večje fleksibilnosti, posledično ne povzročijo pokanje ali sprhnelost izolacije. Pri silikonskih je tudi boljša tesnost pri zaključnik kapicah na kablu, ki preprečijo vhajanje praha.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 07, 2007 5:35 am    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

odlični so tudi teflonski ( čeprav jih v avtu še nisem videl) ker je prebojna trdnost teflona veliko večja od silikona. ( kV zdržijo kabli debeli 1,5-2mm)
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
XXX
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22
Prispevkov: 30
Aktiv.: 0.14

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 15, 2007 4:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene pa znaima koliko ima približno napetost in največji tok ena povprečna vžigalna tuljava.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group