 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
NejcKo Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 10:40 Prispevkov: 61 Aktiv.: 0.27 Kraj: 2km od GEOSS-a
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 1:58 pm Naslov sporočila: Obratomer AROSO |
|
|
Pozdravljeni. Že pred leti mi je stric podaril obratomer, ki je spodaj na sliki. Takoj sem ga namontiral v avto (Renault 5 Campus l. 1991)... In stvar je delala, vse dokler nisem avta zamenjal (Renault 5 Five l. 1996). Problem pa je v tem, da stara "Petkica" je imela še dobro staro vžigalno tuljavo, nova pa ima elektronsko. Pripenjam tudi sliko te elektronske tuljave. Sedaj pa vprašanje. Ker na tem področju še nimam izkušenj, me zanima kam priklopiti omenjeni obratomer? Mi lahko kdo na kratko obrazloži kako deluje elektronska vžigalna tuljava? Uspel sem ugotoviti da na spodnji del pride masa in pa 12V ko obrnem ključ. Potem pa sta še dve žici. Pride tu signal za vžig tuljave? Brskal sem po AUTODATA, sicer za model 5 ni nič je pa nekaj za Cliota isti letnik precej podobna zadeva. Tam pride po eni žici pravokotni signal cca 50Hz pri "štandgasu" in amplitude 12 Vpp. Kaj je potem druga žica, minus? Obe sta pa enake barve tako da ne vem.... Hvala
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
612.33 KB |
Pogledana: |
45 krat |

|
Opis: |
Elektronska vžigalna tuljava |
|
Velikost datoteke: |
38.59 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.64 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz načrta je razvidno, da gre zelena žica instrumenta na maso (minus). Rdeča žica gre na tisto žico od tuljave, ki gre na platine. V tej točki pride 12 voltov, ki je prekinjano v odvisnosti od obratov. Na elektronski vžigalni tuljavi mora tudi biti neka žica, ki deljuje v ritmu vžiganja. Ali imaš načrt/vezalno shemo tuljave? To bi pomagalo. Bela žica od instrumenta je osvetlitev in pa napajanje elektronike v instrumentu, če je je kaj vgrajeno. Preko ključa gre, da ne prazni akumulatorja
Elektronska tuljava vključuje iskro z polprevodnikom (tranzistor), tako da je manj motenj, pa še kontakt ("platina") se ne obrablja.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NejcKo Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 10:40 Prispevkov: 61 Aktiv.: 0.27 Kraj: 2km od GEOSS-a
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 3:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
No saj ravno v tem je problem, ker iščem shemo za ta elektronski vžig (proizvajalcev je več - siemens, valeo, itd...) pa je nikjer ne najdem. Če bi imel shemo bi že šlo.. Sedaj sem obratomer malo testiral in očitno bo uredu če najdem ta signal 12Vpp, 0-200Hz, duty cycle cca 20% oziroma tam nekje..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta elektronski vžig, ali je delujoč in montiran na avtu? Če je tako, vzameš voltmeter. Minus od voltmetra daš maso avta. Plus voltmetra daš na posamezne kontakte elektronskega vžiga. Nekdo v avtu ti pritiska na gas. Instrument bo ob spremembi plina kazal spremembo napetosti, ko boš našel pravi priključek na vžigu. Tja gre zelena žica obratomera. Upaš lahko, da tisti za volanom ne bo dal v prestavo in spustil sklopko.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NejcKo Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 10:40 Prispevkov: 61 Aktiv.: 0.27 Kraj: 2km od GEOSS-a
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 3:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelena? Verjetno si hotel reči rdeča Pomoje da bom dal lepo črno pa zeleno skupaj na minus, kam bom dau pa rdečo, sem šel pa ravno gledat k kolegu, ki ima 19ko in isto elk. tuljavo. S to razliko, da ima 19 obratomer že vgrajen. Tako In ker je tam ena žica več kot pri meni - heureka. Bom zdaj probal če sem pravilno sklepal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NejcKo Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 10:40 Prispevkov: 61 Aktiv.: 0.27 Kraj: 2km od GEOSS-a
|
Objavljeno: Sre Jun 20, 2007 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takole, zadeva je zmontirana in dela Jur hvala za pomoč. Pa bom priložu še dve slikce. (Če koga zanima, Renault 5 Five, 1.4, 43kW gre z obrati vse do 5500. Čez nisem šel ker se mi je avto zasmilil, že tako ali tako je dovolj vroče )
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
42.86 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
49.93 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|