www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

enofazni elektromotor-problem
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2007 10:44 pm    Naslov sporočila:  enofazni elektromotor-problem Odgovori s citatom

Motor:
tip:EKSK 112 S.4
12,5A
1,5kW
1430 1/min

Kondenzator:motorstart iskra
EEB 9201 EL-KO
125-156 mi F
20/3" vklopov/uro
25/81

Motor ima na priključnici šest žic.U-Z glavno navitje(večji presek žic ter manjša upornost 1,4 ohm),X-V pomožno navitje(tanjši presek žic ter večja upornost 4,5 ohm),kondenzator je vezan med Z-W,mostički so X-U ter Y-V,faza je na U ter nula na Z.Preostali žici sta na Y ter W(presek žic je isti kot pomožno navitje,upornost kaže neskončno).Ob vklopu motor brni in stoji.Nazadnje,ko še je obratoval se ni normalno zaustavil.Kot da bi ga negaj bremzalo.Če ga vklopim in pomagam zavrtet z roko se prav tako ne zavrti.V tem primeru je kondenzator vezan med glavno navitje in kondenzator.Ne bi moral bit zaporedno z pomožnim?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2007 10:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glavno ter pomožno sta na enem koncu zvezana skupaj. Za lažjo orentacijo recimo tam bo nula. Na drugi konec glavnega pride faza. Pomožno navitje je vezano preko kondenzatorja na fazo. (kot si napisal kondezator je zvezan zaporedno s pomožnim navitjem)

Možne težave:
-ima motor morebiti centrifugalno stikalo (so še kaki konci razen glavnega ter pomožnega navitja "iz navitja"

- kako je stanje ležajev
- je mogoče zrabljen pokrov (ležišče ležaja) Ima os (rotor) kaj zračnosti?

V tem primeru se rotor nasloni na stator.

Za vse to bo porebno razstaviti motor.

Če nisi vešč tega, bodi pozoren, ko boš vlekel rotor iz statorja, da ti ne pade na navitje ter ga poškoduje Exclamation

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2007 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Med U in Z je glavno navitje,med X in V je pomožno navitje,med X in U je mostič,prav tako je mostič med Y ter V.Imam dve žici ja.Na Y ter W (neznanki).Ne,kondenzator je v mojem primeru vezan na konec glavnega navitja(sponka Z:konec glavnega navitja,nula,začetek oz. konec kondenzatorja).Drugi konec kondenzatorja gre na W in tam je neznana žica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 12:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Skoraj gotovo je zanič centrifugalno stikalo, ki se nahaja med ohišjem motorja in vetrnico.

To lahko preizkusiš tako, da premostiš Y ter W sponki in motor vklopiš za kakšno sekundo. Če se bo v tem času začel obračat vsaj s polovičnimi obrati imam prav. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 9:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom probal.Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jernej.crv
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 12 Avg 2007 21:56
Prispevkov: 7
Aktiv.: 0.03
Kraj: Cerkno

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 11:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

preveri če ima motor bremzo. ko na elektromagnetno bremzo pripelješ fazo ta popusti. ali se rotor vrti ko motorja nimaš priklopljenega? če so zanič ležaji bi motor moglo zavrteti ampak bi ležaji ropotali(ŠKRIPALI)

MOJE MNENJE............
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo AIM - AOL Instant - naslov MSN Messenger - naslov
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 11:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi brez centrifugalnega stikala bi se motor moral zavrteti, če se ročno premakne os. Centrifugalno stikalo služi le pri zagonu, da se motor zavrti, potem se izklopi pri določenih obratih, če le to ostane še med delovanjem vklopljeno (zaradi mehanske okvare) čez čas pregori zagonsko navitje.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 16, 2007 9:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko je motor pod napetostjo, pomeri napetosti na posameznih priključkih (glavno, pomožno navitje, kondenzator). Mogoče manjka kakšna napetost. Razkleni posamezen kontakt in vtakni vmes ampermeter, nastavljen na dovolj veliko merilno območje. Na vseh žicah bi moral teči nek tok. Ohmmeter pri navitju lahko pokaže nizko upornost, ko pa je elektrika gor pa ne bo dovolj toka (slab kontakt).

Ker motor brni, ampak se ne zavrti, ko ga ročno obrneš, bi rekel da je problem v glavnem navitju.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dve žici sta verjetno centrifugalno stikalo,ker gre iz pomožnega mostič na stikalo in iz stikala na kondenzator.Stikalo sem prebrikal in motor zagnal za nekaj sekund.Takrat je normalno delal.Se da stikalo zamenjat,oz. kaj se zgodi,če bi motor delal več časa brez stikala?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekje bo tekel skozi navitje (tisto z kondenzatorjem) prevelik tok in se bo (preveč) grelo. Ni priporočljivo. Stikalo je vgrajeno z namenom.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 1:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

blisk je napisal/a:
Dve žici sta verjetno centrifugalno stikalo,ker gre iz pomožnega mostič na stikalo in iz stikala na kondenzator.Stikalo sem prebrikal in motor zagnal za nekaj sekund.Takrat je normalno delal.Se da stikalo zamenjat,oz. kaj se zgodi,če bi motor delal več časa brez stikala?

To stikalo je seveda možno zamenja z drugim enakim - rezervni del - potrošni materijal.

Druga varijanta pa je, da nabaviš stikalo 0-1-Start ... podoben zagon kot dajanje kontakta in verglanje v avtu.

Tretja varijanta pa je dodaten časovnik, ki nekaj sekund po vklopu izklopi zagonski kondenzator ... tak sistem uporabljajo tudi nekatere danfos črpalke za v vrtine.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 4:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kje bi se dalo centrifugalno stikalo dobit?Ker je že stara zadeva.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 9:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zadnjič se mi je zagnal normalno,ko sem prebrikal centrifugalno stikalo,danes pa se je nekaj časa vredu vrtel potem pa ne.Se je isto zavrtel,če je blo stikalo brikano ali ne.Na momente,kot da bi zgubljal nekje stik.Ko pa ga izklopim pa se nenormalno hitro ustavi.Ne takoj,kot bi imel bremzo,ampak prej kot se je ponavadi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 9:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je kondenzator trajno priključen na navitje (defektno centrifugalno stikalo), bo skupaj z navitjem na katerega je priključen, deloval kot elektromagnetna zavora. Motor se bo ustavil prej, kot bi se brez kondenzatorja. Ne bo pa se motor ustavil takoj. Ko se motor vrti počasneje, zavorna moč pada. Pri nizkih obratih je skoraj ni, pa se zato motor še malo vrti.

Quote:"...Se je isto zavrtel,če je blo stikalo brikano ali ne..." Centrifugalno stikalo pomeriš z ohmmetrom, ko se motor vrti. Previdno, da ne primeš/pomeriš napačne žice. Če se motor ne greje preveč, načeloma lahko pustiš kondenzator trajno vključen. Bi pa moral testirati gretje tako, da je motor vsaj pol ure prižgan. Šele v tem času se bo dejansko vse skupaj segrelo na delovno temperaturo.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 5:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zagonski kondenzator (~100uF) se nikoli ne veze trajno, za ta namen so "delovni" kondenzatorji (~10-20uF)...
zagonski se veze preko centrifugalnega ali 0-1-start stikala

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group