 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70822.59
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 10:16 pm Naslov sporočila: Ali se da preprogramirati krivuljo navora? |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bray Član


Pridružen-a: Sre 19 Jan 2005 23:53 Prispevkov: 327 Aktiv.: 1.38 Kraj: Vransko
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tud sam sem se dost zanimal za te stvari.
Na prvi del ti ne znam odgovorit.
Glavni racunalnik se da "preprogramirat" ponavadi na dva nacina. Preko EOBD konektorja (ponavadi je na tem konektorju tudi CAN...vsaj pri novejsih) ali pa s fizicno menjavo/programiranjem eproma/flasha. Kako je z gesli in zascitno pri dostopu preko kablov ne vem.
Za sam cip tjuning so pa spet dve varjanti...menjava programa na zgoraj opisan nacin ali pa cudezna "crna skatlica" s konektorji, ki jo vtaknes med glavni racunalnik, senzorje in crpalko za bencin. S tem na nek nacin pretentas glavni racunalnik, da malo bol odpre pipico in bol globoko zadiha.
Prva varjanta bi naj bla bol ucinkovita, ker pac racunalnik deluje po drugem programu, ki (naj bi bil) je optimiziran za nove razmere in s tem ostanejo razne varovalke (temperatura motorja, obrati,...), ki preprecujejo, da bi slo kaj narobe.
Pa se neki. Ti chip tuningi pridejo do pravega izraza samo v turbo diesel motorjih, kjer je dosti enostavno spremeniti kolicino vbrizganega goriva in pa predvsem "odprtost" turbine. In prav pri turbini so najvecje rezerve in zato tudi taksno izboljsanje karakteristik motorja.
Tolk na kratko vem o tem...ce sem pa kje falil me pa naj kak strucko popravi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 3:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Že zdavnaj so minili časi Chip-tuninga s polnjenjem nekega friziranega standardnega hex-a v EPROM.
Kot je že omenil @bray se takšni tuningi najbolj izplačajo na turbo-dizlih. Pri atmosferskih motorjih pa je to početje skoraj nesmiselno.
Za kvaliteten chip-tuning se danes postavi avto na "valarje" kjer se meri moč in navor pri različnih pogojih. Na podlagi dobljenih podatkov se nastavi čase vbrizga injektorjev in pritisk turbine za posamična območja obratov.
Stvar na ekranu med programiranjem izgleda približno takole:
Vedeti je treba, da se pritiski turbin, pretoki zraka, ipd. razlikujejo tudi pri dveh enakih vozilih, ki sta prišla iz tovarne kot popolnoma enaka vendar sta se v času uporabe pred tuningom drugače uporabljala in vzdrževala.
Preko OBD2 konektorja se "čipajo" (če se temu lahko sploh tako reče) samo vozila VAG koncerna (VW, AUDI, Seat in Škoda) katerim je možno spreminjat čase vbrizga, max. obrate in še nekaj malenkosti. Toda to je še daleč od pravega čip-tuninga.
Ker občasno sodelujem s TO firmo vem nekaj stvari kar iz prve roke. Fantje in še posebej šef R.S. so res "doktorji za avtomobilsko elektroniko"
BTW, ker vem da bodo nekateri kritizirali takšne optimalizacije ... ne bom na široko razlagal ... za normalno kratkotrajno uporabo (potreba moči pri prehitevanju, pospeševanju, ipd.) je neškodljiva za motor in uporabna ... z nepravilno uporabo pa je možno na hitro uničit tudi ne-čipanega turbo-dizla.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.13 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem na moji 90 konski TDI ibizi dal notri RSRjev 115ks cip.
Moram reci, da se obcutno pozna razlika. Tudi to, kar pravi Iztok drzi. Zaradi boljse optimizacije pri ZMIRNI voznji avto pokuri manj. Hecno kaj? _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70822.59
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z garancijo je ponavadi tako, da jo noben uradni servis ne uveljavlja rad, če od čipanja nima kakšne provizije. Pri novejših renojih je to še najmanjši problem, ker se lahko v slučaju kakršnihkoli težav v motorni računalnik vrne backup kopija originalnega programa brez kakršnekoli sledi. Čipanja ne morejo odkriti ob rednih pregledih s testerjem na pooblaščenih servisih. Prav tako ne morejo odkriti čipanja in kasnejšega backupa tudi če pošljejo motorni računalnik na pregled v matično firmo.
Cena čipanja bi za tvoj motor prišla cca. 300€.
Poraba goriva se pri enakem načinu vožnje ne spremeni. Seveda pa se sorazmerno poveča, če uporabljaš novo pridobljeno moč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MEK Član


Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58 Prispevkov: 84 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 17, 2006 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa samo pri turbo dizlih??? Enako se da pri bencinarjih turbo....
Grepa pa enostavno za povečanje tlaka turbine, če je le ta upravljan preko računalnika, pa tudi za večje razmerje gorivo:zrak.
Bencinski motorji z lahkoto zmorejo povečanje moči za cca. 30-40%, med tem ko dizelski motorji precej manj, saj so le-ti že tako ali tako blizu maximuma. Atmosferski motor.... +5% max.
Ne vem, če bi tukaj lahko govorili o optimizaciji in s tem manjšo porabo.... tovarna je v te zadeve sigurno vložila neskončno ur, tako da je stvar sigurno zoptimizirana.
Citiram: |
... za normalno kratkotrajno uporabo (potreba moči pri prehitevanju, pospeševanju, ipd.) je neškodljiva za motor in uporabna ... |
Nepravilno nastavljeno razmerje gorivo:zrak je glavni vzrok za okvaro. Turbina praktično nima omejitve pritiska, zato je pritisk lahko poljubno visok. Injektorji pa imajo končen pretok goriva. Če pri tuningu povečaš samo pritisk turbine, ne pa tudi količine goriva, potem to vodi v uničenje motorja....
Citiram: |
... z nepravilno uporabo pa je možno na hitro uničit tudi ne-čipanega turbo-dizla. |
Še posebej VW ali Renault ... izkušnje govorijo. _________________ lp, MEK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaviiD Neznanec

Pridružen-a: Sob 29 Jul 2006 1:58 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Jul 29, 2006 11:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da malo potegnem temo iz naftalina...
MEK je napisal/a: |
Zakaj pa samo pri turbo dizlih??? Enako se da pri bencinarjih turbo....
Grepa pa enostavno za povečanje tlaka turbine, če je le ta upravljan preko računalnika, pa tudi za večje razmerje gorivo:zrak.
|
Ni nujno. Pri bencinarjih gre ponavadi tudi za drugacne vrednosti predvziga (tako pri turbo kot atmo). Pri avtih, ki pa imajo se variabilni timing ventilov (aka. variator faze pri Alfi, vanos pri BMW, VTEC pri hondi, ...) pa se lahko tudi spremeni tudi timing odpiranja ventilov (in pri VTEC tudi cas odpiranja (vecji TDC overlap, ...)). Ti kar pravis da gre za vecje razmerje gorivo zrak ni res. Vrednost tega naj bi ostala idealna glede na tip goriva. Je pa tako da ce povecas volumetricno efikastnost pretoka zraka mores primerno temu dodajati tudi vec goriva. To se predvsem pozna pri turbo avtih, kjer se VE glede na nastavitev turbine poveca kar precej. Ce je mesanica bolj slaba (vec zraka in manj goriva) se bodo interni deli motorja bolj greli (predvsem bati) in povzrocili poskodbo motorja (ce je full preslaba pride do "lean misfire"). Ce pa je prebogata pa pride do pojava izpiranja cilindra, kjer bencin (kot topilo za olje) izpira olje iz sten cilindra in povzroci obrabljenost cilindrov (ovalnost, ...). Skratka najboljse je vedno imeti malo bolj bogato mesanico kot je idealna.
MEK je napisal/a: |
Bencinski motorji z lahkoto zmorejo povečanje moči za cca. 30-40%, med tem ko dizelski motorji precej manj, saj so le-ti že tako ali tako blizu maximuma. Atmosferski motor.... +5% max.
|
Tudi to ni nujno. Atmosferski motor je problematicen zaradi tega ker se ne da kar tako na "easy" povecati VE. Ce pa pridejo v igro vec stopinjske odmicne, vecji ventili, ... pa se stvar zelo spremeni. Za primer ti lahko povem da se da iz fiatovega 1.3 DOHC potegniti krepko cez 180 konjev.
MEK je napisal/a: |
Ne vem, če bi tukaj lahko govorili o optimizaciji in s tem manjšo porabo.... tovarna je v te zadeve sigurno vložila neskončno ur, tako da je stvar sigurno zoptimizirana.
Citiram: |
... za normalno kratkotrajno uporabo (potreba moči pri prehitevanju, pospeševanju, ipd.) je neškodljiva za motor in uporabna ... |
Nepravilno nastavljeno razmerje gorivo:zrak je glavni vzrok za okvaro. Turbina praktično nima omejitve pritiska, zato je pritisk lahko poljubno visok. Injektorji pa imajo končen pretok goriva. Če pri tuningu povečaš samo pritisk turbine, ne pa tudi količine goriva, potem to vodi v uničenje motorja....
|
Tudi za dolgotrajno uporabo ni skodljivo ce je stvar narejena tako kot je treba. Sam sem se z AR 33 od LJ do MB peljal na polnem gasu (cca 210 KM/h) in ni bilo nic narobe. Tako kot pravis: nastavitev mesanice ima kljucno vlogo pri okvarah.
Ce znas brati turbinske mape potem ves da ima turbina obmocje v katerem dela dobro. Ko enkrat prides izven tega obmocja se turbina zacne prehitro vrteti (na hitrosti za katere ni balansirana), pregrevati zrak (temperatura oz. gostota zraka ima tudi velik pomen), ... Mala turbinica pac lahko napiha samo doloceno kolicino zraka znotraj svojega efikastnega obmocja, zato lahko recemo da ima omejen pretok zraka (Hint: na rally avtih A grupe uporabljajo restriktorje na vhodu zraka v turbino in s tem omejijo moc na cca 300 KM).
Tudi kolicine vbrizganega goriva se ne da v nedogled povecevat. Namrec gorivo se lahko vbrizgava ko je bat v postopku sesanja zraka. S tem se dokoci duty cycle injektorja ki je sposoben v dolocenem casu pri dolocenem tlaku vbrizgati pac neko kolicino. Ce se tlak turbine mocno poveca je skoraj nuja zamenjati tudi injektorje za vecje.
Pri vzdrzljivosti motorja se pojavlja se dosti drugih faktorjev, ki pa jih ne bom sedaj nasteval in so tudi kljucni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MEK Član


Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58 Prispevkov: 84 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 13, 2006 11:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imajo vsi avtomobili elektronsko vodenje ventilov?
Menjava ventilov, odmičnih, itd.... govora je o preprogramiranju.... tisto je druga zgodba.
Tudi turbine se ne da elektronsko regulirat pri vseh avtomobilih, sploh starejših, kjer gre zgolj za mehanske nastavitve. _________________ lp, MEK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
michobx Član


Pridružen-a: Tor 28 Nov 2006 20:57 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Sre Nov 29, 2006 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ah kje so ti časi ko si pri Citroen AX - u 1.1 dvignil pokrov motorja, odvil par vijakov na računalniku in originalen čip zamenjal s čipom od Fiat Tipo 1.4. ter tako pridobil precej na pospeških, končni hitrosti, pa tudi poraba na 100km je padla, sam motor pa je tudi zdržal še precejšnjo število kilometrov. Sistem elektronskega vbrizga bencina je bil seveda enak - mislim da od BOSCH- a, nisem pa 100%.
Sliši se čudežno, ampak to se je delalo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dj robee Član

Pridružen-a: Ned 05 Okt 2003 20:34 Prispevkov: 68 Aktiv.: 0.29
|
Objavljeno: Pet Dec 29, 2006 6:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo ne razumem pa "oderuških" cen... No, meni se zdi veliko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roadracer Član


Pridružen-a: Ned 16 Okt 2005 18:41 Prispevkov: 482 Aktiv.: 2.03 Kraj: LJ/Litija
|
Objavljeno: Čet Jul 26, 2007 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Cene so res previsoke. Glede na to da nekih režijskih stroškov nimajo je profit velik. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pet Jul 27, 2007 6:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Glavni "haklc" čipanja je , da se bolj približaš točki klenkanja in motor optimalno nastaviš za največjo moč in ne za najmanjšo porabo in zanesljivost.
Tovarna predvidi tolerance motorja, bencina, upoštev ekstremne vremenske pogoje in naredi program, ki bi naj povsod deloval dobro. Tuner pa gre bolj na mejo in na tak način iztisne več. Najlažje gre pri turbaših, pri nepredelanih NA-jih je pa učinek "čipanja" manjši.
Da bi se sam lotil take predelave, ti odsvetujem, ker je treba imeti pravo opremo in dosti znanja- drugače se lahko motor hitro uniči.
Sam bi raje kupil čip od nekoga z renomejem, kot od "novinca", ki je na trgu kratek čas. Je enostavno preveč vsega, še posebej stroškov, če gre kaj narobe.
In še odgovor na vprašanje o navoru- ravno navor se poveča (moč = navor x obrati)
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pet Jul 27, 2007 6:59 am Naslov sporočila: |
|
|
michobx je napisal/a: |
Ah kje so ti časi ko si pri Citroen AX - u 1.1 dvignil pokrov motorja, odvil par vijakov na računalniku in originalen čip zamenjal s čipom od Fiat Tipo 1.4. ter tako pridobil precej na pospeških, končni hitrosti, pa tudi poraba na 100km je padla, sam motor pa je tudi zdržal še precejšnjo število kilometrov. |
Kje so časi, ko si naredil glavo za yuga, nastavil vplinjač in vžig, pa bil prvi na vasi?
Sedaj te pa "pihne" vsak čipan dizel  _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.06 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Pet Jul 27, 2007 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Kje so časi, ko sem v YUGO45 dogradil peto brzino.
Če pomislim, da je tista konzervna čkatla potem na AC letela prek 160 km/h me kar srh spreleti.
Kaj češ ____________________ mladost je norost! _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|