www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Nemoteno branje obstoječega senzorja temperature in tlaka

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 25, 2007 11:25 am    Naslov sporočila:  Nemoteno branje obstoječega senzorja temperature in tlaka Odgovori s citatom

Pozdravljeni!
Na motorju sta senzorja temperature (NTK) in tlaka (prav tako s spremenljivo upornostjo v odvisnosti od tlaka). Vsak senzor je zaporedno vezan med GND in +12V z analognim instrumentom (uležajena tuljavica s kazalcem in skalo). Vse skupaj deluje po principu "večji tok - večji odklon" kazalca.

Zanima me ali kdo pozna kakšno preprosto, dovolj natančno in nevplivajočo metodo s katero bi pretvoril tok (v obsegu od nekaj mA do 750mA), ki teče skozi inštrument in senzor, v napetost nekje med 0 in 5V, da bi napetost lahko obdelal z AD pretvorbo v mikrokontrolerju.

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Djurodrljaca
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Dec 2003 16:31
Prispevkov: 393
Aktiv.: 1.66
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 25, 2007 6:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaključiš tokovno zanko s primernim uporom proti masi in potem z napetostnim sledilnikom oz ojačevalnikom (op. ojač.) odvzemaš signal iz upora. Bo to zadostovalo?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 26, 2007 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po pravici povedano še nisem izmeril, če pride do kakšnega padca napetosti na analognem instrumentu. Če pride, je stvar zelo preprosta, ker bi se padec napetosti spreminjal na senzorju in bi bral kar to spremembo. Če pa je ta upornost instrumenta zelo mahna, potem pa je padec napetosti na senzorju ne glede na temperaturo/tlak vedno konstanten in se tako ne bi dalo nič izmeriti.
Predpostavimo da velja slednje, do dokler ne pomerim realnega stanja. Sam sem imel v mislih enako rešitev kot Djurodrljaca, le da bi uporabil nek element tipa MAX4172, ki zahteva zunanji upor, ki ga vežeš zaporedno v tokokrog (če poznate kakšen primernejši element, kar povejte). Glede na to, da nisem kaj preveč domač v elektroniki, bi mi prav prišel vsakršen nasvet. Kolikor vem, bi moral biti zunanji upor zelo nizke upornosti in visoke moči, da bi čim manj spremenil tok ter zdržal ta tok. Poleg tega bi moral biti zelo natančen, ker v nasprotnem primeru bi moral vsako inštalirano napravico umerit.... Predlogi zaželjeni.

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 26, 2007 12:31 pm    Naslov sporočila:  Re: Nemoteno branje obstoječega senzorja temperature in tlak Odgovori s citatom

matjazkariz je napisal/a:
Na motorju sta senzorja temperature (NTK) in tlaka (prav tako s spremenljivo upornostjo v odvisnosti od tlaka). Vsak senzor je zaporedno vezan med GND in +12V z analognim instrumentom (uležajena tuljavica s kazalcem in skalo). Vse skupaj deluje po principu "večji tok - večji odklon" kazalca.


Zakaj bi pretvarjal napetost v tok. Na plus pol instrumenta priključi A/D vhod od mikrokontrolerja (minus pol instrumenta je običajno masa, kar je zelo v redu). Vrednost A/D konverzije bo premosorazmerna temu, kar kaže analogni instrument (z nekim faktorjem, ki je konstanten in ga upoštevaš v softweru). Koliko bo analogni instrument kazal manj zaradi obremenitve? Vzemi chip in priključi GND od chipa na maso, A/D vhod chipa pa priključi na instrument. Poglej kakšna je razlika na analognem instrumentu z chipom ali brez. Chipa ni potrebno sprogramirati niti napajati. Priključi le dve žici. Če bo A/D konvertor preveč obremenil instrument, med instrument in A/D konverter vtakneš en operacijski ojačevalnik. Ta istočasno lahko napetost skalira na interval od 0 do 5 voltov.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 15, 2007 3:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Končno sem pomeril spremembe napetosti na senzorju tlaka in temperature. Dobil sem tudi karakteristike teh senzorjev. Na srečo je padec napetosti na senzorjih dovolj velik, da je mogoče določiti temperaturo preko spremembe napetosti in mi ne bo treba uporabiti merjenja toka. Napetosti so za temperaturni senzor v obsegu med 7 in 9V, za tlačni sezor pa med 5,5 in 8V.

Zdaj me pa zanima kako v praksi izgleda nek komercialni "bralnik" AD signalov. Ali je v navadi, da se ne glede na napetostne nivoje uporabi operacijske ojačevalnike, ali je dovolj v mojem primeru uporabiti samo delilnik napetosti in zavarovati vhod z 5V1 zener diodo?

Potrebujem pa še eno potrditev mojih razmišljanj. Pojavi se namreč še ena težava, saj se napetost pri prižganem motorju dvigne iz 12V na okrog 13,7V, kar bi pomenilo, da bi se padec napetosti na senzorju povečal in posledično bi bil rezultat AD pretvorbe večji. Ali se v tem primeru uporabi kot referenčno napetost Vref+ napetost, ki jo dobim iz enakega delilnika napetosti na strani + pola akumulatorja, Vref- pa vežem na GND? Bo to dovolj za kompenzacijo nihanja napajalne napetosti senzorjev?

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 16, 2007 12:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtomobilska napetost 12 V, tista, ki skoči na 13 voltov in več vsebuje veliko število motenj. Za napajanje elektronike moraš uporabiti stabilizator napetosti. Brez njega bo kazalo vse narobe.

Načeloma delilnik z uporom zadošča. To lahko preveriš v voltmetrom.

Obstoja posebna veja elektronike, ki se imenuje automotive. Zaradi motenj, ki nastajajo v avtomobilu.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 18, 2007 4:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prav imaš Jur. Pri delujočem motorju je napetost nestabilna, tistih 13V je povprečenih. Projekt imam namen zgraditi na PIC18F mikrokontrolerju. Do zdaj nisem imel kakšnega resnejšega projekta, ki bi temeljil na ADC modulu.

PICi imajo na RA2 in RA3 Vref- in Vref+. To sta zgornja in spodnja referenčna meja AD pretvorbe. V datasheetu piše, da je potrebno v primeru uporabe teh referenčnih napetosti uporabiti operacijske ojačevalnike za drive AD kanala, tako da bom opustil uporabo delilnika napetosti.

Upam, da bo PIC za automotive potrebe zdržal. Žal ne morem uporabiti stabilizatorja napetosti.

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 21, 2007 2:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upam, da bo delovalo.

Napajano neposredno iz akumulatorja brez filtriranja in stabiliziranja ne bo delovalo. Saj ne da bi crknilo, ampak resetiralo in podobne hude stvari. Mene je yebal že dizel motor, ki nima VN svečk in podobnih generatorjev motenj. Dovolj je bil alternator, da je so ADji popyzdili. Brez jermena na alternatorju je delovalo.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 23, 2007 12:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napajanje uC je stabilizirano na 5V. Uporabil bom kar LM7805 z ustreznimi kondenzatorji.
Jur, kaj si govoril o stabiliziranju branega signala na ADju? Da bi pred operacijski ojačevalnik dal kakšen filter, ki bi pobiral špice? Na primer en zaporedno vezan uporček in vzporedno vezan kondenzator? Kako si ti rešil ta problem?

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 23, 2007 12:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napajanje mikroja je bilo preko 7805. Na obeh straneh veliki elektroliti, pa cel kup 100 nF kondenzatorjev. Zdaj jih (100 nF kondenzator) skoraj vedno dajem tudi ekstra neposredno na pine od 7805, tam kjer noge pridejo iz chipa. Pri lotanju dam regulator na bakreno ploščico pa v primež, tako da se chip ne pregreje.

Napetosti, ki so prihajale na AD konverterje pa so bile pred in po uporovnem delilniku blokirane z 100 nF, in 1 mikrofaradom proti masi. Ker so spremembe pri meritvi bolj počasne (napetosti akumulatorjev, nivo vode, pritisk olja, temperatura,..) kondenzatorji niso motili. Kondenzatorji se praznijo preko upora od delilnika. Oddaljene digitalni signali (logična ena in logična ničla, reeed rele ali stikalo) pa pridejo na vhod mikroja preko optocouplerja. Optocoupler ima maso in plus (napajanje LED diode) na istem, kot mikroprocesor. Izoliran je samo I/O pin. Zadošča.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group