 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:08 am Naslov sporočila: Vžigalna tuljava in kabli |
|
|
Pozdravljeni,
za težave z vžigom bencinskega motorja večkrat svetujejo meritev cinšpule in vžigalnih kablov.
Prosim strokovnjake na tem področju, da nam pojasnite, kaj se pri tem meri. Ali gre samo za kontrolo, če je kje kaj prekinjeno, ali tudi za meritev upornosti - v tem primeru bi prosil za podatke o vrednostih.
Vprašanje se nanaša na starejše motorje, ki so še brez elektronike.
Hvala in lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne gre se za merjenje upornosti ampak prebojne trdnosti izolacijskega materiala teh vodnikov. Napetost prebojne trdnosti naj bo takšna kot je predpisana za posamezen kabel, podaja jo proizvajalec. Seveda se pregleda tudi, če je kabel prekinjen, vendar je to malo verjetno...
Meritev vžigalne tuljave lahko poteka enako, s tem da se tukaj preverja še morebitno prekinjenost tuljav pod obremenitvijo (v obratovanju).
Kaj več ti jaz ne bi vedel povedati, bo še kdo napisal kak komentar. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pegla Član


Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.20 Kraj: Sv.Anton
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napiši malo bolj podrobno kakšen avto, kaj ti dela ,napake ob mrzlem motorju,napake ob toplem motorju, vremenski pogoji ob napaki.
KRAJ IZ KJE SI ,KER BUTALE NE VEM KJE SO. (lahko ti nekdo pomaga ,ki je blizu tebe)
Sodeč po postih zgleda, da so Butale, kar veliko mesto.
L.P.PEGLA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Butale je blizu Ivančne gorice.Ne samo kabel,verjetno tudi razdelilna kapa in rotor,če je star avto.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 10:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fantje, hvala za odgovore.
Za kraj Butale se opravičujem, čeprav ga nisem jaz vpisal.
Trenutno mi avto ne nagaja, bi pa rad (zaradi njegove starosti) stvari prekontroliral. Zanima me, če se cinšpula in kabli dajo izmeriti v domači garaži. Po ElGrigonovi informaciji sklepam, da se to ne da - ali se motim?
Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 11:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Instrumentov za prebojno trdnost in kvaliteto "cišpul" pri starejših avtih nima skoraj noben avtoelektričar (če odštejem ohmmeter, ki pa na par ohmih ni ravno verodostojen) ... je ceneje vzet nove stvari, če se že na pogled vidi, da so zadeve istrošene.
Pri teh sistemih so poleg slabih platin (nepravilno nastavljene ali ožgane) najbolj izpostavljeni napakam zaradi VN tile deli: vžigalna tuljava, razdelilnik in rotorček v njemu, kabli, svečke in gumijasta tesnila na spojih VN kablov.
Če že želiš na vsak način doma testirat vzdržljivost-odpornost tega sistema je najenostavneje, da s kakšno razpršilko vode za rože med delovanjem motorja po teh elementih našpricaš malo vodnega pršca - spray. Če avto kljub očitnim kapljicam po razdelilni kapi in ostalem ne bo ugasnil ali začel kašljat je vse OK.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kosmit Član

Pridružen-a: Ned 01 Maj 2005 13:27 Prispevkov: 103 Aktiv.: 0.43 Kraj: N.G.
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Problem pri preizkušanju vžigalnih tuljav je da jih moraš preizkusiti pri delovnih razmerah. To je da so "tople" kot pri daljčasnem delovanju. Tega pa z navadnim instrumentom ne moreš doseči.
Pri kablih je pa problem umazanjie. Na površini kabla se nabere umazanija po kateri tečejo površinski pokovi. Te jih je zelo težko izmeriti, pozna se pa tako da je iskra slaba ali je sploh ni. Tudi izolacija kabla lahko prepari ali se kje prelomi.
Njabolje da preizkusiš kot je omenil Iztok. Na forumu Avtomobilizem.com se tudi zasledil način kako se jih preveri v temi. Pospricaš jih za WD40 in ob prižganem motorju v temi gledaš če se kje pojavljajo kakšne iskre.
L.P.
Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
[g0ran24] Član

Pridružen-a: Pon 15 Avg 2005 11:27 Prispevkov: 503 Aktiv.: 2.12 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 9:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bi tudi pomagalo da bi ponoči prižgal avto in dvignil pokrov motorja ter seveda brez luči opazoval če je opazno prebijanje sepravi iskrenje |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala lepa!
Najboljše rešitve so "preproste rešitve", in takšne ste mi predlagali. Jih bom preizkusil, ker so uporabne - pa še poceni.
Pa še ena stvar mi ni jasna. Novi vžigalni kabli so dvojni: navadni ali silikonski. Prosim, če pojasnite, kakšna je razlika med njimi.
Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 11:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
... Na forumu Avtomobilizem.com se tudi zasledil način kako se jih preveri v temi. Pospricaš jih za WD40 in ob prižganem motorju v temi gledaš če se kje pojavljajo kakšne iskre. |
Informacije s tistega forume je treba jemat z rezervo ...
Tole z WD40 gotovo ne drži, ker je WD na bazi olja (izolacijskega) in prebojno trdnost preperelih kablov in podobnih izolacij za kratek čas celo poveča in gotovo ne izzove kakšnega iskrenja.
Se pa po nekaj tednih na delno posušenem in lepljivem sloju WDja nabere prah in umazanija, kar povzroči "površinsko prevodnost" in preboje kot je omenil @kosmit.
Kot drugje se tudi tukaj WD izkaže kot urgenca za reševanje v sili, nikakor pa to ni dobra trajna terapija.
VN kabli so lahko navadni plastični, ki so bolj primerni za starejše avtomobile kjer je okrog motorja veliko prostora in niso stisnjeni direktno ob vroč motor, kar dovoljujejo silikonski kabli. Poleg tega so silikonski mehkejši in jih je potrebno malce bolj fiksirati (bolj pogosto na večih mestih) kot pa plastične, ki so zaradi svoje trdote bolj primerni za "letečo samonosno" izvedbo, kar je pogost način izvedbe pri starejših avtih. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 12:38 pm Naslov sporočila: re |
|
|
v službi imam
DC do 30kV / 1mA (10,100mA)
AC do 5kV / 25mA
Neverjetne stvari vidiš pod VN. Recimo imamo testiranje medlamelne prebojne trdnosti , kako napetost , potem pa zanjo tok povleče skozi šibko mesto v plastiki do obloka , če ni tokovna zaščita previsoko nastavljena.
za kable poglej
http://www.microtronic.si/ na vrhu :prodaja/kabli/vodniki _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2007 12:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
dyfan je napisal/a: |
Hvala lepa!
Pa še ena stvar mi ni jasna. Novi vžigalni kabli so dvojni: navadni ali silikonski. Prosim, če pojasnite, kakšna je razlika med njimi.
Lep pozdrav! |
Vsekakor je najbolje uporabiti silikonske. Ne samo zaradi velikih temperatur, ampak zaradi večje fleksibilnosti, posledično ne povzročijo pokanje ali sprhnelost izolacije. Pri silikonskih je tudi boljša tesnost pri zaključnik kapicah na kablu, ki preprečijo vhajanje praha. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pon Maj 07, 2007 5:35 am Naslov sporočila: re |
|
|
odlični so tudi teflonski ( čeprav jih v avtu še nisem videl) ker je prebojna trdnost teflona veliko večja od silikona. ( kV zdržijo kabli debeli 1,5-2mm) _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Tor Maj 15, 2007 4:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa znaima koliko ima približno napetost in največji tok ena povprečna vžigalna tuljava. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|