www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:28 am    Naslov sporočila:  Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika Odgovori s citatom

Imam en problem, katerega upam da bomo skupaj rešili.

Kolega si je za novo sezono pripravil nov dirkalnik - Škoda Fabia 1.4 16V Poleg ostalih stvari je iz serijske Fabie odstranil tudi centralni računalnik in ga nadomestil z računalnikom prirejenim za dirkalnik. Ta računalnik pa ne zna kontrolirati električnega servo ojačevalnika za volan. Torej brez poganjanja servo črpalke je volan trd. Sedaj pa bi želel da mu naredim elektroniko za kontrolo hitrosti vrtenja črpalke. Iz Škatle servo ojačevalnika sem odstranil obstoječo elektroniko, le kondenzatorje in močnostne tranzistorje sem pusti, ker sem jih imel namen ponucati. Sam motor poganjajo štirje BUK9508-55.
Mislil sem da se motor poganja v štirih korakih in sem naredil eno stepper vezje. Ma me zeza... Vezje dela vredu, ampak ne vem v kakšnih korakih naj odpiram močnostne tranzistorje. Vsakega zase, torej štirje koraki, ali po dva skupaj, torej dva koraka. Torej neznanka je kako poganjati motor???

Če je kdo že delal kaj takega, prosim če mi lahko svetuje!

Še nekaj slik...



IMG_1696.JPG
 Opis:
Original elektronika
 Velikost datoteke:  1.76 MB
 Pogledana:  8 krat

IMG_1696.JPG



IMG_1697.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.82 MB
 Pogledana:  16 krat

IMG_1697.JPG



IMG_1698.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.33 MB
 Pogledana:  4 krat

IMG_1698.JPG



IMG_1700.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.54 MB
 Pogledana:  7 krat

IMG_1700.JPG



IMG_1701.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.49 MB
 Pogledana:  4 krat

IMG_1701.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še ena slika, del kjer je priklopljen eden od močnostnih tranzistorjev.


IMG_1702.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.35 MB
 Pogledana:  3 krat

IMG_1702.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:42 am    Naslov sporočila:  Re: Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika Odgovori s citatom

Carleone je napisal/a:
... Poleg ostalih stvari je iz serijske Fabie odstranil tudi centralni računalnik in ga nadomestil z računalnikom prirejenim za dirkalnik. Ta računalnik pa ne zna kontrolirati električnega servo ojačevalnika za volan...

Najbolje bi bilo, če bi začasno reaktiviral sedaj odstranjeni (originalni) centralni računalnik. Z osciloskopom bi pogledal, kakšne impulse daje. Ti impulzi so verjetno optimalni za obstoječi servo sistem.

Ali si si mogoče zamislil, če bo prišlo do napake v tvojem programu sredi dirke v kakšnem hitrem ovinku? Kam bo zavil auto?

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prvo je treba motor zavrteti, potem pa ostale stvari. Je pa dedec zadost močan in je eno dirko že odpeljal brez serva Wink

Obstoječ računalnik bo bolj težko dat nazaj, ker verjetno niti ni vse senzorike na mašini. Je pa v servo "škatli" vse, od zunaj je pripeljana samo moč ter podatki iz centralnega računalnika, le ti se prenašajo po CAN vodilu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko bo pri hitrosti v ovinku nehal delovati servo, šofer verjetno ne bo dojel, za kaj gre. Ali pa bo servo obrnil kolesa v drugo smer...

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 10:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta hudi dirkalniki so brez serva!

In če bo kolegu servo odpovedal v nepravem trenutku, se lahko konkretno razbije!

Jaz se ne bi igral s tem.

Probajta mehansko ločit servo napravo in volan bo šel mnogo mehkeje. Imel bo tudi boljšo povratno informacijo, kaj se dogaja z kolesi spredaj.
lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.71
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče poskušata celo spremenit zobniško razmerje, da rabiš manjšo silo (več premika) za isti zasuk koles).
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če prav razumem delovanje servo krmiljenja, naj bi bila nekje na osi tudi torzijska vzmet, ki vnaša določen mrtvi hod. Če se že odstranjujejo servo komponente, bi bilo dobro tudi tisto pogledat.
_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo ločitev hidravlike od krmilnega mehanizma se ne bo poznala skoraj nič!

Treba je zamenjat komplet zobato letev z zobnikom (ali polža), da se spremeni razmerje - poveča "ajnšlag". Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bo elektronika odpovedala ne bo nič drugega, kot to da bo volan postal spet trd.

@ jur - bod resan Laughing

Kar se tiče krmiljenja tranzistorjev, ali kako je treba poganjati motor, pa nismo še pogruntali.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Carleone je napisal/a:
Če bo elektronika odpovedala ne bo nič drugega, kot to da bo volan postal spet trd.

Na to ne bi računal. Volan postane trd, na primer, če odpove originalni računalnik. Če napravo poganjaš z svojimi ("pogruntanimi") impulzi, se lahko zgodi nepredvidljivo. Če gledaš NGC (National Geographic Channel), si videl, da je nekaj boeingovih letal strmoglavilo, ker je servo črpalka nehala pravilno delati. V enem primeru je črpalka celo zamenjala med seboj levo in desno smer premikanja krmila. Letalo zavije desno. Pilot obrne krmilo v levo. Letalo gre še bolj v desno. Pilot z zobmi krmilo na levo, letalo pa na desno proti najbližjim tlem.

Carleone je napisal/a:
Kar se tiče krmiljenja tranzistorjev, ali kako je treba poganjati motor, pa nismo še pogruntali.

Tu ni kaj pogruntati. Najbolj enostavno je nekako priključiti prejšnji računalnik in pomeriti impulze. Vse ostalo je bolj mlatenje prazne slame.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@jur, pri letalih je sistem malo drugačen kot pri avtih ker dobesedno uporabljajo sistem fly-by-wire (ne sicer dobesedno po žicah ampak v večini po ceveh hidravlike).
Pri avtu pa hidravlika samo ojačuje sile. Četudi hidravlika odpove sistem še vedno deluje ker mehanska povezava še vedno ostane, samo je potem treba volan osebnega avta obračat s tako silo kot pri kakšnem dojcu ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Letalo je samo za primer, da je bolj zanimivo, če pride do napake. Tisti raztreščeni boingi so imeli še hidravliko, ne by-wire.
Vprašanje pa je, kako bi se avto dejansko obnašal, če bi servo črpalko začel poganjati narobe. Pri doma narejenem krmilniku je strahovito verjetno, da se zgodi kaj takega.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Servo črpalko poganja direktno motor avta preko jermena in se zato ne more začet vrtet narobe - lahko se samo ustavi.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 4:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Carleone, kakšen servo sistem pa to sploh je. Tukaj smo večinoma bolj štromarskega foha in bi precej pomagalo, če razložiš malce več.
Elektro motor poganja kaj? Hidravlično črpalko? Ima ta črpalka kakšen varnostni ali samoregulacijski tlačni ventil? Kakšen motor sploh je (koliko priključkov?)? Kaj imaš od senzorjev na razpolago?
Pa tisto na prvih slikah je vezje za regulacijo te črpalke ali je to kompleten avto-računalnik? Ker za volan krmilit je tole kar močno... ('kar orng procesor...').

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group