 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2007 10:44 pm Naslov sporočila: enofazni elektromotor-problem |
|
|
Motor:
tip:EKSK 112 S.4
12,5A
1,5kW
1430 1/min
Kondenzator:motorstart iskra
EEB 9201 EL-KO
125-156 F
20/3" vklopov/uro
25/81
Motor ima na priključnici šest žic.U-Z glavno navitje(večji presek žic ter manjša upornost 1,4 ohm),X-V pomožno navitje(tanjši presek žic ter večja upornost 4,5 ohm),kondenzator je vezan med Z-W,mostički so X-U ter Y-V,faza je na U ter nula na Z.Preostali žici sta na Y ter W(presek žic je isti kot pomožno navitje,upornost kaže neskončno).Ob vklopu motor brni in stoji.Nazadnje,ko še je obratoval se ni normalno zaustavil.Kot da bi ga negaj bremzalo.Če ga vklopim in pomagam zavrtet z roko se prav tako ne zavrti.V tem primeru je kondenzator vezan med glavno navitje in kondenzator.Ne bi moral bit zaporedno z pomožnim? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.95 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2007 10:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glavno ter pomožno sta na enem koncu zvezana skupaj. Za lažjo orentacijo recimo tam bo nula. Na drugi konec glavnega pride faza. Pomožno navitje je vezano preko kondenzatorja na fazo. (kot si napisal kondezator je zvezan zaporedno s pomožnim navitjem)
Možne težave:
-ima motor morebiti centrifugalno stikalo (so še kaki konci razen glavnega ter pomožnega navitja "iz navitja"
- kako je stanje ležajev
- je mogoče zrabljen pokrov (ležišče ležaja) Ima os (rotor) kaj zračnosti?
V tem primeru se rotor nasloni na stator.
Za vse to bo porebno razstaviti motor.
Če nisi vešč tega, bodi pozoren, ko boš vlekel rotor iz statorja, da ti ne pade na navitje ter ga poškoduje  _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2007 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Med U in Z je glavno navitje,med X in V je pomožno navitje,med X in U je mostič,prav tako je mostič med Y ter V.Imam dve žici ja.Na Y ter W (neznanki).Ne,kondenzator je v mojem primeru vezan na konec glavnega navitja(sponka Z:konec glavnega navitja,nula,začetek oz. konec kondenzatorja).Drugi konec kondenzatorja gre na W in tam je neznana žica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2007 12:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Skoraj gotovo je zanič centrifugalno stikalo, ki se nahaja med ohišjem motorja in vetrnico.
To lahko preizkusiš tako, da premostiš Y ter W sponki in motor vklopiš za kakšno sekundo. Če se bo v tem času začel obračat vsaj s polovičnimi obrati imam prav.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2007 9:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Bom probal.Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jernej.crv Neznanec


Pridružen-a: Ned 12 Avg 2007 21:56 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2007 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
preveri če ima motor bremzo. ko na elektromagnetno bremzo pripelješ fazo ta popusti. ali se rotor vrti ko motorja nimaš priklopljenega? če so zanič ležaji bi motor moglo zavrteti ampak bi ležaji ropotali(ŠKRIPALI)
MOJE MNENJE............ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2007 11:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi brez centrifugalnega stikala bi se motor moral zavrteti, če se ročno premakne os. Centrifugalno stikalo služi le pri zagonu, da se motor zavrti, potem se izklopi pri določenih obratih, če le to ostane še med delovanjem vklopljeno (zaradi mehanske okvare) čez čas pregori zagonsko navitje. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Avg 16, 2007 9:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Ko je motor pod napetostjo, pomeri napetosti na posameznih priključkih (glavno, pomožno navitje, kondenzator). Mogoče manjka kakšna napetost. Razkleni posamezen kontakt in vtakni vmes ampermeter, nastavljen na dovolj veliko merilno območje. Na vseh žicah bi moral teči nek tok. Ohmmeter pri navitju lahko pokaže nizko upornost, ko pa je elektrika gor pa ne bo dovolj toka (slab kontakt).
Ker motor brni, ampak se ne zavrti, ko ga ročno obrneš, bi rekel da je problem v glavnem navitju.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dve žici sta verjetno centrifugalno stikalo,ker gre iz pomožnega mostič na stikalo in iz stikala na kondenzator.Stikalo sem prebrikal in motor zagnal za nekaj sekund.Takrat je normalno delal.Se da stikalo zamenjat,oz. kaj se zgodi,če bi motor delal več časa brez stikala? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekje bo tekel skozi navitje (tisto z kondenzatorjem) prevelik tok in se bo (preveč) grelo. Ni priporočljivo. Stikalo je vgrajeno z namenom.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
blisk je napisal/a: |
Dve žici sta verjetno centrifugalno stikalo,ker gre iz pomožnega mostič na stikalo in iz stikala na kondenzator.Stikalo sem prebrikal in motor zagnal za nekaj sekund.Takrat je normalno delal.Se da stikalo zamenjat,oz. kaj se zgodi,če bi motor delal več časa brez stikala? |
To stikalo je seveda možno zamenja z drugim enakim - rezervni del - potrošni materijal.
Druga varijanta pa je, da nabaviš stikalo 0-1-Start ... podoben zagon kot dajanje kontakta in verglanje v avtu.
Tretja varijanta pa je dodaten časovnik, ki nekaj sekund po vklopu izklopi zagonski kondenzator ... tak sistem uporabljajo tudi nekatere danfos črpalke za v vrtine. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 4:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje bi se dalo centrifugalno stikalo dobit?Ker je že stara zadeva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blisk Član

Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadnjič se mi je zagnal normalno,ko sem prebrikal centrifugalno stikalo,danes pa se je nekaj časa vredu vrtel potem pa ne.Se je isto zavrtel,če je blo stikalo brikano ali ne.Na momente,kot da bi zgubljal nekje stik.Ko pa ga izklopim pa se nenormalno hitro ustavi.Ne takoj,kot bi imel bremzo,ampak prej kot se je ponavadi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je kondenzator trajno priključen na navitje (defektno centrifugalno stikalo), bo skupaj z navitjem na katerega je priključen, deloval kot elektromagnetna zavora. Motor se bo ustavil prej, kot bi se brez kondenzatorja. Ne bo pa se motor ustavil takoj. Ko se motor vrti počasneje, zavorna moč pada. Pri nizkih obratih je skoraj ni, pa se zato motor še malo vrti.
Quote:"...Se je isto zavrtel,če je blo stikalo brikano ali ne..." Centrifugalno stikalo pomeriš z ohmmetrom, ko se motor vrti. Previdno, da ne primeš/pomeriš napačne žice. Če se motor ne greje preveč, načeloma lahko pustiš kondenzator trajno vključen. Bi pa moral testirati gretje tako, da je motor vsaj pol ure prižgan. Šele v tem času se bo dejansko vse skupaj segrelo na delovno temperaturo.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.42
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 5:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
zagonski kondenzator (~100uF) se nikoli ne veze trajno, za ta namen so "delovni" kondenzatorji (~10-20uF)...
zagonski se veze preko centrifugalnega ali 0-1-start stikala _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|